Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Ez azért kicsit összetettebb... MO.n a tehervonatoknál nem kötelező minden kocsinak fékeznie, szigorú ( ? ) táblázatok adják, meg adott szerelvényen adott súly mellett hány tengely kell fékezzen.
A videón látott amerikai vonatról tudni kell, ők használnak elektromos féket (mint kamionon a retarder). Illetve azért én megkérdezném 600 vagonon mennyi idő alatt megy végig a pneumatikus fékezőjel ? ( nálunk, valahogy úgy működik, ha csökkentem a rendszerben a légnyomást fognak a fékek.... egy több kilométeres csőben ? )
Ha végignézitek, akkor nem az az első két mozdony szolgáltatja a levegőt, hanem összesen 9 van benne ha jól emlékszem, de korábban írtam. 2 elején 2 a végén és még 5 elosztva a szerelvényben.
Ez nem ilyen egyszerű
![]() ![]()
Én is erre akartam kilyukadni, csak én leírtam 2 sorban. Azért van több mozdony, hogy ne legyen 6km-es légvezeték. Ezért is írtam, hogy a szerelvény közben el van osztva további 5db és a végén is 2.
Ledoszkóp. Ez működhet? Vajon milyen led kell bele?
Működik is, legalább 20 éves kapcsolás, demonstációs célra javasolták akkori ujságok, könyvek.
Nem is láttam még ezt a rajzot. Mondjuk gondoltam hogy nem haláli pontos. Köszi
Nem csak a fék miatt vannak középen is mozdonyok. A csatolókészülékeknek is van maximális terhelhetősége. Ez is határt szab, az egymás után köthető kocsiknak
Szia! Igen ezt ki is felejtettem de lényeges dolog a csavarkapocs terhelése is szerepel a műszaki segédkönyvekben.. Az általában nagyobb mint bármelyik mozdony vonóképessége de ha kettő van egymás után akkor hiába dupla az erő a csavarkapocs nem bírja.. Amerikában középütközős kapcsolókészülék van minek jóval nagyobb a szakítószilárdsága mint a hagyományos csavarkapocsnak.. Ebben a vonatban a mozdonyok melyek közben vannak húznak is és tolnak is erre megint csak van külön számítás.. A fékezést először az első részen kell elkezdeni majd fokozatosan a vége felé haladva késleltetve a többi egységben mert ha nem így tenne a vonat szétszakadna.. Ilyen vonat azért nagyon ritka még Amerikában is egyszerűbb és gazdaságosabb több részletben továbbítani a vonatot.
Aha. Akkor szóval így működik a dolog
![]() És van olyan is h pl van egy mozdony és utána kötve 20 vagon és nincs összekötve sehol se a légfék? Mert láttam már ilyet, üres vagonok voltak. Itt akkor lusta volt a mozdonyvezető,(ha egyáltalán neki kell összekötni ezeket) vagy megvan szabva hogy bizonyos vagonszám és súly alatt nem muszáj légfék? Hoppá na de ez esetben akkor mégsem úgy működik, hogy ha nincs nyomás akkor teljes fékezés van és ha van nyomás akkor nincs fék hanem pont fordítva? ![]()
A vég már rég eljött. Mégpedig akkor, amikor leszűkítették a csatornák sávszélességét, és a hazai adásokat is lecserélték sza.... minőségő digitálisra!
Tehát az kép felbontása lehet millió x millió, de hozzánk nem fog eljutni, hacsak nem állókép formájában.. ![]() ![]()
Így van!
![]() Analóg adás nekem tükör tiszta és ugyanaz DVB-t-vel mozgáskor pocsék ![]() Ez visszafejlődés!
Kicsit morbid, de ennyi vulkáni hamuból micsoda jó hőszigetelő, és könnyű betont lehetne csinálni....
No hogy milyen különbözőek az emberek gondolatai. Én csak a szép villámokat kultiváltam a felvételeken.
![]() Mit mond a pesszimista? -Már megint nem állt fel! Az optimista? -Milyen szépen lóg! ![]()
Ki látta? Teljes holdfogyatkozás van, 23:03-ig!
Emellett az űrállomás 21:35-kor a sötétedő égbolton átszáguldott fölöttünk. Olyan volt, mint egy repülö, vagy mint egy meteor, kb 1 percig tartott. Az űrállomás még egyszer jön: 23:11-kor, érdemes megnézni! :yes:
Jó hogy szóltál, így láttam legalább a végét
![]() ![]()
Gondoltam készítek egy pár gyors képet. Nálunk sajna szinte csak a végét lehetett látni a dombok miatt
![]()
Én viszont csak az elejét figyeltem meg, arról van pár fotóm
És még pár, csak a rend kedvéért:
Lego nyomtató (ne haragudjatok ha már volt)
Asztamindenit azok a hajszálvékony vezetékek!!
![]() ![]() ![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |