Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   162 / 644
(#) Robin2 válasza _BiG_ hozzászólására (») Jan 7, 2017 / 1
 
Az autós hasonlattal nem én példálóztam, csak válaszoltam rá.
De, tudom miről döntök. Tudatában vagyok a rám leselkedő veszélynek, de ezt annyira kis értéknek becsülöm, hogy vállalom. Egyébként hasonló estem volt, az immo menet közben letiltott. Igen, lehetett volna baleset is belőle. Mégis, a kockázat ellenére, naponta (kényszerből) használom azóta is az autót.
Egyébként igazad van, de ez az élet sok területén így van, vagy nem igazán tudjuk, vagy nem vesszük figyelembe, de kockázatokat vállalunk. Azonban ez (remélem) mindig tudatos döntés eredménye, nem gépek, szoftverek döntenek, hanem az ember. Az, aki meg hagyja magát, megérdemli. Valahol ez is szelekció.
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2017
(#) _BiG_ válasza Robin2 hozzászólására (») Jan 7, 2017 / 1
 
Idézet:
„Tudatában vagyok a rám leselkedő veszélynek, de ezt annyira kis értéknek becsülöm, hogy vállalom.”

A lebecsült veszély nem válik kicsivé, hanem fölénk nő és legyőz. Ejtőernyőztem, volt lehetőségem minden ugráskor emlékezni erre (nekem is volt egy-két veszélyes helyzetem, megúsztam..., de nem csak rajtam múlt.). Nem véletlenül volt minden hónapban leoldózár-vizsga, amikor gyakoroltuk a vészhelyzeti teendőket.
És aki lebecsüli a veszélyt, az egyben "hagyja magát". Amire meg én akartam rámutatni, az az, hogy manapság nagyon kevés veszélyforrással vagyunk valóban tisztában - ezért sokan lebecsülik a lehetőségeket. A veszélyes kényelem szöges ágy, Nessus-ing.
(#) kameleon2 válasza _BiG_ hozzászólására (») Jan 7, 2017 1 /
 
Szia!
Idézet:
„Emlékszik valaki még a "beragadt gázpedál" esetére, pl.?”
Nos nekem még a Renault-omon volt ilyen. Nem volt jó érzés. Ugyanezen az autón elszállt egy STOP táblánál a fék. Akkor a szerencsén múlott az életem. És akkor ebben még egy szem elektronika sem volt. A döntést én hoztam, amikor a kéziféket húztam be. De mostani történet a négyes metró bedöcögése utasokkal a garázsba. Márpedig az nem mondható, hogy a metrót csak kóklerek csinálták. Túl sok hatalmat kapott az automatika. Az eredmény: Kézi vezérléssel vitték vissza a kocsikat - legalább volt rá lehetőség.
(#) kameleon2 válasza sonajkniz hozzászólására (») Jan 7, 2017 /
 
Aranyos kis játékszer. De nem látom, hogy a járást például magától tanulná. Vagy felismerné, hogy futnia kellett volna az esés helyett. Persze ez tényleg már messzire vezet.
(#) Robin2 válasza _BiG_ hozzászólására (») Jan 7, 2017 / 1
 
Nem lebecsülöm, hanem annyira kis értéknek becsülöm. Nem úgyanaz.
Tudom mi okozta a hibát, ezentúl erre fokozottan odafigyelek. És folyamatosan próbálom észben tartani, hogy ilyen előfordulhat és hiba esetén mit tehetek. De ezzel az erővel akkor soha nem ülnék kocsiba, nem ejtőernyőznék és még az utcára sem mennék ki a "rejtett" veszélyek miatt. Ez azonban nem élet lenne, hanem folyamatos rettegés.
(#) Robin2 válasza kameleon2 hozzászólására (») Jan 7, 2017 / 1
 
Ezek az esetek gondolom akkor történtek, amikor még nem szedted szét csavarjaira
(#) kameleon2 válasza Robin2 hozzászólására (») Jan 7, 2017 1 /
 
Éppen ezek miatt döntöttem a szétszedés mellett. Rájöttem, hogy valami csak akkor lesz jó, ha magam oldom meg. Nem igazán tetszett például, hogy egy kanyarban a nyitott ajtón kirepült az ajtónyitó gomb. Vagy éppen zsírhiányban múlt ki az ablakemelő - még igencsak kenyérgőzös.
(#) erbe válasza kameleon2 hozzászólására (») Jan 7, 2017 /
 
Sajnos, a legújabb "Renault-omon " már ilyen lehetőség sincsen.
A "rögzítőfék" teljesen elektronikus. Még a fékbetétcseréhez is szerviz és számítógép kell.
(#) Petyaa válasza erbe hozzászólására (») Jan 7, 2017 /
 
Számítógép a fékbetétcseréhez?? IC-t is cserélnek benne? Nem csak ügyes marketing duma?
Ékeld ki a fékpedált egy karóval a kormányhoz...mechanikus rögzítőfék
(#) erbe válasza Petyaa hozzászólására (») Jan 7, 2017 /
 
Fékbetét csere után be kell állítani. Kérdezz rá szervizben!
Ha leállítod a motort, automatikusan befékez. A fék nyitását csak számítógéppel tudod elvégezni. Ha más méretű betét kerül bele, máshova kell állítania a rögzítőmotort. Alaphelyzet (utazó-), fékezett állapot.
(#) Petyaa válasza erbe hozzászólására (») Jan 7, 2017 /
 
Ezek szerint be sem lehetne tolni/húzni? Ezért nem kell nekem csak 2000 előtti autó
(#) Massawa válasza Petyaa hozzászólására (») Jan 7, 2017 /
 
Söt defekt után is kell a számitogép, és resetelni kell a defekt jelzöt (ha lehet) különben honapokig villogni fog a müszerfal...
(#) Petyaa válasza Massawa hozzászólására (») Jan 7, 2017 /
 
Még jó hogy defekt után enged továbbmenni...
(#) erbe válasza Petyaa hozzászólására (») Jan 7, 2017 /
 
Bizony. Illetve nem bizony!
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2017
(#) nagym6 válasza Petyaa hozzászólására (») Jan 7, 2017 /
 
Egyszerű olajcserét sem lehet már sok autónál leeresztem-betöltöm módon megcsinálni, valami hókuszpókusz kell a kompúterrel. Nívópálca sincs, kompúter jelzi, hogy mennyi.
(#) Massawa válasza Petyaa hozzászólására (») Jan 7, 2017 /
 
Sajnos már ezt is majdnem megértem. Szerencsére vagy 200 m - re a szevizemtöl mentem szögre. A márkaszevizben elöször a vállukat vonogatták mert tartalék gumi természetesen nem volt raktáron, szerintük a defekteset nem szabad javitani, de még mehetek vele 80 km-t. (Potkerék nuku). .
A kérdésemre hogy 80 km után lesz csere gumi? Megint csak a vállukat vonogatták. Erre elökerült a fönök, hogy 4 (négy munkanapon) belül hozat uj gumikat, de csak párban, mert a kocsi már 1 éves és már ilyen gumit nem gyártanak, igy csak párban lehet cserélni. ( persze extra pénzért). Ekkor már növekedett a vérnyomásom, mert vagy 1,5 orát loptak el tölem egy hülye defektért amit 15 perc alatt szoktam régen elintézni. Némi asztalcsapkodás után jött az egyik szerelösrác és kihivott a kocsihoz. Megsugta, hogy a közeli kamionszervizben érdeklödjek. 20 perc alatt és 4 sörért rendbe tették a kereket, de vissza kellett menni a márkaszervizbe, hogy reseteljék a computert....utánna még mentem azon a gumin vagy 40000 km-t majd eladtam a kocsit.
Még belegondolni is rossz, ha ilyen defektet ilyen kocsival, valahol az isten háta mögött a hétvégén szedsz össze. Nyomkodhattam volna a gyár hotline gombját a kocsiban....
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2017
(#) Petyaa válasza nagym6 hozzászólására (») Jan 7, 2017 /
 
Nyílván hogy a szervizek is megéljenek valamiből, valamint maga a márkának is szép summát hozhat. Előbb utóbb feláras lesz a motorháztető nyitó mechanizmus is
(#) nagym6 válasza Petyaa hozzászólására (») Jan 7, 2017 /
 
Lehet, hogy írtam már, egy traktor a szántóföldön leállt úgy, hogy ekesor bennt a földben, letiltott a vezérlése, mert az eke emelő hidraulika vezérlésében valami gond lett. Valahány napig a család őrizte éjjel nappal a szántóföldön, nehogy a vasgyűjtők szétszereljék, mire hozta a szervizkocsi az alkatrészt. A csere különös bonyolultságot jelentett, mert ehhez hátsó kereket kellett levenni, de eke a földben, úgy tudom valami daru kellett. Ha nem tiltja le a vezérlés a motort, eke más módon azonnal kiemelhető lett volna, és haza lehetett volna menni a traktorral.
Kombájn is állt már le azért, mert picit -jelentéktelen mértékben- betonhoz ért a vágóasztal, letiltott a rendszer, szervizkocsi kellett az újraindításhoz, ami két nap múlva jött.
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2017
(#) Petyaa válasza Massawa hozzászólására (») Jan 7, 2017 1 /
 
Egy éves és már nem gyártanak rá gumit? Arra nem gondoltak hogy amíg megjön a gumi ( 4 nap ) addig veled mi lesz? Azért ez már dúrva. Sokan mondják hogy hülyeség a defekt spray, de akár életet is menthet egyes helyzetekben, vagy a facsavar is akár + orosz pumpa.
(#) Petyaa válasza nagym6 hozzászólására (») Jan 7, 2017 /
 
Pedig a gyártó biztos tudja hogy elő fordulhat ilyen eset, és még az is lehet hogy van valamiféle trükk amivel ilyenkor a motort be lehetne indítani, bár nyilván ezt akkor sem mondanák el ha lenne ilyen. Mi lesz ezekkel a traktorokkal 10-20 év múlva, amikor már a cégsem lesz meg rég, meg alkatrész sem? Habár sejtem...valamelyik olvasztóban lesz.
(#) kameleon2 válasza Petyaa hozzászólására (») Jan 7, 2017 / 3
 
Idézet:
„Mi lesz ezekkel a traktorokkal 10-20 év múlva, amikor már a cégsem lesz meg rég, meg alkatrész sem?”
Elővesszük a régi magyar traktorokat. Felfűtjük az izzítókúpot és megy ameddig tart az üzemanyag. A sok elektronikát meg beolvasztjuk és készítünk belőle egy hatalmas rézfalloszt azoknak a nevével fémjelezve, akik kitalálták ezt a sok agyatlan marhaságot.
(#) Petyaa válasza kameleon2 hozzászólására (») Jan 7, 2017 / 2
 
Éljenek a Dutrák és a Hoffherrek
(#) Massawa válasza Petyaa hozzászólására (») Jan 8, 2017 /
 
Ez van sajnos. Ha meg peched van 4 gumit sem kapsz egyformát, pedig a raktárakban a plafonig sorakoznak az autogumik.
Nagyon ugy néz ki, hogy az autogyáraknak szállitanak bizonyos mennyiséget az adott tipusra és gyártási ciklusra, de a boltoknak már nem, azaz, ha veszel egy uj kocsit és a bolt elött elpukkad a gumi, már akkor sem tudnak ugyanolyat szerezni, csak azonos méretüt, de más kivitelben. Igy meg csak párosával lehet cserélgetni.
(#) Petyaa válasza Massawa hozzászólására (») Jan 8, 2017 /
 
Ilyen gumis szempontból lehet hogy nem lenne rossz a defekt és levegő nélküli gumiabroncs. Talán a hulladék is kevesebb lenne.
(#) Massawa válasza Petyaa hozzászólására (») Jan 8, 2017 /
 
Ilyen már csak nem igen vált be....
(#) Bakman válasza Petyaa hozzászólására (») Jan 8, 2017 /
 
Vonatkerék?
(#) Petyaa válasza Bakman hozzászólására (») Jan 8, 2017 /
 
Akár az is, mint a DeLorean-on, minden utcába síneket
(#) Massawa válasza Bakman hozzászólására (») Jan 8, 2017 /
 
A korai autokon is levegönélküli gumikerekek voltak.
A modern vonatokon meg pl a Tatra villamosokon meg a kerék és futofelület (abroncs) között van gumiréteg.
(#) BarnaPili válasza Massawa hozzászólására (») Jan 8, 2017 /
 
A levegőt valamivel helyettesíteni kell,ami a rugózatlan tömeget növeli. Ez pedig a komfortot csökkenti.
(#) SzervízMacska válasza Massawa hozzászólására (») Jan 8, 2017 /
 
Itt Pesten az összes jelenleg közlekedő villamoson így van. A 67-ben bemutatott ipari csuklóssal kezdve...
Következő: »»   162 / 644
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem