Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kazettás magnó (deck) javítása
 
Témaindító: damien, idő: Júl 16, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   128 / 181
(#) Tomi94 hozzászólása Máj 6, 2019 /
 
Sziasztok!

ikon: Ha jól sejtem, egy BH.. (valami) típusszámú, hátul vöröses kartonlap borítású motor lesz a mechanika közepén, mint csévélő motor. Ez szokott lenni ebben a mechanikában. Konstrukciós hibás, régebben cseréltem párat belőle, a végén már más típusra, és a meghajtó elektronikát átvariálva a megfelelő nyomatékhoz. Egy ideig ugyanis volt egy pápai üzletben cseredarab belőle.. De volt gép, ami fél év után, bevallás szerint kb. heti 1 óra használat mellett érkezett vissza, hogy elkezdte újra ezt a leállást, innentől nem vagyok képes bízni ebben a típusban. Ha van, az ALPS mechanikák csévélő motorját (ez teljesen fémházas, nincs rajta borítás) érdemes belebarkácsolni, de macerás, mert a csavarok nem pont ugyanott vannak, tengely is rövidebb, így a fogaskerék pozíciója is éppen lesz jó, meg az elektronikán is módosítani kell hozzá - más megoldást viszont nem tudok. Nem sajnos, pénzért sem vállalom már, teljes állás mellett esélytelen, hogy ilyesmire tudjak időt szánni, összecsapott munkát meg nem akarok végezni. A kapott kicsi szíjat érdemes volna feltenni oda, a leeresztő orsó és a féktárcsa közé. Csoda, hogy nem gyűri a szalagot nélküle.

gépromboló: A kazetta hibáját mindenképp zárd ki elsőre (ha ugyanolyan időnként inog meg a hangmagasság több magnóban is, akkor szinte biztos erről van szó.. majdnem esélytelen, ha csak nem a görgő rossz, hogy különböző konstrukciókban ugyanolyan periódussal akadjon valami).
Amúgy meg a mechanikáját ismerem, szerintem a görgő beszerzéshez adtam tippet is korábban. Szíj nem baj, ha szélesebb a gyárinál, a lendkerékkel sincs gond műanyag létére. Feszültségen garantálom, hogy semmi hibát nem fogsz találni. Capstan motor hibája inkább gyors remegést szokott okozni, vagy melegedésre elmászó sebességet.
Amit viszont nem említettél és szokott probléma lenni: van a segéd és csévélő motor tengelyén egy fehér fogaskerék. Na az hajlamos megrepedni, típushiba, 2000 Ft-ért gyártatni kell hozzá nála.
(#) ikon hozzászólása Máj 7, 2019 /
 
CHZ - Tanácsodnak mefelelően jártam el - kontakt sprayt fujtam a hátlapon lévő kis réseken a motor belsejébe,majd kb. 9V. egyenárammal mindkét irányba többször fogattam,majd megismételtem a müveletet.Következett a proba - "láss csodát" - a kazettát megállás nélkül lejátszotta.Tehát a probléma megoldva,idöben mikor jelenkezik újra - elvállik!Mégegyszer köszönöm a viszonylag könnyen kivitelezhető javítási modot!
A kicsi szíjat is feltettem az orsó és féktárcsa közé.A régi szíj maradványai szinte megolvadva kenödtek az újra,amit alkoholos vattával hosszan törölgettem az új szíjról.A mechanika rendbe lenne

Amit müködés közben észre vettem a számláló - ami reál időt kéne mérjen - lassabban mér,a 30 perc nála 20 körül van.Persz ez nem befolyásolja a felvételt-lejátszást,de kissé zavaró.

Tomi94 - Köszönöm hozzászolásod - ez vett rá hogy bajlodjak a kicsi szij feltevésével,hiánya idövel bizonyára bajt okozott volna.
(#) CHZ válasza ikon hozzászólására (») Máj 7, 2019 /
 
Idézet:
„Amit müködés közben észre vettem a számláló - ami reál időt kéne mérjen - lassabban mér,a 30 perc nála 20 körül van.Persz ez nem befolyásolja a felvételt-lejátszást,de kissé zavaró.

Beállítottad a kazettához a megfelelő időt? (C60/C45/C90)
A hozzászólás módosítva: Máj 7, 2019
(#) ikon hozzászólása Máj 7, 2019 /
 
CHZ - Igen,állitottam a kazettának megfelelő időt.A 60 perces kazettát C60 beállítással lejátszva észleltem a külömbséget,majd C90 beállítással ugyanazt a lejátszási időt mutatta.
(#) CHZ válasza ikon hozzászólására (») Máj 8, 2019 /
 
Próbáld meg tisztítani az optikai érzékelőket, két orsó feletti nyílásban hozzáférsz.
Porosodása okozhat hibát. Két orsó alján is érdemes megnézni a fényvisszaverő állapotát.
(#) Tomi94 válasza ikon hozzászólására (») Máj 8, 2019 /
 
Ezt a kontakt spray-s kezelést nem próbáltam sosem, szurkolok, hogy tartós legyen az eredmény.

Ami a lassú számlálót illeti, összefügg a szétrohadt régi szíjjal. Azt igazából alaposan szétszedve, alkoholba mártott vattával ki kell törölgetni mindenhonnan, akkor az új szíjat se kente volna össze. Na de, ha a szíjpályát már sikerült is lepucolni, valószínű jutott a számláló fényvisszaverő tárcsáira is. Tehát a bal orsót érdemes lenne kivenni és alaposan letörölgetni, amíg fényes csíkok nem jelennek meg a hátsó felén. Bár nem akarok hiú reményeket táplálni, ez már tökéletes sosem lesz, miután rárohadt a régi szíj, a tisztítás során a visszaverő rétegből is kopik. De azért ennél talán pontosabban fog mérni.
(#) CHZ válasza Tomi94 hozzászólására (») Máj 8, 2019 /
 
Idézet:
„a bal orsót érdemes lenne kivenni és alaposan letörölgetni, amíg fényes csíkok nem jelennek meg a hátsó felén.”

Jobb oldalival is meg kell csinálni! Szalagidőt a két optikai jeladó impulzusaiból számolja ki.
(#) Tomi94 válasza CHZ hozzászólására (») Máj 9, 2019 /
 
Meg lehet csinálni, de ekkora eltérés a porból nem származik, a rárohadt szíj lesz a baj.
(#) CHZ válasza Tomi94 hozzászólására (») Máj 9, 2019 /
 
Nekem volt ilyen hibám, előfordult még, orsózóról leváló fényvisszaverő festék hibája is.
(#) gépromboló válasza Tomi94 hozzászólására (») Máj 9, 2019 /
 
Köszi, közben kiderült, hogy a kazetta hibátlan.
Amikor meglazítom a leengedő orsót (a képen), akkor a hang teljesen kisimul. Csináltam hozzá egy apró alátétet, ami a tengely végén lévő kis kupak és a forgó rész közé került be, így, ha nem is mindig (nem tökéletes a kicsike), de majdnem mindig sima hangot ad, a W&F így 0,3-ról 0,2 alá ment le. Majd még tökéletesítem, bár soha nem lesz olyan, mint egy háromfejes, mert ott alapból van egy plusz görgő, ami előfeszíti a szalagot, így sokkal simább a futása.
(#) Luidzsi válasza sany hozzászólására (») Máj 10, 2019 /
 
Megérkezett az új IC, beforrasztva de továbbra is sötét :\ Mérni most nem mértem, holnap folytatom.
(#) sany válasza Luidzsi hozzászólására (») Máj 10, 2019 /
 
Remek. Azonban lehet, hogy beforrasztás előtt kellett volna feszültséget mérned.
(#) Tomi94 válasza gépromboló hozzászólására (») Máj 11, 2019 /
 
Akkor meg inkább a műanyag tengelyét kellene nem túl sűrű szilikonzsírral újrakenni. Sajnos jó kérdés, mi volt a gyári viszkozitása..
Esetleg még a fogaskerekek alapos pucolása, ha a fogak közé került valami, az is lehet gond.
(#) Luidzsi válasza sany hozzászólására (») Máj 11, 2019 /
 
A beforrasztott új ic-nek az 5 és 9-es lábát mérve most 7.5 v-ot mértem ( ic nélkül 8.5V volt az érték).
(#) sany válasza Luidzsi hozzászólására (») Máj 11, 2019 /
 
A tápfeszültség elvileg jó lesz. Az IC alapkapcsolása szerint az IC 1,2,3,4,6 -os kiemeneti lábak a panelen található tranzisztorokat kapcsolgatják az erősítőről érkező kimeneti jelszintnek megfelelően. Most azt kellene ellenőrizned, hogy az IC 8-as lábára érkezik-e hangfrekvenciás jel, illetve ennek függvényében megjelennek a kimenetei jelszintek az előzőekben leírt lábakon. Csak multiméter áll rendelkezésedre?
A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2019

ledvu1.gif
    
(#) Luidzsi válasza sany hozzászólására (») Máj 11, 2019 /
 
Igen csak egy multiméterem van
(#) sany válasza Luidzsi hozzászólására (») Máj 11, 2019 /
 
Értem, akkor marad az éles próba. Javaslatom a következő. Kösd vissza a panelt! Majd a képen, az általam bejelölt pontokon meg kellene mérni a feszültségét. Például akkor amikor a rádió szól a magnón. Először csak az egyik mérési pontot ellenőrizd! Mindegy melyiket válaszod első mérési pontoknak. A rajzon berajzoltam a mérési pontokat. (Remélem érhető a Móriczka rajz. ). A multimétert állítsd egyenáram mérési funkcióra! Ha szól a rádió, akkor a mért ponton a feszültségnek változnia kell.

További kérdés merült fel bennem. A második képen bekarikázott alkatrésznek mi a típusszáma?
A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2019
(#) Luidzsi válasza sany hozzászólására (») Máj 12, 2019 /
 
Szerintem elég jól sikerült az a rajz Rámértem sorban a pontokra, mindegyiken 7,04V körüli értéket mutatott a multi. Az általad jelölt alkatrész száma: STS9015 (rendeltem ilyen alkatrészt is de még nem érkezett meg csak a 9014-es számú, miért is ne )
(#) sany válasza Luidzsi hozzászólására (») Máj 12, 2019 /
 
Értem. Nem "ugrált" a feszültség a kimeneteken?
Én megnézném a következő képen ismét feszültségeket. Először forraszt ki, óvatosan, az általam pirossal bekarikázott ellenállások valamelyik lábát és így is mérd majd meg a feszültségeket az előzőleg leírd módon. A tranzisztorokat érdemes kicserélni. Tovább én kicserélném a panelen található 3 db elektrolit kondenzátort is. Így kizárhatnánk azoknak a hibájukat is.
A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2019
(#) Luidzsi válasza sany hozzászólására (») Máj 12, 2019 /
 
Nem "ugrált" a feszültség, folyamatosan 7,04 V-ot mértem.
(#) sany válasza Luidzsi hozzászólására (») Máj 12, 2019 /
 
Mindenesetre cseréld ki a tranzisztorokat és kondenzátorokat is. Lehet nem itt lesz a gond, hanem a magnó erősítő részénél.
A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2019
(#) gépromboló válasza Tomi94 hozzászólására (») Máj 19, 2019 / 1
 
Nagy sokára megvan a megoldás, nem a gép, nem a szalag, hanem a kazetta a hibás! Pontosabban a leengedő oldalon a pici görgő. (Igen, szétszedtem a horror áron vett mérőkazettát!) Az egyik oldalán egy apró kiálló rész volt, ami minden fordulatnál beleakadt a felé eső kazetta fal mélyedésébe. Kicsit részletesebben: A görgő egy mélyedésben forog, de az az apró mélyedés a kazetta ezen oldalán két félre van osztva, egy mélyebbre és egy kevésbé mélyre (századmilliméterekről van szó), ebbe az elválasztásba akadt bele minden fordulatnál a görgő parányi hibája. A képek talán világosabbá teszik a dolgot.
A görgőt 2000-es papírral megcsiszoltam és fordítva tettem vissza, végre sima a hang!
A képekre kattintsatok rá, mert nagy méretűek!
A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2019
(#) gépromboló hozzászólása Máj 26, 2019 /
 
Sziasztok, új kérdésem van a Sony TC-K461S gépeimmel kapcsolatban: tudja valaki, hogy a nyávogás-rebegés (Wow & flutter) mitől kúszott fel a gyári 0,07-es értékről 0,15-0,35 közé? Mérőszalaggal, nem is saját felvétellel! Mindkét gép szinte azonos értéket mutat. Kétmotoros mechanika, az egyik a lendkereket hajtja, a másik meg a csévélésért felel. Szíjak újak, feszesek. Lendkerék tengelye frissen olajozva, minden egyéb frissen zsírozva, minden szépen forog. Lehet, hogy szét kellene szedjem a motorokat és alaposan kitisztítani belül?
(#) Tomi94 válasza gépromboló hozzászólására (») Máj 27, 2019 /
 
Ha még az eredeti motorok vannak benne, akkor esélyes. Igazából nem is csak a tisztítás a lényeg, hanem a kommutátor szeletek felpolírozása, a nyomvájúk eltüntetése belőlük. Egyébként szerintem gyári értéket már így sosem fog hozni, de azért a 0.35-nél jobb lehet tőle. Meg hát más megoldás nem is nagyon van, én már kb. az országban nem tudok tuti forrást magnómotorra..
(#) doktor válasza gépromboló hozzászólására (») Máj 27, 2019 /
 
Szia!
Szerintem, bár már korábban is írtam, most kell elengedni ezeknek a deckeknek a további javítását.
Ezeknek, a mai alkatrész ellátás esetén, csak a részleges felújítása lehetséges , ami után valamennyire megközelíti a gyári értéket.
Távolból, csak találgatni lehet.
Ezeknek az után-gyártott gumiáruknak az élettartalma, és minősége kiszámíthatatlan.
(#) Luidzsi válasza sany hozzászólására (») Máj 29, 2019 /
 
Kondenzátorokból nem találtam mindegyikhez ugyanolyat
10v 100µF kondi helyett mehet a 10v 1000uF? illetve
25v 10µF kondi helyett 25v 33uF?
egyedül 50v 2.2µF os kondi az amiből találtam
(#) coyote55 válasza Luidzsi hozzászólására (») Máj 29, 2019 /
 
Nem, ez így nem jó! 10V-os kondi helyett berakhatsz 25V-t, de 10 µF helyett 1000 µF nem lehet!
(#) Luidzsi válasza sany hozzászólására (») Máj 31, 2019 /
 
No, végül sikerült ugyanilyen kondenzátorokat találni. Kicseréltem őket, és a tranzisztorokat és a helyzet változatlan.
(#) sany válasza Luidzsi hozzászólására (») Máj 31, 2019 /
 
Ajjaj!
Nagy valószínűséggel a kijelzőt vezérlő panelnek működnie kellene. Az egyik lehetőség, hogy a kijelző sajnos teljesen tönkrement. Azonban, lehet, hogy az előerősítő részben kellene a hibát keresni. Sajnos így "távgyógyításban" elég nehéz meghatározom azt, hogy mi hova megy.
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2019
(#) Luidzsi válasza sany hozzászólására (») Jún 1, 2019 /
 
Még annyit vettem észre, hogy van a skála jelölő (amely ugye mutatja hogy melyik frekvenciára van állítva a rádió ), amely halványan felvillan amikor bekapcsolom, és ismét halványan felvillan ha kikapcsolom, de amikor folyamatosan be van kapcsolva akkor nem világít (holott kéne).
Következő: »»   128 / 181
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem