Fórum témák
» Több friss téma |
Üdw
Lenne egy kisebb problémám. Már köreb néztem jeladók fronton, találtam is megfelelő dolgokat, de közben változott a tényállás, ezért nyitom ezt a topicot. Vázolom: van egy Claas Dominator 105-ös kombájn, aminek az elektronikáját szerelem. A fontosabb forgó részeknél elhelyeztek jeladókat - talán induktív - amelyek jeleit 2 fekete doboz alakítja át. Ezek lámpákat vezérelnek, amik kigyulladnak, ha valamelyik forgó rész megszorulna. Elsőnek teljesen újat akartam építeni, de megbeszéltem ismerőssel, hogy először megnézem, javítható-e a gyári. Amikor szétszedtem a 2 dobozt, mindkettőben mechanikai sérüléseket találtam: égett vezetősávok, törött dióda, stb. Az elsőt megcsináltam, az hibátlanul működik. A második viszont sehogy sem akar menni. A mellékelt képeken bejelöltem a problémámat: van egy szakadás, amit ha áthidalok, az egész szerkezet meghal, ha nem akkor kattognak ugyan a relék, de a lámpák nem kapnak jelet. Azt nem mondtam, de talán láccik is, hogy a 2 doboz összesen 4 jeladó jelét dolgozza fel. Szerintem a 2 doboz tartalma ugyanaz, csak az alkatrészek értékei térnek el kicsit, hogy a különböző fordulatszámokat helyesen jelezze. Van valakinek ötlete, hogy mi lehet a gond? Esetleg felfedez valaki más hibát is a NYÁK-on a jelölteken túl? Netán van valakinek kapcsolási rajza ehhez? Előre is köszönöm
Hali
Próbáltad az alkatrészeket kimérni? Gondolok itt pl. arra, hogy a diódák nem zárlatosak e ? A rellé(k) nincsnek úgymond beragadva.
Nem. Az az igazság, hogy nem tudom, hogy oldható meg ez kiforrasztás nélkül, annak pedig nem álltam még neki. A relék - legalábbis az egyik biztosan - jók, kattan, ha feszt kap. Meglesem a másikat is...
A két halványabb/kopottabb diódát mondod a relék mellett?
Rendben, meglesem, köszi a tippet
![]()
Nem szűnt meg a hiba
![]() Közben viszont kiderült, hogy az egyik kör úgy ahogy működik. Ugye egy panel 2 jeladó jelét dolgozza fel, és az egyik jeladóhóz tartozó lámpa világít. Bíztam benne, hogy az a kör teljesen jó, de nem, mert ha rákötöm a jeladó jelét, nem alszik ki a lámpa. ![]()
Az a rész ahol el van égve a vezetősáv milyem rész kimenet a lámpához vagy bemenet a jeladótól esetleg táp?
mert ha ki vagy bemenet akkor lehet a hiba nem is itt van hanem a kombájn többi részében van zárlat és a panel a biztosíték ![]()
Tudom hogy nem egyszerű de jó lenne visszarajzolni az áramkört !
Hamarosan én is egy class dominátor vételét fontolgatom és ez nem jönne rosszul. Meg kellene nézni hogy a lámpák müködőképesek-e !Nincs -e zárlat! Vagy nincs-e kiégve és azért nem világít. Nézd meg a forrasztásokat is nem töröttek esetleg.
Itthon, asztalon, saját épített jeladóval és egy LED-el történik a vizsgálat, a kombájntól függetlenül, úgyhogy ezek a hibák kizárva. Azt hirtelen nem tudom, hogy az égett rész hova tartozik, sajnos én sem ismerem a kapcsolási rajzot. Ezért is kérdeztem, hátha van valakinek. A visszarajzoláson én is gondolkodtam. Valami okos program nincs erre? (persze nem olyan, hogy beadom neki a fényképet és ő kiköpi a rajzot, de ha mondjuk a NYÁK-ot megrajzolom neki, akkor abból visszagenerálja a kapcsolást...)
Szia
Nem ismerem az áramkört, csak a feliratokból következtetek: úgy látom 4 db tranzisztor van benne. A felirat alapján én 2 db-ot monostabil multivibrátorként működtetnék, kettőt pedig Schmitt-triggerként ( mivel van hiszterézis is!). Ezekre az áramkörökre ha rákeresel a net-en biztos találsz megoldást és az áramkör hibájának behatárolásánál én ebből indulnék ki ( az általad készített generátorral ingerelve látni kell az MMV impulzusokat, majd ezek simítását és a kapcsoló ák. működését!)! Jó munkát! Steve
Köszönet mindenkinek a segítségért, megoldódott a probléma.
![]() Ha egyszer lesz időm, visszarajzolom a kapcsolást, de az nem most lesz. ![]() Mégegy dolog: van valakinek tippje, hogy mitől éghetett el a vezetősáv több helyen is, illetve mitől ment ki a ZY18-as zener? (csakhogy megelőzzem a továbbiakban az ilyen hibákat)
Lehet attól ekkora hiba (vezetősáv-elégés, zener kipukkadás), hogy dupa feszültséget kapott? (12V helyett 24-et)
Vili. Hát kicsit messzebb van, de majd ha visszaszolgáltatom a cumókat, beszerelés előtt átnézzük a drótokat is.
Ehhez a dobozkához amúgy hogy lehetne egyszerűen adót gyártani? Asszem van olyan a kombájnon, ami rossz, és nemigen van nekik tartalék...
Örülök hogy sikerült megoldani a problémát!
Na de megérkezett a mi claas 106-os unk!!!! A teljes villamosságot átt fogom szedni rengeteg a régi oxidos leszakadt elszakadt vezeték. Ha esetleg lenne valakinek elfekvőbe egy kapcsolási rajza az csucs lenne !!! De a jeladó müködése is érdekelne. Egy gomba 2 kivezetéssel az egyik a testre van kötve a másik megy a vezérlésbe. Előtte pedig egy jeladó fogaskerék forog(forgás jeladó). Mi van a jeladóban? Hogyan lehet kimérni hogy jó-e?
Valószínűleg egy egyszerű tekercs a jeladót, vasmagként mágnest használva. A fogak megváltoztatják a tekercs mágneses terét és ez feszültséget indukál, amit lehet érzékelni ( én más területeken ilyenekkel találkoztam, de elvileg a fogaskerék is lehetne mágnes, csak az szerintem nem olyan jó megoldás!) --> próba ellenállás és feszültségméréssel, multiméter és esetleg oszcilloszkóp!
Steve
Valószínűleg egy egyszerű tekercs a jeladót, vasmagként mágnest használva. A fogak megváltoztatják a tekercs mágneses terét és ez feszültséget indukál, amit lehet érzékelni ( én más területeken ilyenekkel találkoztam, de elvileg a fogaskerék is lehetne mágnes, csak az szerintem nem olyan jó megoldás!) --> próba ellenállás és feszültségméréssel, multiméter és esetleg oszcilloszkóp!
Steve
Ez egy tekercs lesz, sima vasmaggal, vagy felmágnesezett vasmaggal. Az elhaladó fogaskerék megváltoztatja az erővonalakat és ez feszültséget indukál a tekercsben. Ellenőrzése ennek megfelelően ellenállás és feszültségméréssel multiméter és esetleg oszcilloszkóp segítségével.
Steve
A jeladók kissi elmondásának megfelelően működnek. Találtam rajzokat a 106-oshoz, tök véletlenül.
![]() ![]()
Ma megnéztem és csakugyan egy tekercs mágneses vasmaggal.Ma átszedtük az összes villamosságát a gépnek és volt mit csinálni rajta.
Van a fülke alatt egy villamos elosztódoboz elsőnek azt kellett kitakarítani az egerektől és a lerágott szigetelési hibákat kijavítani. Aztán a jeladók következtek eggyessével be kellett állítani a távolságokat a jeladó és a fogazott tárcsák között.0,5 mm-re belőttük az összeset és láss csodát minden müködött!!! ![]() Az előzőekben tárgyalt áramkör szerintem egy hiszterézis komparátor nem más!!! ma szétkaptam azokat is de minden jó volt bennük. Szóval müvelezi erősítővel könnyen utángyártható illetve kiváltható lenne az áramkör. Mert ugy van ráírva az oldalára hogy 260 ford/min +-15 for/min ha nem esik ebbe a tartományba akkkor már a jelzőlámpa világít is!!!
Óriási vagy !!!
![]() Pont ezek kelettek nekem mondjuk már megvan a munka neheze de a szemveszteségmérő be sincs kábelezve ugyhogy holnap az jön mert van rajz!!! ![]()
Esetleg a neten találtad a rajzokat vagy van valami használati utmutatód?
Mert nekem csak alkatrész katalógusom van.
Magam fényképeztem egy ismerősnél, és csak ezt, illetve a gépről csináltam pár képet. Annó a 105-öshöz kerestem dolgokat, hogy barátnőméknél ki tudjam javítani a jeladókat - amiért nyílt ez a topic is
![]()
Köszi a segítséget egyenlőre képben vagyok a villamosság terén meg van egy alkatrész katalógusunk is kb: 10 centi vastag de abban csak mechanika van meg az általad küldött rajzok egy része.
Most használati utmutató után böngészek eredménytelenül ![]() De sebaj majd menet közbe megtanulunk aratni ![]()
Tény, hogy jobban megmarad, ha te csinálod
![]()
sziasztok, valakinek nincs véletlen 105 dominátorhoz kapcsolási rajza, legjobban a forgásjeladó része érdekelne. köszi
Szia!
Mi a gond vele? A fekete dobozban szokott megsülni egy-két ellenállás meg tranzisztor, esetleg valamelyik fekete relé lesz kontaktos. Meg persze a jeladó szokott még lemágneseződni az évek alatt, ilyenkor cserélni kell és beállítani a távolságot a fogastárcsához. |
Bejelentkezés
Hirdetés |