Fórum témák
» Több friss téma |
Üdvözlet Mindenkinek! Egy nagy segitségre lenne szükségem amit előre is köszönök! Adott egy hibrid autó ami Amerikából érkezett és az irányjelzője a féklámpájával együtt müködik (egy izzó) igy az irányjelző is piros és emiatt nem lehet forgalomba helyezni... És mivel egy szálon érkezik a féklámpa és az irányjelző árama, hogy tudnám szétválasztani valahogy és az irányjelzőnek betennék egy sárga izzót... ami csak akkor villog ha irányjelzőzök és ha a féket nyomom akkor pedig az eredeti izzó világitana.
Veni kell az indexhez külön elektronikát, és kiépíteni. Vagy lehet építeni is
![]()
akkor most a meglevő index elektronika mellé épitsek egy másikat?háát elég érdekesen hangzik...főleg egy 1éves autónál
![]()
Szia!
A féklámpához menő vezetékeket keresd meg hogy honnét indulnak, és az indexkapcsolót és relét kiiktatva kösd egyből az akksira úgy, hogy a féklámpakapcsolóval sorosan legyen. Az indexhez szerintem felhasználhatod a gyári kapcsolóját, az akksitól húzz el egy szálat a kapcsolóig, kösd vele sorosan az indexrelét, és a kapcsoló után egy egy szál vezetéket kell húznod a jobb illetve baloldali irányjelzők felé. ![]()
lehet ez lesz a megoldás bár olyanban biztam, hogy hátha egy elektronikával a vezetékből szét lehetne választani a két jelet
Akkor jelen esetben, az index elektronikánál kell a kábelt lekötni arról a lámpatestről ami a fényszóró, és egy uj izzót beletenni az index körbe, a másik kábel ami a féktől jön, az marad az izzón.
Az úgy esélytelen
![]()
na ettől féltem
![]()
Szerintem a gyári kábelkorbácsok mellett szépen el lehet húzni azt a pár szál drótot ami kell. Csak ügyelj rá, hogy rögzítsd megfelelően nehogy kidörzsölődjön valahol. A kötéseket zsugorcsövezd, a szigszalag nem jó, idővel elérik.
Jó munkát! ![]()
A legegyszerűbb, ha megkeresed a féklámpa kapcsolóját és lekötöd a róla elmenő vezetéket. Így a gyári lámpa már csak irányjelzőként fog működni, ahová már beteheted a sárga izzót. A lekötött kapcsoló érintkezőjéről pedig húzol egy új szálat a féklámpához, erre kötsz két 20W-os izzót és kész is. Ennél egyszerűbben szerintem nem lehet. Felesleges annyira túlbonyolítani és megbontani a gyári vezetékelést. Így csak egy szál vezetéket kell hátravinni, amit ott kettéosztasz. nem kell megbontani a műszerfalat sem.
![]()
Az indexrelét nem szokás közvetlenül az aksiról táplálni. Azt minden esetben a gyújtáskapcsolótól kell vinni. :yes:
Természetesen úgy gondoltam én is, megfelelő biztosítékot közbeiktatva.
![]() ![]()
ugy látom az marad a megoldás! Uj szálat huzok és nem kavar be sehova. Köszi mindenkinek a segitséget!
Milyen gyártmányú autó ez? Véletlenül nem CAN-Bus-os?
Idézet: „gy a gyári lámpa már csak irányjelzőként fog működni” Ez nem feltétlenül igaz, mert nem csak a féklámpa kapcsoló kapcsolhatja a féklámpát, hanem pl. az ABS is. Attól függ, hogy milyen bonyolult az elektronika, ami eredetileg van benne. Idézet: „A lekötött kapcsoló érintkezőjéről pedig húzol egy új szálat a féklámpához” Nem biztos, hogy bírja a kapcsoló, hiszen eredetileg csak pár mA-t kell vezetnie, hogy jelezzen az ECU-nak, hogy kapcsolja be a féklámpát.
Mennyi marhaság. Mi a fenének kell ezt túlbonyolítani.
![]() Idézet: „Mi a fenének kell ezt túlbonyolítani” Ezzel én is egyetértek. De ha ezt akarják az autógyártók, akkor ezt kell nekik legyártani...
Ez csak azért jó, hogy nagyobb forgalma legyen a hivatalos szerviznek. Mert így minden kis sz*r hibával vinni kell be és ezzel jól lehúzzák az embert. Csak a haszonszerzés a cél.
és annak az izzónak 2 vagy 3 kiv. van? ha 3 akkor egy közös, a másik 2-ből valamelyik az indexé. na ha egy sima párhuzamos kapcsolást csinálsz a index régi helye és az új izzóval akkor már meg is van oldva, ha pedig nem szeretnéd hogy indexnél a féklámpa is villogjon, akkor égesd ki azt a részét az izzónak
![]()
Jó reggelt Mindenkinek! Két szálas az izzó 21/5 W na de az 5watt a helyzetjelző DE a 21watt az egyben féklámpa és irányjelző is- itt a baj- ha féket nyomom akkor világit ha irányjelzőzök akkor pedig elkezd villogni ugyanaz az izzó és ilyenkor féklámpaként a pótféklámpa világit.
És az elakadásjelző olyankor miként üzemel?
Ez máris jól hangzik, ugyanis a kettéválasztott lámpákat valahogy el is kéne helyezni, az eredeti búrában. Meg az indexét eleve narancssárgára színezni (ha egyáltalán nem anyagában festett, mert akkor csere), a piros búrán át nem fog narancssárgán világítani a narancs színű égő. Indexet építeni kell bele, szinte biztosan az ECU intézi félvezetővel, ahhoz meg a közös vezetékezés miatt nem fogsz hozzáférni. Az elektronika lehet, hogy fel van készítve EU modellekhez is, de azt megbontani és variálni-kétséges, hogy erre alkalmas.
A minap láttam egyébként egy ilyen autót, lestem is, hogy pirosan villog. Kétlem, hogy legálisan járt itt, ámbár volt rendszáma. Gondolom, vastagon fogott a tulaj tolla a csekken.
az elhelyezéssel nincs gond mert egy hely szabadon van és oda gond nélkül be lehet épiteni az irányjelzőt nagyobb problema az elektronika....bár most egy olyanon gondolkodom,hogy egy can-bus-os utánfutó elektronikát épitek bele és az szétválasztaná szerintem a jeleket és abból ki tudnám külön venni az irányjelző áramát.
De arra a vezetékre, ami az égőhöz megy, már semmilyen vezérlés nem megy ki. Az egy kapcsolt kimenet. Szerintem. Legalábbis nem láttam mégolyat, hogy a hátsó lámpa boxában elektronika ül és az szedi szét az egyszem kábelen érkező jeleket.
nem ugy gondoltam,hogy arra a vezetékre rakom rá az elektronikát ami az izzóhoz megy hanem ahova egy ilyen mudult kell csatlakoztatni és annak a kivezetésére rákötöm a hátsó izzókat. az eredeti vezetéket pedig lekötöm az izzókról. Igy hátha megoldódna a kérdés. Bár akkor meg lehet jelezne az autó, hogy pl: kiégett a féklámpa ha lekötöm az eredi vezetékéről az izzót.... érdekes dolog lesz még ez is igy.
Csá az ötlet lehet jó!
Az izzó kiégés visszajelzés miatt ne aggódj az izzó helyére rakj egy-egy 6.8 ohmos 20wattos ellenállást. De inkább egy kicsit nagyobb teljesítményűt. Ezzel becsapható talán a technika. :kalap:
Hali.Hasonló jellegű az én kérdésem is.Csak nekem a helyzetjelzőt meg a féklámpát kellene külön választani valahogy.Adott kör alakba 12db 2W-os izzó ami fékezéskor világitana,de ebböl a 12db-ból kellene 4-nek helyzetjelzőnek lennie.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |