Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Féklámpa - irányjelző jel szétválasztása
Lapozás: OK   1 / 3
(#) PDLaca hozzászólása Máj 21, 2009 /
 
Üdvözlet Mindenkinek! Egy nagy segitségre lenne szükségem amit előre is köszönök! Adott egy hibrid autó ami Amerikából érkezett és az irányjelzője a féklámpájával együtt müködik (egy izzó) igy az irányjelző is piros és emiatt nem lehet forgalomba helyezni... És mivel egy szálon érkezik a féklámpa és az irányjelző árama, hogy tudnám szétválasztani valahogy és az irányjelzőnek betennék egy sárga izzót... ami csak akkor villog ha irányjelzőzök és ha a féket nyomom akkor pedig az eredeti izzó világitana.
(#) Georgee válasza PDLaca hozzászólására (») Máj 21, 2009 /
 
Veni kell az indexhez külön elektronikát, és kiépíteni. Vagy lehet építeni is De van indexxel foglakozó téma.
(#) PDLaca válasza Georgee hozzászólására (») Máj 21, 2009 /
 
akkor most a meglevő index elektronika mellé épitsek egy másikat?háát elég érdekesen hangzik...főleg egy 1éves autónál
(#) burgdavid válasza PDLaca hozzászólására (») Máj 21, 2009 / 4
 
Szia!
A féklámpához menő vezetékeket keresd meg hogy honnét indulnak, és az indexkapcsolót és relét kiiktatva kösd egyből az akksira úgy, hogy a féklámpakapcsolóval sorosan legyen.
Az indexhez szerintem felhasználhatod a gyári kapcsolóját, az akksitól húzz el egy szálat a kapcsolóig, kösd vele sorosan az indexrelét, és a kapcsoló után egy egy szál vezetéket kell húznod a jobb illetve baloldali irányjelzők felé.
(#) Georgee válasza PDLaca hozzászólására (») Máj 21, 2009 /
 
Jah én értettem félre, elnézést.
(#) PDLaca válasza Georgee hozzászólására (») Máj 21, 2009 /
 
semmi gond, minden megoldás érdekel!
(#) PDLaca válasza burgdavid hozzászólására (») Máj 21, 2009 /
 
lehet ez lesz a megoldás bár olyanban biztam, hogy hátha egy elektronikával a vezetékből szét lehetne választani a két jelet
(#) Georgee válasza PDLaca hozzászólására (») Máj 21, 2009 /
 
Akkor jelen esetben, az index elektronikánál kell a kábelt lekötni arról a lámpatestről ami a fényszóró, és egy uj izzót beletenni az index körbe, a másik kábel ami a féktől jön, az marad az izzón.
(#) burgdavid válasza PDLaca hozzászólására (») Máj 21, 2009 /
 
Az úgy esélytelen Mindenképp kell külön vezeték az indexeknek.
(#) PDLaca válasza burgdavid hozzászólására (») Máj 21, 2009 /
 
na ettől féltem de akkor kábelezünk ha nincs más!
(#) burgdavid válasza PDLaca hozzászólására (») Máj 21, 2009 /
 
Szerintem a gyári kábelkorbácsok mellett szépen el lehet húzni azt a pár szál drótot ami kell. Csak ügyelj rá, hogy rögzítsd megfelelően nehogy kidörzsölődjön valahol. A kötéseket zsugorcsövezd, a szigszalag nem jó, idővel elérik.
Jó munkát!
(#) Ricsi89 válasza PDLaca hozzászólására (») Máj 21, 2009 /
 
A legegyszerűbb, ha megkeresed a féklámpa kapcsolóját és lekötöd a róla elmenő vezetéket. Így a gyári lámpa már csak irányjelzőként fog működni, ahová már beteheted a sárga izzót. A lekötött kapcsoló érintkezőjéről pedig húzol egy új szálat a féklámpához, erre kötsz két 20W-os izzót és kész is. Ennél egyszerűbben szerintem nem lehet. Felesleges annyira túlbonyolítani és megbontani a gyári vezetékelést. Így csak egy szál vezetéket kell hátravinni, amit ott kettéosztasz. nem kell megbontani a műszerfalat sem.
(#) Ricsi89 válasza burgdavid hozzászólására (») Máj 21, 2009 /
 
Az indexrelét nem szokás közvetlenül az aksiról táplálni. Azt minden esetben a gyújtáskapcsolótól kell vinni. :yes:
(#) burgdavid válasza Ricsi89 hozzászólására (») Máj 21, 2009 /
 
Természetesen úgy gondoltam én is, megfelelő biztosítékot közbeiktatva. -sokszor egyszerű dolgokat is alapnak veszek és nem írom le- Abban igazat adok, hogy csak 1 szál drót kell hátra a féklámpához a kapcsolótól. :yes: Ja és 21W a szabvány izzó (akkormár legyünk pontosak)
(#) PDLaca válasza burgdavid hozzászólására (») Máj 21, 2009 /
 
ugy látom az marad a megoldás! Uj szálat huzok és nem kavar be sehova. Köszi mindenkinek a segitséget!
(#) titkovics válasza PDLaca hozzászólására (») Máj 21, 2009 /
 
Milyen gyártmányú autó ez? Véletlenül nem CAN-Bus-os?
(#) pbalazs válasza Ricsi89 hozzászólására (») Máj 21, 2009 /
 
Idézet:
„gy a gyári lámpa már csak irányjelzőként fog működni”

Ez nem feltétlenül igaz, mert nem csak a féklámpa kapcsoló kapcsolhatja a féklámpát, hanem pl. az ABS is. Attól függ, hogy milyen bonyolult az elektronika, ami eredetileg van benne.

Idézet:
„A lekötött kapcsoló érintkezőjéről pedig húzol egy új szálat a féklámpához”

Nem biztos, hogy bírja a kapcsoló, hiszen eredetileg csak pár mA-t kell vezetnie, hogy jelezzen az ECU-nak, hogy kapcsolja be a féklámpát.
(#) Ricsi89 válasza pbalazs hozzászólására (») Máj 21, 2009 /
 
Mennyi marhaság. Mi a fenének kell ezt túlbonyolítani. Több helyen megy keresztül és több a hibalehetőség. Na ezért nem vennék én 15 évnél fiatalabb autót. :yes:
(#) pbalazs válasza Ricsi89 hozzászólására (») Máj 21, 2009 /
 
Idézet:
„Mi a fenének kell ezt túlbonyolítani”

Ezzel én is egyetértek. De ha ezt akarják az autógyártók, akkor ezt kell nekik legyártani...
(#) Ricsi89 válasza pbalazs hozzászólására (») Máj 21, 2009 /
 
Ez csak azért jó, hogy nagyobb forgalma legyen a hivatalos szerviznek. Mert így minden kis sz*r hibával vinni kell be és ezzel jól lehúzzák az embert. Csak a haszonszerzés a cél.
(#) bankimajki válasza PDLaca hozzászólására (») Máj 21, 2009 /
 
és annak az izzónak 2 vagy 3 kiv. van? ha 3 akkor egy közös, a másik 2-ből valamelyik az indexé. na ha egy sima párhuzamos kapcsolást csinálsz a index régi helye és az új izzóval akkor már meg is van oldva, ha pedig nem szeretnéd hogy indexnél a féklámpa is villogjon, akkor égesd ki azt a részét az izzónak

névtelen.jpg
    
(#) PDLaca válasza bankimajki hozzászólására (») Máj 22, 2009 /
 
Jó reggelt Mindenkinek! Két szálas az izzó 21/5 W na de az 5watt a helyzetjelző DE a 21watt az egyben féklámpa és irányjelző is- itt a baj- ha féket nyomom akkor világit ha irányjelzőzök akkor pedig elkezd villogni ugyanaz az izzó és ilyenkor féklámpaként a pótféklámpa világit.
(#) didyman válasza Ricsi89 hozzászólására (») Máj 22, 2009 /
 
És az elakadásjelző olyankor miként üzemel?
(#) didyman válasza PDLaca hozzászólására (») Máj 22, 2009 /
 
Ez máris jól hangzik, ugyanis a kettéválasztott lámpákat valahogy el is kéne helyezni, az eredeti búrában. Meg az indexét eleve narancssárgára színezni (ha egyáltalán nem anyagában festett, mert akkor csere), a piros búrán át nem fog narancssárgán világítani a narancs színű égő. Indexet építeni kell bele, szinte biztosan az ECU intézi félvezetővel, ahhoz meg a közös vezetékezés miatt nem fogsz hozzáférni. Az elektronika lehet, hogy fel van készítve EU modellekhez is, de azt megbontani és variálni-kétséges, hogy erre alkalmas.

A minap láttam egyébként egy ilyen autót, lestem is, hogy pirosan villog. Kétlem, hogy legálisan járt itt, ámbár volt rendszáma. Gondolom, vastagon fogott a tulaj tolla a csekken.
(#) PDLaca válasza didyman hozzászólására (») Máj 22, 2009 /
 
az elhelyezéssel nincs gond mert egy hely szabadon van és oda gond nélkül be lehet épiteni az irányjelzőt nagyobb problema az elektronika....bár most egy olyanon gondolkodom,hogy egy can-bus-os utánfutó elektronikát épitek bele és az szétválasztaná szerintem a jeleket és abból ki tudnám külön venni az irányjelző áramát.
(#) didyman válasza PDLaca hozzászólására (») Máj 22, 2009 /
 
De arra a vezetékre, ami az égőhöz megy, már semmilyen vezérlés nem megy ki. Az egy kapcsolt kimenet. Szerintem. Legalábbis nem láttam mégolyat, hogy a hátsó lámpa boxában elektronika ül és az szedi szét az egyszem kábelen érkező jeleket.
(#) PDLaca válasza didyman hozzászólására (») Máj 22, 2009 /
 
nem ugy gondoltam,hogy arra a vezetékre rakom rá az elektronikát ami az izzóhoz megy hanem ahova egy ilyen mudult kell csatlakoztatni és annak a kivezetésére rákötöm a hátsó izzókat. az eredeti vezetéket pedig lekötöm az izzókról. Igy hátha megoldódna a kérdés. Bár akkor meg lehet jelezne az autó, hogy pl: kiégett a féklámpa ha lekötöm az eredi vezetékéről az izzót.... érdekes dolog lesz még ez is igy.
(#) dobo válasza PDLaca hozzászólására (») Máj 23, 2009 /
 
Csá az ötlet lehet jó!
Az izzó kiégés visszajelzés miatt ne aggódj az izzó helyére rakj egy-egy 6.8 ohmos 20wattos ellenállást.
De inkább egy kicsit nagyobb teljesítményűt.
Ezzel becsapható talán a technika. :kalap:
(#) skoda120 hozzászólása Feb 23, 2010 /
 
Hali.Hasonló jellegű az én kérdésem is.Csak nekem a helyzetjelzőt meg a féklámpát kellene külön választani valahogy.Adott kör alakba 12db 2W-os izzó ami fékezéskor világitana,de ebböl a 12db-ból kellene 4-nek helyzetjelzőnek lennie.
(#) tatabike válasza skoda120 hozzászólására (») Feb 23, 2010 /
 
Kösd be úgy, hogy 2 fék, egy helyzet, 2 fék egy helyzet, míg körbe nem érsz, így kijön szabályos osztásban...
Következő: »»   1 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem