Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » DC-DC konverter
 
Témaindító: Placi84, idő: Nov 10, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 121
(#) Placi84 hozzászólása Nov 10, 2005 /
 
Hi! Nagyon megköszönném, ha valaki megmondaná mennyibe kerül ez az IC: LM2575HVT-ADJ
Köszi előre is!
(#) source2 válasza Placi84 hozzászólására (») Nov 10, 2005 / 4
 
hali

LM2575HVT-12.0 (NSC) STEP-DOWN VOLTAGE REGULATOR TO-220 1320,00
LM2575HVT-ADJ (NSC) STEP-DOWN VOLTAGE REGULATOR TO-220 0,00

csak az egyiknek van ára, de ha felhívod a lomexet mondanak árat,de e körül számolj rá, de ilyen IC ha mnden igaz a nationaltól rendelhetsz ingyen
(#) source2 válasza source2 hozzászólására (») Nov 10, 2005 /
 
ja az ár FT- ban értendő és az ÁFÁ-t tartalmazza, nem fris árlista
(#) szabi83 válasza Placi84 hozzászólására (») Nov 10, 2005 /
 
Hello

LM2575HVT-ADJ - 1540 Huf :yes: :yes:

üdv
(#) szabi83 válasza szabi83 hozzászólására (») Nov 10, 2005 /
 
jah bruttó és friss
(#) source2 válasza szabi83 hozzászólására (») Nov 10, 2005 /
 
(#) Placi84 válasza source2 hozzászólására (») Nov 10, 2005 /
 
Ok!Köszi szépen mindenkinek , sajna csak eggyet fogadhatok el...:no:
(#) Aurum válasza Placi84 hozzászólására (») Nov 11, 2005 /
 
Ingyen van, ha megrendeled a ti-n...
(#) Placi84 válasza Aurum hozzászólására (») Nov 12, 2005 /
 
Nekünk bennt a suliban azt akarták beadni, hogy az ezen IC-vel felépített kapcs.üzemű táp egységcsomagban 8000Ft.De most leoltom a tanárt...
(#) source2 válasza Aurum hozzászólására (») Nov 12, 2005 /
 
Aurum

ez nem cseszegetés, de én már leírtam, hogy megrendelheti
(#) szabi83 válasza source2 hozzászólására (») Nov 12, 2005 /
 
leirtad, de nem a ti-t irtad :yes::yes:
(#) (Felhasználó 725) hozzászólása Nov 16, 2005 /
 
Szeretnek epiteni egy DC-DC konvertert, ami auto akkumulatorrol mukodne es 12V-bol csinalna mondjuk + - 40V-ot (vagy meg tobbet).
Egy 400W-os auto erosito tapjahoz kellene.
Vagy ha tudtok kapcsolasi rajzokat kommutacios tapokhoz, amik 12V-rol mukodnek az is jo lenne
(#) dB_Thunder válasza (Felhasználó 725) hozzászólására (») Nov 16, 2005 /
 
Kapcsolást találsz több százat is,de trafót(ill vasat)??
(#) dB_Thunder válasza (Felhasználó 725) hozzászólására (») Nov 16, 2005 /
 
És semmiképp nem önrezgőt választalék Pl:tl494-el fetek használnék kapcsolónak...
Kukk erre az oldalra:
http://www.utc-ic.com/product/db/supply.php
(#) vicsys válasza (Felhasználó 725) hozzászólására (») Nov 16, 2005 /
 
Én csináltam egyet...
Sajna annó a tár-ról törölték
Aszt hiszem érdemes lenne előásni a doksikat...
Lehet felteszem ide...
(#) Inhouse válasza (Felhasználó 725) hozzászólására (») Nov 17, 2005 /
 
Arra készülj fel, hogy a 400W már komoly teljesítmény, a kapcsolóüzemű tápok építési nehézsége a teljesítmény növekedésével halmozottan növekszik. 100W-ost akárki tud építeni, a 400W már lehet, hogy embert próbáló. Járd körbe a témát, pl. a terminal.hu fórumán vannak ilyen témák, érdemes elolvasni a buktatókat és kapcsolásokat is találsz.

Üdv
Inhouse
(#) (Felhasználó 725) válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 17, 2005 /
 
ok. szetnezek, aztan ujra kerdezek
nem is gondoltam volna, hogy ekkora faba vagom a fejszem
(#) Placi84 válasza szabi83 hozzászólására (») Nov 19, 2005 /
 
(#) source2 válasza szabi83 hozzászólására (») Nov 19, 2005 /
 
na ez is igaz
(#) spark2 válasza (Felhasználó 725) hozzászólására (») Nov 22, 2005 /
 
Azért nem olyan veszélyes. Először is a 12V bemeneti tápfeszültség miatt és mivel akkuról megy, az áramkör messze egyszerűbb, mint egy 220V-ról üzemelő táp.
Amennyire tudom, kb 400 Hz-en lehet a legjobban kihasználni a lemezelt vasmagos trafókat, és szerintem valahol itt működnek a kommutációs tápok is, de csatlakozom az előttem szólóhoz, hogy vezérlő ic-t kéne használni a 400W miatt, és akkor már mehetne 30 kHz-n is a táp, sokkal kisebb ferrit-trafóval.

A 12V-ról könnyű megtáplálni a vezérlő ic-t, és én inkább az SG3525-öt ajánlanám, mivel a túláramvédelem sokkal egyszerűbben oldható meg ennél az ic-nél.

A ferritmaggal meg ne törődj, írd meg milyen kell, és körülnézünk.

Szóval a trafó miatt ne aggódj!

(#) (Felhasználó 725) válasza spark2 hozzászólására (») Nov 23, 2005 /
 
Ok. Koszi a tippet
Na, akkor megnezem magamnak azt az SG-t, aztan meg kertdezgetek
(#) amex hozzászólása Dec 25, 2005 /
 
Sziasztok.

Szükségem lenne egy áramkörre amely 12 V egyen feszből (autó akku) 2x 40 V (+/-) +föld Feszültséget alakit, áramerősség és teljesítmény megtartással vagy növeléssel. Aki tud kérem segitsen, a címem amex@freemail.hu
(#) potyo válasza amex hozzászólására (») Dec 26, 2005 /
 
Az áramerősséget nem lehet megtartani, a teljesítmény megtartását is csak közelíteni lehet. Növelésről ne is álmodj. Itt találhatsz ilyenekről infót.
(#) amex válasza potyo hozzászólására (») Dec 26, 2005 /
 
Szia.
Köszi az infót, de fejtsd ki légyszives, hogy miért nem lehet olyan áramkört építeni, ahol az áram erősség és a teljesitmény megmarad a bemenő szinten. Vagyis nem csökken.

Ugyanis elég nagy probléma, az ha (növelni nem is lehet) de a tulajdonképpen a feszültség többszöröző hatása az lenne, hogy a kimeneten kisebb áram és teljesitmény jelenik meg mint ami be megy. Mert hát lássuk be hogy az akkumlátor árama és teljesítménye is igen nagy (gondolom).
(#) _JANI_ válasza amex hozzászólására (») Dec 26, 2005 /
 
Ez a probléma az energia megmaradás miatt van.
Ahhoz, hogy egy energia menyiséget egy másikra akakits, energiát kell felhasználni. Ez a veszteség a tranzisztorok vezérléséhez, a tranzformátor átmágnesezéséhez, stb kell. És erért van az, hogy a legjobb hatásfokú tranzformátorok hatásfoka sem éri el a 100%-ot. /Aszem a legjobb 99.99%-os/

HA a kivehető energia menyiség nagyobb lenne, mint a belevezetett, akkor energiát álíthatnánk elő a "semmiből". (De a semmiből semmi nem lessz!?)
(#) mspike válasza amex hozzászólására (») Dec 27, 2005 /
 
Jani válasza tökéletes, annyival egészíteném ki, hogy elméleti szinten a trafók primmer és szekunder teljesítménye azonos.. Tehát a trafó csak a teljesítmény összetevőinek arányát változtatja... ez hülyén hangzik, és nincs is így megfogalmazva sehol... de miután P=U*I és ez állandó a trafó két oldalán így láthatod, hogy ha a feszültséget feltranszformálod akkor az áramerősség lesz kisebb (jó esetben fordítottan arányos ... érted... De ha belegondolsz egy autóaku 13V körül van és csak tőled függ mekkora a maximális árama... tehát pl. 12*70 (aszem 70A-es a legáltalánosabb generátor, de ez csak feltételezés...) az 840W. Tehát, egy normális autóba ne akarj 400W-nál többet rakni, vagy ha igen tegyél be még akut... de tök hülyeség...
(#) vicsys válasza amex hozzászólására (») Dec 27, 2005 /
 
Szia!
Mihez kell?
Kicsit konkrétan...:nemtudom:
(#) deguss válasza amex hozzászólására (») Dec 27, 2005 /
 
Pontos infó hiányában sejtheti az ember hogy egy kocsiban talán a +/- 40V egy erősítőhöz kell.
Az említett 60-80, akármennyi Amper nem tartható meg a kívánt feszültségen, ugyanis, ahogy mspike kitűnően leírta, P=U*I . Nem akarom részletezni, lényeg hogy egy DC to DC converterrel nem jutsz előbbre.
A megoldást, ha valóban kell a +40V a groundhoz, és -40V a groundhoz képest, egy-két cseles trükkben látom. Mi lenne ha szaggatnánk a 12V-ot, egy tetszőleges * frekire, utána feltranszformálnánk, és egy két szekunder tekerccsel rendelkező transzformátor kimenetén egyenirányítanánk, és pufferelnénk.

* reális értékeken belül maradva. Ha esetleg magasabb frekvenciára szaggatod, nem kell vasmagos trafó, de ezt még előtte részletesen ki kell tárgyalni.

Mit szóltok?
(#) vicsys válasza deguss hozzászólására (») Dec 27, 2005 /
 
Várjál csak!
amex nem írt erről, hogy
Idézet:
„Az említett 60-80, akármennyi Amper”
???
Lehet elég egy "sima"150-200w-os konverter!
(#) deguss válasza vicsys hozzászólására (») Dec 27, 2005 /
 
bocsi mspike írta:
Idézet:
„De ha belegondolsz egy autóaku 13V körül van és csak tőled függ mekkora a maximális árama... tehát pl. 12*70 (aszem 70A-es a legáltalánosabb generátor, de ez csak feltételezés...) az 840W.”


De nem ez a fontos, hanem hogy mivel lehet megcsinálni?
mi az a
Idézet:
„"sima"150-200w-os konverter”
?
Következő: »»   1 / 121
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu