Fórum témák
» Több friss téma |
Lenne itt egy kit amiben van egy elektronika egy nyomógom és egy gyertya..Sztem úgy működik hogy a kipuba fúrni kell egy lyukat a gyertyát belecsavarni és mikor megnyomja a gombot a gyertya elkezd szikrázni és begyullad a benzingőz....így vhogy.És nekem az a szikráztató elektronika kell.Valaki tudna nekem egy rajzot csinálni..Itt van egy kép a kit-ről és vele egy vidi..:Bővebben: Link
Szia!
Egy sorkimenő trafó és a hozzá való meghajtás.. A gombbal kapcsolsz egy relét és a relé pedig szakítja a sorkimenő tápját ez a legegyszerűbb megoldás.. Vagy csinálhatsz DC-DC konvertert de szerintem a sorkimenő egyszerűbb.... Vagy veszel egy elektromos gázgyújtót és kibelezed azt elhelyezed valahol a csomagtartóban és a gombot pedig előre hozod.. üdv!
Ehhez a gyújtáson is kell állítani,vagy más megoldást keresni, hogy benzingőz kerüljön a kipuffba.
Ha nincs támogatód nem ajánlanám ennek a rendszernek a kiépítését: -a benzingőz hazavágja a katalizátort -a kipuffban lévő kontrollálatlan +nyomás a szelepeket tönkreteszi,nameg a motort is -a lambda szondának vége pár gyujtás után -stb...
Pedig léteznek ilyen rendszerek, csak azt nem értem, minek kell erre pazarolni a benzint. Gyári kivitelben ez úgy néz ki, hogy a kipufogócső végénél van egy kis csatlakozása, ahol egy, a motortól teljesen különálló rendszer benzint (vagy alkoholt) porlaszt be, és azt gyújtja meg egy ívvel. Gyakorlatilag egy második befecskendezőrendszer nagyon kicsi szállítási mennyiséggel, és egy pici elektronikus gyújtás az egész.
Műszaki vizsgán, útszéli ellenőrzéseken imádják, forgalmi érvényességébe is kerülhet a móka...
Igen,léteznek, de az egyszeri autótuner akkora sokkot kap,mikor a motor darabjaira hullik...
A motor kipufogó rendszerébe nincs belekalkulálva az ekkora többletnyomás... Szerintem az erre fordítandó összeget inkább benzinre/időszakos szervizre kéne költeni
Abban egyetértek veled, hogy kár erre költeni, de mindig vannak emberek, akik nem tudják (még), milyen az, amikor nincs...
A csőrendszer amúgy nem sokat vesz észre ebből, mivel az égetés a legvégén történik, és csak kifelé terjed (szinte a csővégen kívül zajlik minden). Annak idején mi építettünk ilyesmit szórakozásból (dezodorral ![]()
Én ugyan nem vagyok híve az efféle műmájerkodásnak, de ha ez lenne a célom, vezetnék egy vékony fémcsövet a kipuff vége alá, az utolsó 10 centinél belevezetve a kipuffcsőbe a túlsó végébe meg egy sprésflakont
![]() Úgysem látja senki a sötétben, honnan spriccel oda a cucc ![]() Igazi sufnituning ![]()
Nemrég volt az exploreren, ilyet csináltak.
A lényeg, mikor az elektronikát bekapcsolod, a gyujtást leveszi,addig ne égesse el a benzint persze nagy fordulaton, és csak karburátoros, és csak katalizátor nélküli, nagy átömlésű nagy köbcentis autón lehet ezt mondták. Amugy villanypásztor eletronika jó hozzá, csak gyorsab szikrára kell állítani.
Na akkor leírom mi hogyan csináltuk anno.
Az autó: 2T Trabant,(megszakítós gyújtású) mely ugye bár rendelkezik kettő darab gyújtótrafóval.Kapott egy harmadikat, a meglévő kettő közül tetszőlegesen bármelyikhez párhuzamosan köthető.A kipufogó végtől kb 10 cm-re egy gyertyahüvelyt, oda egy gyújtógyertyát. A trafót hátra szereljük, a lehető legrövidebb szekunder kábellal.Röviden ennyi az elektronuka része. Szívató finoman ráhúz, gáz neki.Gyönyörű tüzijátékot lehet csinálni így.Fontos hogy a gyertya cserélhető legyen mert idővel kinyírja.Azt is el kell mondanom ez egy "kis" többlet fogyasztással jár. Bár nem próbáltuk, de szerintem ez 4T autóban is alkalmazható, esetleg öngyújtó töltő palackról a gázt bevezetni a gyertyára.Vigyázz könnyen bumm lehet belőle.Senkit nem akarök ösztönözni a gázos módszer kipróbálására!
1.1-es fiat puntoba is csináltak ilyet...
kiherélt kipuffrendszerrel meg lehet oldani, hogy olyan elegy távozzon, ami képes lángolni. persze zöldkártyán meg nem megy át vele az autó ![]()
Kétüteműnél mindig jutott elégetlen üzemanyag a kipufogóba az átömlés miatt, de négyüteműnél csak akkor juthat, ha nincs gyújtás a hengerben. A szivató gondolom azért kellett, hogy rásegítsen a töménységre, hogy még a kipufogóban is kellő töménységű legyen a keverék, és be tudjon robbanni.
Köszönöm mindenkinek a sok választ.........És amúgy nekem is egy trabim van amit versenyzésre szántam és arra kell.....
Ehhez csak annyit, hogy aki versenyezni akar, az mindent megtenne azért, hogy az utolsó csepp benzint is a motorban égesse el, ne azon kívül... Az, hogy a "nagyok" csövéből jön a láng, azért van, mert azok olyan gépek, de egy Trabi esetében ez már csak hobbikategóriás villantás
![]()
Pontosan!
Homológ felszerelés,merevítés,ülések, övek.... Egy lada ilyen jellegű felszerelése,úgy,hogy nem nyúltak a motorhoz, 600000Ft... :eek2: Erre is lehet számítani.
Sziasztok!
Egyik haverom vett egy ilyen cuccot. Egyik gyorsulási versenyen látta hogyan működik és 35000Huf-ért megvette. Ki is vágatta a kocsijából a katalizátort, és jött hozzám, hogy szereljem be neki. A beszerelésből aztán nem lett semmi, mert később eladta a kocsiját. Úgy nézett ki a cucc, hogy volt hozzá egy gyújtógyertya, egy gyújtótrafó, egy nyomógomb, pár méter vezeték, és egy kis doboz: a "vezérlő elektronika". Aztán szétszedés után kederült, csak egy 12V-os relé volt a dobozban, semmi más. Mondtam is neki: Ezért pénzt adni... ![]() ![]() Ajánlott nagy fordulatszámon működtetni és csak rövid ideig, hogy a motor ne álljon le. Egyébként működőképes a dolog, láttam videót róla, nagyon látványos.
A 2t trabis korszakomnak vége
![]() de ezt ki fogom próbálni az új autómmal!
Nekünk a kispolszki csinált ilyet amikor kontaktos volt a gyújtáskapcsoló
![]() Lehet hogy csinálok ilyet a babettára is ![]() ![]()
szerintem akkor már ha látványt akarsz akkor csináld denat szesszel,ne pedig benzinnel!(kis csövet vezetsz a kipufogó utolsó kb 10 centijébe és ahogy már mondták itt páran: gázgyújtót veszel,szétszeded,és kivezeted a kipufogó végéhez,rákötöd a gázgyújtó vezetékét és már mehet is a móka!) legalábbis én így látom legolcsóbbnak! bár én nem próbáltam még ilyesmit szóval lehet hogy a denatszeszes dolog nem működne.(próbát megér szerintem)
Petróleummal szerintem fényesebben világítana
![]() ![]()
Én arra gondoltam, hogy lehetne gáztöltő palack is az "üzemanyag". Ez szerintem nem ég kormosan, alapból porlaszt és a szelepét lehetne nyitogatni valami elektronikusan vezérelt szeleppel.
Ha jól rémlik láttam olyan kipufogóvég dekort, ami áll egy szorítógyűrűből és egy annál jóval nagyobb dekorcsőből. Egy luggatott csőgyűrűn ki lehetne hozni a gázt a kipufogóvég és a dekor pereme közt. Így nem szólna bele a kipufrendszer működésébe és ha megy a kocsi műszakira, egyszerűen csak le kell szedni a dekorokat meg a palackot kikötni.
Mi a babettát töltöttük fel Nitros benzinnel (nitrohigito) csak az első próbálkozás besült, de a 2,nál megvolt a 80
![]()
Még annyit hogy hogy lehetne megcsinálni simsonon ezt a durrogtatást.?
![]() Előre is köszi.
Én láttam ilyet motoros kaszkadőr bemutatón de ott nem a motor benzingőze égett hanem egy kis szivattyú nyomott a kipufogó végébe faszéngyújtó folyadékot ás az ott lévő kis gyújtóelektóda mi a szivattyúval egyszerre indul lobbantotta lángra! Olyan volt mintha tüzet pisálna a moci
![]()
en egy ilyet csinaltam rc autoba egy regi traforol a kabel kulso boritasat lehuztam kifurtam egy csavarhosszabbitot es osszedugtam,leszigeteltem egy elektromos ongyujto gazszelepjere dugtam felhuztam a gyujtot max-ra es leragasztottam a gombjat a csavarhosszabbitoba tekertem egy csavart hogy ne foggyon el a gaz beszereltem kivettem a csavart egy gyufaval meggyujtotam es kezdodott a moka azt szeretnem megoldani hogy taviranyitorol gyuljon be ertitek a taviranyiton gazt es beindul a kocsi meg ez is vele egyszerre
![]() ![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |