Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Futópad
Köszönöm, de sajnos ennel nem nagyon van komolyabb irodalma. A kezelési útmutatóban semmi
használható. Dugd be a tápkábelt, meg kapcsold be a gépet a főkapcsolöval és esetleg a biztosítékot nézd meg. A vezérlőpaneltől a kijelzőig (kezelőszervekig) vezető huzalköteget leellenőriztem.A gép karbantartott újszerű. A szervíznek írtam, hogy milyen probléma lehet ez? A panelcserét és annak költségeit írta. Mit mondjak erre? Nem fogok 10 X annyit költeni rá, mint amennyiért vettem a gépet.
Üdvözlöm az Urakat!
Párom Vital Force Explorer T1 futópadja E6 hibakóddal "kifutott szögletre". Még nem szedtem szét -hogy 2 hétig álljon szétborítva, kérdőjelekkel-, de folyamatos nyomás alatt vagyok ![]() Ő lenne a beteg: https://www.vital-force.hu/vital-force-home-series-explorer-t1-futo...s-et1/ Úghy tippelem, sokat adtak el belőle itthon, hátha valakinek van már tapasztalata. Vagy ha nincs, akkor nekiesek, aztán valahogy csak sikerül megoldani, ami később másnak is segítség lehet. Előre is köszönöm, ha valaki tud segíteni!
Elfelejtettem már azt a kis németet, amit tanultam anno, mit jelentene ez? Mit csinál bekapcsolásra? Néhány fotó is segítene.
Hello, Csak azt tudom írni, mint fentebb, a gépkönyvbe elméletileg van egy hibakód lista, ezzel a szöglettel, nem tudok mit kezdeni, nem vagyok focista....
Ennyit találtam az E6 hibakódról, de az koránt sem biztos, hogy arra gépre is igaz.
Üdv.! Bekapcsoláskor (kulcs néklül) Fut egy kijelző ellenőrzés. Kulcs betéve kiírja, hogy VERBINDEN. Ez azt kelenti magyarul, hogy kapcsolat. Kulccsal bekapcsolva még kiírja az emelés kijelzőn. 1 5 a sebesség kijelzőn 004 küzépsőn meg a VERBINDEN fut. A kezelő gombokra nem reagál semmit. A vezérlőtől a kijelzőig felmenő 8 szál vezeték az jó. Mindez úgy jött elő, hogy normálisan le lett állítva, majd 2 nap múlva indítottam volna.
A "kulcs" a piros vészkikapcsoló lenne?
Üdvözletem az Uraknak.
Van egy 2 éves futópadom, (4B-550) aminek terhelés közben elkezdett a fordulatszáma ingadozni. A fórum tanácsai alapján mindent alaposan megvizsgáltam, rendben találtam, majd a szőnyeget alaposan átitattam szilikon olajjal. A probléma egyelőre megszűnt! A vezérlő panel MCPB480A1, követője JF200. Motor követője: ZYT102-06 2LE 180V, 4600 f/o, 6,5A. (Ez a típus még nem volt terítéken a fórumon.) Természetesen egyiket sem kívánom beszerezni, csak ellenőriztem a lehetőséget. A gépen semmi nemű fordulatszám/sebesség érzékelőt nem találtam, így nem tudom miből táplálkozott az elektronika, de szépen jelezte a szőnyeg szorulását. A panelon MUR166OCT, 2 lábú dióda, 20N60FD1 Mosfet tranzisztor és egy méretes négylábú Graetz híd van. Kérdésem az olvasottak alapján az lenne, hogy érdemes-e elébe mennem egy esetleges motor meghibásodás okozta panel cserének azzal, hogy előre beépítek terhelhetőbb alkatrészeket, pl. FGH60N60SMD-t, nagyobb diódát és egyenirányítót? Talán elég az IGBT csere? Tanácsaitokat előre is köszönöm! Egyébként műkedvelő, villamosságot szerető gépész képzettségű nyugdíjas vagyok. A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2022
Üdvözlöm, A motor kitakarítását, és átnézését javasolnám még, megülnek benne a porcicák, amik jelentősen csökkentik a hűtés mennyiségét. Igaz, ez inkább csak nagyobb terhelés mellett gond. Sajnos, már én is csak sétálni tudok rajta max. Amíg az IGBT nem megy tönkre, nem szoktuk cserélni, de a 60N60 már kibírta a motorzárlatot is.Ha nincs a panelon, a G-S közé célszerű egy 15-18 V-os Zenert beépíteni. A 20V feletti G feszültséget nem szeretik. Ezt legtöbbször motorzárlat, vagy szikrázás okozza, ezért célszerű a motort széthúzni, ellenőrizni a keféket, becsiszolni a kommutátort, ha szükségesnek látszik. Ez egy egyszerűbb vezérlő, mégis 150€ körül van az ára Kínában is. Csak elméletem van, hogyan dolgozhatnak a sebesség jel nélkül, mert még nem sikerült programot találnom, én meg még nem írtam meg, amit elképzeltem. A nagy kondi mellett van egy feketébe burkolt árammérő ellenállás, valamint a 8-lábú, ami szerintem Lm358, vagy hasonló. Ezzel szokták érzékelni, és lekorlátozni a maximális áramot, valamint ezt felhasználva a programban lehet helyettesíteni a sebesség jeladót.
Üdvözlet, és köszönet a gyors válaszért! Az alapos tisztításon már túl vagyok, és időszakonként olajozni és körletet porszívózni, motort kifújni, ellenőrizni fogok. Ma akkutöltőről, szőnyeg hajtással mértem a motort. 9,5V-on, 1,4-1,5 A áramfelvételt mértem. A motor simán forgott, viszont könnyedén lefogtam. Azt hiszem, hogy lemágneseződésről még nem beszélhetünk, de a jövőbeni teljesítmény vesztés megítéléséhez ez az érték -összehasonlítás miatt- hasznos lehet. Elmondhatjuk azt, hogy a terhelés alatti erős fordulatszám ingadozás sürgős olajozást kíván? Azt hiszem az első jeleknél kenni fogom a szőnyeget, és megfogadom a tanácsait. Tapasztalatom szerint minden működő tárgy meghálálja az időbeni gondoskodást.
Azok a mért értékek tökéletesek. És akksitöltőről szoktam próbálni, járatni a motort.
Köszönöm, hogy próbáltál utánanézni és segíteni! A “kifutott szögletre” fordulat alatt nálunk azt értik, hogy elromlott, egyébként.
No, most volt időm vele foglalkozni, szétkaptam, meg is lett a ludas. Az egyik 3W-os, 220k-s ellenállás adta meg magát. Feltöltöttem és csatoltam a fotót, remélem, megjelenik, előnézetben nem látom. Anya boldog, és így nyilván én is ![]() ![]() Mindenesetre, azt gondolom, hogy egy forgalmazónak egy ilyen egyszerűen javítható dologért 100e Ft-os javítási költséget felajánlani, … nem minősítem. Ezekre szoktuk azt mondani, hogy “ezeknek is csak a pénzünk kell”. Hány ilyen lehet?! Még annyi infó a hozzám esetleg hasonló cipőben járóknak, hogy egész komoly historiája van a futópadok javításának, controllerenként és hibakódonként. Viszont elsősorban facebook és youtube a forrás, na meg persze in English.
Szia, Nem jellemző, hogy elhal. Attól még elindul a teszt, csak hibára fut. Ha pontosabban megfogalmazod, hamarabb tudtam volna segíteni talán. Azon az ellenálláson méri a 360V meglétét a nagy kondin. Örülök, hogy sikerült megoldanod.
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |