Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Fogyasztásmérő készítés autóba
Lapozás: OK   12 / 22
(#) atox válasza hepi02 hozzászólására (») Feb 25, 2013 /
 
Ma az egész napom a fogymérő programjának egyszerűsítésére szántam.. sikerült is néhány egyszerűsítést végrehajtani így felszabadult egy kis RAM terület.. kerültek bele új funkciók is..
Pl: Ha rajta van a gyújtás de semmi sem történik egy idő után leveszi a háttér világítást. Számolja hányszor volt indítózás valamint azt is számolja hány métert ment a kocsi motorfékkel(üzemanyag fogyasztás nélkül) és ismét elfogyott a RAM-om.. Úgy gondolom most már teljesen elkészültem vele..
(#) proli007 válasza atox hozzászólására (») Feb 25, 2013 /
 
" Egy programmal soha nem lehet elkészülni, csak abbahagyni.."
(#) atox válasza proli007 hozzászólására (») Feb 25, 2013 /
 
van benne valami.....
(#) proli007 válasza atox hozzászólására (») Feb 25, 2013 /
 
Én egyébként ekkor szoktam az egészet újra kezdeni, mert addigra kristályosodik ki, mit is szeretnék csinálni, és annak mi is a leghatékonyabb módja/útja. De hiba nem ebben van, hanem a programírást nem pötyögtetéssel kellene kezdeni, hanem programszervezéssel. Az után hatékonyabb a kódolás, elsőre is. Mert ellenkező esetben az ember " bezárja magát" és ahonnan már nincs hova tovább lépni abban az irányban. Újra kell indulni..
üdv!
(#) pjg válasza proli007 hozzászólására (») Feb 25, 2013 /
 
Ezt mint képzett folyamatszervező tanúsítom.
(#) atox válasza proli007 hozzászólására (») Feb 25, 2013 /
 
Ez így van ahogy írtad...csak sajnos ha valami megy már nem szoktam újra írni.... tény, hogy sokszor jobb lenne, de amíg tudom egyszerűsítem, alakítom.. néha van h előre tervezgetek, azonban ennél a projeknél használat közbe jönnek az ötletek, újjítások... mikor elkezdtem az egészet nem is gondoltam, hogy ezeket fogja tudni mint amit most tud..
(#) hepi02 válasza atox hozzászólására (») Feb 26, 2013 /
 
Nagyon jó ötletek. A torlóüzemmódot sajna nem tudja az én autóm, csak fel van rá készítve, de kiépítve nincsen. Így nekem motorféknél is fogyaszt(igaz csak alapjáratnyit). Viszont ezt is tervezem kiépíteni, mert nem túl bonyolult. Fordulatszámjelem van, így csak gázpedál érzékelő kell.
A benzint hogy bírja a műszer? Illetve gondoltam egy olyanra, hogy mi lenne, ha mondjuk elkezdenék a timerekkel spórolni? Tehát 1 timerrel több mindent is számolnék. Mivel nekem legalább 3 számláló kellene, de csak 2 van erre a célra és úgy is maximum 0,5mp-es frissítést használnék, ezért úgy gondoltam, hogy amíg pihennek a timerek, addig számolnám a sebességet. A jelforrás átkapcsolását pedig egy tranzisztorral oldanám meg. Fél, de még 1mp alatt sem hiszem, hogy tud túl nagy változás fellépni. Szerinted mennyire működőképes ez az ötlet így?

proli007, pjg
Én minden program előtt eltervezem, hogy először szépen felsorolom, hogy mit várok el a programtól, majd írok rá egy algoritmust és szépen neki állok lekódolni. Be is szereztem rá egy méretes whiteboard táblát, de sajna a felsorolás után valahogy mindig a kódolás jön, sokszor még a felsorolás sem Pedig sokat segítene...
Szóval igazatok van, és tényleg így kellene.
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2013
(#) atox válasza hepi02 hozzászólására (») Feb 26, 2013 /
 
Ha jól látom a procinak van egy megszakítás lába is.. én ott számoltatnám a sebesség jelet az biztos.. Nekem 2 másodpercenként frissít.... Amit linkeltél az bírja benzint.. az eggyel olcsóbb az nem bírta vissza is cserélték.. a helyedben más procival próbálnám meg.... nekem a sebességjel és a fogymérő jele is megszakításként számolódik.. méréseim szerint 30Khz-et is képes volt számolni kihagyás nélkül... én egy időzítőt használok csak..
(#) hepi02 válasza atox hozzászólására (») Feb 26, 2013 /
 
Egyébként szerintem ugyan arról beszélünk, csak én lehet, hogy rosszul mondom. A két timer-t nem időzítő módban használom, hanem számláló módban. Számolja a megszakításokat a megszakítás lábain(2 van ezen a csipen). Jelenlegi állapotában ez úgy néz ki, hogy fél másodpercig számolja a megszakításokat, kicsi matek és kiírja a kijelzőre az eredményt. Viszont így nincs sebességjelem, egy időben pedig több megszakítást nem tudok számolni, így az alábbiak szerint módosulna a program:
1, 0,5mp-ig számolja a benzin_be+ benzin_ki szenzorok megszakításait
2, 0,5mp-ig számolja a sebesség szenzor megszakításait
3, kicsi matek
4, kiírja a kijelzőre az eredményt

Így a kijelzés 1mp körül lenne, ami szerintem pont az ideális kategória(bár ezt majd meglátom beszerelve).

Az MCU-t pedig nem akarom lecserélni, maximum egy okosabbra, mert tartalmazza mindazt, amire nekem most szükségem van és a közeljövőben szükségem lehet. Egyébként melyikre cseréltetnéd?

Ma megrendelem a két átfolyásmérőt, nem bíbelődök tovább a trabantéval. Játéknak jó volt, de inkább csak hátráltatott.
(#) hepi02 válasza atox hozzászólására (») Feb 26, 2013 /
 
Az 1mm-es szűkítő nem fogja nagyon vissza a benzin áramlását? Szűkítő nélkül nem volt elég pontos, vagy miért volt rá szükség? Ha jól számolom, akkor az 1mm-s szűkítővel a legkisebb mérhető átfolyás 0,9l/h, ami az alapjárat miatt célszerű lehet, de elég is?

A szűkítőt a kimenő csonkra kell tenni a mérőben?
(#) atox válasza hepi02 hozzászólására (») Feb 26, 2013 /
 
Melyiket rendelted??? link??
(#) hepi02 válasza atox hozzászólására (») Feb 26, 2013 /
 
(#) atox válasza hepi02 hozzászólására (») Feb 26, 2013 /
 
Igen ez a drágábbik, ez van most nekem is... bírja a benzint... sztem nem fojt, nem érezni a kocsin, bár benzinnyomást nem mértem még... de neked elég a gyári 1.6mm-os mert nagyobb a benzináram a te esetedben.. bemenő ágba kell rakni a szűkítőt!!
(#) hepi02 válasza atox hozzászólására (») Feb 26, 2013 /
 
Ez a típus minden tekintetben kielégíti az igényeimet, és mert nálad már bevált, így én is ezt választottam. Remélem mihamarabb megjön és elkezdhetem összekalibrálni az egészet.
(#) atox válasza hepi02 hozzászólására (») Feb 26, 2013 /
 
Az ic-d 6-os lába (INT) az egy megszakításnak is használható... szóval oda rakhatod a sebesség jelet!! Eddig azt ugye nem használtad??
(#) hepi02 válasza atox hozzászólására (») Feb 26, 2013 /
 
Dehogy nem. Azon számolom az egyik átfolyásmérő megszakításait, míg a 12-es lábon a másik átfolyásmérő megszakításait. Így a két átfolyásmérőt egyidejűleg tudom mérni.
(#) hepi02 hozzászólása Márc 4, 2013 /
 
Na megérkezett az átfolyásmérőm, folytatódhat a projekt.
(#) atox válasza hepi02 hozzászólására (») Márc 4, 2013 /
 
Nekem akkor kezdődött a neheze...
(#) hepi02 válasza atox hozzászólására (») Márc 4, 2013 /
 
Valószínűleg nekem is. Hitelesítésre van valami jó tipped? Vagy teljesen jó a gyárilag megadott?
(#) atox válasza hepi02 hozzászólására (») Márc 4, 2013 /
 
Nekem most az úgy történik, hogy a kisebb fojtásra kiszámoltam egy közelítő értéket azzal mérek. Mindig teletankolok és két tankolás között mérem a fogyasztást, majd több mérést átlagolva kiszámolom a pontos értéket.. Kb így fogom beállítani.. már elég közel vagyok a pontoshoz csak sajnos a teletankolás sem olyan egyszerű..
(#) hepi02 hozzászólása Márc 4, 2013 /
 
Külön vízzel, szivattyúval, lavórral nem is mértél rá? Vetted alapnak a gyári értékeket és folyamatosan pontosítgatod? Én úgy terveztem, hogy még beszerelés előtt csinálok vele teszteket különböző mennyiségű vizekkel.
(#) atox válasza hepi02 hozzászólására (») Márc 4, 2013 /
 
Mértem úgy, hogy az elosztócsőről levettem a benzincsövet és egy kannába nyomattam az üzemanyag szivattyúval a benzint s közben a kanna digitális mérlegen volt és mértem a súlyát.. kis matekkel kijön a liter..Ezt a régi mérővel csináltam aztán az nem bírta a benzint és az új mérőkével már nem csináltam.. Kb kiszámoltam egy értéket majd azt a következő tankolásnál pontosítottam. Most csak felirkálom a mért és tankolt értékeket és kb 5 érték után beállítom a pontos értéket.. Ez a terv... Vízzel felesleges mérni, más a sűrűsége... Meg nem tudom számít e az is hogy nyomás alatt kéne mérni.. Ezért én élesbe fogom a végző értéket mérni..
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2013
(#) hepi02 válasza atox hozzászólására (») Márc 4, 2013 /
 
Van benne valami. A benzin viszkozitása a víznek nagyjából a fele. Méricskéltem kicsit. Csináltam 3mm-rel is és 1,6-tal is. Előbbi nagyjából hozta a gyári adatot 19 fokos vízzel. Utóbbi viszont csak 7000 imp/l jön ki. Ha adok egy kis nyomást, akkor az értékek rögtön megváltoznak. Ez viszont nem túl jó hír, mivel nekem nem elektromos AC-m van, ami folyamatosan állandó nyomást biztosít, hanem fordulatszám függvényében nő a nyomás. Ettől függetlenül én is valahogy így állok neki, mint te, hogy kiszámolok egy hozzávetőleges értéket, majd tankolásokkal figyelgetem mit kapok.

Esetleg egy kiindulási alapot tudsz adni, hogy mennyi impulzus/l-t használsz jelenleg?
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2013
(#) atox válasza hepi02 hozzászólására (») Márc 4, 2013 /
 
Jelenleg 9300 imp/ liter 1mm-es fojtással! Azt nem értem miért változik a nyomás nálad.. mire gondolsz.. milyen rendszer ez? Hol a nyomásszabályzó..?
(#) hepi02 válasza atox hozzászólására (») Márc 4, 2013 /
 
Ez egy mezei mechanikus AC, amit a vezérműtengely hajt. Nyomásszabályozó nincsen benne. Alacsonyabb fordulaton egységnyi idő alatt kevesebbet nyom, mint magasabb fordulaton azonos idő alatt. Ami teljesen logikus és kielégítő a motornak, mert alapjáraton minek nyomjon annyit, amennyit 5000-es fordulaton?
(#) atox válasza hepi02 hozzászólására (») Márc 4, 2013 /
 
Milyen kocsi ez? Nem is injektoros?
(#) hepi02 válasza atox hozzászólására (») Márc 4, 2013 /
 
Ha injektoros lenne, akkor tökéletesen felesleges lenne átfolyásmérő, mivel az injektorról lehet levenni jelet a fogyasztáshoz. Mezei karburátoros autó, semmi modern technika.
(#) atox válasza hepi02 hozzászólására (») Márc 4, 2013 /
 
Hát ezzel nem értek eggyet! Például nekem állandó 2.4bar benzinnyomáson működik a befecskendezés.. és az injektálási idő nem arányos a befecskendezett benzinnel! A lényeg nekem elektronikusan korigálja a nyomásváltozást.. Nem tudom mennyire érthető.. Tehát az én esetemben az injektor nyitási idő nem egyenesen arányos a befecskendezett benzinnel! Természetesen itt is lehetne nyitást mérni de még a fordulatszámot is belekéne számolni.. nem egyszerű...
(#) hepi02 válasza atox hozzászólására (») Márc 5, 2013 /
 
Nem feltétlen erre gondoltam, hanem arra, hogy az ECU-ból ezeket az adatokat valahogyan ki lehet olvasni. Hamarabb vennék egy obd csatlakozós bluetoothos kiolvasót és valami androidos tabival használnám. Vagy valami ilyesmit építenék:
Bővebben: Link

Te melyik timert használod számlálásra? TMR0? Sajna nem bírom működésre bírni a timer1-et és a szenzort. Meg tudom oldani, hogy 1 miterrel(TMR0) számoljon mindent, de akkor jelentősen romlik a kütyü pontossága. Illetve ha már van benne 2 timer, amit használhatok külső órajelről, akkor szeretném kihasználni.
(#) atox válasza hepi02 hozzászólására (») Márc 5, 2013 /
 
Timer 0-át használom időzítésnek.. Én a jelet a megszakítás lábon számlálom. Ez úgy működik, hogy a megszakítás lábon ha 1-0 átmenet történik akkor a program növeli az aktuális változót... 2 külső megszakítást tud kezelni(egyiken az átfolyásmérő másikon a sebességjel). Ezen felül a Timer 0 val előállítok 2 másodpercenkénti megszakítást amikor is a két változó értékét kiolvasom... Tehát én csak időzítésre használom nem számlálásra! Te most melyik lábakra akarod rakni a fogymérőket... még mindig nem értem...
Következő: »»   12 / 22
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem