Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Futópad
 
Témaindító: duCiel, idő: Aug 13, 2010
Lapozás: OK   4 / 33
(#) Ninoo hozzászólása Máj 25, 2016 /
 
Bocsi de kb 10 napig nem vagyok otthon futógép közelben. Ez az oka, hogy nem jelentkezek a kijelző panellel.
(#) Ninoo hozzászólása Jún 13, 2016 /
 
Sziasztok! Visszaérkeztem, és a futógép kezelő paneljéről csináltam pár képet.
(#) Ninoo hozzászólása Jún 13, 2016 /
 
Itt van még kettő kép, ami nem ment fel az első adagba. A Q27 adja a tápot a 7805-nek a kis graetzről (mindkettő a korábban már feltöltött képen a futószalag előtti elektronikán van). Ha a kollektort összezárom az emitterrel(Q27), az 5V megjelenik a lenti panelen, és a 8 lábúhoz is eljut. A futószalag elindul alapjáraton, és nem lehet állítani semmit a kezelő gombokkal(pl gyorsítani sem). Eddig jutottam.üdv: hegusp
(#) Chipmunk1960 válasza Ninoo hozzászólására (») Jún 14, 2016 /
 
Hát elég nagy katyvasz van a felső panelon, de mint láthatod, azt is pic vezérli. Egyrészt a kijelzőket, másrészt a gombok mátrixát értelmezi, és 1 soros vonalon küldi le a vezérlőnek. Külün tápja van, s galvanikusan az 1db optoval van leválasztva. Mivel szkópod nincs, DMM-el kellene az opto lábára mérni, hogy változik-e a fesz. Mivel impulzus-sorozat, kb fél tápfesznek kellene lenni, a kitöltés függvényében. Elméletileg a PIC adja a bekapcsolási jelet is.... Keresd meg, hogy a start gomb hova megy, illetve a Q27 bázisa, honnan kap vezérlést.
(#) Ninoo hozzászólása Jún 23, 2016 /
 
Sziasztok, újra itt vagyok. A következő történt a vezérléssel. Bekapcsoltam a futógépet, hogy a kijelző panelen mérjek. A lenti panel a parkettán volt. Nem ért semmi fémhez, nem látszott víz sem. Áram alá helyezéskor már szikrázott egyszer, majd a következő áram alá helyezéskor csattant is ugyanott egy nagy villanás kíséretében. A képen látszik, hogy ragasztó, vagy gyanta fogta a nagyobb alkatrészeket. Ez a ragasztó gondolom idővel a melegtől elkezdett szenesedi. Valószínűleg ezen lecsapódott a pára, és ott zárt rövidre. Nem látok rajta sérülést ott, ahol szikrázott. És máshol sem. Viszont kivettem a trafót, relét, nagy kondit, hogy levakarjam az égett ragasztót. A nagy kondi 470 mikrós gyárilag, viszont mérve csak 430, és ESR mérővel sem mutat jó értéket. Szóval cserés, plusz van ott egy ellenállás, lehet, hogy mégis az kapott egyet a szikrázáskor. Talán sárga-lila-sárga-arany van rajta, az első szín alig látszik. De anélkül is, hogy ezt tudnánk, ez nx100K-s tartomány, nekem pedig megás tartományban ugrált a műszer. Szóval ez is cserés, de az első színt passzolom. Egy hét múlva megyek haza, akkor megveszem hozzá a kondit, meg egy 470K-s ellenállást. Az ellenállás párhuzamos a 470 mikrós kondival. Ezen kívűl a nyomógombok sem reagáltak túl jól a zárlatkeresővel mérésre. Bár a gépet bekapcsolva a kijelzőn reagáltak. Az optót nem tudtam még megmérni, mert ugye kondi, ellenállás nincs a helyén. A Q27 bázisa ellenállások hadán át megy szerteszét, de majd átrajzolom egy lapra, és felteszem ide. Ugyanígy a start gombbal is. Még annyi, hogy mivel UK-ben élek, lehetséges a páralecsapódás a panelen, főleg mostanában végig esett is. üdv, hegusp
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2016
(#) Chipmunk1960 válasza Ninoo hozzászólására (») Jún 25, 2016 /
 
Szia, Az ellenállást úgy tudod megsaccolni, hogy megkaparod középen, s a két lába felé mérsz. Elvileg csak az egyik oldalon szakadt, majd az értéket értelemszerűen szorzod 2-vel.
Az a trutyi a melegtől barnult meg, jó lekaparni, valószínű alatta nem száradt ki. Ha a kondival párhuzamosan van kötve a ellenállás, akkor csak annyi szerepe, hogy a kondit kisüsse. Jó párszor belenyúltam már miután kihúztam... A nagy kondi nem szokott gondot okozni, de kíváncsiságból megmértem egy bontottat: 460u, és az ESR-0,06 Ohm.
(#) zsoltee0001 válasza Ninoo hozzászólására (») Jún 26, 2016 /
 
A szenesedés hírmondóját is csiszold le, én azért kivenném azt az érdekes formájú relét és ott is kitakarítanám nitrohígítóval, majd az egészet leecsetelném egy kis gyantás nitroval, így szép fényes és a kúszóáramra se lesz olyan érzékeny.
Üdv
(#) probert69 hozzászólása Júl 14, 2016 /
 
Sziasztok, egy Bt-5300-as futópad rendes működés közben lecsapta a biztosítékot. Azóta, ha bekapcsolom azonnal leveri. Belekukkantva a 300V-os egyenáramú motort (ez a motor hajtja közvetlenül a futószalagot) vezérlő elektronika teljesítménytranzisztor lábánál ismételt bekapcsoláskor hatalmas szikra és leveri a hálózatot. Lekötöttem a motort az elektronikáról. Ekkor bekapcsolás után nem csapja le.
Rámértem ohm mérővel a motorra 5 ohm volt az ellenállás. Ez egy 300V-os mocinál szerintem nagyon kevés, max. feszültségnél ez 60 Amper áramfelvételt jelentene. Ez ugye nem normális? Elképzelhető, hogy a motor megadta magát? Zárlatos lenne? Van valakinek esetleg ötlete? Előre is köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2016
(#) zsoltee0001 válasza probert69 hozzászólására (») Júl 14, 2016 /
 
Az a motor közel nem kap 300 V-ot. 24V dc-ről ki tudod próbálni, annyinál már forognia kell.
Az 5 ohm az kb normális lehet.
A panel négyteljesítményű részét kellene átvizsgálni, az végfok és pwm-be hajtja a motort, valószínűleg elszállt.
Üdv
(#) Chipmunk1960 válasza probert69 hozzászólására (») Júl 15, 2016 /
 
Általában 180V körül kap a motor maximum. akár 12V-rólis el kell indulnia, egy akksitöltőről, ha tudod, mérd az áramot, vagy kézzel megfogva érezhető, ha kicsit is "lüktet" akkor az egyik tekercspár elszállt. Egyébként,ahogy zsoltee is írja a félvezetőket nézd át, esetleges szenesedés,zárlat stb. Van amelyik figyeli, hogy van-e rajta terhelés, s ki sem adja a feszt a csatira.
A hozzászólás módosítva: Júl 15, 2016
(#) probert69 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 15, 2016 /
 
Üresen, motor nélkül 300V-ot mértem rajta, kikapcsolás után még a kondi is egy darabig tolta. Arra én is gondoltam, hogy egy tápot rákötök, 30V-ig meg tudja hajtani, ezzel kiszűröm a motorgondot.. De, köszi a meglátásokat, kikapom a vezérlőt is és végigméricskélem az alkatrészeket. Ha nem megy kérdezek még.. Köszi
(#) zsoltee0001 válasza probert69 hozzászólására (») Júl 16, 2016 /
 
Annak a mérésnek úgy semmi értelme, a bemeneti 230V-ot egyenirányítja, majd puffereli, mint egy kapcsoló üzemi tápba, ezután a végfok ami vagy tranzisztor, vagy mosfet pwm-ezi, ha terheletlenül méred nem fogsz reális értéket kapni.
Próbaként kössél ide egy 220-as égőt, ezzel indításkori 1-2 másodpercet tudod vizsgálni, mert nem érzékel a jeladója fordulatot így úgyis letilt.
A lényeg az, hogy mindent nagyon óvatosan és körültekintően kössél és próbálj le, ha elszáll a vezérlő ic akkor ez az egész pad egy nagyon drága levélnehezék.
Üdv
(#) probert69 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 16, 2016 /
 
A motort meghajtottam egy tápegységgel 20-30 voltos feszültségen. Mocorgott, aztán egy kis lökésre elindult, a futószalagot is vitte. Gyanús nekem, mert lüktetve ment, és annak ütemében az áramfelvétel is jelentösen ingadozott. Lehet, hogy az egyik tekercs elszállt be benne? És emiatt nyirta ki a vezérlést?

image.jpeg
    
(#) zsoltee0001 válasza probert69 hozzászólására (») Júl 16, 2016 / 1
 
Szalag nélkül gondoltuk és bármilyen pozícióból el kell indulnia.
Egyébként az, hogy van-e zárlat 100%-ra senki meg nem mondja, ennek a forgórésze olyan igénybevételnek van kitéve mint egy kisflex vagy egy porszívóé.
Érdemes szétkapni, biztos tele van porral, kitakarítani és megnézni a forgórész kommutátor szeleteket, van-e elszíneződés, a többitől eltérő szelet, az árulkodhat egy esetleges menetzárlatról.
Üdv
(#) Chipmunk1960 válasza probert69 hozzászólására (») Júl 17, 2016 /
 
Szia, Vedd ki a motort, mer a szalag miatt is lehet a lüktetés! Ha akkor is csinálja akkor egy-két tekercspár valóban elszállhatott. Sajnos volt már ilyen, Nem megfelelő tervezés-hőelvezetés, vagy éppen felkapott porcica a földről ami elzárta a levegő útját. A szénkeféket is nézd meg nem e kopott, vagy szorul, de sajnos ennek kevés az esélye.
A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2016
(#) probert69 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Júl 20, 2016 /
 
Levettem a szalagot hajtó ékszíjat és üresen megjárattam a motort egy külső tápegységről. A tápegység max 30V-ot tud 2,5A mellett. Nos a motor nem egyenletesen, hanem pulzálva megy, a tápegységen lévő ampermérő ennek ütemében kileng. Nem egyenletesen kéne járni a motornak?
(#) kendre256 válasza probert69 hozzászólására (») Júl 20, 2016 /
 
De. Meg kell nézegetni a forgórészt, hátha látszik valami rajta, de lehet úgy is zárlatos, hogy semmi nem látszik.
(Én két motort is méregettem pár hónapja 15V-os tápegységről, mindkettő szépen, egyenletesen ment. Az egyik gyanús volt, hogy lemágneseződött, a másikat már lemágnesezettként vettem, ezért méregettem őket.)
(#) zsoltee0001 válasza probert69 hozzászólására (») Júl 20, 2016 /
 
Az is előfordulhat, hogy a tápod nem tudja pumpálni a kraftot elég intenzíven, 2,5 amper nem sok ilyen esetbe.
A pulzálás köthető a forgórész fordulatához.
Nézd meg, hogy mi az a feszültség amiról tud menni és próbáld ki, hogy bármelyik forgórész állásról el tud indulni.
Üdv
(#) Chipmunk1960 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 21, 2016 /
 
Ilyen kis feszről, s terheletlenül, nem vesz fel többet. Legszerencsésebb esetben csak a szénkefe szorul, vagy kopott, s nem mindig érintkezik. Tapasztalatomból forgórész gyanús, túlmelegedett, van, hogy nem is látszik mert a belső tekercsek vannak kitéve nagyobb hőterhelésnek.
(#) kzozo hozzászólása Júl 22, 2016 /
 
Sziasztok. Hozzám került a képen látható vezérlő. A FET átment rövidzárba, más mérhető hibát nem találtam rajta. Az a kérdésem, hogy a FET helyett berakhatok IGBT-t? (Persze azonos erősségűt és csatorna-típusút?
Köszi, Zoli
A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2016
(#) zsoltee0001 válasza kzozo hozzászólására (») Júl 22, 2016 /
 
Szia
Már sokszor tettem fet helyett igbt-t, nyilván itt se jelent gondot.
Az viszont kérdés, hogy mitől ment tönkre...
Üdv
(#) kzozo válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 22, 2016 /
 
Azèrt kérdeztem, mert kicseréltem, de a motort nem mozdítja meg. Valószínűleg a fém burkolat alatti hibrid rész is sérült.
(#) Chipmunk1960 válasza kzozo hozzászólására (») Júl 23, 2016 /
 
Szia, Ez egy régi modell, jobban jársz, ha IRF 460-at teszel bele. Volt amelyik nem indult IGBT-vel. A hibridet még nem ütötte agyon soha, illetve amelyikben elszállt, abban meg jó volt a FET. Ebben a fajta kapcsolásban, sokban elszállt a FET, párban a doboz. Érdemes megmérni a Graetz hidat is.
A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2016
(#) kzozo válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Júl 23, 2016 /
 
Igen, eredetileg is IRF460 volt benne, csak az nem volt épp otthon. De akkor megpróbálom. Köszi.
(#) probert69 válasza kzozo hozzászólására (») Júl 23, 2016 /
 
Ugyanilyen gondom volt nekem is, a vezérlő is pont ilyen. A gond az, hogy a fémburok alatti áramkör is valószínűleg megadta magát. Nekem se ment a FET csere után. Az egész doboz valószínűleg csere, mert egy egybeöntött cucc az egész. Sokkal fontosabb, hogy mi miatt ment tönkre. Nálam a motor okozta a problémát. szabadon megjárattam egy tápegységről és lüktetve ment. Arra nem vállalkoztam, hogy a motort szét szedjem, nem értek hozzá. Azt olvastam, hogy újra kell ezeket néha mágnesezni, és ha nem mentek tönkre benne a tekercsek, akkor az elég. Nálam valószínűleg a tekercs is problémás, úgyhogy motor felújítás, v új motor (50-60.000).
(#) probert69 válasza kendre256 hozzászólására (») Júl 23, 2016 /
 
mennyiért tudtál motort szerezni?
(#) probert69 válasza kzozo hozzászólására (») Júl 23, 2016 /
 
IRF 460-at másfél Mátyásért tudtam venni az enyémbe az Árwill-nél. Azt látom, hogy ezek a motor miatti túláram során mennek tönkre. Csak gondolkodom, hogy nem lehetne ezekbe egy túláram védelmet beiktatni? Van benne egy biztosíték a vezérlőpanelen, de azt kár volt bele tervezni, mert él és virul. Viszont az egész cucc, ami a legdrágábbá teszi a javítást, meghal.
(#) kendre256 válasza probert69 hozzászólására (») Júl 23, 2016 /
 
A lemágneseződött motort postaköltséggel együtt 7000 Ft-ért vettem. Már sikerült átmágneseznem, de nem teljesen jó, változtatnom kell a felmágnesező tekercsen, csak az utóbbi időben nem volt rá időm.
(#) probert69 válasza kendre256 hozzászólására (») Júl 23, 2016 /
 
Ha nem titok, leírod nagy vonalakban, hogy megy ez a mágnesezés dolog?
(#) kendre256 válasza probert69 hozzászólására (») Júl 23, 2016 /
 
Vannak mindenféle leírások az interneten, de én egy mezei módszerrel csináltam. Forgórész méretű "vasmagot" csináltam, 2,5 mm2-es sima tömör szigetelt huzalból rátekertem amennyi ráfért, 60 menet ment rá. A vasmag 12 cm hosszú, és kb. 1,5 cm vastag, lemezekből van összerakva.
Feltöltöttem egy ellenálláson és egy graetzen keresztül egy 400V-os 100 µF-os kondenzátort a hálózatról, majd azt rásütöttem a tekercsre. A tekerccsel párhuzamosan volt egy dióda is, ami az ellentétes irányú mágnesezést akadályozza meg (elnyeli a keletkező indukciós feszültséget). Próbáltam 12V-os autóakkuról is (a számításaim szerint rövid ideig 90A ment a tekercsen), de akkor nem történt semmi.
A mágnesezettség megváltozott, mert a pólus most már "jó" helyen van, de alighanem vastagabb vasmag (vagy más alakú) kellene hozzá, hogy a mágneses pólus nagyobb keresztmetszetű legyen.
Gondolkodtam azon, hogy az eredeti forgórészt használom a felmágnesezéshez, (hiszen a lemágnesezést is "az csinálta", és nem lett semmi látható baja tőle... ) de félek, hogy esetleg tönkremegy.
A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2016

tekercs.jpg
    
Következő: »»   4 / 33
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem