Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv !
Dízel motor üzemanyag befecskendező elemeinek(injektor, nagynyomású szivattyú) vizsgálatához kérném a segítségeteket. Ötletet kérnék hogy hogyan lehetne /BOSCH, DELPHI, SIEMENS, DENSO/ gyártmányok dízel próbapadi diagnosztizálását kivitelezni. Kezdő vagyok ebben a témában, de szeretnék ezzel foglalkozni, és tudom hogy vannak neves cégek akik ehhez a vizsgálathoz- kalibráláshoz gyártanak vizsgálópadokat, de sajnos számomra ezek a berendezések megfizethetetlenek. Egy berendezés elektronikus vezérlőegységének megépítéséhez kérnék ötletet, segítséget. Előre is köszönöm.
Bár én is drágának tartom az ehhez szükséges gyári cuccokat, de (házilag) utánépíteni gyakorlatilag lehetetlennek tartom.
Szia !
Egy ilyen cucchoz gyártott szimulátor /teszter kb:10-13.000 Euro. ![]() Ezenkivül: Vector CAN interface,kb ugyanennyi. Szóval ez nem az a "házilag összedobom" project. ![]() Nem letörni akarom a lelkesedésed, csak tényeket közöltem. Üdv! Luki
Állítólag a levegőnél nehezebb szerkezettel sem lehet repülni.
Ettől, azért repkednek páran. Ezt a rendszert egyáltalán nem ismerem. A forgótárcsás és forgódugattyús rendszerhez, viszont csináltunk régebben hasonló célú gépet. Sem tranzisztort, sem IC-t nem tudok csinálni (másokkal ellentétben), ettől építek elektronikus dolgokat. Szóval, autóalkatrészekre kell építeni a dolgot. A többi, felkészültség kérdése.
Szia !
Én viszont ismerem a rendszert,ezért mertem hozzászólni a dologhoz. Nem állitottam hogy nem lehet megvalósitani, csak azt mondtam hogy nem egyszerű és főleg nem olcsó dolog.Ehhez nem elég az univó meg a pillanatpáka. ![]() Kár a kákán is a csomót keresned. Üdv! Luki
„Kár a kákán is a csomót keresned.”
Asszondod? Semmi nem egyszerű. Van, akinek egy izzócsere is bonyolult. „kb:10-13.000 Euro.” Ez volt a hozzászólásod szakma része? ![]() Nem kevés! Írjál például szakcikkeket mondjuk a sárkányrepülő építők szaklapjába Hogyan nem lehet sárkányrepülőt építeni címmel. Garantáltan nagy siker lesz. ![]() A használod, és ismered, azért nem ugyan az a kategória. :eek2: Idézet: „Ettől, azért repkednek páran.” Repülőt sem építenek mások számára otthon a garázsban...
Egy szóval nem állítottam, hogy mindenki ezt csinálja.
A kenyérsütés sem egy bonyolult dolog, ettől, kevesen mívelik ezt a „sportot”. Azért, vannak. Sárkányrepülőt, például építettem magamnak, még mikor ritkaságszámba ment itthon. (Motorost is) Szerintem, mindenki működőképes erősítőt sem épít, annak ellenére, hogy vannak „bolondbiztos” kapcsolások is. Nem kell misztifikálni a dolgokat. A hozzá nem értőknek, magától is bonyolult. Emlékszem, hogy mikor kezdett tért hódítani a „Zsiga”, azt is túllihegték páran. Ilyen a szolgáltató ipar. Görcsösen ragaszkodik a kenyeréhez. Néha, már nevetséges mértékben erőlködik. Kitalálni nehéz valamit, nem lekoppintani! Egy működőképes modellt egy szakmabeli kellő technika háttérrel le tud koppintani.
Dehogynem !!! Nekem is van a padláson.
![]()
Szia !
Ha a srácnak konkrét elektronikai részegységgel kapcsolatos kérdése lesz, szivesen segitek majd. Mondjuk én csak (sajnos)az elektronikához értek, sárkányrepülőt nem tudok épiteni. Mondjuk ez a topik,és az oldal nem is erről szól. Üdv! Luki
A kérdéseknek, ügyesen elejét vetted.
Látom nem birsz leállni.....
Menj dobj össze még egy sárkányrepcsit. ![]()
Szia! Bontóból össze lehet szedni az alkatrészeket de én nem látom szükségét, kivéve ha a magasnyomású pumpát akarod próbálni.Ez már a jármüvön is eldönthető,hogy jó vagy nem.Legtöbb problémát az injektorokkal tapasztaltuk, azt meg a Bosch satubafogható porlasztóvizsgálójával és egy erre a célra épített elektronikával kiprobálható. A porlasztó oszcillogramja több helyen is fellelhető,ha kell előkeresem mert valahol lehet,hogy megvan, lefotóztam..Nem értem mi a probléma a hozzászolóknál?Egyszerűbb az aeródinamikánál!2-3Kw-os motor-magasnyomású pumpa+real+injektorok+mérőhenger egy állványra összeszerelve,+ nyomásszabályzó és mindehhez készítünk egy elektronikát,vagy ecu-ból alakítunk.Üdv. és sok sikert!
Ismét! A PIC-el foglalkozó Kolléga Urak tudnának is olyan pic-es vezérlőt ami szimulálja a pilot és üzemi fefecs.et!Üdv! mindenkinek!
Ha jól értem, szakmai hozzáértés és fantázia?
Ezt, sehol nem árulják. (sok Euróért sem)
Így van !
Ha elég elszánt az ember és kreatív akkor sokmindent meg lehet csinálni. Ehez a comon rail technikához nem sokat értek de tudom hogy müködik nagyjából.Ennek ellenére már pár mocit javítottam ! Mindent végig kell gondolni és megtalálható a hiba. Legtöbször a kis O gyürük szoktak tönkremenni Szerintem. Na de nem árt egy szervizmüszer kiindulásnak hogy tudd merre keresd a hibát.
Első ízben írok ide. A commor rail technológia házi tesztelése vagy kalibrálása sok szempontból is lehetetlen.
Elsőnek: A Pumpa. Általában 160-180 MPa-os nyomást kell produkálnia gyárilag specifikált ford. számokon. Mégha bárhogyan is meggyőződnél, hogy hibás a pumpa, a csere darabot is be kell szerelned valahogyan. Másodszor: Injektor. Szintén a ford. szám függvényében adott nyomáson általában 5 részletben történő befecskendezést kellene monitorozni, köbmililiteres és milisecundumos faktorokban. Ezután semmi más dolgunk nincs csak az új QR kódot megalkotni és ezt a ECU-val elfogadtatni. Én Szfváron a DENSO-ban ezzel foglalkozom és hidd el nem állnék neki soha itthon. ![]()
Szia! Először a nyomás nem a fordulatszámtól,az injektor nyitvatartási ideje sem attól függ!A szabályzott nyomás 400-1300bar körüli rendszer ,gyártó függően. A nyomás a motor terhelési, és hömérsékleti jllemzőitől függ! Mint ahogy a üzemi milisec, is az injektornál!Igaz én csak egy zetoros vagyok és nem is jártam aSzfv.-i DENSO -BA, de többet elhajítottam már!Ha szakember vagy ne írj hülyeséget:"fordulattól" Üdv!
U.i.Ez a baj,hogy nekünk meg a mezön ezt kell csinálni,mert itt Bekő Tóni nem segít!
Hali!
A legelső belyegyzéssel kapcsolatba kell írni és nem feltétlenül egymáséra! Az enyémet is elolvashatod ezután mégegyszer és rájössz, hogy itt nem a működési kondíciókról, hanem a gyártási feltételekről van szól. Tehát mivel ezeket titkosan kezelik, ha elolvasol néhány hobbiújságot sem tudsz olyan teljesítményvizsgáló gépet építeni, amit a németek, japánok is csak több 10000 euróból gyártanak. A common rail-t darabjait még hosszú évekig csak súlyos pénzért fogják kicserélni, bármiről is legyen szó. Lehet az mg-i, szgk., teher stb. gép. Én viszont kiváncsi lennék egy földön ledöglött pl.: JOHN DEERE common rail-es géppel mit is mókoltok? És egyáltalán honnan tudod, hogy az üzemanyagrendszer hibásodott meg? A legutóbbi esetemben az üzemanyagtartályban található szivattyú szűrője dugult el, és a cseréje után csodállatosan megy minden tovább. Jé, semmi baja a Common Rail System-nek. Ezt viszont csak a szervíz PC tudja megállapítani. (máskor rövidebb leszek!) ![]()
„A legelső belyegyzéssel kapcsolatba kell írni és nem feltétlenül egymáséra!”
Írod te. Mi is volt az eredeti kérdésfelvetés? Idézem: „Dízel motor üzemanyag befecskendező elemeinek(injektor, nagynyomású szivattyú) vizsgálatához kérném a segítségeteket.” Vizsgálat! Nem feltalálni a kereket! Lehetne még, például, olvasni. Esetleg, értelmezni az olvasottakat és nem belekötni. „Mókolni”. Nem durva ez egy kicsit látatlanban? Induljunk ki abból, hogy valós körülmények között működtetik a rájuk bízott technikát. Tegyünk azért különbséget a partvonaltól beordibálók és a hozzáértők között. Azért bátorkodtam bekapcsolódni, mert évtizedeket töltöttem az autózás környékén. Nem feltétlenül a kerékcserére korlátozódnak ismereteim.
A diagnosztika követeli a legmagasabb szintű tudást a javításban.
A jól felkészültek minimális felszereléssel, ámde, maximális tudással képesek a hibát behatárolni. Viszont a legtöbben, maximális felszereltség mellett sem képesek egy piti hibát is felderíteni.
Sziasztok!Most valóban arról van szó,hogy ,hogy lehet egy ilyen rendszert a lehetőséghez képest üzemképessé tenni.Sokszor a"szervíz PC" sem hoz eredményt, mint ahogy a kollégám is rávilágít.Most meg arról, hogy a JD éppen miért konkrét, én a mezőt átvitt értelemben értettem.Tudvalévő ,hogy a mezőgazdasági technikában az uj megoldások elöbb járnak mint a gépjárművekben.Más: a gyári szakember meg ne tegyen a müködésre olyan meghatározást.ami nem áll,ezzel megtévesztve a Hobbi Társakat,akiknek nem szakterülete!Javítás: a diagnosztika: alacsony nyomást,nyomás szab. hibát jelez-résolajcső megbontása-sok a résolaj-porlasztó hiba!Ez is konkrét eset!
Cucu nak ajánlom a Nippon Denso Common Rail oktató CD-jét,Bosch füzeteket,az autótechnika multhavi számát!Üdv! U.i.:a ND CD japánul van,ez nekem nem megy ,de szemléletes müködő ábrák és demók vannak!
„a"szervíz PC" sem hoz eredményt”
Gondolom, még ott tart, hogy a javításhoz az összes szerszámkészlet egy kisebb és egy nagyobb kalapács. ![]()
Sziasztok! Nagyon leült a téma! Papirra vetettem a minap egy injektortesztert vizsgára való várakozás közben, talán a kisebb kalapácsnyélnek jó lessz.Meg nem építettem még, jelenleg egyszerűbbet használunk. Tervezek egy piezzós tesztert és egy piezzó helyetesítő kis dobozt a boscöhö-hoz hasonlót, de időm nincs.A becsatolt kapcsolás még sehol meg nem található, le nem modelleztem, a kapcsolórésze némely ECU-k ra hasonló, az impulzosok előállítása 555, 556 -al, ilyen téma megy a fórumon, itt max 1500Hz elég.A fettek 250-340HUf, a kettős dióda 130, de pc tápból is kibányászható.A tápegység célszerűen pc-táp is lehet,feszültségét huzzuk 13V körülire,így nincs gond a rövizárral sem! Üdv!
Sziasztok! Ötletet kérnél a piezzóoszlop geometriai változásának detektálására?! Jó lenne tudni hidraulikus, vagy a piezzó elégtelen méretváltozása a gond?Üdv
Sziasztok! Engedjetekmeg egy kis kiegészítést az 506112 hsz. hoz: a kapcsolás felhasználja az injektor tekercsének önindukcióját, az IRFZ46N most a RET-nél csak 115HUf. A fetek G-jét hidegítő 22K ellenállás a szokásos. Az 555 timer IC a négyszögjel előállítását, annak változtathatóságát,kitöltési tényező változtathatóságát biztosítja, mint írtam ebben a témában több topik van a HE. fórumon!Üdv!
Folyt.: Mechanika: miután már van valami müködtetőnk, esztergálunk közdarabot és csatlakozot az injektorhoz. Rácsatlakoztatjuk a kézi hagyományos porlasztóvizygálonkra. Az asztali Boch jobb mert kevesebb a tartályának térfogata, ejtő jellegű és nagyobb nyomást tud mint a mirköz. Feltöltjűk tiszta gázolajjal, vagy protekt+go keverékével és felpumpáljuk. Ha létre jött a nyomás akkor ráadjuk a ketyeréből az impulzusorozatot, elfelejtettem az előzőekben, hogy célszerűen nyomógombbal vezesük ki a jelet. Fordulattól és kitőltéstől függően több nyitást is látunk, értékelhetjük. FIGYELEM! fokozott tűz és robbanás veszély! Szembe, börre ne kerüljön! Igy most már tisztíthatjuk, járathatjuk az injektort HÁZILAG! Ajánlatos használni adalékként jóminőségi 2T olajat is! Jó munkát kívánva , üdvözlettel barany165!
Sziasztok!
Egy hatalmas kéréssel fordulok hozzátok,mert szívok egy peugeot 406-tal. Bosch cr mágnestekercses injektorral van szerelve és padló gázon terhelve a motor leáll mint ha falnak mennék vele.Utána nehezen inditható. Mértem résolaj visszafolyást csak nincsenek hozzá értékeim. Valaki meg tudná mondani mennyi lehet a visszafolyó mennyiség maximuma? Valamint,hogy a négy injektor mérési adatai között mennyi a megengedett legnagyobb eltérés? Nagyon nagy segitség lenne! Mindennemű választ előre köszönök! Üdv. ![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |