Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   72 / 206
(#) vertical hozzászólása Márc 16, 2010 /
 
Ment bizony csúnyácska de ment. amit küldtél linket azon a külső része oda van csavarozva a blokkhoz zárt állapotban és az nem pörög hanem benne főtengelyre csavarozott "persely" forog benne, szóval kívülről nézve csak a csavart látjuk, hogy forog. Lényeg az ,hogy más tipus. Ez nem okozhat akkor gondot?
(#) mex válasza vertical hozzászólására (») Márc 16, 2010 /
 
A Te tekecseid is hasonlóan néznek ki, vagy nincsenek kiöntve?
(#) vertical hozzászólása Márc 16, 2010 /
 
Tekercsek hasonlítanak szerintem. Jó akkor megpróbálom megépíteni ezt nem nagy tétel, addig is kösz majd írok, hogy sikerült.
(#) albinolynx hozzászólása Márc 16, 2010 /
 
Valamelyikőtöknek van ismeretsége

HM "tuning" gyújtással?

Semmit sem találtam róla és lenne egy cross (2T) donor.
Alacsony fordulaton jól pöfög, magasabb tartományban ledadog. "Állítólag" tuti minden egyéb, a gyújtással van probléma.
(#) chiefyeager hozzászólása Márc 17, 2010 /
 
Hi

Segítségeteket kérném.
Adott a következő konfiguráció:
Babetta lendkerék, honda rendszerű elektronika nélküli CDI trafó, a belinkelt CDI elektronika (még Mex tette fel anno, varisztor 385V, xxx 22ohm), áttekert gerjesztő (babetta kisvasmagos világítótekercsre, 0,17-es huzalból amennyi fér, durván 2000-2100 menet, eredeti tekercselési irány), tiris babetta jeladó.

Több tizenezreket bőven forgó Simsonon tökéletesen üzemel a fenti konfig, konkréten ez enyémen le lett tesztelve, hibátlanul (ugyanazok az alkatrészek).
Egy 250-es ETZ-n viszont valami nem stimmel. 4.-ben, 5.-ben nem forog ki rendesen, hallhatóan gyenge.
Vajon mitől? (Karbi, stb rendben)

Kevés lenne a gyújtási energia? (Gyári gerjesztővel, gyári egybetrafós elektronikával sem forog ki)
(#) jancsi_87 válasza mex hozzászólására (») Márc 18, 2010 /
 
Üdv:

A darlington tranzisztoron hogy van sorban a bázis kollektro emitter?
A feltöltött képen jól jelöltem be?
Ha megmérem majd megírom hogy mire jutottam, csak még előbb műszert kell szereznem
A darlington egyébként mivel helyettesíthető?

1.JPG
    
(#) pannonia_23 hozzászólása Márc 20, 2010 /
 
Sziasztok.Lenne egy olyan kérdésem,hogy a Honda jeladója,amit úgy tudom egybeépítettek a mágnessel és egy bütyök halad el előtte,az mekkora feszt tud adni jel gyanánt?
Mert én megmértem,de szerintem az nagyon kevés.

Köszi előre is...
(#) Krisz03 válasza pannonia_23 hozzászólására (») Márc 20, 2010 /
 
Szkóppal mérted? Mert ugye azokat a tűimpulzusokat mással nem igazán lehet.
(#) pannonia_23 hozzászólása Márc 20, 2010 /
 
Sajnos olyanom nincs,csak multiméterem,de végül is nem érdekel nagyon csak annyira lettem volna kíváncsi,hogy egy nand kapu vezérléséhez elég vagy nem!
(#) Krisz03 válasza pannonia_23 hozzászólására (») Márc 20, 2010 /
 
Digi multiméterrel esélytelen megmérni. Esetleg egy diódával egyenirányítva, pufferelve (csúcsegyenirányítás). Persze, ahhoz elég lesz.
(#) pannonia_23 hozzászólása Márc 20, 2010 /
 
Uh nagyon köszi,egyébként nem tudod,hogy így kb hány volt lesz,csak,hogy ellenőrizzem magam,ha kész van,meg milyen kondit ajánlassz nekem(kapacitás,fesz,anyag),jah és a dióda gyorskapcsolású legyen gondolom?
(#) Krisz03 válasza pannonia_23 hozzászólására (») Márc 20, 2010 /
 
(#) pannonia_23 hozzászólása Márc 20, 2010 /
 
Köszönöm a tippet valami ilyesmire gondoltam én is csak úgy gondoltam,hogy túl egyszerű lenne így
(#) Bártfai Ferenc hozzászólása Márc 22, 2010 /
 
Sziasztok.
van egy faxa kis robogóm ami már nem fasza.. a gyújtás teljesen megállt. viszont egy gyári elektronika bontottan is 25000Ft. arra gondoltam, hogy olcsóbban ki lehetne hozni a babettákhoz gyártott okos kis gyújtótrafó+elektronika cuccal(ez Kb 2500Ft). Jelentősen olcsóbb. az én mocim is jeladótekercses... már csak 1 bekötés kellene hozzá. (igaz én a tápot szeretném az akkuról adni a cuccnak.) ha valaki tud segíteni hogy megoldható-e azt köszönöm
(#) mex válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Márc 22, 2010 /
 
Milyen márkájú a gép?
A babetta elektronika nem akkuról működik, hanem egy külön gerjesztőtekercsről. Ha akkuról szeretnéd működtetni épiteni kell egy DC-DC konvertert pár wattos terhelésre (célszerű egy flyback). Ezenkivül ki kell deriteni, hogy az eredeti jeladó milyen jelet adott ki, és a dugattyú holtponti állásához képest hány foknál.
Szóval a babettás elképzelés felejtős. Nem lehetne esetleg az eredetit javitani?
(#) Bártfai Ferenc válasza mex hozzászólására (») Márc 22, 2010 /
 
nem lehet.... be van öntve az egész.... ráadásképp itt minden egy dobozba van.... index relé, gyújtás, töltőáramkör. csak a gyújtásrésze adta meg magát. Peugeot SpeedFight egyépként a moci

http://www.youtube.com/watch?v=ICET1rtGIao

találtam ezt a videót... itt mintha egy egyszerű tirisztoros cuccot tett volna rá a srác bár nem állítom biztosra
(#) Bártfai Ferenc válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Márc 22, 2010 /
 
ááá de nem látom mit hová dugdosott
(#) mex válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Márc 22, 2010 /
 
Igen sima tirisztoros cdi. Eszerint mégiscsak van gerjesztőtekercse? Akkor használható a babettagyújtás is. De ne várd tőle, hogy ugyanúgy teljesit mint az eredeti.
Szedtem már szét ilyen elektronikát, de nem kivánom senkinek.... Az viszont akkus üzemű volt. készitettem helyette egy elbonyolitott cuccot, ami két évig birta (szétesett a ferritmag ragasztása). Szóval nembiztos, hogy megéri sk. gyártani.
(#) Bártfai Ferenc válasza mex hozzászólására (») Márc 22, 2010 /
 
na akkor ha 2 évet bír akkor jó lesz na szóval egy egyszerű tirisztoros kapcsirajz innen a fórumról.... a jeladó tekercs az adott... már csak a gerjesztő tekercset kell megtalálnom.. azt hogy találom meg? mit keressek?
esetleg ellenállás különbség vagy mit kell néznem?
(#) mex válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Márc 22, 2010 /
 
Szerintem először egy elektromos rajzot a robogódról.
Maga a gerjesztőtekercs ha létezik egyáltalán, akkor 200-600 ohm közti ellenállású, és valószinű testelt az egyik kivezetés. Ha van fekete-piros csikos madzag, akkor mérj ellenállást a test és aközött.
(#) Bártfai Ferenc válasza mex hozzászólására (») Márc 22, 2010 /
 
találtam itt a fórumon egy ugyanilyen mocit... annak a gerjesztőtekercse volt leégve
(#) Bártfai Ferenc válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Márc 24, 2010 /
 
Kapcsolásirajzot azt nem találtam.. de semmi vész... ha netán nincsen, vagy le van égve a gerjesztőtekercsem akkor egyszerűsítünk... Akkumlátor+ (Kb 400V körüli inverter)+ egyszerű tirisztoros kapcsolás. és már megy is mint a szél..
(#) mex válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Márc 24, 2010 /
 
400V csak akkor kell, ha 0.82-1µF kondit töltesz.
2.2µF-nak bőven elég a 220-250V is.
(#) Bártfai Ferenc válasza mex hozzászólására (») Márc 24, 2010 /
 
az még jobb..... akkor fogok egy 220V/12V trafót... 2 tranzisztort meg meg egy 555-öst pl. vagy valami más stabilabb ic-t és akkor már nem is kell a gerjesztőtekercs.....
(#) mex válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Márc 24, 2010 /
 
Laza vagy nagyon, ha ennyire vágod biztos menni fog.....
(#) Bártfai Ferenc válasza mex hozzászólására (») Márc 25, 2010 /
 
nah azért ez még annyira nem bonyolult cucc.. egy egyszerű kis DC-AC 12V/220V inverter...
Küldjek kapcsolást?
(#) Bártfai Ferenc válasza mex hozzászólására (») Márc 25, 2010 /
 
Köszönöm mester a segítségedet!
(#) mex válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Márc 25, 2010 /
 
Idézet:
„Küldjek kapcsolást?”

Köszönettel fogadnám.
(#) Bártfai Ferenc válasza mex hozzászólására (») Márc 25, 2010 /
 
Kapcsolás
Következő: »»   72 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem