Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor hiba
 
Témaindító: kisedison, idő: Jan 30, 2009
Lapozás: OK   2 / 8
(#) kadarist válasza lrogacs1 hozzászólására (») Aug 30, 2014 /
 
Úgy van jelölve, de 220V-on kell deltába kell kötni, 380-on meg csillagba, az adattábla még mutatja is, hogy a csillag a nagyobb feszültséghez és a kisebb áramhoz tartozik. Ha ki van vezetve a 380 delta motornál az összes vezeték, akkor az köthető csillag-delta kapcsolásba is.
(#) lrogacs1 válasza kadarist hozzászólására (») Aug 30, 2014 /
 
Na, most akkor egy kicsit megzavarodtam. A mostani motoromat ezek alapján csak deltába lehet kötni 380V mellett. Olyan 3 fázisnál, ahol a nulla és a fázis között 380V van. A másik motort viszont be lehet kötni másképp is? Ezt írtad most le? Az a baj, hogy én a Kandón gyengeáram szakon végeztem és 220V felett már elveszek...
A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2014
(#) kadarist válasza lrogacs1 hozzászólására (») Aug 30, 2014 /
 
Két külön fázis között mekkora a feszültség? A delta motorodat csillagban indítod (kis áramfelvétel), majd deltába kapcsolod (üzemi áramfelvétel) Ezzel a kismegszakító leverést meg tudod előzni. A 220/380-as motorral kapcsolatban nem akarom ismételni önmagamat, olvasd el még egyszer azt, amit leírtam.
(#) lrogacs1 válasza kadarist hozzászólására (») Aug 30, 2014 /
 
Ez most jó kérdés. Ez egy család ház, ahova 3 külön fázist hoztak be. 3db 16A-es biztosítékkal. 3 fázisú tűzhelyet rá lehet kötni. Gondolom ezzel nem válaszoltam a kérdésedre..
(#) lrogacs1 hozzászólása Aug 31, 2014 /
 
Ja, és a motor azt hiszem, úgy van tekercselve, hogy nincs kivezetve minden vége a tekercseknek. Ezért is lehet csak deltában kötni. Gondolom...
(#) lrogacs1 hozzászólása Aug 31, 2014 /
 
Lefotóztam a motorom csatlakozóját. Azt tanácsoltátok, hogy indítsam csillagban és utána váltsak deltára. Csakhogy a villanyszerelő szerint ez egy delta motor. Ez nem köthető csillagba, mert nem úgy van tekercselve. A fotó alapján megállapítható valami?
(#) kadarist válasza lrogacs1 hozzászólására (») Aug 31, 2014 /
 
Kösd át csillagba és kapcsold rá a három fázist! Bővebben: Link.
(#) lrogacs1 hozzászólása Aug 31, 2014 /
 
Megtenném, de nem merem, mert a villanyszerelő szaki azt mondta, hogy ennél a motornál tilos. Ez nem köthető csillagba. És mivel én agyengeáramhoz értek inkább, nem merek kísérletezni...
(#) kadarist válasza lrogacs1 hozzászólására (») Aug 31, 2014 /
 
Olyan nincs, hogy "delta motor". Ha ki van hozva mind a hat tekercskivezetés és még az átkötő lemezek is rajta vannak a csavarokon, akkor egyértelmű, hogy át lehet kötni. Semmi baj nem lesz, ha csillagba kötve kipróbálod.
(#) lrogacs1 válasza kadarist hozzászólására (») Aug 31, 2014 /
 
Jaj, de jó ezt hallani. Mert sokat utánaolvastam és nem láttam sehol olyat, ami alátámasztaná az öreg szaki állítását. Egyetlen egy dolog. Hogy akkor miért van olyan változata a motornak, aminek az adattábláján a csillag és a delta jel is rajta van. Hogyha ezt is lehet csillagban indítani? Vagy a jelenlegit csak indítani lehet, de huzamosan használni nem? A másikat pedig csillagban is lehet működtetni huzamosan? Ha igen, akkor a teljesítménye nem lesz kisebb? Nem fog jobban melegedni, stb.? Igazából az a bajom, hogy nem akarok már sokat rákölteni a kompresszorra.Kézi csillag-delta átkapcsoló nem megoldás a nyomáskapcsoló általi sok automatikus ki-be kapcsolás miatt. Tehát automata kellene. Az viszont 40e Ft-nál kezdődik. A frekvenciaváltó ennél a teljesítménynél pedig minimum kétszer ennyi....
A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2014
(#) kadarist válasza lrogacs1 hozzászólására (») Aug 31, 2014 /
 
Ezzel az egész kompresszor-indításos dologgal az a baj, hogy a kompreszorod lehet, hogy nagy indítónyomatékot igényel. A csillag-delta indításnál viszont kisebb a nyomaték és csak a deltába váltáskor lesz névleges. Ezért próbáld ki a mostani motorodat csillag bekötéssel, a kompresszoron. Ha beválik, akkor ruházz be valamilyen automatikus indítóba.
(#) lrogacs1 válasza kadarist hozzászólására (») Aug 31, 2014 /
 
Igen, ezt értem, de nem tudom elereszteni a kérdést, hogy akkor mi a különbség a két motor között, ha mindkettő megy csillagban is?

Mert azt értem, hogy egy "delta motor" deltában adja le a megfelelő nyomatékot, stb. és azért érdemes csillagban indítani, hogy ne legyen akkora az indítóáram és felpörgéskor már át lehet kapcsolni deltába. Ez oké. De akkor miért gyártottak "delta" és "delta+csillag" adattáblás motort???

Ja és még egy kérdés. Van olyan motor ekkora teljesítménnyel, ami csak csillag?
A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2014
(#) kadarist válasza lrogacs1 hozzászólására (») Aug 31, 2014 /
 
Az adattábla ebben a kérdésben is eligazít. A másik motornál 380V mellett, csillag beállításban vagy 220V mellett, delta beállításban adja le a névleges teljesítményt. Annál a motornál a 380V, delta üzem nem megengedett, mert a túl nagy áramtól leégne. A meglévő motorodnál csak egyféle beállításhoz rendelt tulajdonságokat adtak meg, mégpedig a delta üzemhez tartozókat. Ennél a motornál csillag beállításban 660V-ot kellene a motorra kapcsolni ahhoz, hogy a névleges teljesítményhez tartozó áram folyjon át rajta. Ezt az (elméleti) 660V-os, csillag üzemet lehet indításra felhasználni, mert így jóval kisebb az áramfelvétel 380 (400)V mellett. A még egy kérdéshez: van olyan motor, amelyik csak delta? Ugyanez a helyzet a csillagos kérdésednél.
A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2014
(#) lrogacs1 válasza kadarist hozzászólására (») Aug 31, 2014 /
 
Köszi, kezdek megvilágosodni!

De kérdezek még... Ha 3 fázisú motornál megadják az áramfelvételt. Pl itt 12A deltában. Akkor az fázisonként hogy oszlik el? Vagy minden fázison 12A? Ezt hogy kell számolni?
(#) kadarist válasza lrogacs1 hozzászólására (») Aug 31, 2014 /
 
Mindegyik fázisban folyik 12A, csak vektorosan, tehát nem egy időben a maximális (12A-es) értékkel.
(#) lrogacs1 hozzászólása Aug 31, 2014 /
 
A delta kapcsolású motornál ugye az a bajom, hogy a megadott 12 A-t a nagy indítóáram miatt bőven túllépi a motor és levágja a 16A-es kismegszakítókat. A csillag kapcsolású motornál, ha csillag kapcsolásban lenne üzemeltetve végig, az indító áram kisebb lenne? Vagy az itt nem számít?
(#) kadarist válasza lrogacs1 hozzászólására (») Aug 31, 2014 /
 
Csillagban nagyjából egyharmad áram folyik, ezért a teljesítmény is jócskán visszaesik. Ez az ára a csillag üzemnek. Egy csillag-delta indítású motornál a csillag csak a felpörgésig üzemszerű, utána deltában kell folytatni, mert másképp a túlterhelés miatt leégne.
(#) kadarist válasza kadarist hozzászólására (») Aug 31, 2014 /
 
Csak a félreértések elkerülése miatt: ez az előbbi teljesítmény-visszaeséses dolog a 380-delta motorra érvényes.
(#) lrogacs1 válasza kadarist hozzászólására (») Aug 31, 2014 /
 
Igen. Arra gondoltam. De mi van a csillag-delta motorral? MI történik ha azt csillagba kötöm be? Akkor is nagy lesz az indítóáram, úgy, mint a "csak delta" motornál?

A nap végére csak kiokosítasz...
(#) kadarist válasza lrogacs1 hozzászólására (») Aug 31, 2014 /
 
Nem figyelsz, olyan nincs, hogy csak delta motor vagy csak csillag-delta. Vannak beállítások és gyári kialakítások, méretezések. A 220/380 delta-csillagnál csillagban kell üzemeltetni (az tartozik a nagyobb feszültséghez, a 380V-hoz) a motort és ezt a fajtát nem lehet "csillag-deltában" indítani. Viszont az igazsághoz hozzátartozik, hogy a 220/380V-os motoroknál kisebb az indulási áramfelvétel, (de az indítási nyomaték is kisebb) a 380(660)V-os motorokhoz képest. Ezeknek az információknak a birtokában kell döntened az alkalmazandó megoldás felől.
(#) lrogacs1 válasza kadarist hozzászólására (») Aug 31, 2014 /
 
De figyelek! Azért tettem idézőjelbe a "csak delta"-t. Csak azért neveztem így, hogy könnyebben tudjuk azonosítani.
Úgy érzem, most megadtad a választ egyébként. Ha a "220/380 delta-csillag" motor nem veri le a biztosítékot csillagban bekötve induláskor, akkor úgy kell hagyni és kész, had menjen. A kezdeti nyomatéknak itt nincs szerepe. A kompresszoron eleve van egy indulást segítő lefújószelep, ami a dugattyúk elől kiengedi a levegőt, így induláskor nincs ellenállás.

Ha pedig nem akarok motort cserélni, akkor egy automatikus csillag-delta átkapcsoló kell a "csak delta" motoromhoz. Így nem lesz gond az indításnál. Persze a frekvenciaváltó lenne a legjobb, de az nagyon drága.

Jól összefoglaltam a "ma tanultakat"?
(#) kadarist válasza lrogacs1 hozzászólására (») Aug 31, 2014 /
 
Viszonylag jól foglaltad össze és sok sikert a kompresszorodhoz!
(#) lrogacs1 válasza kadarist hozzászólására (») Aug 31, 2014 /
 
Köszi a sok segítséget!
(#) lrogacs1 válasza kadarist hozzászólására (») Szept 1, 2014 /
 
Jelzem, hogy a "csak delta" motornál bejött a csullag indítás! Nem verte le a biztosítékot. Mivel azonban nem lesz üzemeltethető így hosszú távon és az átkapcsolót nem veszem meg, ezért ma inkább a csillag-delta motorért adok pénzt és szépen átszerelem!
(#) Tomi111 válasza lrogacs1 hozzászólására (») Szept 1, 2014 /
 
Üdv!
A másik motor, aminek az adattábláját csatoltad ( a 380/220 - csillag/delta) ugyanúgy le fogja verni indításkor a kismegszakítóidat csillagban. Hisz az csillagban vesz fel ugyanannyi áramot, mint az eredeti motor deltában. Ezzel nem tudsz trükközni. Nincs mit csinálni. Egyszerűen az 5,5kW-os motor nem indul el 16A-ral direktben. Én a helyedben tennék rá mágneskapcsolós csillag/delta indítást időrelével, amit írtál előbb. A lefújó szelepnek csillagban le kell fújnia, deltában zár, így használható a kompresszor.
Ne vedd meg a másik motort! Az sem fog indulni.
(#) lrogacs1 válasza Tomi111 hozzászólására (») Szept 1, 2014 /
 
Erről sokaknak más a véleménye... De pár órán belül kiderül...
(#) kadarist válasza lrogacs1 hozzászólására (») Szept 1, 2014 /
 
Szerintem is jobb a csillag delta indítás, de a gyakorlat azt mutatja, hogy a csillag motor kisebb árammal indul. Ezért mondtam azt, hogy ki kellene próbálni a meglévő motort csillagban, ha elindul, akkor rá kell tenni egy csillag-delta indítót. Viszont ha a 220/380-as elindul (csillagban), akkor használd azt.
A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2014
(#) szati77 hozzászólása Dec 25, 2014 /
 
Sziasztok

Van egy légkompresszorom egyik napról a másikra nem akart felpörögni. Gondoltam kondi lesz kicseréltem de a helyzet változatlan. Ha a hengerről letekerem a csövet akkor kicsit jobb a helyzet, de nem az igazi. Elkezd erőlködve tekerni, de belassul majd megáll. Mi lehet a gond, ha jól sejtem száraz nem olajos.
(#) djpetyus007 hozzászólása Jan 1, 2015 /
 
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy mi lehet a baja kompresszorunknak és mit nézzünk meg, hogyan.
A hiba, elindul, tölti a tartályt egy picit, aztán leáll és közben elengedi a nyomást. Ötlet?
Köszönöm!
(#) lrogacs1 hozzászólása Jan 20, 2015 /
 
Nem tudja valaki véletlenül, hogy a képen látható mágneskapcsolón hogyan kell beállítabi a ki-bekapcsolási értékeket? Már minden csavart össze-vissza csavartam, de mindenképp 7 bar-nál kapcsol ki. Én 8 bart szeretnék. A bekapcsolást elvileg a jobb szélső csavarral állítom. De mi lehet pl. A bal szélső a képen?
Következő: »»   2 / 8
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem