Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Futópad
 
Témaindító: duCiel, idő: Aug 13, 2010
Lapozás: OK   13 / 13
(#) aircom hozzászólása Dec 6, 2018 / 1
 
Nah, sikeresen megoldódott a panel kérdés. Amikor elküldtem az emailt, benne volt az is, hogy amikor a motorcsere után visszaküldték 1 éve a padot, akkor utána reklamáltam, hogy cicergeti a motort az elektronika. Ezt ők elolvasták és most garanciában ingyen ideküldtek futárral egy komplett vezérlést, nem is kellett bemennem érte a reptérről. Az új már másabb, odébb vannak a kondik, valószínűleg rájöttek, hogy túl közel voltak az IGBT-hez és megsülhettek kicsit. Szóval minden elismerésem a Decathlonnak Most tökéletesen működik minden.
(#) Chipmunk1960 válasza aircom hozzászólására (») Dec 6, 2018 /
 
Örülök neki! Ennek a panelnak, akkor gondolom ez a legfrissebb verziója, nekem még külső transzformátoros van, Neked a "régin" is built-in inverter van.
(#) csavokaleb hozzászólása Dec 7, 2018 /
 
Kedves Chipmunk1960!
Mostanra sikerült a motortekercselés,beépítés.A rendszer újra működik!
Köszönöm a segítséget!
(#) zsoltee0001 hozzászólása Jan 5, 2019 /
 
Sziasztok
Hozzám került egy Buffalo fantázianevű futópad javításra.
Sajnos többismeretlenes az egyenlet, mert valaki előttem betyár módon kiherélte a pwm részt.
Amit nem teljesen értek, mert a processzora dolgozik, ami nálam már fél sikernek számít.
Mellékelt képen bekarikáztam azt a részt ami hiányos.
Van valakinek tippje mik lehetnek ott?
Ami szerintem kell: nagy teljesítményű előtét-ellenállás R45, ez volna a legkérdésesebb.
Nagy teljesítményű mosfet ill. tranyó Q11
Valamint egy két lábú szintén nagy teljesítményű valami ami két lábú és a motor áramkörével van sorba kötve U1560.

Üdv
(#) Chipmunk1960 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Jan 8, 2019 /
 
Szia, Az U1560 egy 15A/600V dióda, a Q11 helyén a régebbiekben IRFP460 volt, újabban 40N60, vagy valami hasonló. A nagy soros ellenállás, csak a mostor áramát méri, általában olyan 0,03 Ohm, de az függ a kapcsolástól. Pusztán védelmi szerepe lenne, olyan pár menet ellenálláshuzalból próbáramegteszi. Azt kövesd vissza, hogy a G honnan kap vezérlést. Ha nem tilt végfok nélkül, szkópon látszani kell a tüskéknek. Lehet nem is IC-s, hanem a 4 tranyó csinálja a meghajtást, Q3-5.
(#) david0717 hozzászólása Jan 10, 2019 /
 
Sziasztok! Adott egy futópad panel ami hibás, a hiba oka megállapitott. A kérdés hogy valaki megtudja csinálni vagy esetleg én itthon? Ha semiképpen nem javítható akkor más panelel áthídalható a dolog? Nekem csak annyi lenne hogy a fútopad szallag része működjön a pulzus stb baromság nem kell.Elvileg a 3 henger közül a középső offos, elnézést de szakszóval nem tudom a nevét. Előre is köszi a válaszokat!
(#) david0717 hozzászólása Jan 10, 2019 /
 
Lemaradt:az r19 számú lenne a cserés!
(#) Chipmunk1960 válasza david0717 hozzászólására (») Jan 10, 2019 /
 
Szia, Ha van egy forrasztópákád, otthon is meg tudod csinálni, ehez a pillanatpáka is elég.
AZ ellenálláson lévő színkód R19, lenne érdekes, mert nem látsik a képen, az határozza meg az értékét.
(#) kzozo válasza david0717 hozzászólására (») Jan 10, 2019 /
 
Mit jelent az, hogy "offos"? Mit mértél rajta?
Ok nélkül nem romlik el.
(#) david0717 válasza kzozo hozzászólására (») Jan 12, 2019 /
 
Elvittem egy szakihoz ő mondta h az a rossz valoszinűleg de ő nem tudja megcsinálni keresek olyat aki ic panelel foglalkozik. Am hol tudok venni másik r19 számú ( bocsi nem tudom a szaknevét) kis hengert hogy megtudjam forasztani? Készitek képet közelebbröl a szinkód miatt.

image.jpg
    
(#) Chipmunk1960 válasza david0717 hozzászólására (») Jan 12, 2019 /
 
Már bocsi, de ha egy ellenállást, / elárultam a nevét, / nem tud kicserélni, akkor kételkedek a hiba megállapításában is! Ha kék szürke barna, akkor 680 Ohm. De itt a táblázat róla.
De ha jól látom alatta szerepel az értéke.
(#) kzozo válasza david0717 hozzászólására (») Jan 12, 2019 /
 
Ha tényleg van hajlandóságod forrasztani, feltételezem hogy van mérőműszered is. Forrasszd ki és mérd meg az èrtèkèt. Ha tènyleg rossz, akkor itt megveheted.
(#) Temela válasza david0717 hozzászólására (») Jan 12, 2019 /
 
R19, mint ahogy írták már, ellenállás (nem mozgalmi:jump.
Ezek ritkán szoktak külsérelmi nyom hátrahagyása nélkül besz...i. Nagy az esélye, hogy jó, persze szakadt még lehet, tehát mérsz valami értéket szinte biztos, hogy jó.
Chihpmunk1960: akár fekete is lehet, nekem nem egyértelmű a képen.
A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2019
(#) david0717 hozzászólása Jan 13, 2019 /
 
Sziasztok köszönöm az eddigi hozzászolásokat és segitséget, de keresek valakit aki ezzel foglalkozik mert nem értem és nem merek csak úgy forasztgatni , nehogy nagyobb kárt csináljak. Aki megnézte a hibát a haverom villanyszerelő oktatója de nem mer hozzányúlni mert idős és remeg a keze csak bemérte nekem. Ha tudtok valakit aki Pest megyében foglalkozik ilyesmivel azt szívesen fogadnám és megköszöném!
(#) Chipmunk1960 válasza Temela hozzászólására (») Jan 13, 2019 /
 
Elméleteligeg igen, gondoltam rá, de annak a megfelelője 0. Gyanús azon a helyen egy olyan értékű ellenállás. A piros-lila, viszonylag könnyen kivehető, Alatta-felette PPFk-nak látom, akkor viszont van a középsőben egy árnyalatnyi különbség, így kizárásos alapon a kékre tippeltem. Az R22 20 Ohm viszont teljesen korrekt, így az ellenállás 1 lábát felemelve előtünhet a valóság.
(#) zsoltee0001 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 13, 2019 /
 
Szia

Köszi, nagy segítség, mert úgy néz ki, nem lesznek meg a kitermelt alkatrészek.
Találtam ezt: nem pont az a tipus, de hasonló.
Bővebben: Link

ct 60am
igbt-t ír.
Az a nagy dióda mi célt szolgálhat?

Üdv
(#) Chipmunk1960 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Jan 15, 2019 /
 
Szia, a javítások során, én is 60N60xxx eket rakok bele, védődiódásat. A Másik kissebb kb 30A dióda a motorral van párhuzamosan, ezt a linket találtam hírtelen hozzá. Ennek nagysága a terheléssel, ez esetben a 1,5-2 HP-s motorral arányos. A tranzirnsektől, illetve a generátos üzemben termelt túlfeszéltsáégtől védi a panelt.
Azért azt nézd meg, hogy kompatibilis-e vele, mert a fenti procival RX-TX vonalon kommunikál, s a Reebook 7, vagy 9 nem kompatibil, hiába lehet összedugni őket!
A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2019
(#) zsoltee0001 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 16, 2019 /
 
Szia
Idézet:
„Azért azt nézd meg, hogy kompatibilis-e vele, mert a fenti procival RX-TX vonalon kommunikál, s a Reebook 7, vagy 9 nem kompatibil, hiába lehet összedugni őket!”

Ezt a mondatodat nem teljesen értem, miért ne lenne kompatibilis a kezelőpanel a lenti résszel? vagy félre értek valamit? Nem hiszem, hogy átvariálták volna attól mert belenyúltak.

Most jelen pillanatba űgy áll a dolog, ha áram alá helyezem, a kezelőpanel kijelzói nullázva működnek, bekapcs gombbal a safety relé kapcsol és a FET gate lábén kb 3 volt fesz jelenik meg ami a sebesség gomb hatására növekszik egészen kb 12V-ig, de a kezelő panelen semmi reakció nem történik az lcd-ken.
Ha viszont beforrasztok egy fet-et (jelen esetbe IRF840) akkor a motor kimeneten kb 40V van és nem változik a sebesség gomb hatására.
A a motor helyén per pill egy 220-as égő van, mert a motor, meg az egész pad nincs nálam. Nem tudom, teszt szempontjából ez mennyire jelent gondot, meg az hogy nincs bekötve a két fordulatszám jeladó?
Amit csak most vettem észre, hogy a fet vezérló lábára megy egy zener és a minusz között, ami szintén hiányzik, ha beteszek egy 24V körülit az jó lehet?

Üdv
(#) Chipmunk1960 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Jan 18, 2019 /
 
Szia, A G re 18V os Zener kell, az még belefér a max Vgs feszültségbe általában minden FET-nél.
Terhelésnek jó az égő, én is azt használom 150W kerti lámpa megfelelő. Egyszer leugrott az asztalról a próba motor a lábamra egy indításkor.... Pont ezzel a fajta panellel, még nem találkoztam. A fordulatszám jeladó nélkül, az izzónak pár másodpercre fel kell villania, majd a proc érzékeli a jel hiányát, s leveszi vezérlést. " félét alkalmaznak, 3v4 vezetékes optokapu a motor hűtő ventillátoron lévő kódtárcsára, vagy 2 vezetékes reed relés a drive shaft végén. A tieden 2 erest létok.Ebben az esetben, mivel a fordulatszám elég kicsics egy kikrokapcsolót rákötve, át lehet verni az elektronikát, tesztelésre.
A konzolon is van egy ucontrollr, vagy PIC, ez dekódolja a lenyomott gombokat, jeleníti meg a kijelzőn, valamint a TX vonalon küldi le a be/ki kapcs jelet, a PWM jel kódját. Ezeket a kódokat veszi az alsó, / általában 2 optocstolo van a panelen a galvanikus leválasztás miatt. / Ezen a penalon 1 -et láétok, tehát felfelé valószínű nem küld hibakódot, ha valami hiba lép fel.
Pontosan hova kapcsolódik a soros hiányzó ellenállás? Általában sorba van kötve a + és S, vagy - és D közé, jelen estben, a mellékletben 0,01 Ohm, a 10 Ohm, sok lesz oda, legalább egy IRFP 460 kell majd. Driver IC helyett szokták ezt a 4, vagy 2 tranzisztorost meghajtást is alkalmazni, főleg régebbi panelokon. Kövesd végig a G utját, a PIC ig. Próbáld kimérni, jó lenne egy szkóp, legalább kolcsonbe. Ha kapsz, írj előtte privit, mert nem lehet a földeléssel használni, nagyot csattan! Mikor 40 V van a kmeneten nem értem, de akkor az égő rajta van? Szerintem, .75 üös merev rézdrótből csarj 8-10 menetet egy csavarhűzóra, s azt forraszd be.
Bocsi a helyesírási hibákért, de Angol van beállítva, s nem engedi mellette másikat feltenni, így mindent aláhúz pirossal, még annyit sem látok belőle.
Üdv: Misi

Shönt.jpg
    
(#) zsoltee0001 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 18, 2019 /
 
Szia
Biztos valami kommunikációs hiba van a két panel között, mert amikor bekapcsol a safety relé, nem indul az idő számláló, pontosabban, volt hogy elindult 1x, de nem tudtam rájönni, hogy mitől, mert nem sikerült reprodukálni, az is lehet, hogy csak hidegen jó, mert elsőre csinálta, viszont a processzor meg tutira jó, külön -külön, mert pl a pulzusmérés funkció is működik.
60n60-as igbt-t még nem sikerült szereznem, azért helyettesítettem.
2db szerintem reed szenzoros fordulatszám érzékelő van és a szalag tengelyéről veszi a jelet.


Üdv
(#) Chipmunk1960 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Jan 18, 2019 /
 
A táp, ezekszerint megvan fent, általában +8V megy, s fent van egy 7805. Van amelyiknél a safety switch nem a proci vezérli, hanem külön vezetéken megy le, s direktben szakítja meg abemenő áramkört, ebben az esetben lehet a cross zero opto-ra. Az indítja általában a relét a bekapcs gomb megnyomásására, a procin keresztül, de a safety nélküle gyorsan leold. Ezeket kellene átmérni, V mérővel is talán, mint saccméter, L, és H tiszta a féltápfesz lehet 50% kitöltésű impulzus. De gyanús, ha a gomb lenyomásra nem csippant, s nem jelenik meg az adott érték, mert az a fenti proci dolga / lenne/.
(#) zsoltee0001 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 23, 2019 /
 
Kezd tisztulni a kép.
A 8 eres utp kábelen keresztül a következő dolgok vannak összekötve:
-test
-+12V
-bekapcs
-kikapcs
-gyorsít
-lassít
-ford jeladó egyik pontja
-ford jeladó másik pontja

Ergo a kezelő panel és a motor vezérlő panel nem kommunikál egymással, amire gondoltam, ha összezárogatom a fordulatszám jeladó szálát akkor indul az időmérés.
Aminek örülök, mert akkor már csak a hiányzó igbt-t kell pótolni és akkor működik is a dolog.
Most már csak egy dolog nem világos, mi lehetett ennek az eredeti baja, hogy így szét kellett buherálni?
(#) Chipmunk1960 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Jan 24, 2019 /
 
Ez a régebbiek topologiája. Volt már a kezemben pár iylen keresztpaneles, vagy kiöntött téglás vezérlő, de iagzából nem merültem el bennük, mert nem sok van. Legtöbbször az IGBT/FET száll el, lehet ennek is az lehetett. FeT helyett raktam már be IGBT-t, ézt a 60A -est a zárlatos motor sem tudta agyonvágni, csak az egész házban elment a villany. Igaz itt 63A a bejövő, minden lakásban, csak mert egy kis szigeten vagyunk.
Ha most rákötöd az égőt, s azt a fet-et, meg egy drótot a shönt helyére tudod változtatni az izzó fényerejét?
(#) zsoltee0001 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 24, 2019 /
 
Sajnos nem, tök érdekes, 0 és 14V-között, a sebesség függvényébe kellene kapnia a fet gate-je, de mihelyst rákötöm eltűnik a feszültség, odáig meg még nem jutottam, hogy leterheli vagy inkább leszabályzás miatt.
A fet vezérlő áramköre optokapuval le van választva a processzor köréről és egy teljesen független trafó körről kapja a tápot, ami 14V (egyébként ennek a puffere 470µF teljesen gatya volt, tehát nem volt meg a 14V, lehet, hogy ez volt az eredeti hibája a panelnek)
Itt az összes tranzisztor rendben van, vagy lehet, hogy arról van szó, hogy az irf 840 még teszt céljából se jó választás.

Van a processzor mellett 3 gomb high, low és reset, valamint egy torque potméter, az utóbbi nyilván a max áram beállítására szolgál, de a 3 gomb mire jó?
Üdv
(#) Chipmunk1960 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Jan 25, 2019 /
 
A Torque -val az adott mosrhoz lehet állítani az elektronikát, hogy a sebesség szabályozás ne rángasson, hanem minden lépésnél, mikor megnövekszik a súrlódás, egyenletesen korrigáljon, végülis, egy lüktetés van benne. A többire, csak tippelek, mert iylen panellel nem találkoztam még. A Lo, és High, ezt a tartoményt szélesíti ki a programban, a resettel, meg vissza lehet állítani a gyári értéket. Amivel viszont találkoztam, ott egy 24Cxx eepromban volt az infó, amit olvasott a proci, gondolom több típushoz ugyanazt a programot adták, s az eepromból olvasta ki a neki megfelelő értékeket. Több olyan gépem volt, amiben az eepromot kellett cserélni, illetve az újba újraírni a tartalmát, mire megjavult, szerencsére volt etalon, amiből kiolvastam, elmentettem. Igen, galvanikusan leválsztják az elektronikákat, 2 tápfeszt szokott leadni a trafó, illetve SMPS tápegység, 14 V körülit, és 8V körüli megy a kijelzőhöz, azt ott stabilizilálják 5V -ra, nyilván ez lent is megvan. Ha nem akar indulni egy sima 555-el meghajtom az IGBT G-jét, s a potival probálkozok beindítani a nagyfesz részét. 100-200 Ohmot rakjál a 3. láb- G közé, de a PIC-lábát leválasztod, / biztos van közte ellenállás/ a tranyós fokozatot is le tudod próbálni.
(#) zsoltee0001 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 26, 2019 /
 
Most sajna tápos vagyok, így nem tudok foglalkozni a dologgal, köszi az eddigi segítséget.
Az egy 93cxx eeprom, próbáltam belekukkantani, de csak 0000-at látok.
A vég tranyó és a igbt között csak egy 20ohmos ellenállás és egy induktivitás van, sajna ez is hiányzott, így találomra pótoltam.
Jövő héten folyt. érzem, hogy közel járok a sikerhez.
Azt nem tudom, hogy írtam-e, a motort teszteltem 24v-al és szépen forog, semmi szikra a kommutátornál.
Üdv
(#) Chipmunk1960 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Jan 26, 2019 /
 
Az induktivitás helyét nem látom, de a 20 Ohm randben. Nem szoktak rakni rá nAz jó hír, ha a motor így simán fut. Az baj, ha az eepromban nincsen semmi, mert elméletileg a procira/PIC re kapcsolódik, s abból olvassa a nyomaték-karakterisztikát. Mint írtam, zárlat után volt hogy törlődött, sőt tönkre is ment, nem tudtam újra írni, csak egy újba, azt betéve megjavult.
(#) krityo76 hozzászólása Jan 30, 2019 /
 
Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni. Vettem egy Lifegear futópadot. Tegnap jött meg. Össze volt szerelve,de összehajtva. Csak 3 csavarral kellet összeállítanom. Bekapcsoltam. Villágított,de a panelja nem kapcsolt be. A karnál jött fel a kábelja,az össze volt dugva a panel kábeljával. Más csatlakozás van? Mert én nem találtam. Sehogy sem akar bekapcsolni. Szétszedni nem igazán akarom,mert garanciás. Van valami ötletetek?
(#) Chipmunk1960 válasza krityo76 hozzászólására (») Jan 31, 2019 /
 
Szia, Igen általában 1 4eres kábel jön fel, amit csak 1 féle képpen lehet összedugni. A kartámasz felhajtásakor viszont többször begyűrődött már a kábel, s a csavar meghúzásakor be-vagy elvágta. Szerintem csak ennyit ellenőrizz első körben, s ha rendben reklamáljál. Ja, és ellenőzizd a safety switch csatlakozót/dugót, valamint a futópad lehajtott állapotban, legyen, van amelyik azt is figyeli.
Következő: »»   13 / 13
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu