Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Sziasztok!
Találtam neten egy egyhengeres négyütemű motor CDI-jét. Ezzel kapcsolatban lenne néhány kérdésem. Ennek egy jelvevő tekercs kell? Gondolom az megy a 12 és 36 fok jelöléshez. A +12V jelre kell kötni az aksit? A coilra a gyújtótrafót? A kill switch lesz a leállító? És az alternátor 200V a tekercsről jön? És mi lenne a Gnd jelölésnél lévő három csatlakozó? A yamaha kapcsolás nevű pdf is ugyanazé a motoré lenne csak nekem az bonyolúltnak tűnt? Jeladó tekercset lehet házilag készíteni vagy azt az ellenállásértéke alapján lehet vásárolni? Előre is köszönöm a segítséget: JaniBővebben: Link
Hello.
A két kapcsolás eltér egymástól, nem helyettesithető. A pic-es verzió egyjeladós. Jeladót lehet házilag is késziteni, de jobb ha bontóban, vagy egyéb motoros cuccokat forgalmazó helyen szerzed be. A lényeg, hogy benne legyen az állandómágnes (vonzza a csavarhúzót), és a tekercsellenállása 200-550 ohm közötti érték legyen. Ezenkivül a tekercs kezdete és a vége is ki kell legyen vezetve. A többi kérdésre a válasz: a +12V-re kell az akkut kötni. A coil a gyújtótrafót jelenti. A kill-swich-et is jól értelmezted, ez a stop gombra megy. Az alternátor egy tekercset jelent, ami a lendkerék belső részén helyezkedik el egy alaplapon más tekercsek társaságában (világitás, akkutöltés) és igen, ez állitja elő azt a kb 200V-ot ami tölti a gyújtókondit.
Szia!
A jelenlegi gyújtásomon két jelvevő tekercs van aminek az ellenállása 230 ohm de azt nem tudom hogy benne van e az állandó mágnes. (Olyan is létezik ami nem tartalmazza az állandó mágnest?) Nos ha mégis tartalmazza az állandó mágnest akkor ezt szeretném felhasználni. A tekercsből egyébként két vezeték jön. Van a lendkeréken belül három tekercs aminek a három fehér vezetéke az egyenirányítóba csatlakozik, nem tudom hogy ez képes e előállítani a szükséges feszültséget? A mostani gyújtásban két jelvevő tekercs előtt halad el két mágneskorong és azt nem tudom hogy a kérdéses gyújtásban a jelvevő tekercs előtt mágnes halad e el vagy csak fém és hogy az milyen alakú? Végezetül ehhez a kapcsoláshoz szükséges alkatrészek beszerezhetőek e kereskedelmi forgalomban? És még annyit hogy a Gnd jelölésnél lévő három vezetékhez mi csatlakozik? Ja és hogy nehogy félreértsem a PIC-es verzió az "nyomtatott" verzió (nem a kézi rajz).
Igen a nyomtatott verzió a pic-es....
A GND-re több vezeték is megy a kábelkorbácsból, ezért alakitottak ki a rajzon több csatlakozást. Jeladóból olyan is van ami mágnes nélküli, általában olasz motorokon lehet ilyen kivitellel találkozni. A japánok beépitett mágnessel szerelik. A jeladót egy bütyök, vagy iv vezérli ami a lendkerék palástjából van kialakitva. A motorodon a három tekercs ami a lendkeréken belül van egy háromfázisú generátor, nem alkalmas a gyújtáselektronika kondenzátorának töltésére. Elárulhatnád milyen motorod van, mi lett az eredeti gyújtásával, miért akarsz más fajtát felrakni rá. Ez az egész úgy látom még Neked kissé bonyolult, nem biztos, hogy megéri belevágni. Gondolom a pic-et sem tudnád beégetni, mivel ehez külön programozó kell. A jeladó elhelyezése pedig nagy körültekintést igényel, nem lehet akárhová rakni. Itt van leirás az elektronikáról, érdemes szétnézned.
Szia!
Egy Yamaha SR 125-ös motorkerékpár blokkjáról van szó amit egy gokartba szeretnék beépíteni. Már az elején sem volt valami jó a gyújtása mikor megvettem hol adott szikrát hol nem egyszer erősebbet egyszer gyengébbet, de néha azért be be indult és akkor jól üzemelt. (Hozzáteszem elég nehéz volt beindítani.) Egy szép napon fogtam és elkezdtem indítani és csodával határos módon első indítózásra beröffent, járattam és egyszer leállt ekkor figyelmes láttam arra hogy a cdi egyik sarka forró és ettől kezdve soha többé nem volt szikra. Vagyis van csak az olyan gyenge hogy ha egyik kézzel megfogom a gyertyát a másikkal a blokkot akkor éppen hogy bizsergeti a kezem de a gyertyán már nem jelenik meg szikra. A cdi-től jövő egyik vezetéken van áram a másikon nincs. Egyszer felraktam rá egy fűnyíró gyújtását és azzal nagyon könnyen indult mondjuk nagyobb fordulaton nem próbáltam ezért nem tudom ott hogy viselkedik, utána itt a fórumon írtátok hogy az nem jó mert annak nincs előgyújtás szabályozása, na ez az a rész amihez én már nem igazán értek és jól sejtetted hogy úgy általában az elektronikáshoz nem nagyon értek sajnos pedig látom hogy nagyon sok és jó dolgokat meg lehet vele csinálni. A motorom cdi-jét meg addig nem akarom feltárni míg nincs egy másik üzembiztos gyújtás rajta. (http://cdiignition.atw.hu/ És erről mi a véleményed? elvileg ezt fel lehet tenni két és négyütemű motorokra is) Köszi a segítséget
Biztosan jó, nekem az a gyanúm, hogy a készitője egyszerűen "magáévá tette" az általam linkelt oldalról az egyik kapcsolást, és most pofátlanul árulja....
A Te CDI gyújtásodat kellene inkább megjavitani. Az akkuról működött, és gondolom a 200V-környéki feszültséget előállitó invertere hibásodott meg. Van benne egy ferrit trafó, ha az menetzárlatos, akkor macerás a javitás. Ha jó, akkor a meghajtótranyó, vagy fet mehetett tönkre-erre utal a melegedés is, de javitható.
Te vállalod ezeknek a javítását ha igen akkor némi részletet mondanál ez ügyben
ha nem akkor annyiban tudnál segíteni hogy hogyan is kezdhetnék neki ennek?
Régebben javitottam, már nem. Szétszedésnél faragd le a dobozt róla, ezután attól függően, hogy mivel van kiöntve, hőlégfúvóval, vagy hidegen, csipesszel de el kell távolitani az anyagot az alkatrészekről. Először keresd meg a fóliaoldalt, és nézelődj nagyobb forrpontok után, mert ezekhez kapcsolódnak a teljesitményalkatrészek. Ezeket kell először kibontani, átmérni. Az a baj, hogy gyakorlat nélkül nagyon kétséges a végeredmény.
Esetleg bontókba nem néztél szét?
Ehhez a típushoz elég macerás efféle alkatrészeket találni, esetleg német országból tudtam volna használtat vásárolni de az is 20-30 e forint.
Az áramkör egy rugalmasabb anyagba van beöntve. Gyanúm szerint hőlégfúvóval lehet megolvasztani. Megpróbálom óvatosan kibontani és ha odáig jutok akkor lehet segítségért fordulok majd Hozzád. Addig is minden jót!
Szia Mex! Még egy olyan kérdésem lenne,hogy a jeladóból 1 szál vezeték jön ki. És az elektronikából kettő az egyiket kössem le testre ?
Ehez a CDI-hez kétkivezetéses jeladó kell. Ugyanis a jeladó pozitiv és negativ impulzusait is hasznositja az előgyújtásszabályzásnál. Azért próbáld meg a zöld-sárgát testelni, a kék-sárga menjen a jeladóra.
Hali. Én éppen a napokban operáltam szét egy aggregátor vezérlését,és mondhatom bátran,hogy kromofággal csont tisztára sikerült lemaratnom,bár néhány napba beletellett.És semmi baja nem lett semminek,még a színkódokat sem marta meg az ellenállásokon
![]()
Heló mindenki! Volna 1 apró problémám: megépítetem a mellékelt linken található gyújtást ETZ 250-be, csakhogy ha gyújtáson van és a motor nem jár, egyenáram kerül a gyújtótrafóra amit az rövid időn belül kinyírna. Olyan megoldás kéne ami mellet a élló motornál is gyújtáson lehet hagyni. klímákban szokott előfordulni olyan elektronika ami a ventillátor megállásakor leállítja a motort. Valami ilyesmire gondoltam. Erröl lenne szó
![]()
De miért jó az, ha gyújtáson hagyod a motort? Ilyet semmilyen járműben nem szokás tenni, mivel akkor csak feleslegesen merül az akku.
Töbségében igaz is h felesleges.. de horgász eber lévén szoktam olyat tenni éjszaki bevetések során amíg pakolok a motort használom világítani és egyébb esetek.
Gondoltam arra is hogy +1 hall jeladó 1 opto kapu , a kimenetére 1 tirisztor ami a forgó mozgás megszűnésével áramtalanítja a gyújtást, majd mikor rárúgok a gépre az első fordulat által adott impulzus visszakapcsolja azt. betehetnék 1 kapcsolót is de a 21. században az automatika a menő ![]() érdekes módon a megszakítós kivitelnél is ha oly szerencsétlenül áll meg a megszakító, egyenáram folyik a gyújtótekercsen. Vagy ez teljesen szabályos? ![]() a mellékelt rajzon a 18 a gyújtótrafó, 19 a megsza
Persze, hogy egyenáram folyik, hiszen akkumulátoros megszakítós gyújtás van az MZ-ben.
Miért nem használsz inkább valami akkus horgászlámpát? Ezzel, hogy álló motornál világítasz (fényszóróval) az akkut is rettentő módon terheled. Ismerős is panaszkodott, hogy egy év alatt kifeküdt a Honda Hornet-jében az akku. Azt már csak utána említette, hogy míg kizárkózott és betolta a motort a garázsba, mindig rajtahagyta a világítást.
tehát akkor jolvan ahogy van
![]() elnézést tudatlanságomért és köszi ![]()
Üdvözletem mindenkinek!
Mex lenne 1 kérdésem, láttam ,hogy a téma elején foglalkoztál 1 picit amal SEM svéd gyujtással. Azóta kérdezett valaki vele kapcsolatba, vagy kérdezhetnék róla? Csak mert akkor átnyálazom azt a 144 oldalt ![]() Előre is kösz ![]()
Nincs túl sok infóm róla, de ha tudok segitek.
Szia:
Sikerült nagyjából kibontani az elektronikát, mit ne mondjak volt vele munka. Teszek fel pár képet róla. Látszani fog a képen hogy FET egyik lábánál barna folt van olyan mint ha égésnyom lenne, ezt valahogy meg lehet mérni hogy jó e vagy sem. A kibontásnál elszakadt két ellenállás szára és egy hosszúkás lapos alkatrészen megsérült a bevonat. Még annyit hogy ezeket az alkatrészeket kivétel nélkül meg tudom boltba venni? Ezek után megpróbálok valami épkézláb rajzot csinálni, ami valószínűleg macerás lesz mert még soha nem csináltam effélét.
sziasztok segitséget szeretnék kérni
![]() ![]() ![]()
Mondjuk ellenőrzöd, hogy helyesen működik-e a megszakító. Kinyit egyáltalán, vagy zár teljesen? Érintkezik? Van olyan utángyártott megszakító, ami le van lakkozva a rugónál, így nincs kapcsolat a kivezetése és az érintkezője között.
Az nem fet, hanem darlington tranzisztor, a régebbi gyújtásokban kivétel nélkül ezt használták. Nembiztos, hogy kapható, de helyettesitőt találni. Az a hosszúkás alkatrész nemigen kapható, azt hiszem az is ic. Forraszd meg valahogy.
Még annyit: ez a gyújtás akkumulátoros, nem kell neki gerjesztőtekercs, viszont a gyújtótrafó jó ha eredeti.
Mit és hol mérjek hogy kiderüljön vajon jó e az áramkör?
A darlingtont ellenőrizd először. Diódamérő állásban B-E, B-C, és C-E közt kell mérni. A műszer pozitiv vezetékét a bázisra tedd. A C-E mérésnél pedig a kollektorra.
A tápfeszültség meglétét kell még ellenőrizni minden aktiv alkatrésznél. Nemártana az elkókat is mérni, ha van műszered hozzá.
Üdvözletem.
Akkor kérdeznék tisztelettel. ![]() Szóval nekem amal SEM svéd gyújtásom van 94es aprilia rx 125 tipusu motoromba. Sikerült rájönnöm, hogy a tirisztorral egybeépített gyújtó trafó romlott el. Ezt szeretném megépíteni. Kaptam kölcsön 1et ami házilag volt megcsinálva, és működött vele, ezért megpróbáltam lemásolni de nem jártam sikerrel, sok mindenről le volt kopva az írás ezért találgattunk csak mekkora lehet. Van erről 1 meg motor tekercs kivezetéseiről 1 képem(amit én csináltam ezért néz ki így elnézést!) A kék és fehér vezetékre ment a gyújtótrafó. -tirisztor:6394710/TIC126M -ellenállás:piros/fekete/szürke/arany csíkos -asszem a fekete vezetéken volt még valami, mintha valami egyenirányító diódát mondtak volna, de nem biztos. Nos egyenlőre ennyi jutott eszembe. Ha idő és persze kedv is engedi megköszönném segítséged(tek) Üdv.Tibor
És ha ezt megépítem gondolod jó lesz? Mert enyém csak 125 köbös és nem ktm
![]() Kaptam 1 ilyen sárga gyújtót, ezzel nem akart menni, ráadásul a lendkerék ennél a típusnál rögzített, és a benne lévő cucc forog a főtengelyen, Rxen fordítva.
Ez egy nagyon alap gyújtás, menni kell vele.
Mit értesz azon, hogy a lendkerék nem forog??? ![]() Jó lenne egy fénykép. De ha azzal a képen levő förmedvénnyel ment, akkor ezzel is fog. |
Bejelentkezés
Hirdetés |