Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor hiba
 
Témaindító: kisedison, idő: Jan 30, 2009
Lapozás: OK   4 / 4
(#) Hitmanus hozzászólása Nov 20, 2018 /
 
Erre van most állítva..

IMAG1152.jpg
    
(#) Hitmanus válasza Hitmanus hozzászólására (») Nov 20, 2018 /
 
És nem reagál semmire..szóval 6 bar a max.neki..
(#) fastaction válasza Hitmanus hozzászólására (») Nov 20, 2018 /
 
A 6 Bar sok mindenre elég ám . Főleg , ha gyorsan termel .
(#) erbe válasza Hitmanus hozzászólására (») Nov 20, 2018 /
 
A skála szerint az 7 bar lenne. A Diff-et kisebbre kell állítani. 1, legfeljebb 1,5-re.
(#) Hitmanus válasza erbe hozzászólására (») Nov 20, 2018 /
 
A diff az mi pontosan?Talán ha mondjuk 0.5-1 bar-t visszaesik a nyomás, akkor újra termel?Tehát hamarabb bekapcsol a kompresszor, ha kisebb értékre van állítva a DIFF?De lehet rosszúl gondolom.
Tudom, hogy a 6 bar az jó lehet dolgokra, de pl.egy tök egyszerű légkulcs már nem dolgozik vele?
(#) erbe válasza Hitmanus hozzászólására (») Nov 20, 2018 /
 
A diff az a hiszterézis, azaz a ki- és bekapcsolás közötti különbség. Ha nem elég a légkulcshoz, cserélni kell a nyomáskapcsolót meg a tartályt. No meg a kompresszort.
Félre a tréfával! A kompresszorod bőven elég sok mindenre, csak kissé lassú. Ha gyakran használod a légkulcsot, kellene mellé még egy tartály, hogy lassabban csökkenjen a nyomás. Ha a tartály(ok) bírják, a nyomáskapcsolót nagyobbra kell cserélni.
(#) macc152 hozzászólása Jan 10, 2019 /
 
Sziasztok! Egy Metabo classic air255.ös kompresszorról lenne szó.Egyik napról a másikra nem indult be csak búgott. Kicseréltem a kondenzátorját egy vadi újra ami gyárilag egy 450V 30µF-os üzemi volt. De el sem indult vele, vagy csak ritkán, ezután kicseréltem egy 50µF-osra, azzal indul és megy is folyamatosan de nem úgy, mint ahogy egy egészséges motornak menni kellene. Van valakinek valami ötlete hogy mitől van ez a jelenség, javítható esetleg vagy kuka? Válaszokat előre is köszi!! Üdv
(#) zolika60 válasza macc152 hozzászólására (») Jan 10, 2019 /
 
A tehermentesítő szelep működik benne?
(#) macc152 hozzászólása Jan 11, 2019 /
 
Igen azzal semmi gond.
(#) macc152 hozzászólása Jan 11, 2019 /
 
Ha az 50 µF-os kondival járatom bírja hosszú távon , vagy megsül a motor??
(#) zolika60 válasza macc152 hozzászólására (») Jan 11, 2019 /
 
Próbáld ki, hogy mennyire melegszik. Ha nem forrósodik fel akkor bírni fogja.
(#) macc152 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 13, 2019 /
 
A gyári kondija ugyebár 30 µF-os volt az 1500 wattos motorhoz. Ha 100 wattonként 5 µF-al számolom akkor az több mint a duplája. Megértné kipróbálni/ üzemelni egy akkora kondival a kompresszort vagy hazavágná az egészet?
(#) VIM válasza macc152 hozzászólására (») Jan 13, 2019 /
 
Szia! Milyen indítású ez a motor a kompresszoron? Relés vagy röpsúlyos a kondenzátor kapcsolása? Vagy állandó üzemi kondenzátoros és tehermentesen van indítva? A tehermentes állapotban a motor ventillátor felőli végén ha le van véve annak burkolata, mennyire lehet kézi erővel elforgatni a tengelyt?
(#) macc152 válasza VIM hozzászólására (») Jan 13, 2019 /
 
Ez egy gyári metabo , visszacsapó szeleppel van tehermentesítve , illetve a hengerfejben. A tengely végét simán lehet forgatni.Eléggé feladta a leckét...
A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2019
(#) toth123 hozzászólása Márc 14, 2019 /
 
Sziasztok!

Van egy defém kompresszorom , töltés közben furcsa, zörgős hang jön magasabb nyomáson ,olyan 5,5 -6 bar között kezdi el csinálni , és már akkor mikor bemelegedett. Arra gondoltam, hogy lehet jobb lenne újra csapágyazni, illetve ellenőrizni a szelepeket is. Ebbe kérnék segítséget, hogyan mit kezdjek leszedni ,szétszedni. Illetve hogy mire figyeljek oda szétszerelésnél , és mik azok a dolgok amiket mindenképp nézzek át.

Válaszotokat előre is köszönöm !
(#) dave500 hozzászólása Ápr 30, 2021 /
 
Sziasztok! Van egy Black tipusú 2,8KW-os, 24l kompresszorom minimális üzemórával, de egyszer csak leállt, és azóta nem indul, csak búg a motor, kondit néztem, másikkal is csak búg, mi lehet a hiba? Egyáltalán nem szorul!
Előre is köszönöm!
(#) uniman válasza dave500 hozzászólására (») Ápr 30, 2021 /
 
A motor tekercseinek ellenállását kellene megmérni...pontosabban a segédfázis tekercsét.
(#) dave500 válasza uniman hozzászólására (») Ápr 30, 2021 /
 
Egyenlőre nem szedtem szét komolyabban, lehúztam a kondi érintkezőit, ott mérve szakadás, ha pedig az egyik mérő vezetéket a villásdugóra teszem, a másikat a kondi lehúzott csatlakozóira, akkor az egyiken kb. 9 Ohm, a másikon semmi!

Ui: Van a tekercsen hátul egy hőbiztosíték, de nem lehet hozzá férni!
A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2021
(#) uniman válasza dave500 hozzászólására (») Ápr 30, 2021 /
 
Ha a nyomáskapcsolót bekapcsolva mérted...akkor a "semmi" az gyanús (szakadt). A villásdugón is méred a 9 ohmot? A 2,8kW-hoz tartozhat ilyen ellenállású főtekercs...?
(#) dave500 válasza uniman hozzászólására (») Ápr 30, 2021 /
 
Igen, ott is mérem!
Erre nem tudok választ adni, ilyen szinten sajnos nem értek hozzá!
Mindenestre égett szaga egyáltalán nem volt (nemis lehetett, hiszen nem ment sokat)
Es a tekercsek sem feketék, de még csak elsincsenek színeződve, de csatolok képet, hogy miről is van szó!
(#) uniman válasza dave500 hozzászólására (») Ápr 30, 2021 /
 
A villásdugón is 9 ohmot mértél? Én egy működő 1,5kW-os kompresszor villásdugóján 3,2 ohmot mérek...(ha jó a műszerem)
A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2021
(#) dave500 válasza uniman hozzászólására (») Ápr 30, 2021 /
 
Itt a multiméter csak arra jó, hogy szakadás, vagy nem, sajnos nem túl pontos, a mérővezeték is 2-4 Ohm között ugrál összezárva.. A másik multiméterem meg nincs itthon!
De egy biztos, ha a kondit lehúzom is ugyanúgy búg! (másodpercekre dugtam be csak)
Nekem a hőbiztosíték a gyanús.. mert ennyi idő alatt tényleg nem éghetett le..
(#) dave500 válasza dave500 hozzászólására (») Ápr 30, 2021 /
 
Kimértem a hőbiztosítékot (tűvel megszúrtam a kábelét) jónak tűnik, így eléggé tanácstalan vagyok.
Ha rajta a kondi ha nincs, búg, viszont egy minimálisat rándul kondival, lehet, hogy mégis megszorult? Megpróbálom majd a henger részt szét szedni, hátha látok valamit..
(#) dave500 válasza dave500 hozzászólására (») Máj 2, 2021 /
 
Megvan a hiba, miután szétszedtem a hengert, és ezután is nehezen forgott a tengely, illetve csak rasegitessel indult tovább bontottam, es kiderült a motorban lévő mindkét csapágy szorul, es darál, amit csak azért nem értek, mert ez egy ujkent eladott termék volt.. lényegtelen, holnap kicserélem a csapágyakat, es jo lesz.
Köszönöm a segítséget!
(#) btamas81 válasza dave500 hozzászólására (») Kedd, 7:20 /
 
Én ezen egyáltalán nem lepődök meg. Évek óta, ha csapágyat veszek, első dolgom, hogy porvédő ki és afok neki zsírt. Gyárilag egy tűhegynyi zsír van csak bennük. Nem csoda, hogy megadja magát. És ez a márkás csapágyakra is igaz. Az utóbbi öt évben egy olyan csapágy volt, amibe nem kellett zsírt tennem. Na azon már meglepődtem.
Úgyhogy ha meg nem raktad össze, finoman vedd ki az új csapágy porvédőjét és kenjél bele, csak utána építsd be.
(#) mex válasza btamas81 hozzászólására (») Kedd, 9:41 /
 
Márkás csapágyakban nem spórolnak sem a kenőanyag mennyiségével, sem a minőségével. Ha a csapágy mindkét oldalon zárt, akkor élettartamra szóló kenőanyaggal van ellátva, utánkenésére nincs gyárilag sem ajánlás, sem kialakított lehetőség. Az, hogy Te kiszeded a porvédőt, megtömöd, majd visszailleszted, (ahogy sikerül), nem fog javítani a futásteljesítményén, sőt a túl sok kenőanyag hajlamos a gördülőelemeket fékezni,megállítani, és a súrlódás miattí fokozott kopás következtében idő előtt tönkremegy az amúgy minőségi csapágy is...
Az üzem közbeni kenést igénylő csapágyaknál ki van alakítva a lehetősége, (külső paláston furat), illetve lineáris rendszereknél zsírzószem,stb.
A leírtak csak elviekben vonatkoznak a kínai kilóra mért bizonytalan anyagminőségű, tűrésű occsóé árusított darabokra.
(#) btamas81 válasza mex hozzászólására (») Kedd, 10:30 /
 
Legyen igazad, de a gyakorlat nem ezt igazolja. Mezőgazdaság a fő profil, mellette kis autószerelés. Hidd el nem rosszból írtam amit. Csak márkás csapágyat használunk, de egyetlenegy Fagot zártam úgy vissza, hogy nem kellett bele zsír. A fém potvédőset nem tudod úgy visszatenni, hogy jó legyen, a műanyagot simán. A fémmel úgy szoktuk, hogy ha mód és lehetőség van rá, a nyitott oldal legyen zárt helyen, ahol kevésbé éri a kosz. Ha nincs errre mód, akkor persze úgy megy be ahogy a boltba adták. Na azt lehet is cserélni egy idő után.
De mindenkinek lelke rajta, hogy csinálja. Nekem ez vált be
És nem tömöm agyon, csak annyit teszek bele, amit a gyár kispórolt.
(#) mex válasza btamas81 hozzászólására (») Kedd, 11:38 /
 
Idézet:
„A fémmel úgy szoktuk, hogy ha mód és lehetőség van rá, a nyitott oldal legyen zárt helyen, ahol kevésbé éri a kosz.”

Gyárilag egyoldali porvédelemmel ellátott csapágynál evidens a külső kenés, ez meg kell legyen oldva a csapágyházban - erre nem érdemes szót pazarolni.
Kétoldalon zárt csapágy - ahogy előzőekben írtam, élettartam kenéssel van ellátva. Felülbírálni az SKF, FAG, stb mérnökeit lehet, de ez csak sufnigyakorlat. Sem a pormentes környezet, sem a kenőzsír megfelelősége sem biztos, hogy megvan, szóval ilyenre kár időt pazarolni. Utoljára egy taliga nyitott csapágyait zsíroztam, na annak mindegy volt.
(#) Gafly válasza mex hozzászólására (») Kedd, 12:03 /
 
Idézet:
„Utoljára egy taliga nyitott csapágyait zsíroztam, na annak mindegy volt.”

Az nem úgy van, minőségbiztositási okból volt olyan, és direkt elrontottad.
Idézet:
„A munkás építkezésen bemegy a műszakvezetőhöz:
- Főnök, nyikorog a talicska, meg kellene zsírozni.
- Aztán hogy nyikorog az a talicska?
- Há így: nyik... nyik... nyik... nyik...
- Ki van rúgva!
- De miért?
- Mert így kellene nyikorognia: nyik-nyik-nyik-nyik”
A hozzászólás módosítva: Kedd, 12:04
Következő: »»   4 / 4
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem