Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Ment bizony
csúnyácska de ment. amit küldtél linket azon a külső része oda van csavarozva a blokkhoz zárt állapotban és az nem pörög hanem benne főtengelyre csavarozott "persely" forog benne, szóval kívülről nézve csak a csavart látjuk, hogy forog. Lényeg az ,hogy más tipus. Ez nem okozhat akkor gondot?
A Te tekecseid is hasonlóan néznek ki, vagy nincsenek kiöntve?
Tekercsek hasonlítanak szerintem. Jó akkor megpróbálom megépíteni ezt
nem nagy tétel, addig is kösz majd írok, hogy sikerült.
Valamelyikőtöknek van ismeretsége
HM "tuning" gyújtással? Semmit sem találtam róla és lenne egy cross (2T) donor. Alacsony fordulaton jól pöfög, magasabb tartományban ledadog. "Állítólag" tuti minden egyéb, a gyújtással van probléma.
Hi
Segítségeteket kérném. Adott a következő konfiguráció: Babetta lendkerék, honda rendszerű elektronika nélküli CDI trafó, a belinkelt CDI elektronika (még Mex tette fel anno, varisztor 385V, xxx 22ohm), áttekert gerjesztő (babetta kisvasmagos világítótekercsre, 0,17-es huzalból amennyi fér, durván 2000-2100 menet, eredeti tekercselési irány), tiris babetta jeladó. Több tizenezreket bőven forgó Simsonon tökéletesen üzemel a fenti konfig, konkréten ez enyémen le lett tesztelve, hibátlanul (ugyanazok az alkatrészek). Egy 250-es ETZ-n viszont valami nem stimmel. 4.-ben, 5.-ben nem forog ki rendesen, hallhatóan gyenge. Vajon mitől? (Karbi, stb rendben) Kevés lenne a gyújtási energia? (Gyári gerjesztővel, gyári egybetrafós elektronikával sem forog ki)
Üdv:
A darlington tranzisztoron hogy van sorban a bázis kollektro emitter? A feltöltött képen jól jelöltem be? Ha megmérem majd megírom hogy mire jutottam, csak még előbb műszert kell szereznem ![]() A darlington egyébként mivel helyettesíthető?
Sziasztok.Lenne egy olyan kérdésem,hogy a Honda jeladója,amit úgy tudom egybeépítettek a mágnessel és egy bütyök halad el előtte,az mekkora feszt tud adni jel gyanánt?
Mert én megmértem,de szerintem az nagyon kevés. Köszi előre is...
Szkóppal mérted? Mert ugye azokat a tűimpulzusokat mással nem igazán lehet.
Sajnos olyanom nincs,csak multiméterem,de végül is nem érdekel nagyon csak annyira lettem volna kíváncsi,hogy egy nand kapu vezérléséhez elég vagy nem!
Digi multiméterrel esélytelen megmérni. Esetleg egy diódával egyenirányítva, pufferelve (csúcsegyenirányítás). Persze, ahhoz elég lesz.
Uh nagyon köszi,egyébként nem tudod,hogy így kb hány volt lesz,csak,hogy ellenőrizzem magam,ha kész van,meg milyen kondit ajánlassz nekem(kapacitás,fesz,anyag),jah és a dióda gyorskapcsolású legyen gondolom?
Köszönöm a tippet valami ilyesmire gondoltam én is csak úgy gondoltam,hogy túl egyszerű lenne így
Sziasztok.
van egy faxa kis robogóm ami már nem fasza.. a gyújtás teljesen megállt. viszont egy gyári elektronika bontottan is 25000Ft. arra gondoltam, hogy olcsóbban ki lehetne hozni a babettákhoz gyártott okos kis gyújtótrafó+elektronika cuccal(ez Kb 2500Ft). Jelentősen olcsóbb. az én mocim is jeladótekercses... már csak 1 bekötés kellene hozzá. (igaz én a tápot szeretném az akkuról adni a cuccnak.) ha valaki tud segíteni hogy megoldható-e azt köszönöm
Milyen márkájú a gép?
A babetta elektronika nem akkuról működik, hanem egy külön gerjesztőtekercsről. Ha akkuról szeretnéd működtetni épiteni kell egy DC-DC konvertert pár wattos terhelésre (célszerű egy flyback). Ezenkivül ki kell deriteni, hogy az eredeti jeladó milyen jelet adott ki, és a dugattyú holtponti állásához képest hány foknál. Szóval a babettás elképzelés felejtős. Nem lehetne esetleg az eredetit javitani?
nem lehet.... be van öntve az egész.... ráadásképp itt minden egy dobozba van.... index relé, gyújtás, töltőáramkör. csak a gyújtásrésze adta meg magát. Peugeot SpeedFight egyépként a moci
http://www.youtube.com/watch?v=ICET1rtGIao találtam ezt a videót... itt mintha egy egyszerű tirisztoros cuccot tett volna rá a srác bár nem állítom biztosra
ááá de nem látom mit hová dugdosott
Igen sima tirisztoros cdi. Eszerint mégiscsak van gerjesztőtekercse? Akkor használható a babettagyújtás is. De ne várd tőle, hogy ugyanúgy teljesit mint az eredeti.
Szedtem már szét ilyen elektronikát, de nem kivánom senkinek.... Az viszont akkus üzemű volt. készitettem helyette egy elbonyolitott cuccot, ami két évig birta (szétesett a ferritmag ragasztása). Szóval nembiztos, hogy megéri sk. gyártani.
na akkor ha 2 évet bír akkor jó lesz
na szóval egy egyszerű tirisztoros kapcsirajz innen a fórumról.... a jeladó tekercs az adott... már csak a gerjesztő tekercset kell megtalálnom.. azt hogy találom meg? mit keressek?esetleg ellenállás különbség vagy mit kell néznem?
Szerintem először egy elektromos rajzot a robogódról.
Maga a gerjesztőtekercs ha létezik egyáltalán, akkor 200-600 ohm közti ellenállású, és valószinű testelt az egyik kivezetés. Ha van fekete-piros csikos madzag, akkor mérj ellenállást a test és aközött.
találtam itt a fórumon egy ugyanilyen mocit... annak a gerjesztőtekercse volt leégve
Kapcsolásirajzot azt nem találtam..
de semmi vész... ha netán nincsen, vagy le van égve a gerjesztőtekercsem akkor egyszerűsítünk... Akkumlátor+ (Kb 400V körüli inverter)+ egyszerű tirisztoros kapcsolás. és már megy is mint a szél..
400V csak akkor kell, ha 0.82-1µF kondit töltesz.
2.2µF-nak bőven elég a 220-250V is.
az még jobb..... akkor fogok egy 220V/12V trafót... 2 tranzisztort meg meg egy 555-öst pl. vagy valami más stabilabb ic-t és akkor már nem is kell a gerjesztőtekercs.....
Laza vagy nagyon, ha ennyire vágod biztos menni fog.....
nah azért ez még annyira nem bonyolult cucc..
egy egyszerű kis DC-AC 12V/220V inverter...Küldjek kapcsolást?
Köszönöm mester a segítségedet!
Idézet: „Küldjek kapcsolást?” Köszönettel fogadnám.
Kapcsolás
|
Bejelentkezés
Hirdetés |




csúnyácska de ment. amit küldtél linket azon a külső része oda van csavarozva a blokkhoz zárt állapotban és az nem pörög hanem benne főtengelyre csavarozott "persely" forog benne, szóval kívülről nézve csak a csavart látjuk, hogy forog. Lényeg az ,hogy más tipus. Ez nem okozhat akkor gondot? 

a gyújtás teljesen megállt. viszont egy gyári elektronika bontottan is 25000Ft. arra gondoltam, hogy olcsóbban ki lehetne hozni a babettákhoz gyártott okos kis gyújtótrafó+elektronika cuccal(ez Kb 2500Ft). Jelentősen olcsóbb. az én mocim is jeladótekercses... már csak 1 bekötés kellene hozzá. (igaz én a tápot szeretném az akkuról adni a cuccnak.) ha valaki tud segíteni hogy megoldható-e azt köszönöm
de semmi vész... ha netán nincsen, vagy le van égve a gerjesztőtekercsem akkor egyszerűsítünk...
