Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Futópad
 
Témaindító: duCiel, idő: Aug 13, 2010
Lapozás: OK   32 / 32
(#) Chipmunk1960 válasza gerry hozzászólására (») Nov 1, 2022 /
 
A FI-relét, vagy a kismegszakítót?
(#) SteveJoiner86 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Nov 3, 2022 /
 
Köszönöm a választ! Egy kérdés merült fel még bennem: Izolált tirisztor kellhet ide, vagy jó az aminek az anód jelen van a hűtőborda felől is? Mivel itt a rajz szerint a nagyfesz DC pozitív ágát kapcsolja, így elgondolkodtam, hogy nem okoz-e gondot, hogy megjelenik földelt hűtőbordán is a nagyfesz? (bocsánat, ha hülye kérdés, csak most tűnt fel a datasheetben, hogy van izolált és sima verzió is).

tirisz.PNG
    
(#) gerry válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Nov 3, 2022 /
 
A kismegszakítót!
(#) SteveJoiner86 válasza SteveJoiner86 hozzászólására (») Nov 5, 2022 /
 
Nos, félsiker: kell az izoláció a tirisztorhoz, különben csapkodja a megszakítót
DE: 180VDC motor installálva, vezérlő szepen dolgozik, azonban a kalibráló menüben a 16km/h helyett csak 11.2km/h-ig tud felgyorsulni a szalag, hiába van a speed control potméter feltekerve teljesen. Tehát a félelmem beigazolódott, lassabb a pad a 180VDC motorral mint a 130VDC-vel. Van bármi módszer, amivel rá tudnám venni a vezérlőt a nagyobb fordulatra?
(#) Chipmunk1960 válasza SteveJoiner86 hozzászólására (») Nov 8, 2022 /
 
Szia, Nincs, hacsak nem írsz egy új programot bele. Esetleg, mechanikusan, ha a szíjtárcsák áttételén tudsz módosítani.
(#) Chipmunk1960 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Nov 8, 2022 /
 
Másik áramkör, vagy erősebbet is? Nem lehet hogy kicsi, vagy fáradt? 2-3. bekapcsolásra is? A teljesen kisült kondi szinte rövidzárként működik.
(#) Chipmunk1960 válasza SteveJoiner86 hozzászólására (») Nov 8, 2022 /
 
Azzal a részével még sohasem volt gond, így nem elemeztem, de egy szigetelőgyűrű, +alátét nem árthat.
(#) SteveJoiner86 válasza SteveJoiner86 hozzászólására (») Nov 15, 2022 / 1
 
UPDATE: a vezérlő a 60A-es IGBT-vel és az új "izolált" tirisztorral stabilan felállt. Első ötletem volt a PWM kitöltési tényező "torzítása" Arduino segítségével, de sajnos már 90% felett volt az alap jel, így az nem vezetett sikerre. Így maradt az áttételt módosítás, amit javasoltatok. A 30mm-es kihajtó tengelyre terveztem egy 40mm (képlet alapján 48mm lett volna az ideális, de az már sok nyomaték vesztéssel járt volna) átmérőjű tárcsát, 3D nyomtatóval PETG anyagból kinyomtattam, így sikerült a 11km/h-t feltornázni ~15km/h-ra, 85%-os kitöltési tényező mellett. Szerencsére a vezérlés figyelembe veszi a reed visszacsatolását, így a maradék 1km/h-t ki tudja már korrigálni, így mondhatni teljes a siker, a pad tudja a gyári értékeket.

Gondoltam megosztom, hátha más is tervez 130VDC -> 180VDC motor konverziót. Köszönöm mindenkinek a segítséget!
(#) Chipmunk1960 hozzászólása Nov 16, 2022 /
 
Szia, Ügyes megoldás! Ez a vezérlő biztosan nem veszi figyelembe a sebesség jelet, annak meghatározásánál. Több példa is van fent a neten, hogy a fenti controllert egy 555- ös kapcsolással helyettesítik, és különböző gépek meghajtására is használják.
(#) fockes hozzászólása Nov 30, 2022 /
 
Szép napot!Vital Force futópad javításában kérnék tanácsot!
Hiba kódot nem jelez ,látszólag minden működik ,de indításnál csak mozdul egy kicsit a szőnyeg és semmi!Műszerész kollega (én nem vagyok az)IGBT hibára gyanakszik de sehol nem találunk megfelelőt
(G20N60FD1)esetleg valami tanács/ötlet!Köszönöm szépen!

vital.jpg
    
(#) Chipmunk1960 válasza fockes hozzászólására (») Pé, 15:32 /
 
Hello, A relé meghúz bekapcsolás után?
(#) Bakman hozzászólása Vas, 12:28 /
 
Napot!

Futópadot javítanék, hibajelenségért lásd ezt a videót: YouTube. Ezt 1 km/h beállításnál csinálja. Növelve a sebességet sűrűsödik a rángatózás és egy pont után beáll egy állandó fordulatra, olyan 15 - 16 km/h beállításnál.

Amit tudtam, megnéztem rajta de nem jutottam előrébb. 300 VDC viszonlyag stabil, a relé két pontja között 0 V mérhető behúzott és terhelt állapotban. Motoron nincs semmilyen jeladó, ami alapján tartaná a fordulatszámot de valahogy működött eddig. Találtam egy kapcsolási rajzot, a motoráram/feszültség figyelése nagyon hasonló ehhez, mint ami a NYÁK-on is található.

Hova tovább?
Következő: »»   32 / 32
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem