Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   219 / 586
(#) tbarath válasza david10 hozzászólására (») Feb 28, 2018 /
 
El lehet úgy tüntetni adatot, hogy senki se hozza vissza, csak akarni kell...
(#) Tomi20 hozzászólása Feb 28, 2018 /
 
Sziasztok

Csak érdekesség képpen, testvérem időnként elmegy kocsmába, egy buta CAT telefonja van, de nála sem volt, itt töltődött a gépen, találkozott egy emberrel ott, vagy 10 éve sose, hazajött, megnézte mi van Facebookon, első "poszt" kit ismerhetsz, az az ember volt kirakva, előtte sose látta a jelölhető ismerősök közt sem, elköltözött, és közös ismerősük sincs. Érdekes...
(#) kameleon2 válasza Petyaa hozzászólására (») Feb 28, 2018 / 1
 
Hétfőn készülhetett... Tudnivaló, hogy a 601-esekből a szerdai volt a legjobb.Tudom, mert a miénk szerdán készült.
(#) Massawa hozzászólása Feb 28, 2018 / 3
 
Németországban megint sikerült egy "szuper demokratikus" birosági döntést hozni. A felperes szervezetek teljesen hamis argumentumokkal operálva (10-15 ezer ember hal meg a kipufogo gázok miatt - az orvosi kamara szerint ez a szám vagy 5x kisebb), engedélyezte a dizelautok részleges korlátozását bizonyos városokban. ( pillanatnyilag 67 ilyen város van). Ez megint egy olyan szabály amit valamilyen féleszü tintanyalok találtak ki.
Mit mond a statisztika:
1990 ota 60%-l csökkent ugyanazon városokban a környezetszennyezödés! 1990-ben sem a katalizátorokrol, sem egyébb dolgokrol nem volt szo, azaz a szennyezödés csökkenését a modern technologiák okozták, mégis azokat kivánják most büntetni, akik megtették a magukét ( kifejlesztették az uj technologiát, és azt az emberek meg is vették).
Ráadásul az autosok jelentös része azt sem tudja milyen autoja van - a tiltás ugyanis csak az Euro 1-4 illetve 2019-töl az Euro5-s motorokra vonatkozhat. Az Euro 6-sra nem. Ki es hogyan fogja ezt ellenörizni, és ki a felelös ezért, arrol a biroság mélyen hallgat, és hogyan jön a biroság ahhoz - kártérités nélkül, hogy több millio ember tulajdonát teszik igy értéktelenné.
Azon városok lakoi is meg lettek vezetve, mert az autok továbbra is járni fognak csak most hosszabb kerülöutakon, az ottlakok meg fizethetnek a kivételekért. ( természetesen azok nem lesznek ingyen ).
Ugy látszik, hogy az egész társadalom már meglehetösen hibbant, és képtelen egyszerü paraszti ésszel gondolkodni. Salzburgban is bevezették az autopályán a 80 km/h korlátozást, azota állandosult ott a dugo, azaz sokkal több auto, sokkal tovább van az érintett szakaszokon és sokkal tovább okozza a lármát meg okádja a szennyet. Visszaut meg ugy látszik nem nagyon van.
(#) zolika60 válasza Massawa hozzászólására (») Feb 28, 2018 / 1
 
Piac növelés az igazi cél. Dobja ki a német paraszt a hat évnél öregebb autóját és vegyen újat. A környezet szennyezés persze ettől nem csökken, hisz egy autó legyártása három négyszer annyi szennyezéssel jár mint amennyit egész életében pöfögni fog, de ez igazándiból nem számít. Csak a GDP legyen nagyobb.
(#) GPeti1977 válasza Tomi20 hozzászólására (») Feb 28, 2018 /
 
Azokat rakja ki hogy kit ismerhetsz akik megnézik a profilodat de van több szempont is.
(#) sany hozzászólása Feb 28, 2018 /
 
Bővebben: Link Na mit szóltok?
(#) Gafly válasza sany hozzászólására (») Feb 28, 2018 /
 
Ez nem egy nagy hír, most legfeljebb lesz egy nem "mű" holdas is
Egy kezemen nem tudom megszámolni, hogy már most mennyi műholdas szolgáltató van. Csak besétálsz a boltba és megveszed a készüléket és a SIM kártyát:
Globalstar, ICO, Inmarsat, Iridium, Thuraya, stb...
De van Deep Space Network
Vagy a GPS-nek is van nagyobb tesója:
GPS-nek is megfelelője
(#) Massawa válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 28, 2018 /
 
Nemcsak a paraszt, de az ipar is, ahol vagy husz éve javarészben átálltak a dizelmotorgyártásra azok most szintén gondban vannak, hisz az érdekelt gyárak tucatjait kellene átállitani más motorok gyártására - ami nem olcso dolog, és félö, hogy a kocka még nincs elvetve. Az is lehet, hogy az uj motorgyárak már nem Németországban nyilnak. Lehet, hogy napokon belül a munkások/emberek tizezrei mennek az utcára és verik be a fejüket azon hazug környezetvédöknek, akik ezt a helyzetet okozták. Ma már a német TV-kben ez a fö téma....és már a politika is hátrál, és probálja mederbe szoritani (szabályozni) a városok döntéseit. (Igaz, hogy kormányuk még nincs, de valamit lépni kell...).
(#) nagym6 válasza Massawa hozzászólására (») Feb 28, 2018 /
 
Érdekes ez a dízeldili, nagygépek mind dízelek busz, kisteherkocsi, kamion, traktor, kombájn, stb. Ha ezek benzinesek lennének, jóval többet fogyasztanának.
(#) jlazar válasza Massawa hozzászólására (») Feb 28, 2018 / 1
 
A nagynyomású diesel motorok egyik mostanában lassan a köztudatba is bekerülő problémája (speciel vagy 10 éve ismerem) az olyan apró koromrészecskék levegőbe kerülése amit az EU 5-6 motorok katalizátorai sem tudnak kiszűrni, és sajnos a rákkeltő hatásuk messze magasabb mint pl. egy 20-30 éves zöldséges merdzsóé.
Nem kéne annyira sajnálni őket, hogy ők ezt végre kezdik felismerni, és ennek hála a német koromköpködő szemetek szép lassan átkerülnek kelet európába. Itt is be kéne tiltani őket, de erre szinte semmi esély nincs, a hazai megélhetési sötétzöldek tojnak az emberek egészségére.
(#) Massawa válasza jlazar hozzászólására (») Feb 28, 2018 /
 
Pontosan ezzel érveltek, csakhogy semmi bizonyiték erre nincs, és amit a EU5-6 -s motorok kiengednek a levegöbe még a merhetö szintet sem éri el. Ez csak egy laboratoriumi adat, amivel pánikot lehet kelteni, meg ilyen ütödött döntéseket befolyásolni.
(#) Kovidivi válasza Massawa hozzászólására (») Feb 28, 2018 /
 
És Te honnan tudod ezt ilyen biztosan?
(#) Petyaa válasza jlazar hozzászólására (») Feb 28, 2018 /
 
Egy egészen jól kifejtő cikk:

Bővebben: Link


Idézet: "Úgy tűnik, a modern személyautó-dízelek finomrészecske-emissziójának veszélyességét még nem kutatják annyira" .......

A cikk 2010-es....
(#) Massawa válasza Kovidivi hozzászólására (») Feb 28, 2018 /
 
Mert láttam egy sereg számot (kimutatást) és tegnap a német orvosi kamara is kiadott egy nagyon aprolékos jelentést. ( régebben egy cégnél dolgoztam, akik egész Europában mérökontejnereket telepitettek a levegö mérésére, igy van még néhány ismerös onnan.)
(#) jlazar válasza Massawa hozzászólására (») Feb 28, 2018 /
 
Gondolom bespájzoltál fluoros fogkrémből is, hiszen 50 évig dícsérték az "orvosok". Hogy mérgező? Az a legkevésbé sem zavarta őket.
(#) Massawa válasza jlazar hozzászólására (») Feb 28, 2018 /
 
Örök életemben kerültem az ilyen dolgokat meg az orvosságokat, igy sok minden nem igen tud engem már meglepni....
Föleg nem az ilyen sötétzöldek kitekert érvei. Kiköltöztem a városbol is, nehogy velem etessék meg azt sok szennyet amit ott minden produkál, és az uj bicajosokkal etetik, mert ugye a bicajozás marha egészséges - föleg ilyen helyeken.
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2018
(#) zolika60 válasza nagym6 hozzászólására (») Feb 28, 2018 / 2
 
Különösen annak a fényében érdekes, hogy a 25 legnagyobb teherhajó annyi üzemanyagot éget el évente mint az összes személyautó a világon együtt. Még sosem hallottam, hogy az azokban lévő pakurával működő motorok ellen kampányoltak volna a zöldek. Ráadásul elég sok hajó járja a tengereket.
(#) jlazar hozzászólása Feb 28, 2018 / 1
 
Azért aki hisz még a katalizátor mindent kiszűr és a diesel nem kormol mesékben, az a Laposföldes gyűlés után menjen az autója farához, oszt kotorjon bele a kipufogóba. Aztán ha van mivel gondolkodjon el azon, hogy ha nincs a kibocsájtásban korom és a katalizátor minden mást szennyeződést és káros anyagot fullra kiszűr, akkor miért fekete a keze...
(#) Skori válasza jlazar hozzászólására (») Feb 28, 2018 /
 
Egyszer belefutottam egy cikkbe, ami arról szólt, hogyan került a fogkrémekbe a fluor. A lényeg annyi volt, hogy egy (talán amerikai) hadiüzemben rengeteg, igen mérgező fluorvegyület keletkezett melléktermékként. A fluorról tudni kell, hogy a különösen mérgező és veszélyes anyag, a fluorsav pl. még az üveget is marja (emiatt nem is lehet üveg edényben tárolni). Tehát megbíztak egy kutatócsoportot, hogy találjanak ki valamit, hogy mit lehetne kezdeni a sok fluorvegyület maradékkal. Ennek a kutatásnak az egyik eredménye, hogy rájöttek: ellenállóbbá lehet tenni vele a fogzománcot, és kellően kis mennyiség használata esetén nem patkolnak el tőle a felhasználók. A dolog bejött, megszabadultak a vegyszer maradékoktól, sőt akkora keresletet tudtak generálni a megfelelő reklámmal, hogy sok évekre biztosították az anyag felhasználását. Be kell valljam, nem ellenőriztem a cikk valódiságát, és a forrására sem emlékszem már, de nem tűnik hihetetlennek - ennél durvább dolgok is történtek már. Lásd pl. néhány évtizede, az uránport tartalmazó arckrém, amitől szépen kipirosodott a hölgyek arca... rá lehet keresni... Vagy amikor urántartalmú fémhulladéktól kellett megszabadulni, és egyszerűen a töltények ólom részét erre cserélték, az amcsi katonák meg szépen ellövöldözték, a világ más országaiban. Wikipédia idézet:
Idézet:
„Az elmúlt 14 év háborúiban (Irak, Kuvait, Bosznia, Koszovó, Szerbia, Montenegró, Afganisztán) közel 1,4 millió lövedéket lőttek ki, ez 400 000 kilogramm szegényített uránnak felel meg. Az USA mellett Franciaország, Nagy-Britannia, Izrael, Pakisztán, Oroszország, Szaúd-Arábia, Thaiföld és Törökország bírnak vagy fejlesztenek szegényített urán lőszereket.”
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2018
(#) nagym6 válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 28, 2018 /
 
És a repülőgépek. Kerozin is erősen hasonlít a dízel üzemanyagara, ott nem mérik a korom kibocsátást.
(#) Skori válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 28, 2018 /
 
Elég a saját házunk táján körülnézni, a 10^6km-nél is többet futott BKV buszok nem tűntek ám el, csak a külsőbb kerületekben büdösítenek, nem a belvárosban. Egyetlen egy kövér gázt nyom a sofőr, és az egész utca be van füstölve. Ha ilyen megy az úton mindenki pánikszerűen csukja be az ablakot, vált belső levegőkeringetésre...Volt BKV-s ismerősöm mesélte, hogy régen amikor a Ráday utcában ment a busz, előírták, hogy csak olyan buszok mehetnek arra aminek fent van a kipufogója (mint egy kémény). Azonban sok műszaki hiba volt, és beállítottak egy sima koromágyút is. Na, emberünk boldogan ment a busszal, majd amikor a Ráday utcában elment a kiülős kajáldák mellett, lazán nyomott egy kövér gázt, és szépen feketére füstölte az utcai asztalnál evő-ivó embereket A végállomáson már várta a főnöke...
(#) Stewe válasza nagym6 hozzászólására (») Feb 28, 2018 /
 
Mert a gázturbinák hatalmas légfelesleggel dolgoznak, a tökéletlen égés nem jellemző. A Dízelmotoroknál viszont a maximális töltés mellett (padlógáz) kevés lehet a levegő a porlasztott üzemanyag elégetéséhez.
Ez főleg a feltöltős motoroknál gyakori, mikor a az adagoló már a maximális tüzelőanyagot tolja be az égéstérbe, de a turbina tehetetlensége miatt a levegőnyomás még nem elég nagy a szívóütemben, hogy elég jusson a hengerbe.
(#) Massawa válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 28, 2018 / 1
 
Pontosan erröl van szo. Ott kampányolnak, ahol mások kárára politikai hasznot lehet huzni az ügyböl. Az utobbi 20-25 évben nem volt egyetlen témájuk sem, ami valoban segitett volna a dolgokon. Ráadásul igen gyakran készakarva keverik a Gizikét a gözekével és mélyen elhallgatják a valos bajokat - pl a porszennyezés ( amint minden jármü okoz) sok nagyságrenddel nagyobb mint a korom stb. De ugye akkor minden autot ki kellene tiltani egyes utcákbol, még az imádott mindent megválto e-autokat is.
Szerencsére már a köznép is észrevette igy pl Ausztriában, Csehországban még a parlamentböl is kirepültek.
(#) nagym6 válasza Skori hozzászólására (») Feb 28, 2018 /
 
Ez a füstölés a régi -csak mechanikus- szabályzású busz (Rába) motoroknál az adagoló beállításától függött. Túl sok anyagot kap maximum gáznál. Tehát ha a szerelő úgy akarja, nem füstöl a busz, de gyengébb a motor.
(#) Skori válasza nagym6 hozzászólására (») Feb 28, 2018 /
 
Ezek a régi buszok annyit futottak már, hogy el sem indulnak, ha nem kapnak elég anyagot. Ha a szerelő úgy akarná, hogy ne füstöljön, akkor valószínűleg ki sem tudna állni vele a garázsból. Mellesleg ebből a szériából én még nem láttam olyat ami ne okádta volna a füstöt, persze attól még létezhet valahol ilyen - csak még senki sem látta . Volt (van?) olyan busz (akkoriban 38 vonalán járt, csepel-halásztelek között) amit nem állítottak le a végállomáson sem, mert a hidegben nem tudták volna újra elindítani. Az egész Szent Imre teret telebüdösítette amíg ott állt a végállomáson.
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2018
(#) Stewe válasza david10 hozzászólására (») Feb 28, 2018 /
 
Nálunk volt egy nagyon hasonló, a könyvelésünk adatbázisa szállt el nyomtalanul....
A lányok papírról vitték fel újra az egészet, mert se a könyvelőprogram gyártója, se az APEH adatszakértői nem boldogultak a tökéletesnek látszó négymeghajtós RAID-del.
(#) zolika60 válasza Massawa hozzászólására (») Feb 28, 2018 /
 
Így van ez. Bár a porszennyezés leginkább ilyenkor a szilárd tüzelésű fűtésekből jön a városba. Az autók által felkavart por ehhez képest semmi.
(#) Norberto válasza Massawa hozzászólására (») Feb 28, 2018 /
 
Valóban sok realitása van annak, hogy mindenki így tegyen, szóval semelyik városban holnaptól nem fog lakni ember a világon, hirtelen mindenkinek lesz zsebben 20 milliója vidékre költözni. Bicikliző pedig pláne nem lesz! Csak napenergiával működtetett villamosok és metrók.

Tudtátok, hogy biciklizni márpedig csak steril hegyi levegőn lehet? Több millió biciklista teljesen őrült, mert képes nyeregbe szállni a városokban, kész röhely.

Nehogymár a Kis Béla átmenjen nyáron a haverjához vagy a barátnőjéhez 14 km-re biciklivel, mert épp gyönyörű napos idő van... szegény milyen felelőtlen! Inkább menjen BKV-val, 6 átszállással, szagolja a hajléktalanokat és utazzon együtt a nem napon barnultak pereputtyával. Világos alternatíva. Ha már nem biciklizhet kedvére, mert egészségtelen, legalább menjen el a kedve is az élettől, mire célbaér.
Következő: »»   219 / 586
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem