Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Páramentesítő készülék házilag
Lapozás: OK   2 / 11
(#) zozz12 válasza oldman hozzászólására (») Dec 30, 2007 1 /
 
Hy!

Ismerem, használom.

De kb. 1 hónap alatt 0,5l víz. Nem kevés egy kicsi?

(#) oldman válasza zozz12 hozzászólására (») Dec 30, 2007 /
 
Erősen keveslem! Bár erősen függ a helyiség méretétől és a kiinduló páratartalomtől.
Nekem cca 15 m3 helyiség (fürdő wc) a problémám, mosás után literszám csurug a csempéről a víz, annak ellenére hogy folyamatosan megy a szellőző, - meg a meleg kifelé!
(#) vegyészmérnök válasza oldman hozzászólására (») Dec 30, 2007 /
 
Ha arra az időre, amíg a forró vizet használod (gőzfejlődés) megnyitod a hidegvizes csapot, akkor a falon kevesebb pára fog lecsapódni. Főleg így télen, amikor a hideg víz hőmérséklete 1-2 °C.
(#) gergelics hozzászólása Jan 6, 2009 /
 
Helo Látom már régen nem foglalkoztok a témával de talán olvassa még valaki. Én is küzdök a párával, és olvastam a neten,hogy a magnézium-klorid és a calcium és kálium-klorid jó vízkötő. Az útkáliba mindeggyik megtalálható. Prbáltam edénybe önteni és a páralecsapodás közelébe helyezni de semmi, most jégakkuval hüttöm mert úgy tudom a pára hideg helyre csapodig le. lehet belőle valami? szerintetek?
(#) pako hozzászólása Márc 18, 2009 /
 
Üdvözletem!

A múltkor kivittem az asztali gépem a műhelybe, és ezekben a hideg időkben annyira bepárásodik az alaplap, hogy fél óráig használhatatlan. Erre a problémára mit ajánlanátok? A cipősdobozokban van az a tasakos páraelszívó, ha abból raknák a gépházba párat, segítene? Vagy valami hatásosabb megoldás kellene?
(#) lecso10 hozzászólása Márc 18, 2009 /
 
Heloto.
Én egy olyan készüléket szeretnék gyértani ha nagy a pára akor bekapcsol egy ventilátort ,magyarul autómatikus páraelszívó!
Kapcsolási rajz kéne vagy ötlet hogy lehetne megvalósítani
köszi
(#) lecso10 hozzászólása Márc 18, 2009 /
 
valami ilyesmire szeretném használni a páramentesítőt itt itt a link várom a megoldásokat köszi
(#) szaszni hozzászólása Nov 19, 2009 /
 
Hellosztok

Nátrium szulfátot hol lehet kapni milyen boltba?
(#) szaszni válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 20, 2009 /
 
Köszi szépen.
(#) gerenk válasza szaszni hozzászólására (») Nov 20, 2009 /
 
Kalcium-kloridot időnként lehet kapni az aldi boltokban
3x1,5 kg-os kiszerelésben, ezt használják páramentesítőkbe, más boltokba kpl-en árúlják kb
2500 Ft-ért /készülék+betét, vagy két betét/ de nagyon
kevés a kalcium-klorid.
Vegyszer nagykerben 25 kg-os kiszerelésben még olcsóbb lehet.
(#) FerrGhini hozzászólása Okt 28, 2010 /
 
Egy kocsi belső terének páramentesítését hogyan oldanátok meg?
(#) Inhouse válasza FerrGhini hozzászólására (») Okt 28, 2010 /
 
Levegőt fújatsz az üvegfelületre a ventilátorral.

Üdv
Inhouse
(#) balazswo hozzászólása Dec 15, 2010 / 1
 
Sziasztok!

Nemrég nekiálltam egy páramentesítőnek, mert már nem bírtunk a penésszel a falakon. Sajnos, a gyakori szellőztetés sem hozta meg a kellő hatást, a gyári mentesítők számunkra pedig megfizethetetlenek. Az alap elképzelés az volt, hogy peltier elemekkel alul hűtöm a levegőt és a rá szerelt hűtőbordán lecsapódik a víz, ami aztán belecsöpög valami edénybe, ahonnan nem tud újra elpárologni. A dolog eddig úgy áll, hogy ebay-en beszereztem 5 db. 40x40-es méretű, 60W-os peltier elemet (darabonként egy 1000-esre jött ki szállítási költséggel együtt). Most még csak egy elemmel próbálkozok, de elég bíztatóak az eredmények. Az elem hideg felére felszereltem egy TO-3 tokhoz való hűtőbordát. A bordák lefelé néznek. A meleg oldalát meg egy kibuherált P2-es procihűtővel hűtöm jobb híján. Sajnos, ez a peltier elem alacsony feszültségen, de nagy áramon dolgozik. Jelenleg egy ATX táp 12V-os ágával tudom hajtani, amin jó esetben is csak max. 12V-ot tudok levenni az elememhez használható max. 15V helyett, de ezen a problémán még dolgozom.
A deszkamodell jelenleg úgy néz ki, hogy a TO-3-as hűtőborda épp belefér egy joghurtospohár szájába és abba csöpög le a kondenzvíz. Egy 8-10 órás járatás után a pohár kb. negyedéig van.
A következőkben 4 elemet akarok együtt hajtani. Az elképzelésem a következő: a négy elemet négyzetes kiosztásban egy nagyhűtőbordára fogom fel, ezt hűtöm majd egy jó nagy ventillátorral. Az elemek hűtött oldalaihoz pedig TO3-as bordákat szerelek. Tervezek még némi átalakítást a hűtőbordákon, de azokról majd később.
Majd írok a tapasztalatokról.
Akinek van valamilyen javaslata, nyugodtan tegye közkinccsé!
(#) Libus válasza balazswo hozzászólására (») Dec 15, 2010 /
 
Jó úton jársz, de sajna egy kompresszoros hűtő hatásfokban és pára lecsapatási teljesítményben is köröket ver a Peltier elemes megoldásra.
Ha fogsz egy sima háztartási hűtőt és azt alakítod át ilyen feladatra, akkor talán olcsóbban is megúszod és energiában is kevesebbe kerül.
Igen, tudom, viszont sokkal több helyet foglal

RZ
(#) balazswo válasza Libus hozzászólására (») Dec 15, 2010 /
 
Az eredeti elképzelés úgy nézett ki, hogy ez egy kicsi készülék lesz, de lehet, hogy a megoldás egy kompresszoros lesz. Van is egy motorom, amit biciklipumpálásra használok és sajnos nincsenek meg az alkatrészei, de ha muszáj, akkor nekifekszem.
(#) hammer14 válasza balazswo hozzászólására (») Dec 15, 2010 /
 
Szia

Van a problémádhoz kapcsolódó javaslatom. Bár ez nem teljesen páramentesítés. A falak milyen vastagak?
5cm-es nikecel(hungarocel) szigetelés olyan mintha +30cm -es falat felhúznál mellé! Ha nem hideg a fal nem csapódik le a pára.... Legalábbis nem oda sarkok hőhídjait megszünteti ! Ez volt az egyik tippem,a másik meg festék boltba van penész álló festék amibe olyan anyag van keverve hogy a penész ne éljen meg rajta. Utóbbi nem túl drága megoldás,de az előbbi hőszigetelés nem csak arra jó hogy a penész ellen küzdj hanem a kevesebb fűtésszámla is jó dolog! Párás helységeknél kell megszüntetni egyből a párát, gondolok most pl amerikai konyhára,gáztűzhely fölé egyből elszívó akkor 1 helység kilőve marad még a fürdő oda meg teheted a szerkezeted,mert ott aztán lesz mit kicsapatnod !
Nálunk is hasonló gondok voltak mint amit írtál,de mi megcsináltuk amit leírtam és egész jó a penész terjedése megállt,ahol lefestettük sima festékkel oda sem telepedig vissza + a szekrények hátulja sem vizes már,mert a konyhába lévő elszívó egyből eltünteti a gőzt.
(#) eike válasza Libus hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
Sziasztok!

Építkezés alatt vagyok, a beton plafonról napi 1l vizet sepregetek le. A bérlést nem szeretem, a készülék ára nagyon drága. Viszont van egy nem használt régi hűtőm (tudjátok amiben felül egy kis fagyasztó is van) illetve van egy kis táska kompresszorom is. De hogy lesz ebből páragyűjtő? Tudnátok segíteni? Előre is köszönöm! Csak a gyors elmélet érdekelne, a többit igyekszem magam összerakni.
(#) klimás56 hozzászólása Dec 30, 2010 /
 
Sziasztok! Javasolnám egy használt, de működőképes ablakklima beszerzését! Egy az egyben be kell tenni a szárítandó helységbe, ha hűvös van,a termosztát kiiktat, és nagyon jó eredménnyel lehet a nedvességet elvonni. Gyakorlati tapasztalatom alapján: csőtérés következtében a plafon totál átázott, a béléstestek mellett folyt víz, a padlón kb 5 cm vastagon állt a pocsolya az egész lakásban, ilyen körülmények után napi 20-30 liter vizet "szedett" össze a klíma mindössze 2,4 kW-s hűtőteljesítménnyel. A cseppvíz elvezetőjét egy gyerekkád fölé raktuk , így gyűlt össze az anyag.
(#) eike válasza klimás56 hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
Pont ez jutott eszembe este is, hogy amikor a munkahelyemen ment a mobilklíma, akkor naponta többször kellett a tartályát kiborítani, mert mindig megtelt. A mobilklímát hűtésre vagy fűtésre érdemesebb állítani? gondolom az ablak felőli részét most nem kell kidugni az ablakon, és végülis akkor mind1 hogy milyen fokozatban van, de mégiscsak megérdezem
(#) klimás56 válasza eike hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
Szia! Nagyon jó ötlet a mobil is! A csövet természetesen nem kell kidugni, sőt ha HŰTÉSRE állítod , a csövet akár közvetlen a falra is irányíthatod!

A fokozat meg maximális, úgyis egy idő után felfűti a helységet.
Azt azért figyelni kell, hogy 30-32°C fölé ne nagyon menjen a hőmérséklet, ne terhelődjön túl a kompresszor. A cseppvizet célszerű lenne direktebe kivezetni egy nagyobb edénybe.
(#) csjohnny válasza balazswo hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
A peltieres megoldás működik ,igaz kisebb teljesítményű és nem lehet egy ipari kompresszoros géppel összehasonlítani, de szerintem hatásosabb a tablettás és vegyszeres megoldásoknál. Én vásároltam egy peltieres páramentesítőt kb10000 Ft-ért és nálunk bevált.
Nem tudom lehet e itt márkát vagy típust leírni, nem akarom reklámozni a terméket.
Egy 60W os peltier van benne olyan 40x40mm méretű kétoldalán aluminium hütőbordákkal. A meleg oldalon 12vos rendszer ventillátor hűti, a hideg oldalon csak a hütőborda ami alatt egy tartály ahová frankón csepeg a víz. A tartályban van egy úszókapcsoló ha megtelne kikapcsol a készülék, és világít rajta egy piros led. Ha kihúzom a tartályt e helyéről akkor is kikapcsol a készülék.
12V-os tápegységget is adtak hozzá nagyon hasonló dobozolása van olyan mint egy laptopénak.
(#) balazswo válasza csjohnny hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
Szia!
Most kissé parkoló pályára került a peltieres páraleválasztó fejlesztése és nem tudtam még megítélni, hogy érdemes-e folytatni. Arról tudnál némi infót adni, hogy a páramentesítőd mennyi vizet tudot leválasztani egy nap?
Gondolom, a tápegysége valami kapcsoló üzemű táp lehet.
Ha szépen megkérlek, tennél fel néhány képet a felépítéséről? Köszi!
(#) balazswo válasza eike hozzászólására (») Dec 30, 2010 /
 
Szia!
Lenne pár ötletem, de ahhoz tudni kellene, hogy milyen hűtőről van szó: abszorpciós vagy kompresszoros. Bár mindegyiket át lehetne alakítani, de szerintem nem ér meg annyit a buli. A kompresszorost azért cikis átalakítani, mert egy merev csöves rendszere van a hűtőszekrény alakjára hajlítgatva, ami bontáskor könnyen sérülhet. Gázzal újratölteni ezt a rendszert meg elég húzós lehet.
Ha jól tudom, az abszorpciósban is van pár cső, amit nem szabad megsérteni.
Szerintem hagyd nyitva a fagyasztó ajtaját!

(#) csjohnny válasza balazswo hozzászólására (») Jan 1, 2011 /
 
A legtöbb mennyiség az ha jól emlékszem 23C és 70% páratartalomnál volt két hétig ment naponta 10 órától 13 ig és 14 órától 17 ig egy időkapcsolóra kötöttem rá.Ez idő alatt több mint fél liter víz volt a tartályában. Sajnos a lakás m2-eréhez képes elég kevésnek bizonyult a szerkezet (43m2) , lehet hogy egész nap kellet volna üzemeltetni és akkor több is lecsapódott volna. Inkább csak fürdőszobába vagy garderóbba való szerintem. Persze rakok fel róla képeket. A jövőhét közepe körül!
(#) balazswo válasza csjohnny hozzászólására (») Jan 1, 2011 /
 
BÚÉK!

Köszönöm szépen az infókat és előre köszönöm a képeket is. Az adott infók alapján újra értelmét láttam nekiállni a párátlanítómnak, de nem tudtam elég jól hűteni a 4 db elem meleg oldalát, ezért a hideg oldal nem hűlt le eléggé. Most hűtőborda híján vagyok, de majd beszerzek párat és akkor majd újrapróbálkozom. Egy ATX tápegységgel sikerült meghajtanom a 4 peltiert egyszerre, de csak 11V-on tudom hajtani őket. Bár, amíg nem tudom eléggé hűteni az elemeket, addig nem akarom jobban terhelni őket.
Ha lesznek új tapasztalatok, megosztom az érdeklődő közönséggel.

Üdv!
(#) Alkatel hozzászólása Jan 2, 2011 /
 
Ez itt egy gyári, talán érdekel valakit.
(#) balazswo válasza Alkatel hozzászólására (») Jan 3, 2011 /
 
Hálás köszönet a képekért!
Most már biztosan tudom, hogy az én hűtőbordám nagyon gyenge a peltier modulhoz. Megpróbálok beszerezni valami hasonló méretű bordát, mint ami a képen van, bár nem akarok már többet költeni a projektre, mert már többe van, mint ha vettem volna egy kis teljesítményű gyárit.
(#) poros válasza balazswo hozzászólására (») Jan 3, 2011 /
 
Szia. A neten 10 000 alatt nem találtam. Talán érdemes volna vele tovább próbálkozni. Így első olvasásra egyszerűnek tűnik . Véleményem szerint a peltier teljesítménye a kulcsa a dolognak a többi már nem okozhat gondot. Vagy , tévedek ?
(#) Alkatel válasza balazswo hozzászólására (») Jan 3, 2011 /
 
Ez egy 35 wattos elem. Napi fél liter vizet tud a szárító szobában.
(#) balazswo válasza Alkatel hozzászólására (») Jan 3, 2011 /
 
Hajjaj, az én elemeim max 60W fogyasztásúak max teljesítményen. Ha hozzáadom az átpumpált hőt is, akkor illene legalább 100W-ra méreteznem a hűtőbordát. Azt hiszem ebből vízhűtés lesz...
Következő: »»   2 / 11
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem