Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Egyfázisú motor forgásirány váltása mágneskapcsolóval
Témaindító: Pedrobácsi, idő: Jún 12, 2008
Témakörök:
Nem tudjuk mekkora az eszterga, de nem a kapcsolón múlik. A "többi" eszterga -ahol ez működik, nem egyfázisú AC motorral van meghajtva. Vagy ha mégis, akkor abban megoldották a mechanikus fékezést.
A 3 fázisú motorok képesek gyorsan irányt váltani. Ha ezeknél felcserélsz két fázist, akkor azonnal megpróbál fordítva forogni. Persze ez nem sikerül neki, de nagyon gyorsan lefékeződnek, és megfordul az irány (nálam ilyenkor csak úgy visít az ékszíj). Azt jó tudni, hogy közben jelentős áram folyik a motor tekercsén. Ha nem áll rendelkezésre a 3 fázis, akkor DC motorral is meghajtható a gép. Ennek a gyors irányváltás mellett további hozadéka lehet a fordulatszám fokozatmentes állításának lehetősége.
Szia!
Ez csakis 3fázisnál működik-rögtön. A másik lehetőség frekvencia váltóval--elég jó árban létezik. Esetleg egy mechanikus fékkel.-villamos fékezéssel is jól el lehet bonyolitani.
Egy lehetőség, hogy 0 állásban a kapcsoló rövidre zárja a motort. Akkor a motor gyorsan megáll. Utána kapcsolhatsz ellenkező irányba.
A főfázis rövidre zárásása gondolsz? Az elegendő a fékezéshez? Mert a segédfázison lévő kondi miatt óvatos lennék annak rövidre zárásával. (Nem láttam még ilyen fékezést egyfázisú asszinkron motornál.)
Teljesen mindegy, milyen az indítás, ha üzemi kondi van rajta, akkor is össze lehet zárni a motor kapcsait. De én pl. nem tudom, milyen motorja van az Asist barkács esztergának. Akár univerzális kefés motor is lehet.
![]()
Köszönöm mindenkinek a gyors válasz! A motor 220V 370W nem tudom kefés vagy nem Az ismerősöm a E2N 380V Motort cserélt 220V és a kapcsolás ugyanugy működi mint a 380 son nem akarok frevencia váltót lehet valami más?
Feltettem egy gyári rajzot akapcsolásrol Van 3 állásu kapcsoéóm az esztera Francia olyan mint aFERM MD500
Sajnálom ez a gépkönyvben van ezzel működik azért kösz
Szia! feltehetted volna a komplett leírást, hogy lehessen látni a kapcsoló érintkezőinek a működési sorrendjét. Már csak az a kérdés, hogy a kapcsoló amit mutatsz az belül a kapcsolásnak megfelelően mozgatja e az érintkezőket jobbra és balra fordítva a kart?
![]()
Kitöröltem az előző hozzászólásomat, de mégiscsak van hiba a rajzon. A baloldali első rajzon nem látható a segédfázis körében kondenzátor. A másodiknál az érintkezők és áthidalások hiányoznak. Nem látni, hogyan jut el az áram a tekercshez.
Egyébként ha ezzel akarnák úgy fékezni, hogy 0 állásban rövidre zárom a főfázis tekercset, kellene még egy érintkező. Tehát ezt a kapcsolót nem lehet fékezésre bekötni. A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2025
Mincs több leírás csak ez a rajz van
A kapcsolóról nem tudom kideríteni, hogy melyik állásban milyen érintkezői zárnak illetve melyek maradnak nyitva.
![]() A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2025
Milyen kapcsolót vegyek? Amit tudtam feltöltöttem a motor oldalán az a fekete kerek mlemez olyan mintha kondi lenne benne de vezetéket nem látok kijönni A gép Francia nem Kinai 130kg csak érdekesség képpen a FERM Md 500 Hyundai 500 ilyen
Ha leveszed azt a védő kupakot a kondenzátorról akkor azon fel lesz tüntetve a feszültsége. Ha 250 voltos akkor indító ha 400 voltos akkor pedig állandó üzemi. A 6008-as kapcsoló az jó lenne de csak az is akkor ha lenne indító reléje a motornak DE a probléma ott kezdődik, hogy ha nincs indítási áramfelvétel nem is kapcsolja a kondenzátort.
![]()
Szia! Nekem Ferm-500N van itthon. Nincs indítórelé. Állandó üzemű kondi van rajta. Viszont a motor gyárilag fékes! Ez az enyémen már nem működik, de nem szedtem szét, mi a baja.Valószínű elkopott. Gondolom olyan, mint a régebbi elektromos fűnyírókon. A forgórészen lehet egy fém csúszótárcsa, amit feszmentes állapotban rugó nyom a dekniben lévő "ferodolos" részhez. De ez sosem fog azonnal irányt váltani, mint a háromfázisúak. Max ha tökéletes a fék vagy esetleg irányváltáshoz rövid időre jóval nagyobb kondit kell rákapcsolni( bírná e a motor??). A gyári irányváltója egy billenőkapcsoló ( mint a hosszabbítókban, csak két váltóérintkezővel), 6 kivezetéssel. A két-két szélső keresztbe kötve, mint Tududli fenti képén, így átkapcsolva a középső kivezetésein felcserélődik a két bemeneti szál.
U.i: ill az indítórelét nem tudom. Kívül biztosan nincs, esetleg a motorban valami röpsúlyos kapcsoló? Nem szedtem még szét. A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2025
Gyanús a nagy hűtőrostély, meg a 370 W-os motorra a 100µF-s kondi. Kínaiak szeretnek röpsúlyos indítást.
Röpsúlyt látok a motorban, féket nem.
JY7134
Hát akkor lehet téves info volt! Használtan vettem a gépet, az előző tulaj mondtam. Akkor nem csoda, hogy nem működik... Így legalább nem is fogom szétszedni, hogy megjavítsam.
ÍKöszönm! Mit tegyek nézessem meg? Most láttam Hyundai 500c ilyesmi 3 álláésú kapcsolo van Kerestemkapcsolási rajzot nem találtam.Tehát féket valaivel neméehet rátenni.
Nem értem. Ha van kapcsoló ami forgásirányt vált, akkor annak a cseréje semmilyen gyorsabb leállást sem fog okozni. Vagy mechanikus, vagy elektromos fék tud lassítani.
Köszönöm mindenkinek ! Még annyi közvetlen irányváltó kapcsol Tracon TKM 20/N az jó lenne? Az irányváltás lassú fordulqat menetvágásra kell. Rendben nézessem meg a motort? Látom A kinait kivülről olyan esztergánál körülményes a kapcsolók nyomogatása azért tettek az ujjabbakra 3 áll. kapcsolót
A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2025
|
Bejelentkezés
Hirdetés |