Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok.
Nem éppen hiba, hanem hibamegelőzés. Minden kompresszor rákfenéje a légsűrítés közben a tartályban lecsapódó víz. Ez komoly hibalehetőséget rejt magában, hiszen belülről rohassza a tartály falát, ezzel elvékonyítja, mely nem fog ellenállni pár év után az üzemi nyomásnak és jobb esetben csak kilyukad, rosszabb esetben felrobban. Hogyan lehet megelőzni a rozsdásodást? Létezik valami anyag, amit befújva a tartályba lassítja a rozsdásodást? Olajjal, vagy valamilyen szilikon alapú kenőanyaggal vajon lehetne próbálkozni? Hasonlóan a fűtésrendszerekhez, ahol olajat öntenek a tágulási tartályba, mely vízszintcsökkenés közben keni a csöveket, ezáltal lassítja a rozsdásodást. Várom a tapasztaltak tapasztalatait, ötleteit. Gondolom rajtam kívül másnak is jól fog jönni. U.i.: A rendszeres vízleeresztésen kívül gondolom persze. A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2015
Leírtad a megoldást: olaj, vízleeresztés.
És rozsdamantes tartály, ha megfizeted az árát.
Sziasztok
segitseg kellene kb 2 eve vasaroltam egy 2.2kW os V dugattyus Lincos markaju kompresszort. az iden olyan tunetei jelentkeztek, hogy inditaskor nagyon nehezen indul, termikus kapcsolo ki is kapcsolja sokszor, tulmelegedes miatt, es nagyon nehezen veszi fel a fordulatot. Elsore kondenzator csere volt, gyarilag egy 80µF 450Vos kondi volt rajata, pont ilyet talaltam ujan uzletbe, ki is csereltem, a gep valamivel jobban muzsikal, de nem az igazi. Az rendben van, h hidegben megsurusodik a kenoolaj es nehezen indul, 10 -15 ujrainditas stb, de ugyanezek a jelentsegek tortennek akkor is amikor mar kb 5-10 perce mukodik a gep (ekkor mar jol bemelegedhed az olaj, folyamatos mukodes mellet) es nagyobb terhelesnel megint megall, pl amikor a levegonyomas eleri az 5-6 bart a kompresszor ontozorendszerek viztelenitesere van hasznalva, inkabbcsak ilyenkor dolgozik, egesz nyaron pihen vannak e valami javaslataitok mi lehet a probelma? elore is koszi U.I. olaj a tavasszal volt cserelve, kb fel litenyi olaj ment bele h tele legyen
Szia
Nem tudom, hogy közvetlen, vagy ékszíjon keresztül, hajtja meg a motor, a kompresszort. Minden esetre, a motort lekapcsolnám a kompresszorról, és a kompresszort leválasztanám a tartályról, majd a kompresszort, kézzel megforgatnám. Ha nehezen megy, esetleg, ha elengeded a kompresszor, tengelyét, ami visszafelé indul meg, akkor lehet, hogy a szelepeket, meg kellene nézni. Gyanítom, a szívóoldali szelep az be van ragadva. Ha leemeled a hengerfejet, és ujra megforgatod, akkor könnyen akadály nélkül körbeforog, akkor márt csak, a szelepet kell újra csiszolni. Ha továbbra is nehezen forog, akkor a kompresszor főtengely csapágyakat nézném végig. ( a dugó, és a hengerfal súrlódását, vedd figyelembe. ) üdv. A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2015
koszi a hozzaszolast, a dugattyuk a motor tengelyen vannak, nem ekszijjas megoldas, megprobaltam azt, hogy megforgattam a motrot a hutoventillatortol, nem forog tul nehezen, marmint ugy erzem hogy csak annyi nehezseg lenne benne, mint amit a dugattyuk levegosuritese adna. Meg hozzatennem azt, hogy nem alltalanos a problema, marmint van amikor megiundul es akkor tokeletesen mukodik, megcsinalja a 8 bar nyomast ami az o maximuma, es ugy szepen kapcsol ki, de megis mindha van amikor ott 5-6 barnal mindha hallanak valami valltozast a motornal, mindha maskepp szolna, mas a morgasa egy arnyalatnyival.
szetszedtem a kopresszort!
a dugattyuk a villanymotor tengelyen vannak. A motor uressen konnyen forog, a dugattyuk karja csapagyak nelkul van rateve a tengelyre (eleg elfuseralt megoldas szerintem, nem tudom h masok h csinaljak), kopast nem eszleltem, a tengelyre merolegesen nem mozdul a kar, de viszont jobbra balra siman csuszkal, a szelepeket megtakaritottam, lemez szelepeim vannak, szepen zarnak. Amit megfigyeltem, hogy valami okbol kifolyolag nagy ho termelodik mukodes kozben, a dugattyuk hutobordaja teljesen felforosodik menet kozben. es a levego vezeto csovek is forrok. ezt ma fedeztem fel. mi lehet vajon a problema? - nem megfelelo az olaj? (kompresszoros uzletbol kompresszorba valo olajat hasznalok) - tul alacsony az olajszint? (a dugattyuk karja beler az olajba forgaskor kb 1.5-2 cm, es ma is utannatoltottem az oljat es a betolto nyillason levo szelepen mukodoes kozben szivargott az olaj) azt gyanitom, hogy a termikus kikapcsolas az a lancreakcio vege - surlodastol felmelegszik a dugattyu -> mar nem elegendo a kenes -> szorul a dugattyu -> kinlodik a motor -> melegszik es kikapcsol a motor nem tunik melegnek kikapcsolas utan sem, csak a dugattyuk huvelye melegszik ki nagyon. Lehet hogy lassan a problema atmegy mehanikai problemaba az elektornikaibol, de ha van valamai javaslatotok szivesen fogadom
Hali!
Az hogy a kompri melegszik az normális. Folyamatos üzemben simán felmehet 80-100°C fölé, azért is van a motoron komoly ventillátor. Az olaj bármilyen motorolaj lehet, ha hidegben is használod akkor 10w40 helyett 5w 40-est tegyél bele(ez hidegben is "hígabb", "vékonyabb").Olajnívó biztos van a gépen, csak addig töltsd fel.Járasd meg a gépet, majd ha lekapcsolt, akkor forgasd át kézzel (előtte áramtalanítani!) hogy nem szorul-e.Ha nem szorul akkor a motorral lesz a bibi.Ki kell mérni a motor tekercseit, nincs-e menetzárlat.Estleg egy két képet rakhatnál fel a motorról.
Szia
Az előttem szólónak igaza van. "Folyamatos üzemben simán felmehet 80-100°C fölé" Ha összenyomod a levegőt az is melegít. (pl.:hűtőszekrény a hátsó hőcserélő, ami nyomás alatt van meleg ) Ha ennyire szétszedted akkor a gyürüket, nézd meg. Ha a dugóba a gyürük alatt feltelik kosszal akkor a gyürü nem tud összenyomódni nagyobb lesz a súrlódás Ha nem erről van szó, akkor sajnos a motor lesz a ludas. Motornál, ha leszeded az egyik végét, akkor, el van -e színeződve a tekercselés? (esetleg az amperszagról, lehet gyanítani ) A tekercs leéghet nagyobb terhelés miatt. Ha le van égve a tekercs akkor, tekercselés és az idő megmutatja, vagy ha továbbra is azt csinálja, " melegszik es kikapcsol " akkor lehet a forgórész is. (tudom rővídrezárt de az a aluminium is elszakadhat Én eddig 4db. forgórésszel találkoztam, ami szakadt volt. ) Sajnos akkor a motornak annyi. (valamikor a ~1985 körül sikeresen öntöttek nekem, két forgórészt, egy alukohóba dolgozó, ismerősöm. Sajnos márt a kohó, nem üzemel. ) üdv.
Csapágyak nincsenek megkopva? Az ilyen felépítésú kompresszorok rákfenéje a kopott csapágy...
Képes annyira elkopni,hogy tönkrevágja a villanymotort. Összeér az állórész a forgórésszel.
Hello,
koszi a segitsegeteket itt kuldom a fejlemenyeket feltettem par kepet a geprol Nem folyamatos uzemrol van szo a melegedesnel amikor szetszedtem es kitakaritottam a dugattyukat es a szelepeket utanna 3 szor allt meg amig megtoltotte az 50L tartalyt 8 barra, es rendesen meleg volt a dugattyuk haza minden megallaskor, pontos homersekletem nincs de kezet nem lehetett rajta tartani. Par masodperc pihenes utan ujraindithato volt a gep, es ismet tolott a tartalyon, a motor kivulrol nem volt meleg, megcsak uzemhomersekletu sem - megkerestem a termikus kapcsolo ezekelojet, az lathalo az 5. kepen, vajon az nem lehet a ludas? (az alloreszen talalhato leghatul a ventillator feloli reszen) -a gyuruk a dugattyukon viszonylag rendben voltak , konnyen mozogtak ki be a vagasukban, ami fura volt hogy valami szurke olajos por volt a dugattyuk tetejen (valoszinu a kopastermek vagy valami ilyesmi) esetleg szedjem ki a gyuruket es takaritsam meg a vajatokat? - igy osszerakva megmozgattam a ventillator vegetol a motrot, nem eszleltem kotyogast - kivulrol szamottevo elszinezodest nem eszeltem a tekercseken ( mondjuk ez lehet nem mervado, mert hasznaltam festesre is es volt amikor a ventillator besszippantott a fetekgozbol es ezek nyomai szinesen tukrozodnek mindenhol szinte - esetleg probaljak meg meg egy olajcseret? toltsem fel uj olajjal?
Szia
"esetleg probaljak meg meg egy olajcseret? toltsem fel uj olajjal? " Mint írtad, mostanába töltöted újra. DE ha nagyon fekete, esetleg kokszos (olajos sár ) akkor benzinnel (esetleg gázolajjal ) átmosni mindent, majd jöhet az új olaj. DE ettől a időnként leáll, nem fog megoldodni. "az 5. kepen, vajon az nem lehet a ludas?" Még, bármi lehet. Esetleg egy égőt közvetlen a motor bekötésére. Ha nem világit akkor a "termikus kapcsolo" elé és igy tovább, amig nem marad égve, és a motor leáll. (nyomás kapcsoló, inditókapcsoló, vezetékek, stb. ) Ha a égő márt a motornál nem alszik el akkor a motort kell tüzetessen átnézni. Nagyobb e a motor áramfelvétele, a leállás előtt? Megmérni, a motor ellenállását, majd ujra mérni, közvetlen a leállás után. üdv.
sziasztok,
vegre sikerult! Lemeresgeltuk a tekercseket, nem volt semmi rendellenesseg. Minden rendbe, semmi zarlat, mar csak az maradt, hogy a termikus relle hujeskedik. Rovidre kotottem a termikus relebe vezeto ket szalat, es beroffentettem ugy. tokeletesen mukodott, kicsit feltem ha melegszik de semmi. Volt alkalmam egy egyoras folyamatos uzemre is, megallas nelkul mukodott 1 oran at, miutan megallitottam korbeszaglasztam, semmi kulonos, es a gep uze,homersekletu volt, a motor sem melegedett tul, es a dugattyuk sem lettek forobbak a szokasosnal! termikus relle csere lesz! Koszi mindenkinek a segitseget!
Sziasztok!
Nem nyitok új témát, mert az enyém is hasonló. Van egy 2 éves einhell TE-AC 400/50/10 kompresszorom. Nagyon keveset használtam. Úgy kezdődött, hogy pár hét állás után induláskor, nehezen pörgött fel normális fordulatra, úgy ingadozott. Majd kb. 10 s után rendesen dolgozott. De tegnap felpörgés helyett egyszercsak leállt azóta se kép se hang. Nem búg, nem źúg, nem csinál semmit. Nem vagyok nagy szaki, annyit most kimértem, hogy az áram átmegy a nyomáskapcsolón, valamint a motor forog. Lenne ötletetek, merre tovább? Köszi, hogy elolvastad! Üdv set79
Sziasztok!
vettem nemrég egy kompresszort ami felújításra szorult, na ez nagy részben sikerült is, viszont alig akar tölteni. ma megtisztítottam a szelepeket is, az egyik henger most elég rendesen szívja a levegőt viszont a másik nem annyira. nehezen éri el még a 2 bart is és elég rendesen melegszik is. Valakinek valami ötlete legalább az első kiküszöbölésére? (einhell 400/50 es, elvileg kb 2-3 éve újonnan vásárolt gép volt)
Kopottak-e, jók-e rajtuk a gyűrűk. Mert lehet ott szökik el a nyomás.
Sziasztok. Kaptam egy kis kompresszort, aminek elvileg babrálták a nyomás kapcsoloját. Most jelenleg bekapcsolom és csak búg az egész, meg a kismegszakitot is leakarja vágni. A mogor forog könnyen. Valami ötlez esetleg? Sajnos nem annyira értek hozzá.
Üdv!
Van nekem egy 1975-ös kiadású kompresszorom. Egy dugattyús, 2.2kW, Magyar hűtő gyártó van a bilétáján, mav-182 vagy mk 182 a típusa, nem egyértelmű. 60l- es tartállyal.Az a bajom, hogy nem tud 5.5 bar-nál többet. Olaj cserélve, légszűrő is.. Mihez lehetne nyúlni, hogy tudjon többet?Vagy alapból ennyit tud? Köszi előre is
Szia . Lekapcsol ilyenkor , vagy megy állandóan ? Mérőóra jó ? Ha megy állandóan , akkor fel kell újjítani . Leáll , akkor a nyomáskapcsolón lehet állítani . Üdv.
Nem megy állandóan.Eléri az 5.5 bárt és lekapcsol.
Nem nagyon látok rajta állítható nyomáskapcsolót.
Hali!
Tegyél fel pár fotót, azután meglátjuk...
Az jó hír , mert nem hibás . Érdemes lenne rámérni , ilyenkor egy másik órával is , hogy biztosan 5.5 BAR az a nyomás .
A nyomáskapcsoló állítási lehetősége mindig a fedele alatt szokott lenni. A nagy rugón keresztülmenő csavaron általában 8-as csőkulccsal lehet állítani a felső nyomásértéket. ~50 éves cseh(szlovák), ~30 éves német és néhány napos kínai majdnem egyforma. A hiszterézis állítása már nem ilyen egységes.
Ok..ha meg is lesz fedél alatt a nyomáskapcsoló, mi a biztosíték, hogy a rendszer valóban bírni is fogja mondjuk 8bar-t.
Az állítható nyomáskapcsolód a tartályon van. Az a fehér doboz, amiból megy a kábel a motorhoz. Ráadásul ez a fajta általában kívülről állítható.
Épp írni akartam, hogy ez egy hűtőkompresszor, húsüzemekben, boltokban kisebb termek hűtésére használták, használják, ahol húst, tejterméket tároltak, de aztán látom rá is van írva. A nyomáskapcsoló is hozzá való és ahogy erbe írja, a tetején lévő csavarral állítható a nyomás. Előtte lehet le kell venni a kis rögzítőlemezkét. Elöl az ablakán láthatod a mutatót a skálán, az jelzi a beállított nyomást. Ha leveszed a burkolatot jobban látszik.
(ezekben szokott lenni karterfűtés is!!) A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |