Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » CNC építése házi alkatrészekből az alapoktól
Lapozás: OK   63 / 377
(#) gulasoft válasza SALáta hozzászólására (») Feb 7, 2011 /
 
Egyébként a 75.000 az reális ár ha használt cuccot használ. A fémgépez milyen sínek lesznek, és milyen hajtás, mert azt nem számoltad.
(#) gulasoft válasza szabi83 hozzászólására (») Feb 7, 2011 /
 
Megtaláltam a rajzot. remélem látszik, sajnos hernyócsavart nem rajzoltam de az megy a 8-as menetbe és ahogy tekered beljebb úgy húzza össze a két alut, elég erős, és mint mondtam egy lukat kell fúrni cirka 18mm-re a végétől. Ja és a szett tartalmaz egy rugót is, senki nem tudja mire való, úgyhogy most van egy rakat pici rugóm ha valaki rugós cipőt épít szóljon odaadom.

szerelés.jpg
    
(#) SALáta válasza gulasoft hozzászólására (») Feb 7, 2011 /
 
Na de ezek nem 400 hanem 1200 per kiló áron voltak, igaz a brutális híd nem de a többi igen.

Ahogy máshol írták (hobby cnc fórum)a te konstrukciód nem a legjobb, a fix hídnál nincs megbízhatóbb. Ott is egy keretet kell alkotnia a hídnak megfelelő oldalmerevítéssel.
Ezt a konstrukciót spórolás gyanánt vesd el. Inkább tegyél 30 as alátámasztott tengelyeket ha mindenképp mozgó hidasat akarsz, és oldalsó merevítés nem árt. Még azt is alá kell támasztani, az egyik ottani fórumos 300 mm es 20 as lin vezetéke még fix hidas konstrukciónál sem volt jó.
A legstabilabb hobbikonstrukció a fix hidas, ennél csak a fix Z-s lenne stabilabb de az méretekben nagy és sok sok anyag kell hozzá. Azaz az nem megfelelő. Ipari példával élve ez a legjobb, azaz a fix Z-s. De az nehezen kivitelezhető. Az anyag amit munkál az ember maximum 5 kg de lehet sokat mondok. Itt a Z irányú hiba eredő 3 tengelytől függ, legjobban középen fog hajolni, rezonálni. Nemes úr gépe jó példa hogy ez is beválhat de ott duplán van 20 as lin tengely. A menetes szár ha már komolyabban ölsz bele pénzt felejtős. Nézz meg egy szabvány metrikus menetprofilt és nézz meg egy direkt erő átadására "fejlesztett" trapéz menet profilt. Ha lehetne olcsó satunál is metrikus menetet használnának, de még ott sem, árérzékeny autós kiegészítőknél is trapézmenet van, pedig drágább. A trapéz menet az anyára nagyobb felületen fekszik fel, más szögben. Azaz van előnye a trapézmenetnek. Nem beszélve a pontosságáról.

Nem kötekedés, ez azt hiszem segítő szándék. Nekem még egy gépem sincs, de sok ipari gépet láttam már, elvben tanultam is róluk. Épp azért nincs gépem mert tudom mi lenne a jó és mi mennyibe kerül, azaz én is keresem a legjobb dolgokat.
(#) SALáta válasza SALáta hozzászólására (») Feb 7, 2011 /
 
Az kimaradt a trapézmenet erőátvitelre a metrikus pedig rögzítésre szánt.
(#) gulasoft válasza SALáta hozzászólására (») Feb 7, 2011 /
 
A fix asztalt pont azért választottam, hogy ne befolyásolja a munkát a munkadarab súlya. Ha pl. egy egy méteres fagerendába akarok egy hornyot vágni (lehet matyó hímzés is csak a példa kedvéért)i a mozgó asztal belegebedne a súlyba, ráadásul macerás lehet odébb rakni, a keretből kinyúló rész lehajlana. A fa gép fix hidas ott találkoztam ilyen problémákkal.
Maradva a gerendánál, (ami mondjuk cirka 10 kiló és akkor az még egy kisebb darab) akkor azt befogom a két oldalon, és amikor végzett egy munkaterületnyivel kiengedem a befogás és odébb tolom az asztalon.
Egyébiránt főleg panelfúrásra kell, az alu marás csak másodlagos.
Láttam jópár videót ahol ugyan így az y mozgott és nagyon jól mentek, persze nem ipari gépek, de ipari gépet fél milla lenne építeni.
Bővebben: Link
Bővebben: Link
Bővebben: Link

Az utolsó már igazán komoly darab, nekem az y-onom egy 25-ös edzett acél rúd 50centin nem tudom tud e egyáltalán hajolni 3-4 kilótól. Ha hosszabbat építettem volna olyan sínt vettem volna ami lerögzíthető egy alaphoz.
Az sem hátrány a fix sínessel szemben, hogy nem esik be semmi szemét a hajtástérbe, felfelé meg ahol az x és a z mozog gyakorlatilag nem repül forgács.
A fagépnek az elejét használtam, de alupor így is ment a hajtástérbe, ezt egy hosszabb asztalappal lehetne kiküszöbölni ami hátul eleve túlnyúlik, csak az meg nehéz lenne, erősebb motor kell, többe kerül....
Egy bizonyos hossz felett nem is lehet máshogy megoldani szerintem. Képtelenség egy 2-3 méteres asztalt mozgatni (eleve lenne csak az asztal vagy 40 kiló) , míg a videókon is látni, hogy milyen könnyedén lehet vinni egy akár 10-15 kilós x-et is.
Az x hidam egyszer össze van fogva a böszme kocsikon keresztül alul egy összekötő rúddal, felül meg két helyen szintén össze lesz húzva azzal a pücökkel amit lehet venni hozzá, de ha nem elég lehet kell merevíteni is. Egyébként az x kicsi súlyától félek én is egy picit, itt meg tényleg a fixhidas van előnyben.
Azért ha jobban belegondolsz ez egy zárt négyzet lesz, ami egy precíz csapágyon fut
Ha máshogy nem megy, veszek egy alulapot és valahogy kivágom abból az oldal tartót, abba beleaplikálom a két nagy kocsit, de egyenlőre ki szeretném ezt próbálni.
Egyenlőre csak derékszöget kellett vágni, és egy fúróra meg egy csavarhúzóra volt szükség. A 4 tartót csak a teszt kedvéért marattam ki a fagéppel, ott láttam, hogy az kicsit gyenge aluhoz, és nem is elég pontos. Ott nekem sem volt tervem, csináltam ahogy adta az anyag. Fémnél ilyet nem nagyon lehet, ha nem tervezem meg a cnc-t akkor nem láttam volna, hogy alul nem fér el az összekötő, így a fejben kitalált 90mm-es összekötőket 110-esre módosítottam.
A progi tud ütközés vizsgálatot is, nagyon mókás ahogy képernyőn mozgatom az y-ont mintha az életben látnám, és mikor elkészült élmény volt nézni, hogy tényleg úgy megy, és ott ütközik ahol a terven is.
(#) gulasoft válasza Sir-Nyeteg hozzászólására (») Feb 7, 2011 /
 
Hát szlovákul kevésbé tudok mint Te, de nem látom a 20-es bekerülési árat.
Jól írtad ez egy profi gép, nem innen onnan összevadászot mindenféle maradékméretekből készült darab.
Csak az alu ami benne van több mint 20.000 forint. Ez spec nem installációs profilból van. 20-as aluból van benne 1 négyzetméter az tuti, de lehet hogy több.
Golyós orsóból van belőle 3 lineáris sínből 6 és ez a legkisebb gépük.
Ha megnézed a kompass 800-at az hasonlít talán legjobban arra amit építeni szeretnék, csak hosszabb, meg tömörebb anyagokból van, és az már 4900 euró (1.3milla)
Mennyiért tudsz ennyi golyós orsót és lineáris sínt szerezni, vagy legyen golyós orsó helyett trapézmenetes.
Méghogy 20.000 a bekerülési ára. 1500-ért veszed a kuplungot saját bevallásod szerint ebay-en 3*1500 forint az 4500 forint.
Komolyan nincs közöttünk vita, mert Te tényleg azt nézed mit kapsz, Én meg az mit szeretnék. A kettő homlokegyenesen más. Ha a legkisebb gépet szeretném megépíteni, akkor megvenném az anyagokat és lenne gy pontosan akkora és olyan gépem (időhiányában persze nem lenne hamar). Ellenben Te hónapokig vadásznál valami olcsó fogásra,
és 3 hónappal később neki is állhatnál építeni valamit, ami nem akkora lenne, nem úgy nézne ki, de biztos olcsóbb mint az én módszerem.
Csak ez a különbség, ezért nem piszkállak többet, mindenki eldönti mennyi ideje van vadászni, mennyire ragaszkodik a kitalált dolgaihoz, mennyiben hajlandó kompromisszumot kötni a pénztárcája hasznára vagy kárára.

Egyébként meg mindenki azt épít amit tud, aztán ha nem jön ki 5000 forintból a mechanika engem legalább nem szidnak, ha meg kijön nekik, akkor örülnek neki, és a befoltozzák a hulladékbontóhoz vágott kerítésben a lukat.
Próbáltam gyűjtőponton kihozni printert, nem engedte a faszi, fizetni meg nem fogok azért hogy a 90%-át utána visszavigyem mint hulladék.

Ha működik a gépem felteszem a tervet. Ha működik a géped, rajzold meg a tervet. (persze nem kötelező, csak gondoltam azzal segíthetnél a legtöbbet.)
(#) richy92 hozzászólása Feb 7, 2011 /
 
Na látom amíg nem voltam elég nagy viták kerekedtek a fórumon,de épp ez a lényeg,hogy megvitassuk itt az ötleteinket,persze csak a jó ízlés határain belül.Szerintem mindenki abból építkezik amije van és nekem ezek a fióksínjeim voltak,szóval ezekért nem fizettem semmit.Én tudtam,hogy 5 ezer forintból nem lehet ezt mind kihozni,szerintem a tápegységem többe volt mint 5 db ezres na de mind1.Ha ennyire képben vagytok az árakkal akkor légyszíves segítsetek egy olcsó megoldást találni a pontos lineáris megvezetésre,elég lenne csak a munkaasztal felett keresztbe mozgó 2 db sínt kicserélni szerintem,esetleg még talán a z-t ,mert maga a munkaasztal lineáris mozgása tökéletes.
Na de most megyek,mert koleszben vagyok és mindjárt zárják a termet.Még egyszer köszönöm mindenkinek a segítséget és a vitatkozásnál pedig figyeljetek,hogy ne egyből lehurrogás legyen,hanem inkább érvelés gyakorlati tapasztalatokra alapozva.(Na ez egy elég hüle megfogalmazás volt)
A 90 fokos elforgatást pedig megpróbálom majd az új,vaskosabb sínjeimmel,hátha nem szaladgálnak majd itt az orrom előtt azok az ezresek.
(#) richy92 válasza szabi83 hozzászólására (») Feb 7, 2011 /
 
Pont a múltkor kérdeztem egy másik fórumon,hogy nem-e lehetne önbeállós csapágyakat használni,mert akkor biztos,hogy jó lenne az orsó párhuzamossága.
(#) gulasoft válasza richy92 hozzászólására (») Feb 7, 2011 / 1
 
Linkeltem, de írom újra szerintem magyarország legolcsóbb boltja most a cncdrive, de ha valki tud 15 alatt golyós anyát máshol az szóljon (Bolti vadi új)
A lineáris tengelyek is olcsók és ráadásul centire adják kérhetsz akármekkorát.
(#) gulasoft válasza richy92 hozzászólására (») Feb 7, 2011 /
 
Én sem vágom mi ezen a vicces, mondjuk Én ilyet találtam aránylag olcsón és mikor megkaptam akkor derült ki , hogy önbeállós, ráadásul a 12-es csvarokkal kiváló távtartót lehet csinálni a motor tartó felé.
Jelenleg a motor a szabvány 5-ös csavarokkal fel van rakva egy falapra, a falap pedig faalátétekkel 12-es csavarokkal a csapágyházzal van összekötve, mindenhol anyákkal, gyakorlatilag tizedmilliméterenként állítható a motor és tengely dőlésszöge a 4 -4 anya állítgatásával.
Nálam most még slagcső a tuti, vettem rá szorítóbilincset, meghúztam ahogy csak tudtam, nincs is kotyogás. A lényeg, hogy minél közelebb egyen a motortengely és tengely, azaz a slagcsőnek csak egész kicsi fél milis részen kelljen a rugalmasságot adni. Amikor messzebb raktam volt hogy metekeredett a cső
Azért a fémgép valószínűleg rendes kuplungot kap.
(#) gulasoft hozzászólása Feb 7, 2011 /
 
Tudtok arra egyszerű marás nélküli megoldást hogy a 16-os tengelyen futó teljesen kerek 28-as átmérőjű kocsikat minél helytakarékosabban hogyan lehet az x kocsira felerősíteni? Persze a meghajtó tengelyen lévő danamidhoz is hozzá kell fogatni.
Persze marhatnék neki tartót ami felraknák az X kocsira, akár úgy is hogy a két kocsi közé kerüljön szorosan a danamid vagy az egyikhez hozzá lehet csavarozva, de marás nélküli megoldás egyszerűbb lenne. Sajnos 12-es a legnagyobb fúró amit a fúrógépbe berakhatok, és csak fa maróm van, illetve a cnc-n a 8-as meg 3-as maró.

Fagépnél és fióksínnél ilyen nem volt, az y-onom meg nagyon egyszerű hiszen a keresztmerevítőhöz akár hozzá is csavarozhatom a dadanidot, csak vágni kell menetet a danamidba, vagy még egyszerűbb totál átfúrni és két tengellyel két anyával összefogatni.
(#) szabi83 válasza gulasoft hozzászólására (») Feb 7, 2011 /
 
Idézet:
„16-os tengelyen futó teljesen kerek 28-as átmérőjű kocsikat”


Kocsi? 28as átmérő? Nem lineáris csapágy? Hogy néz ki??
(#) gulasoft válasza szabi83 hozzászólására (») Feb 7, 2011 /
 
Lineáris csapágy. 16-os belső átmérő 28-as külső teljesen kerek a két szélén 5 milimterre egy 1,6mm- széles cirka 0.5-1mm mély horonnyal.
IKO-s
Pont akkor amekkora csapágyak vannak a z-n ha nagyon nincs más marok 10-es anyagból két két tartót, de mivel 2 menne egy tengelyre ezért csak a két x tengelyre kéne csinálni 8 darabot.
(#) szabi83 válasza gulasoft hozzászólására (») Feb 7, 2011 /
 
Aham.. hát necces -nagy az átmérő...- minden képp esztergálni kell...., mert a marós többet kér....
(#) kulzol60 hozzászólása Feb 8, 2011 / 2
 
Sziasztok

Nevem Kulcsár Zoltán

Elöször irok ide a forumra .
Keresgéltem a honlapotokan kapcsolásokat és meg láttam ezt a topicot , elkezdtem olvasgatni és azt látom hogy nagy ellentmondások vannak itt az elvekkel .
Nem tudom hogy hogyan irjam hogy ne keveredjek vitába senkivel de olyan dolgokrol irtok amit ti magatok nem használtok de reklámozzátok .

CNC téma : Kicsit többet kellene foglalkozni az itteni igényekkel ( ki és miért és mit szeretne épiteni ) .

Mivel ez egy elektronikával foglalkozo honlap ugy gondolom hogy a gépnek valami idevágo tevékenységgel kellene összefügnie ( nyák prototius marás , dobozok elölapok marása , SMD beületetö esetleg maga a nyák rajzolása meg sok minden más ) .
CNC gépet mindenböl lehet csinálni de vannak igények -követelmények amiknek meg kell felelnie ehez a gépet meg kell tervezni ( nem a rajzolásra gondolok bár az az eggyik legfontosabb ).

Konkrétabban , szerintem ha egy A5-s munkaterüetü gépben gondolkozunk akkor az az itteni emberek nagy többségének tökéletesen megfelel ( kb: 210 X 150mm és mivel hogy különbözö hosszuságu marokat és vastagságu anyagokat használunk ezért a "Z"-t 80-100mm mozgásra engedném ) .
Egy ilyen gépet ( a vázra és a hajtásra ( motorok nélkül ) gondolok különösebb nehézség nélkül ki lehet hozni akár az oly sokszor emlegetett 5000ft-bol is .

Mielött elkezdünk egy gépet épiteni legalább az elvi tervezést csináljuk meg különben tul sok lessz a kompromisszum és állandoan változni fog és nem gyözünk magyarázkodni hogy most éppen mit miért csinálunk ( bár müködni akkor is fog ) .
Nem ismerek olyan embetr aki már épitett CNC-t és csak eggyet épitett volna ( konkrét elképzelés és tervezés hiánya ) valahogy ez rendben is van igy de tervezve sokkal könnyebb ( tapasztalat ) .

Rajzoltam egy kis ( A5-ös ) gépet amit szivesen megosztok veletek és ha gondoljátok az elejétöl a végéig ( elektronikával probával együtt ) végig vehetjük .Csak ki indulásnak a komplett váz 30x30 uj aluprofilbol és M10-es menetes szárbol csapágyazva és tengelykapcsolokkal együtt 7000ft környékén van amit még lehet csökkenteni .
Nem szivesen irok az árakrol mert mindenkinek más az
anyagi lehetösége és a beszerzési forrása .

Kezdetnek keressetek rá a netten a Lipro profilokra ( Szeged ) de tudom hogy a haszonvas telepeken is lehet jol vásárolni ( akár csomagolt minöségben is ) .

Sajnos gép munka nélkül nem igazán lehet megoldani a komplett CNC-t ( legalább a csapágy házakat és a tengely végeket esztergálni kell ) .

A javaslatom az lenne hogy vagy az álltalam emlitett méretü gépet vagy ha többen is jelzik más méretü gépet az elejétöl a végéig épitsünk fel .

Teszek két képet az elképzelésröl .

?
(#) sunraw válasza kulzol60 hozzászólására (») Feb 8, 2011 /
 
Jó ötlet! Viszont azt ne felejtsd el, hogy mindenki másképp fűszerez és ez azért fórum, hogy viták legyenek és ész érvek.
(#) gulasoft válasza kulzol60 hozzászólására (») Feb 8, 2011 /
 
Az ötlet jó, bár nekem túl kicsi. Én meg felrakom majd azt amit én csináltam ha működik, és lehet válogatni.
(#) kulzol60 válasza gulasoft hozzászólására (») Feb 8, 2011 /
 
Szia

Igen , lehet azt is .
Meg nézzük hogy a többségnek mi az igénye .

Nekem sincs ilyen kicsi gépem de itt hajlando vagyok belemenni vagy egy másikat tervezni ha arra van igény .

Eddig föleg routereket ( közel 3000x1500x200mm-es automata cserélöst csináltam meg sok más méretüt ) de ezt hagyjuk .

A lényeg hogy csakk olyan dolgokrol irok amit én már megvalositottam vagy legalábbis más méretben megépitettem .

Közben ahogy az idöm engedi folytatom a rajzolást és együtt kitaláljuk a folytatást .
(#) sunraw válasza kulzol60 hozzászólására (») Feb 8, 2011 /
 
segítek én is. Mechanikában jobban otthon vagyok.
(#) richy92 hozzászólása Feb 8, 2011 /
 
Sziasztok!
Nagyon gondolkodtam ezen a fióksín dolgon és eszembe jutott,hogy miért is kellene az X tengelynek is fent lennie a Z mellett?Nagyon nagy tömegű dolgokat nem is pakolnék rá,szóval miért is ne lehetne lent a munkaasztalon az x és az y tengely?Ehhez természetesen egy másik gépet kellene tervezni,de még mindig kifizetődőbb,mint megvenni 2db lineáris kocsit meg síneket hozzá.Ha letenném mind a két tengelyt akkor nem is kellenének szerintem oda a fióksínek,elég lenne valamilyen csúszkát készíteni metamidból vagy valami hasonló anyagból.
Egy kicsit tudnátok segíteni abban,hogy meg kellene vizsgálnunk,hogy melyik konstrukciónak milyen előnyei-hátrányai vannak?A mozgóhidas megoldásnak azt írta valaki,hogy az az előnye,hogy "akármekkora" súlyú munkadarabot megmunkálhatunk vele,viszont a hátránya az,hogy nagyon bonyolult lenne kivitelezni a másik kettő konstrukcióval szemben.Mi az előnye,hátránya az én gépemnek,ahol a híd azt fix és ezen van az X és a Z?Mi az előnye annak a konstrukciónak,ahol csak a z fix és a munkaasztalon van a másik két tengely?A csapágyazást egy pontos gépnél hogyan célszerű kivitelezni,milyen trükkjei vannak a dolognak,milyen fajta csapágyakat célszerű használni,valamilyen rugós-lemezzel célszerű-e beszerelni és nem a csapágyházzal megszorítani a csapágyakat,esetleg van-e annak valamilyen előnye ha orsónként 4db csapágy van?(Nem 1 db van a tengely végén,hanem 2.)
(#) gulasoft hozzászólása Feb 8, 2011 / 1
 
Utolértem a tervet.
Ez a "plotter" egy újjal hajtva.
A tetején egy 10 kilós samu van, semmi különbség nincs a samus és samu nélküli mozgatás erőkifejtésében. Cirka 2 kilós maró és 2-3 kilós x és z lesz rajta.
Bővebben: Link
(#) gulasoft válasza richy92 hozzászólására (») Feb 8, 2011 / 1
 
Nagyon nagy a gép. A helyzet az, hogy most csak az asztalod mozog. Ha mondjuk 50 centis az asztalod akkor mire kihajtod a végére az egy méter lesz.
Ha 50 centis az x-ed, akkor a géped momentán cirka 60*55-ös teljesen összecsukva.
Ha az x-et is ugyan így akarod megcsinálni, akkor az is 50+-ot fog kimozogni, tehát a géped minimum méterszer méteres és 50cm*50cm-es méretek között fog mozogni.
A fix oszlopodnak egy akkora u alak kell, hogy a méterszer méteres kihajtásnál se érjen hozzá se az x, se az y.
Persze a nagyon profi gépek lehetnek ilyenek, sőt az egész hóbelebancot emelik egy fix atomerős maróhoz, de nézd meg a videót amit az előbb felraktam és gondolkodj el rajta.
A két csúszka és a tengely volt 14.000Ft.
Most törpölődök még a kapott tengelyek felszerelésén, de lehet hogy veszek két tengelyt, mert van 8 kocsim az a két tengely nem lehet olyan nagyon drága.
2db 700*16-os kéne.
(#) richy92 válasza gulasoft hozzászólására (») Feb 8, 2011 /
 
Ahogy elnézem ez egy elég komoly gép ,remélem ,hogy majd a fém gépem is ilyen faja lesz,mint ez mondjuk az még egy kicsit azért várat magára,mert sajnos most üres a zsebem.Nagyon gondolkozom most azon,hogy majd a nyári fizummal mit csináljak,mert a korlátlan nagy motor jogsit szeretném megcsinálni,de lehet,hogy egy kis-eszterga lesz inkább belőle,mert ott nem csak "elpufogtatom" az ezreseket.De az a baj,hogy most már szinte bármint megtudnék csinálni,hogyha megtanulnám a cad-cam progikat rendesen használni,csak éppen azt nem tudom,hogy mit kellene csinálni amiből egy kis pénz is jönne a konyhára.
(#) kulzol60 válasza gulasoft hozzászólására (») Feb 8, 2011 /
 
Szia

Most csinál meg ugyan ezt a videot ugy hogy az "Y" csapágyad eggyik végét támaszd fel az asztal végén és a másikat pedig csk ugy ujjal nyomkodd meg az asztal vége felé (tegyél egy mérö orát a hidhoz ) ha 0.1mm mozok kb 2-3kg-os nyomkodásra akkor a géped csak garvirozásra lessz jo .

Gyanitom hogy joval többet mérsz ott .
Van rá orvosság !
(#) gulasoft válasza kulzol60 hozzászólására (») Feb 8, 2011 /
 
Nincs mérőórám. A rúd biztos nem mozog, max a profil lehet kevés, gyenge, de ha 10 kilós kalapácsot elbírta, remélem elbírja a marót is gond nélkül. Mérőórát tudok kérni kölcsön, csak ezt a megtámasztást nem értem egészen. Polcoljam alá az Y tengelyt egyik végét és másik vége mozogni fog? Miért kell ehhez az egyik véget alápolcolni?

A hídba még be lesz rögzítve gét 16-os lineáris tengely, az is ad egy merevítést, sőt talán többet is mint a profil.
Mi lenne az orvosság? Hátha abból kitalálom mit hogyan akarsz mérni rajta, és hátha meg tudom oldani.

A híd ugyan úgy mozog a 10 kilós kalapáccsal és az én cirka 20 kilómmal mint kalapács vagy rátehénkedés nélkül.

Mit gyanítasz mi a gyenge pont?
(#) kulzol60 válasza gulasoft hozzászólására (») Feb 8, 2011 /
 
Csináld ugy ahogy tologattad a videon nyomd el magadtol de az eggyik oldalán az " Y" csapágy és a gép vége közé tegyél valamit hogy azon ütközzön fel (PL: egy kalapács ) és utánna a csapágy szabad oldalát nyomkodd meg hátra felé .

A 10 kilos kalapácsnak semmi köze a munkában végzett deformáciokhoz .

Pont a tengelyed fog hajlani és nem a váz ( bár kicsit az is gyanus ) .

Orvosság : kétéle .
Használj széllesebb csapágy távolságot az "Y" tengelyeden vagy két menetes orsot egyet jobbrol és egyet balrol közvetlen a csapágyak alatt .

Egyébbként lineáris tengelynek és golyosperselynek hivják ezeket a csapágyakat .A lineris kocsik a lineáris sinekhez vannak , az más tészta .
(#) kulzol60 válasza kulzol60 hozzászólására (») Feb 8, 2011 /
 
POnt ezért szokták a mozgo asztalos verziot használni mert annál a csapágyak közti távolság nagyobb ( ideális esetben a lintengely 35%-a körül ) és a hidat pedig fix lábakra hellyezik de annak is csak az az igazi ha alátámasztott tengely ( nyitott persely ) használnak .
Minden mechanikai konstrukcionak van elönye és hátrány is és azt hogy melyiket használod az a leendö gép maximális igénybe vételötöl függ .

Nézegettem a rajzodat és nem is olyan rossz csak egy kicsit finomitani kell és farigcsálni rajta és tök jo kis géped lessz .

A 16-os tengelyt milyen távon akarod használni ?
Nálam az A4-es munkaterületü gépek készülnek ugyan azokkal az INA csapágyakkal ami Neked is van .

Ha hiszed ha nem ha 400mm-t alátámasztol belöle és meg terheled 5-6kg-al több tizedet hajli a tengely ezért kell a perselyeket minél távolabb tenni egymástol hogy a terhelés minél nagyobb felületen történjen .
(#) gulasoft válasza kulzol60 hozzászólására (») Feb 8, 2011 /
 
A 25-ös tengelyem fog hajlani??? A 16-os cirka 600mm-en lesz két oldalon megfogva 2 megy az x-re. Megyek nyomkodom kisit az y-ont.
(#) gulasoft válasza kulzol60 hozzászólására (») Feb 9, 2011 /
 
Na nyomkodtam, az alsó összekötő tényleg hajlik eléggé ahhoz hogy szemmel is lássam, csak még azt nem tudom ez mennyiben fogja befolyásolni a működést, hiszen középen lesz a hajtás, az hozzá lesz fogva ehhez a tengelyhez, tehát középen meg lesz támasztva még egy helyen.
Persze lehet holnap elmegyek a Sir-Nyeteg által említett erősebb profilért, és rakok bele oda egy olyat, gondolod az segít?
A két perselyt cirka 15 centire gondolom egymástól, nem akarok túl nagy x-et csinálni, mert azzal csökken a hasznos munkafelület, de ott is lesz középen egy 12-es menetesszár amihez a kocsi lesz rögzítve, mondjuk az gyengébb mint akár ezek a profilok.
(#) kulzol60 válasza gulasoft hozzászólására (») Feb 9, 2011 /
 
A követelmények a gép mindenpontjára vonatkoznak ( sajnos ) .

A gép leggyengép ponja fogja meghatározni hogy mire is képes valojában .
600mm-en két ujjal kb 1mm-t fogsz összenyomni a 16-os tengelyen ( de ha a persely a hellyén van nem ennyire drasztikus ) .

Ahoz hogy forgácsolás közben szép felületet marjon mondjuk aluba , a mechanikának nem szabad picit sem mozognia ( tehát forgácsolás közben - hiszen az a célunk ) .Iszonyu erök kellenek a forgácsoláshoz egy , kicsit extrém példa : probálj meg egy bicskával faragni egy aluminiumot ugy hogy az anyag az asztaladon rögzitve van ( persze a gépen az elötolás és fogás mélység miatt a fordulattal ez kicsit másként van ) .

Szerintem ha ráteszed a két kilos motorodat és nekiugrassz az alunak akkor olyan 6-os kétélü maroval 0.1mm fogás mélységgel félátméröben 4-600mm/min lessz a vége 6-8000 fordulatnál ( ami nem is olyan rossz ) .A fordulatot hiába növeled a 10-es menetesszárbol nem fogsz tudni nagyobb sebességet kiszedni 700mm/min-él .

Müanyagban és fában jo lessz ott eltudsz menni talán 1000mm/min-ig ( mind ez munkában hiszen ez a célunk nem a rohangálás a semmiben ).

Sajnos ezek a levegöben logo lintengelyek ennyit tudnak cserébe viszonylag könnyü velük dolgozni és lehet vele haladni .

Nekem a 30-as is hajlik 700m-en .

Láttál már " Dávid " esztergát ? a legnagyobb hibája hogy a 30-as 40-es lintengely ( 500-as csucs távon ) rezonál akár 0.2-3mm -es fogás mélységgel is .

Nemtdom hogy mennyi plussz hosszod van a 16-os on de belekellene engedni a profilba legalább 20mm mélyen és hosszában rögziteni ( 8-as menetet furni a végébe ) az sokat segitene az "X" tengelyednek .

Csak ugy viszonyitásnak irom ( SKF termék ismertetö 200x szerint ) : az SKF 15mm-es lin kocsi és sin egyenértékü ( terhelés szempontjábol ) az SKF lintengely és golyosperselyével de az már 70mm átméröjü és nem korlátlan az alátámasztás ( két végén ) a hossza .

Nem akarom elvenni a kedved ( én is sokat épitek lintengellyel , akár 10-el is ) de vannak fizikai korlátai .
Ha alut immel ámmal és türemmel munkálsz meg vele akkor jo lessz .

Még valami a hajlással kapcsolatban : az amit néztél az csak egy irány még más irányokban is vannak mozgások Pl: átlosan - lefelé felfelé és elöre hátra (Föorsoba fogot maroval nézve ) .

Az orsobol kilogo marot ( Kb : 25mm lesz ) megfogod kézzel és megmozgatod minden irányban olyan erövel hogy közel marotörés (nem 6-os maro hanem kissebb Pl : 3mm ) legyen .Gyanitom hogy mm-ek lesznek ugyan arra az eröre amivel most nyomkodtad az "X" perselyt ( sajnos össze adodik minden és a maronál összegzödik ) .

Mondom még egyszer attol ez még nagyon jo lessz csak meg kell keresni majd a maximumot rajta .

Vannak arányok amiket be kell tartani .
Ez vonatkozik a mechanikára és az elektronikára egyaránt ( egy Trabival hiába huzatunk egy vasuti kocsit nincs értelme - pedig elhuzza , mint ahogy egy kamionra sem szerelnek oldal kocsit az eredmény ugyan az ) .

Ugy látom hogy csak Te gondolod komolyan ezt az épités dolgot ugy hogy inkább Neked segitek ( ha gondolod ) .
Következő: »»   63 / 377
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem