Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Futópad
 
Témaindító: duCiel, idő: Aug 13, 2010
Lapozás: OK   20 / 20
(#) Juditt hozzászólása Aug 12, 2020 /
 
Sziasztok,
Van egy Reebok ZR Lite futópadom és olyat csinál, hogy bekapcsoláskor 3-4 alkalommal nem kapcsol be, elhalkuló sípoló hangot ad, utána bekapcsol és zavartalanul működik. Ha bekapcsol, akkor teljesen rendben megy, halk a motor, megy a sebesség és az emelés szabályozás is.
Nagyobb baja lehet?
(#) Chipmunk1960 válasza Juditt hozzászólására (») Aug 15, 2020 /
 
Szia, A csatlakozókat kellene megnézni, iletve mikor nem kapcsol be, hogy meddig jut el az áram. Valami kontakt hiba, vagy gagyi forrasztás lehet.
(#) rakosl28 hozzászólása Okt 12, 2020 /
 
Sziasztok,

Kis segítséget kérnék tőletek. Futópad megállt --> helyi szervizes megnézte --> motor halott -->
ami árat mondott abból szinte egy újat lehet venni.
Itt jönnétek Ti a képbe, ha volna valakinek 180V, 4A, 4600RPM főbb paraméterekkel rendelkező felesleges motorja kérem jelentkezzen.
Előre is köszönöm!
(#) Zsoltee0001_1 válasza rakosl28 hozzászólására (») Okt 12, 2020 /
 
mit jelent, az, hogy "halott"? Ez egy kicsit tág fogalom.
Zárlatos, szakadt, kefe elkopott?
Kipróbáltad 12v-on? Szép lassan forognia kéne.
Üdv
(#) rakosl28 válasza Zsoltee0001_1 hozzászólására (») Okt 12, 2020 /
 
Zárlatos, tekercselni kellene, de azt nem ajánlja, inkább vegyek újat.
Még nem próbáltam ki, este ráteszem az akkutöltőre az tud 24et is.
Aztán jelentkezem.
(#) rakosl28 válasza rakosl28 hozzászólására (») Okt 12, 2020 /
 
Nah itt vagyok, rátettem a motort egy aksitöltöre 12v teknős a motor elindult, de kicsit mintha zakatolna. A töltő ampermérője ugrált össze-vissza. Ezután összeraknám a szerkezetet, rövid fényjelenség kíséretében azonnal elhalálozott. Az alaplapon a bizti pusztult el mást nem látok. Ötleteket várok ha van ne tartsátok magatokban.
Köszönöm.
(#) Zsoltee0001_1 válasza rakosl28 hozzászólására (») Okt 13, 2020 /
 
Ezt most jól elkapkodtad, zárlatos motort rátettél a panelra? azt írtam, hogy csak próbáld ki 12V-on. Nagy eséllyel a panel is megpusztult.
A motornak akár 5 volton is szép egyenletes sebességgel kell forognia és bármelyik helyzetből elindulnia.
Nézd meg a panelen a nagy teljesítményű FET zárlatos lett-e, ami a motort hajtja, ill vezetősáv rongálódott-e, nagyon nagy áramok rohangálnak, ne tévesszen meg a betáp biztosítékja, a primer kondi miatt több 10 A-es csúcsok is vannak.
Üdv
(#) rakosl28 válasza Zsoltee0001_1 hozzászólására (») Okt 13, 2020 /
 
Bizti csere után bekapcsolt Este meg tudom nézni a FETet is. Semmi hibát nem láttam az alaplapon, de tüzetesebben átnézem. A motorral mi legyen?
(#) tompower válasza rakosl28 hozzászólására (») Okt 13, 2020 /
 
Hali, a motor helyére egy izzót ha kötsz és tornázod fel a tempót a padon, akkor szépen emelkednie kell a fényerőnek is. Így legalább nem kell még 1 biztit cserélned majd
(#) rakosl28 válasza tompower hozzászólására (») Okt 13, 2020 /
 
Köszi!
(#) rakosl28 válasza tompower hozzászólására (») Okt 13, 2020 /
 
Megtörtént a teszt az izzóval. A startra elindul és világít. Kb 5 másodperc és kikapcsol, E1 kóddal, a fényerőt nem tudtam változtatni, de mindezt annak tudom be, hogy a forgásjeladótól nem érkezett semmi. Remélem mondhatom, hogy az alaplap nem sérült.
Már csak egy motort kell intéznem.
Köszönöm a segítségeteket!
(#) tompower válasza rakosl28 hozzászólására (») Okt 14, 2020 /
 
Igen, a hibakódot gondolom én is, hogy hiányolja a forgást. De ügye nem teljes fényerővel világított a lámpa?
(#) rakosl28 válasza tompower hozzászólására (») Okt 14, 2020 /
 
Ez úgy tűnik nem jelent jót, de igen nagyon fényes volt.
(#) tompower válasza rakosl28 hozzászólására (») Okt 14, 2020 /
 
Szerintem akkor zárlatos a meghajtás vége. Ha normál izzót használtál a teszthez, nem ledeset, akkor annak viszonylag halványan kellene felizzania indítás után, nem szabad megkapnia a teljes feszültséget azonnal. - körültekintően panel leszed, a hűtőbordán a fet (lehet nem fet, már nem emlékszem pontosan), de kimér... pufferkondi nehogy kezedre csapjon!
A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2020
(#) rakosl28 válasza tompower hozzászólására (») Okt 14, 2020 /
 
Köszi, akkor megvan az esti elfoglaltság
(#) rakosl28 válasza tompower hozzászólására (») Okt 14, 2020 /
 
Sziasztok ismét,

A méricskélésen túl vagyok. a hűtőbordán három alkatrész, egy Graetz és két TO220 tokozású.
A műszerem azt mondta az egyikre, h két dióda a másikon lefagyott(KT5N60 a felírata).
A szomszéd guru megmérte és szerinte kuka, mert zárlat és kétszer 8Ohm körüli értékeket lehet mérni.
A neten semmit nem találtam róla, hogy mi lehetne.
Ismét javaslatokat várnék, hogyan tovább.
(#) tompower válasza rakosl28 hozzászólására (») Okt 14, 2020 /
 
Nekem anno a kapcsolóeszköz nem TO220 tokozású volt, de lehet a tiédbe már mást tettek. K nélkül van találat erre: AOT5N60, 600V 5A fet.
A másik valószínű, hogy kettős dióda. Tehát nagyjából jók a mérések szerintem.
(#) rakosl28 válasza tompower hozzászólására (») Okt 15, 2020 /
 
Köszönöm a segítséget, keresek valami hasonló fetet kicserélem, és jöhet az izzós teszt
(#) rakosl28 válasza tompower hozzászólására (») Okt 15, 2020 /
 
Szia,
Szerinte ez jó lehet helyette?8N80C, mert találta egy régi ATX tápban.
(#) tompower válasza rakosl28 hozzászólására (») Okt 15, 2020 /
 
Hali, szerintem jó lehet bele helyettesítőnek.
(#) rakosl28 válasza tompower hozzászólására (») Okt 15, 2020 /
 
Köszi!
(#) rakosl28 válasza tompower hozzászólására (») Okt 16, 2020 /
 
Na összebarkácsoltam, izzóval próba, hát ez már csak pislákol ez előzőhöz képest.
Sikerült egy motort is intéznem, ez már szépen jár az amper mérő sem ugrál sehova, már csak egy adapter, és remélhetőleg készen vagyok!
Köszönöm a segítségeteket!
(#) tompower válasza rakosl28 hozzászólására (») Okt 16, 2020 /
 
Ígéretesnek hangzik valóban! Én a legkevesebbet tettem hozzá, de azt nagyon szívesen!
A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2020
(#) Chipmunk1960 válasza rakosl28 hozzászólására (») Vas, 13:36 /
 
Szia, Az 5A-es FET et nagyon kicsinek találom, minimum az IRF460 20-A et ajánlom.
(#) rakosl28 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Hé, 11:17 /
 
Köszönöm,

Az első fél órán túl vagyok eddig működik, de akkor beszerzek egy olyat és cserélni fogom nagyobbra.
(#) Chipmunk1960 válasza rakosl28 hozzászólására (») Kedd, 12:30 /
 
Szia, Az IGBT-t nem tudja kimérni a kínai alkatrészteszter, attól még lehet jó, csak a FET-et. Egy 12V os táppal, meg egy kis autóizzóval könnyen letesztelhető.
(#) rakosl28 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Sze, 9:35 /
 
Szia, Melyik az az IGBT, van fent egy kép az alaplapról be tudnád jelölni? Mert én csak egy Graetz, KT5N60, és egy dupladiódát azonosítottam rajta eddig.
Köszönöm.
(#) h.adam hozzászólása 13:42 /
 
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.
Van egy futópadom és problémákkal küzd, E1-es hibakódot ír ki.
Cseréltem benne IGBT-t, átforrasztottam a panelokat.
A motor helyett egy hagyományos izzót kötöttem rá a tesztelések során.
Az izzó fel sem villan bekapcsoláskor,
Mivel egyenlőre nincs több ötletem a hiba kijavítására így a tapasztaltabb fórumtársaim tanácsait szeretném igénybe venni.

Köszönöm a segítséget.
Következő: »»   20 / 20
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem