Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Fogyasztásmérő készítés autóba
Lapozás: OK   3 / 22
(#) Medve válasza vasnavigator hozzászólására (») Jan 12, 2009 /
 
...Én bátorkodtam ezt megépíteni, de nekem nem működött...
(#) marazzoli hozzászólása Jan 21, 2009 /
 
Benzin átfolyás mérő:
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=0&pid=VkZod2JrNUZ...pPUT09

plussz: kell egy útjeladó
egy PIC, LCD és lehet számolni
pill. fogy\100KM, stb.
(#) marazzoli válasza marazzoli hozzászólására (») Jan 21, 2009 /
 
Terepjáró esetébe pl: mágnes és REED jeladó
terepváltó kiskardán-ra, és már meg is van a méterjel
(#) Flasher hozzászólása Szept 6, 2009 /
 
Én is ilyen átfolyásmérőt akarok beépíteni amibe a propeller ford.szám függvényébe nő a fesz és ezt kijelezni egyszer mint pillanatnyi fogy. egy ledsorral (lm3914) és egy lcd vagy led kijelzőre, hogy 100km-re vetítve mennyi a fogyasztás.
Tud valaki segíteni ebben?

átfolyásmérő

Karbis motor tehát ami átmegy a benzincsövön azaz az átfolyásmérőn az el is ég tehát az fogyasztás.
Km jelet tudok levenn a kerékről reed relével.
(#) bbalazs_ válasza Flasher hozzászólására (») Szept 6, 2009 /
 
A karbiba hany db cso csatlakozik? Mert legtobbszor ketto. Ki- es be. A ketto kulonbsege lesz a fogyasztas.
Azonban a benzinpumpa altal szallitott es a tenylegesen elfogyasztott benzin aranya olyan nagy, hogy igen nehez lesz pontosan merni...
(#) SzervízMacska válasza Flasher hozzászólására (») Szept 6, 2009 /
 
Jól mondja Balázs, az üzemanyag szivattyú kivétel nélkül többet nyom, mint amennyit a motor felhasznál. A többlet a visszafolyó csövön a tankba áramlik vissza. A két mennyiség különbsége adja az elhasznált üzemanyag-mennyiséget. Ezt utána már csak a megtett úttal kell viszonyítani. Tipikus szép mikrokontrolleres feladat. Ha csupán az előremenő csőbe kötnél egy átfolyás mérőt, akkor az AC meghajtásától függően mechanikus hajtásnál fordulatszám függő, elektromos hajtásnál konstans ( minimálisan tápfeszültség-függő ) jelet kapnál. Ezek pedig köszönő viszonyban sincsenek az autód fogyasztásával.
(#) Flasher hozzászólása Szept 6, 2009 /
 
De srácok, direkt leírtam, hogy ez egy karburátoros motor, igaz, hogy vagy benne benzinpumpa, az egy kis 2decis tartályba nyomja a benzint és onnan lefele folyik a karbiba és visszatérő cső nincs, csak túlfolyó, de ha azon jön ki benzin az már rendellenes dolog. Tehát a kis tartály és a karburátor között lévő benzincsőben annyi benzin áramlik át amennyit el is fogyaszt a motor. Erre a szakaszra teszem fel az átfolyásmérőt amit az imént linkeltem. Ezt nem nehéz rákötni egy lm3914-re ami a pillanatnyi benzináramot ledsorral kijelzi.

Amihez segítséget szeretnék kérni az a fogyasztás kijelzése 100 km-re egy lcd vagy led kijelzőn.
A motor fogyasztása 5.5-6.5 liter között szokott lenni.
(#) akos70 válasza Flasher hozzászólására (») Szept 6, 2009 /
 
Trabikba szereltek ilyen átfolyásméröt, az utolso éveiben. Szerintem igen olcson hozzá lehet jutni, ha még sikerül rábukanni bonthato példányra.
(#) SzervízMacska válasza Flasher hozzászólására (») Szept 6, 2009 /
 
Akkor, ez ejtő-tartályos rendszer, és motorkerékpár. Ilyen esetben a szivattyúnak semmi jelentősége. Ne haragudj, hogy ezeket a fontos infókat nem tudtuk kiszopni a kisujjunkból... :hide:
(#) akos70 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Szept 6, 2009 /
 
Nem feltétlen mk. Lada pl. ismerös? (+még kismillio régi tipus)
Nem kellett kiszopni, világosan leirta a lényeget.
(#) SzervízMacska válasza akos70 hozzászólására (») Szept 6, 2009 /
 
A trabant, vagy a Velorex jobb példa lett volna.
(#) Flasher válasza SzervízMacska hozzászólására (») Szept 6, 2009 /
 
"Karbis motor tehát ami átmegy a benzincsövön azaz az átfolyásmérőn az el is ég tehát az fogyasztás."
(#) Flasher hozzászólása Szept 6, 2009 /
 
Eszembe jutott nekem is, de sajnos itt fehérvár környékén nincs a bontókba szoci autó. Meg ha volna is nem hiszem hogy lenne olyan pontos mint ez:
ÁTFOLYÁSMÉRŐ FCH-MINI-PP
vagy ez:
ÁTFOLYÁSMÉRŐ FLOW METER FCH-M-POM-LC
(#) akos70 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Szept 6, 2009 /
 
Mivel jobb? A régi Ladákban sem volt visszafolyo. (Ami kijött a tankbol, az volt a fogyasztás)
(#) akos70 válasza Flasher hozzászólására (») Szept 6, 2009 /
 
De, egészen pontosak voltak. De ha nincs, akkor nincs.
(#) morfondi válasza akos70 hozzászólására (») Szept 6, 2009 /
 
Sziasztok!

Csak pusztán elvi síkon, a tankban lévő úszót nem lhetne felhasználni valahogy? Plusz, kalibrálni is pontosabban lehetne, pl. kúton, tankoláskor.

Erre nincs valahol példa?
(#) Flasher válasza morfondi hozzászólására (») Szept 6, 2009 /
 
Az úszó mozgása általában nem arányos a benzin fogyásával. Föleg ennél a motornál mert a 12literes tank elég szabálytalan alakú. Egészen pontosan 6liternél kezd elindulni a mutató lefele és 3 liternélnél már teljesen leesik.
Ezen is szeretnék javítani valahogy, talán egy nyomásmérővel ami a max 60cm magas benzinoszlop nyomását mérné....
(#) snakesix hozzászólása Nov 30, 2009 /
 
Sziasztok!

Találtam egy kapcsolást,amit szeretnék megépiteni.
Ez egy fogyasztásmérő(injektor nyitvatartási-időt mér),amit itt a linkek között találtam valahol.
Mellékelem a képet.
Nos, az én autómban az injektor pozitiv feszt gyujtásrol kap,és a negativot kapcsolgatja az ECU.
Ez az áramkör alkalmas ezen a módon a bekötésre,vagy kell elétennem egy valamiféle "fázisfordítot"?
Ha igen,esetleg jó e egy müveleti erősitő,egységnyi erősítéssel?

köszönöm a válaszokat!

pwm.jpg
    
(#) snakesix hozzászólása Dec 7, 2009 /
 
senki?
(#) Medve válasza snakesix hozzászólására (») Dec 7, 2009 /
 
Igen, egy inverter jó lesz. Van még a tokban, nem nagy plusz munka!
(#) snakesix válasza Medve hozzászólására (») Dec 7, 2009 /
 
köszönöm a választ,jövök egy sörrel,mert végigolvastad,köszönöm.
(#) Medve válasza snakesix hozzászólására (») Dec 7, 2009 /
 
Egs! Sőt elolvasnám én az erről szóló cikket is, mert én egyszerűbben csinálnám, (egy "fordulatszámmérő" kapcsolással) vagy ez tud valamit, amit én nem!
(#) snakesix válasza Medve hozzászólására (») Dec 7, 2009 /
 
itt a link.elvileg injektor nyitvatartási idöt mér.Bővebben: Link
(#) Medve válasza snakesix hozzászólására (») Dec 7, 2009 /
 
Semmi ujat nem tud ez. A leválasztot feszültséget ráteszed egy RC-körre ami a feszültség átlagát képzi. Ennyi szerintem. Úgy például, ahogyan a PWM jelből képzik az analóg jelet.
(#) snakesix hozzászólása Dec 8, 2009 /
 
mondjuk multisim-ben lemodelleztem,de a C10-es kondin nekem mindig csúcsos hullámforma jött ki,sehogy nem tudtam lesimitani,ahogy a beállitásban irja.még kisérletezgetem pár alkatrész kisebbre/nagyobbra cseréjével,de sok reményt nem füzök hozzá
meg szeretném épiteni,de a pontos fogyasztáshoz ugye minimum egy fordulatszámjel is kéne,szerintem ez attól független,vagy legalábbis "átlagol".
na mindegy,kisérletezgetem még,és majd meglátjuk mi sül ki belöle.
köszönöm a segitséget.
(#) Medve válasza snakesix hozzászólására (») Dec 8, 2009 /
 
Pontosabban a sebességgel arányos jel, márha erre akarunk optimalizálni. A pillanatnyi fogyasztás és a sebesség hányadosát kell képezni, ahol minimumot mutat, ott kell üzemeltetni a gépet.
(#) Bacsi hozzászólása Dec 8, 2009 /
 
Én egy ilyet találtam, pic-cel és van hozzá valami program is, de túl kopasz vagyok hozzá. Link
(#) Medve válasza snakesix hozzászólására (») Dec 9, 2009 /
 
Ahogy mondod, nekem is az a bajom ezzel, hogy a beáramló üza mennyiség kevés infó, tudni kell azt, is hogy ezért mit kaptunk, vagyis mekkora sebességet értünk el vele, vagy mekkora távolságot tettünk meg.
(#) zolika60 válasza Medve hozzászólására (») Dec 9, 2009 /
 
A legtöbb autónál van a tankba visszaáramló üzemanyag is. Valamint tudnunk kéne hányas fokozatban van a sebváltó.
(#) Medve válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 9, 2009 /
 
Egyik sem játszik szerepet a mérésben...vagy kifejtenéd, mire gondolsz?
Következő: »»   3 / 22
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem