Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » IMI villanymotor
 
Témaindító: toxysanyi, idő: Jan 28, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   39 / 43
(#) laacika hozzászólása Okt 9, 2019 /
 
Sziasztok.
A neten elég sok infôt találltam annó a HZF és az OZF Imi motorokról de most az MA-s 3 fázisú motorokrôl nem sok mindent találok,sőtt semmit.
Méretek kellenének a következő tipushoz:MA100 LA 2-1
Ha valakinek lenni Imi motor katalôgusa megkérném hogy ezt a tipust fényképezze már ki belőle,illetve az összes MA-s tipus jól jöhet.
Annó az előző HZF és OZF zipusokhoz mindenfajta táblázatot megtalálltam,ami most is megtalállható,pl sújtáblázat,méretezet rajz táblázat stb stb.
Köszönöm ha valakinek ez meglenne.
(#) Bkrisz válasza laacika hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Az MA engem is érdekelne, meg a KE is
Én ideáig jutottam:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/15RshjmNdN4ZtG8Y70hIzNk0_2dV...#gid=0
Néha az a probléma hogy a szám pont az adattábla alatt van, többször találkoztam ilyennel, saját mocim is ilyen :/ Néhány adattal megtoldom szerintem holnap. Kicsi mocikon viszont nem találok számot, nem tudom hol lehet.
(#) laacika válasza Bkrisz hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Nem tudom mi ez a link de engedélyt kértem,még nem tudom megnézni.
Irok levelet vagy felhívom a Leroy-Somer-t,(volt Ikladi Imi),ha valami van az MA-tipusokról akkor az gondolom ott meg van.
(#) Bkrisz válasza laacika hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Igazad van! Saját magam kezdtem el egy táblázatot. Amúgy MA tipusnál nem találtam "házszámot" igaz csak egy van itthon.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/15RshjmNdN4ZtG8Y70hIzNk0_2dV...haring
A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2019
(#) tibo_o válasza Bkrisz hozzászólására (») Okt 12, 2019 /
 
Üdvözlet!
Köszönet Jakabfalvy Gyulának az alábbi linken található dokumentumért.
IMI
-Specifikáció
-Tekercselési adatok
-Gyári típus azonosító

Sokat lehet belőle tanulni. Például: "minden (az ebben a felsorolásban levő) motorházakon, (változó helyen) megtalálható egy beütött három, vagy négyjegyű szám, amely alapján egyértelműen beazonosítható a motor típusa, akkor is, ha hiányzik a motor adattáblája"
http://www.mee.hu/files/files/roviditett_20_sz__imi_szervizkonyv_fo...tt.pdf
A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2019
(#) tibo_o hozzászólása Okt 12, 2019 /
 
Példa a nevezék rendszerre:
A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2019
(#) Bkrisz válasza tibo_o hozzászólására (») Okt 13, 2019 /
 
Most tüzetesen átnéztem. Múltkor csak a könyv végéig mentem el. Amit én kerestem az az írógéppel írt lapokon van, tehát ráleltem, köszi
(A nevezék rendszert eddig is értettem.)
(#) Bkrisz hozzászólása Okt 26, 2019 /
 
Ma raktam össze ezt az imi motort. Kíváncsiságból rámértem üresjárati amperre: 3 ampert eszik :/ Bár melegedni nem melegszik 1-2 percet ment, az ékszíjtárcsáját szorítással terheltem felvitte 3,5-3,7 amperre is. Rám sötétedett így további teszt elmaradt de finoman szólva így elsőre nem tetszik.
A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2019
(#) pipi válasza Bkrisz hozzászólására (») Okt 26, 2019 /
 
Érdekes adattábla. 220V 3,1A , az több mint 600W, nem 250W.
A csapágyak nem szorulnak esetleg? Megfelelő kondit használsz hozzá?
(#) Bkrisz válasza pipi hozzászólására (») Okt 26, 2019 /
 
Csapágyak nem szorulnak, frissen zsírozva mert jó állapotú. Indítókondija meg új 40-50 Mf-es, gyári miha van benne.
Simán jó az érték ha nézzük azt hogy te a felvett teljesítményt számoltad plusz a teljesítménytényezője is "kicsi". (250W a leadott teljesítmény)
(#) Bkrisz hozzászólása Okt 27, 2019 /
 
Sziasztok. Ma is jött a házhoz egy imi motor. Viszont az imi könyvben nem szerepel.
OZF90L 4KD 1100Was a motorja Kondenzátor értékére lennék kíváncsi. Jelenleg 2X16MF van rajta ami akár gyári is lehet, de biztosra mennék.
(#) VIM válasza Bkrisz hozzászólására (») Okt 27, 2019 /
 
Nálam 2db 20µF 400V-os kondenzátor van írva hozzá.
(#) Bkrisz válasza VIM hozzászólására (») Okt 27, 2019 /
 
Ennyi lenne szerintem is logikus, bár annyiféle motor volt hogy no. Saját OZF80c 2KD is 1100 wattos és azon is két 20 kondi van rajta. Mondjuk ugy írtam a 16ot hogy kimérve, nem látszódik semmi rajtuk írás hirtelen.
(#) Bkrisz válasza VIM hozzászólására (») Okt 27, 2019 /
 
No kimentem ránéztem, ki vettem a helyéről, persze az írás lefelé nézett
Kérdés az hogy gyári lehet e a kondi, mondjuk szerintem annak tűnik.
Tehát igazad lett!
A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2019
(#) Bkrisz válasza Bkrisz hozzászólására (») Nov 4, 2019 /
 
2.9Amper Indítókondi nélkül is ennyi :/ Puding próbája az evés lesz majd, csak nincs mire rakni.
(#) Bkrisz hozzászólása Nov 27, 2019 /
 
Sziasztok
Fura kérdésem lesz. 380as villanymotor forgórésze egyezik e a 220aséval ha egyeznek a paraméterek? (fordulat, teljesítmény, tengelymagasság) Miért kérdem? Mert lenne egy gép ami 380as és "220-asítanám" másik motorral. Tengelyt hosszt még nem ismerem a gépnek.
(#) granpa válasza Bkrisz hozzászólására (») Nov 27, 2019 /
 
Aszinkron motornak mindegy. Az állórészt vagy 3~ra tekercselik vagy 1~ra. Az azonos teljesítményű 3~ú motor kisebb, mint az 1~ú. A magyarázat kissé zavaros.
(#) Bkrisz válasza granpa hozzászólására (») Nov 28, 2019 /
 
Köszönöm a választ! Igen általában kisebb, viszont egy mérethez 3 teljesítmény szint párosul, így lehet azonos méretű. Itt így tervezem HZF80b-4D-t leváltani egy Ozf80-4K(D) -re
(#) VIM válasza Bkrisz hozzászólására (») Nov 28, 2019 /
 
Szia! Hát a nyomatékok azok nem egyeznek. Az egyfázisú az ugye 80c jelzésű?
(#) Bkrisz válasza VIM hozzászólására (») Nov 28, 2019 /
 
Igen 'c'-s
750wattosak. Ahogy néztem a néveleges meg a billenő nyomatékok is szinte ugyan annyi a kettőnél. Egyedül az indítónyomaték marad el jóval, de az nem számít majd (nekem).
(#) Bkrisz hozzászólása Dec 3, 2019 /
 
Sziasztok. Beszereztem egy elpumps 60 1200wattos bajai szivattyút Hz772R7c24 imi motortengely rá van hegesztve a rotor 2 oldalról 2-2 helyen. 3 hegesztés szép, de a 4. hááát...
Gyárilag biztosíthatták vagy utólagos lehet?
(#) Eutanázia hozzászólása Dec 9, 2019 /
 
Üdvözlöm a tagokat. Egy kis segítség kellene. Nem tudok el igazodni ezen a bekötő dobozon és jó lenne meg fordítani a forgás irányát a motornak. Előre is köszönöm szépen mindenkinek.
(#) VIM válasza Eutanázia hozzászólására (») Dec 9, 2019 /
 
Szia! Ha megtennéd, hogy leporolod a kapocsléc bekötést és az úgy kapott fényképet közlöd le, mert elég zavaros, hogy "ki kivel van". Nem mindegy, hogy az áthidalásokat átfordítva mely szálakat kell még átkötni avagy az áthidalás másik végén maradnak a helyükön. A motor kivezetései közül a sárga szálak a főfázis, a feketék a segédfázis tekercseihez tartoznak.
(#) kadarist válasza Eutanázia hozzászólására (») Dec 9, 2019 /
 
Szia! A kapocsléc fedelének belső oldalán szokott lenni egy rajz, az alapján be lehet kötni a másik forgásirányt.
(#) Eutanázia válasza kadarist hozzászólására (») Dec 9, 2019 /
 
Próbálok egy jobbat. Szerintem sok a hét pont. Általában nem szokott gondot okozni de ez ki fogott rajtam.
(#) Eutanázia hozzászólása Dec 9, 2019 /
 
A kozepsőnek semmi értelme. Arra megy a kondi egyik fele és át viszi a lemez.
(#) Eutanázia válasza Eutanázia hozzászólására (») Dec 9, 2019 /
 
Ennek nincs sajnos. És pont ilyen megoldást neten sem találtam.
(#) Alkotó válasza Eutanázia hozzászólására (») Dec 9, 2019 /
 
Azt szeretné tudni VIM, melyik pontokra csatlakozik a motorból kijövő 2 db sárga, és 2 db fekete vezeték. Ezeket add meg (jelöld be a kapocslécen), és akkor már kaphatsz használható választ.
(#) Bkrisz válasza Eutanázia hozzászólására (») Dec 10, 2019 /
 
Van annak értelme, méghozzá az egyszerűbb az átkötésnél hogy merre forduljon.(minél kevesebbet kelljen bontani) A te elgondolásod szerint akkor a Mihába is mehetne közvetlen a 220 egyik vezetéke mert kapocslécre is feleslegesen megy
(#) Bkrisz hozzászólása Dec 10, 2019 /
 
Imi Villanymotor érdekes adattáblával. Valaki ismeri mi az oka?
Ebbe a hirdetésben láttam meg:
https://www.jofogas.hu/fejer/Villanymotor_csiszolo__99281933.htm
Következő: »»   39 / 43
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu