Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Mechanikus indexrelé - hogyan is működik?
Lapozás: OK   1 / 1
(#) 021 hozzászólása Jún 4, 2008 /
 
Sziasztok!

Kezembe akadt egy ősrégi mechanikus indexrelé, ilyenek egész sokáig voltak a szocialista autókban és motorokban.

Szétszedtem, van benne egy szál, ami rugószerűen fel van tekerve. Annyit tudok, hogy felmelegszik és a kontaktust működteti. De minek kell bele a relé? A kontaktus elég nagy hogy a 42W (2x21W) -ot kapcsolja így is. Ha valakinek van róla fogalma hogy mi hogyan működik benne akkor írjon!
Köszönöm előre is.
(#) brato válasza 021 hozzászólására (») Jún 4, 2008 / 1
 
Ha jól emlékszem akkor azért van benne mert ha van vontatmány akkor az ellenkező ütemben villog.
Másrészt azért is, hogy a terhelés ne növekedjen meg mert az ütem terhelésfüggő.
(#) 021 hozzászólása Jún 4, 2008 /
 
Ez eléggé egyszerű. Azt hittem, sokkal bonyolultabb a dolog. Tehát akkor: van egy kontaktus, ami csak az indexet vezérli + a relét. A relé meg vezérli a többi fogyasztót. Már csak azt nem tudom, hogy miért nem úgy oldották meg hogy ez az első mozgó érintkező vezérli a többi független érintkezőt, tehát hogy a mozgó érintkezőre miért nem szereltek még több kontaktust... Pedig ez is valami egyszerű lesz, csak lövésem sincs hogy miért
(#) 021 hozzászólása Jún 4, 2008 /
 
Akkor tényleg csak a hang miatt van benne?
(#) 021 hozzászólása Jún 4, 2008 /
 
Igen, már minden világos. Annak idején azért elég egyszerűen megoldották a dolgokat. Például a mechanikus feszültségszabályzóval, a megszakítós gyújtással, nyilván, mert nem volt más. Persze az egyszerű mechanikus megoldások tele vannak hibalehetőséggel, gondolom ezért nem használják már
(#) gg630504 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 4, 2008 /
 
Pl. régebbi Trabantban 2*21 watt a normál terhelés. Egyszerre egy irányba való kanyarodásjelzésre tervezték
Előny, ha nincs meg a 2*21 wattnyi terhelés ( egyik izzó kiég ), akkor nagyon szaporán villogtat: azonnal jelzi a vezetőnek a hibát.
(#) 021 hozzászólása Jún 4, 2008 /
 
Van esetleg értelme kiváltani elektronikussal? Ilyen mechanikus dolog van a motoromban is. Vagy teljesen megfelelő egy kismotorhoz?
(#) 021 hozzászólása Jún 4, 2008 /
 
Akkor nem is bántom. Jó ez így. Köszi a válaszokat!
(#) AMD hozzászólása Ápr 3, 2009 /
 
Sziasztok!
A traktorunkon rossz az irányjelző. Gondoltam megcsinálom de elakadtam. Nem tudom hogy kell bekötni. Henger alakú az indexrelé, 4 vezeték megy rá. A kapcsolóra is úgyszintén 4 vezeték. Apám szerint leesett valahonnan egy vezeték és azóta nem működik. Nem tudna valaki egy rajzot adni a bekötéséről?
Előre is köszönöm.
(#) akos70 válasza AMD hozzászólására (») Ápr 3, 2009 /
 
Nem ártana több info, létezik pár fajta indexrelé.
Egy példa a régi hödrotos relék bekötésére: 15 +12V, 54 indexkapcsolo bemenet, C kontrollámpa. De van még pár jelölés.
(#) AMD válasza akos70 hozzászólására (») Ápr 3, 2009 /
 
Pontosan nem tudom hogy milyen van benne. Elég hozzáférhetelen helyen van + drótdzsungel. A traktort 1965-ben gyártották. Holnap majd többet tudok mondani.
(#) AMD válasza akos70 hozzászólására (») Ápr 4, 2009 /
 
A következő van ráírva:
Bosch
made in Malaysia
0336207006
6125
12V (2+1) * 21W
Nicht wefen

A csatlakozókhoz:
49
49a
c
c2
(#) kobold válasza AMD hozzászólására (») Ápr 4, 2009 / 2
 
Az biztos, hogy a 49 a gyújtás, 49a pedig a kapcsolóhoz való kimenet; a C és C2 segédkimenetek, ha nem kötöd be őket, akkor is működnie kell.
Csináltam egy rajzot, azon bekötöttem mindent, hogy ne egyetlen ágat terheljen, de tulajdonképpen lehet variálni szabadon, csak az első kettő vonal (gyújtás és kapcsoló) a helyén legyen.

index.gif
    
(#) AMD válasza kobold hozzászólására (») Ápr 4, 2009 /
 
Köszönöm szépen!
(#) akos70 válasza kobold hozzászólására (») Ápr 4, 2009 /
 
Amivel eddig találkoztam, azon a C a visszajelzö volt, a C2 pedig a vontatmányvisszajelzö.
Persze Malaysiában lehet nem igy csinálják.
A 49 és a 49a a lényeg, ahogy irtad.
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem