Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Rendelés külföldről (eBay - Paypal)
VÁM és ÁFA jellegű kérdéseket/hozzászólásokat, indoklás nélkül törlik a moderátorok!
Lapozás: OK   143 / 252
(#) Bell válasza freddyke hozzászólására (») Jan 12, 2018 /
 
Párszor jártam úgy, hogy a rendelés után 1 hónappal jelezték a postázást, a szállítási határidő még 60 nap volt és a következő napon már nem volt lehetőség reklamálni.
(#) freddyke válasza tbarath hozzászólására (») Jan 12, 2018 /
 
Kikérem magamnak. Ugyanazt írtam sokadjára is, csak kiegészítettem. Paypal-en a folyamat minden apró részlete fent volt, sokszor alaposan áttanulmányoztam. Az eladó óriás cég, nem abból szerzi a profitot, hogy embereket csesz át. Egy kicsit más kategória és az eset kapcsán is kizárható volt, hogy átcseszte a fejem. Tökéletesen írok, beszélek angolul, félreértés kizárt. Bemásolhatom a paypal válaszát. Szimpla tény, hogy a többi hivatalos felkeresésre nem jött válasz. Az árfolyam manipuláció alatt ezt értem: 1) középárfolyam felett adták el a GBP-t, visszavásárlásnál középárfolyam alatt vették vissza (az aktuális árfolyamtól függetlenül), 2) attól tették függővé, hogy az eredeti árfolyamon vagy az aktuális árfolyamon kapom vissza a pénzem, hogy az eladó partial vagy full refund-ot csinál.

Te voltál kíváncsi a részletekre. Segíteni nem tudsz, csak kötekszel azon, amit leírtam. Szerintem is fejezzük be.
A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2018
(#) llax válasza freddyke hozzászólására (») Jan 12, 2018 /
 
Szerintem nincs ebben semmi manipuláció. A full refund az, amikor az eladó egy összegben visszaküldi a pénzt, cent/penny/stb. pontossággal, ekkor a PayPal is annyit ad vissza forintban, amennyit korábban levont. Azt Te is írod, hogy a pénz több részletben jött, nem volt full refund, hanem több partial refund. Ha a visszapostázást állja a kereskedő, azt jobb külön kérni, akkor biztosan nem lesznek bonyodalmak. Láthatóan lettek bonyodalmak, de azokat nem a PayPal okozta, az árfolyam változásáról sem tehet.

Most játszd végig ezt a PayPal nélkül. Lehet, hogy néhány %-kal kisebb a veszteség (olcsóbban vált a bank), de az árfolyam változást ugyanúgy buktad.
(#) tbarath válasza freddyke hozzászólására (») Jan 12, 2018 / 1
 
Idézet:
„Az eladó óriás cég, nem abból szerzi a profitot, hogy embereket csesz át. Egy kicsit más kategória”

Lehet hogy az eladó óriáscég, de paypal se egy garázsbété: Bővebben: Link. Azok a B betűk milliárd dollárt jelentenek.

Idézet:
„Az árfolyam manipuláció alatt ezt értem: 1) középárfolyam felett adták el a GBP-t, visszavásárlásnál középárfolyam alatt vették vissza (az aktuális árfolyamtól függetlenül)”


Ez nem árfolyammanipuláció, hanem a pénzváltás így működik. Senki se fog neked középárfolyamon váltani, hanem attól olcsóbban vesz és drágábban ad el. A kettő közti különbség az ő bevétele, ebből fizeti a költségeit, és ebből van profitja - már ha jól csinálja.
Egyébként eléggé rossz árfolyamon vált a paypal, ezért én minden pp vásárlásnál azt választom, hogy az eredeti pénznemben terhelje meg a számlámat, és majd a bankom vált pénzt.

  1. 2) attól tették függővé, hogy az eredeti árfolyamon vagy az aktuális árfolyamon kapom vissza a pénzem, hogy az eladó partial vagy full refund-ot csinál.


Ez pedig gondolom le van írva az ászf-ben, amit nyilván senki se olvas el.
Persze ebben is van logika, mert a full refund esetén jogos az az elvárás, hogy kapd vissza a teljes pénzedet, árfolyamváltozás ide vagy oda. A partial refund pedig a termék valamilyen hibája miatt az eladó és a vevő közötti alku eredménye, szóval ilyen esetben ők megegyeznek egy összegben, a pp pedig továbbítja. Nyilván nem fognak "jótékonyságból" olyan múltbeli árfolyamot használni, amin ők jelentőset buknának.

Idézet:
„Segíteni nem tudsz, csak kötekszel azon, amit leírtam.”


Már megbocsáss, de te kezdted azzal, hogy "Egyszer megkárosított a paypal 30 ezer forint körüli összeggel", meg hogy "A paypal adminisztrációs elcsúszás alapján (full refund, partial refund kérdése) manipulálta az árfolyamot."

Aztán kiderült, hogy az "megkárosítás" és az "árfolyammanipuláció" az részben az árfolyamváltozás, részben a pénzváltás rendes menete, valamint az, hogy a paypal nem tekinti full refund-nak a többszörös partial refund-ot. Ami valahol teljesen jogos.

És az eladó szerintem azért állítja határozottan a full refund-ot, mert ő a saját pénznemében az utolsó fillért is visszaküldte neked, tehát az ő értelmezése szerint ez full refund. A paypal értelmezése szerint pedig nem.
(#) Kovidivi válasza tbarath hozzászólására (») Jan 12, 2018 /
 
Nekem csak egy kérdésem van: mekkora összegről beszélünk, ha 30eFt a bukás, ami az árfolyam változásból ered? Több millió Ft?
(#) tbarath válasza Kovidivi hozzászólására (») Jan 13, 2018 / 2
 
Nem feltétlenül kellett ehhez ekkora összeg, a GBP rendesen beszakadt a brexittől.

De ami nekem nagyon büdös: "Paypal-el fizettem. 6-9 hónap elteltével visszaküldtem árukat"

Szóval mivan? Veszek valamit, majd 6-9 hónap múlva visszaküldöm? No way...

Aztán: "4db-ot vettem a termékből. Kettőt azonnal visszaküldtem a vásárlás után (az eladóval így volt megbeszélve előre, hogy miért az nem lényeges most)."

Már megint: mivan?

És satöbbi. És persze a paypal a kötsög...
(#) freddyke hozzászólása Jan 13, 2018 /
 
Próbálok egyben válaszolni a válaszaitokra. Nagyon sok EUR/GBP-s vásárláshoz kapcsolódó visszaküldésem volt. Már egy nap elteltével is szinte kizárt, hogy visszatérítésnél pontosan ugyanaz legyen a devizaárfolyam. A vitatott eset kivételével, mindig az eredeti árfolyamon kaptam vissza az eredeti összeget HUF-ban. Teljesen mindegy, hogy teljes visszatérítés, egy vagy több részleges visszatérítés ugyanarra a vásárlásra (különböző időpontokban). Szerintem ennek oka, hogy visszatérítésnél az eredeti tranzakciót veszik alapul az eredeti árfolyammal. Vásárláskor középárfolyam felett adják el a devizát, mindegy hogy a paypal, kártyatársaság (MasterCard, Visa, stb) vagy bank váltja. Szerintem nincs olyan, hogy a tranzakció visszavonásakor alacsonyabb árfolyamon váltják vissza. Ha ettől eltérő tapasztalattal rendelkeztek, kérlek osszátok meg.

Az említett cégnél 1 év volt visszaküldésre: Bővebben: Link. A termék kézzel készül (minden darab nagyon különböző), limitált széria volt, a minősége közel sem a gyártótól megszokott. Másodszorra sem jött össze egy elfogadható esztétikai állapotú darab, ezért megbeszéltem velük, hogy vásárolok 4db-ot, megnézem nekem melyik tetszik és original állapotban visszaküldöm a többit. A váráslás 2016.05.23-án volt (GPB középárfolyam (xe.com) 409.04 HUF, paypal árfolyam 426.61 HUF). A megbeszéltek szerint 2db-ot visszaküldtem, erre a visszatérítés 2016.06.14-én történt (GBP középárfolyam 396.45 HUF (xe.com), paypal árfolyam 426.61 HUF). Ugyanezen a napon az eladó visszatérített előző/más tranzakcióból származó szállítási költséget (és gyanítom ez okozta az egész problémát), amelyet szintén 426.61 HUF-os árfolyammal kaptam vissza. Novemberben, az üzlettel való megegyezést követően visszaküldtem a másik kettőt (egyet garanciálisan, egyet original), amelyre a visszatérítés 2016.12.02-én történt (GBP középárfolyam 372.45 (xe.com), paypal árfolyam a tranzakciónál 361.85 HUF). Ekkor jött vissza kevesebb pénz, pont annyival mint amennyi a 2016.06.14-ei szállítási költség visszatérítés volt. Erre már nem emlékeztem, de újra elolvastam az e-mail-eket.

Arra lennék kíváncsi, hogy 2016.12.02-ai tranzakciónál miért látszik 361.85 HUF-os árfolyam. Szerintem nem a deviza visszaváltás miatt (mert azt az eredeti tranzakció szerinti árfolyamon kellene visszaváltani), hanem szállítási költség visszatérítést visszakompenzálták, nehogy egy HUF-al is többet kapjak vissza, mint az eredetileg kifizetett HUF összeg.

Miután a paypal-el nem jutottam tovább, erősködtem az eladóval, hogy tegye rendbe a tranzakciókat aszerint, ahogyan a paypal-nek ez megfelelő lenne, de azt állította, hogy már nincs rá mód.
(#) llax válasza freddyke hozzászólására (») Jan 14, 2018 / 1
 
Kicsúsztál a 180 napból, az azon túl visszaküldött pénz már nem lehet "refund".
A postaköltség visszatérítésre van külön opció a PayPal-nál, ha nem ezt használta az eladó, akkor az összeg is nagyobb volt, mint amit "refund" keretében kaphatnál.

Nincs itt semmi átverés. A PayPal-nál elég vastag az adás/vétel különbözet, általában jobb, ha a bankoddal váltatod a pénzt (vagy megbízható webshop esetén kihagyod a PayPal-t).
Kivéve a refund esetét! Ha nem a PayPal váltja a pénzt (vagy kihagyod - közvetlenül fizetsz), akkor mindig ott lesz az adás-vétel különbözete és minden esetben bukod (vagy nyered) a két időpont közötti árfolyam különbözetet.
Ez a Te esetedben annyit jelentett volna (pl. közvetlen kártyás fizetéssel), hogy már az első visszatérítések esetén is kevesebbet kapsz vissza, a decemberinél picivel többet (a PayPal-hoz képest). Még az sem zárható ki, hogy az egésszel rosszabbul jársz, ha a PayPal-t kihagyod a játékból. (kiszámolható - a középárfolyamot felejtsd el - annyiért senki nem ad-vesz valutát)
(#) tbarath válasza freddyke hozzászólására (») Jan 14, 2018 / 1
 
Akkor "Az eladó óriás cég" témát szerintem le is zárhatjuk, a Paypal-hez képest garázscég.
A refund-ra 180 nap van, partial refund esetén pedig még refund fee is van. Ráadásul pont a két időpont között, 16 júniusban volt a brexit szavazás, amitől eléggé megzuhant a font. Ha ezt összerakod a 180 nappal akkor meg is van az árfolyamkülönbözet oka.

Arról pedig nem a pp tehet, hogy se az eladó, se a vevő nem ismeri a szabályokat.
(#) freddyke válasza tbarath hozzászólására (») Jan 14, 2018 /
 
A világ legnagyobb kerékpáros online üzletének mondja magát. De ez most lényegtelen. Pont a paypal méretű cégek (és bankok) követték el a történelemben a legnagyobb csalásokat. Ezt csak úgy mondom, nem kell hozzájuk annyira ragaszkodni.
180 napon túl történt és az van a tranzakciónál, hogy refund. Mi más lenne?
Más megvilágításban a szállítási költség kivételével (mert az nem járt vissza) a két refund mínusz az eladó által tévesen (másik tranzakcióból) refund-olt összeget kaptam vissza. A három refund HUF-ban megegyezett az eredeti vásárlásnál kifizetett HUF-al. Hogy ki szúrta el, az eladó vagy a paypal lényegtelen, nekem hiányzik a pénzem.
Szerintem itt valamit nagyon félreértetek. Az ebay-es tranzakcióknál "Purchase"-t látok, ezek viszont Payment-ek voltak. Nem lehet ez a félreértés oka? Összehasonlításképpen, találtam másik (extrém) tranzakciót, amely 3 hónapon belül 3 részletben (különböző dátumokon) lett refund-olva és ugyanaz a HUF összeg érkezett vissza. Találtam olyat is, amely 90-100 nap után volt, itt már rosszabb árfolyamon jött vissza a refund. A 180 nap így egyáltalán nem igaz az én esetemre. Valahol, de már nem tudom hol, lehet állítani, hogy a paypal váltson vagy ne. Nem lehet, hogy közben én ezt átállítottam és azóta történik a visszaváltás más árfolyamon? (Ennek gyökeresen ellentmond, hogy a paypal nem ezzel indokolta a reklamációt.)
(#) freddyke válasza llax hozzászólására (») Jan 14, 2018 /
 
Idézet:
„Kivéve a refund esetét! Ha nem a PayPal váltja a pénzt (vagy kihagyod - közvetlenül fizetsz), akkor mindig ott lesz az adás-vétel különbözete és minden esetben bukod (vagy nyered) a két időpont közötti árfolyam különbözetet.”
Ennek megcáfolására csatolom az előző hozzászólásban említett másik tranzakciót. Összeadva az MCARD-ra történt refund-okat, pontosan 53968 HUF jön ki, az eredeti vásárlás HUF összege. Pedig itt volt május 25, június 8, június 21 és július 14. Mint sokszor leírtam, szinte mindig az eredeti HUF összeget kaptam vissza (közvetlenül kártyával fizetve is), bár a legtöbb refund egy-két hónapon belül volt. Ahogy az előző hosszászólásban írtam, sajnos találtam más eseteket is, ahol más árfolyamon váltottak vissza.
A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2018

4.jpg
    
(#) freddyke válasza freddyke hozzászólására (») Jan 14, 2018 /
 
Sajnos már nem tudtam szerkeszteni. Talán félreértelek és ugyanazt igazoltam, amit leírtál. Mi a magyarázata, hogy néhány (a vitatottól eltérő) esetben nem az eredeti árfolyamon lett visszaváltva a pénz? Pl. vásárlás 2016.07.11-én, paypal árfolyam 327.26 HUF = 1 EUR. 2016.10.12-én refund, a paypal árfolyam 296.98 HUF=1 EUR. Pontosan ugyanezen a napon, ugyanattól az eladódól volt egy másik (szeptemberi vásárlásból származó refund), amelynél az árfolyam megint megegyezik a vásárláskorival, 322 HUF = 1 EUR. (Tehát nem "paypal vagy nem paypal átváltás" beállítás függő.)
A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2018
(#) tbarath válasza freddyke hozzászólására (») Jan 14, 2018 /
 
tl;dr
Azzal kezdted, hogy "Egyszer megkárosított a paypal 30 ezer forint körüli összeggel", aztán jött "A paypal adminisztrációs elcsúszás alapján (full refund, partial refund kérdése) manipulálta az árfolyamot" duma.
Azóta egyértelműen kiderült, hogy ez nem igaz. És innen kezdve engem nem érdekel ez a story.
(#) llax válasza freddyke hozzászólására (») Jan 14, 2018 /
 
Ha HUF-ban vonta a PayPal a pénzt, akkor pont ugyanannyi HUF jön vissza (határidőn belüli, szabályok szerinti) refund esetén, mint amennyit levont a PayPal. Ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy PayPal egyenleg terhére fizetsz, vagy kártyával a PayPal-on keresztül.
Teljesen más eset, ha átállítod, hogy ne a PayPal váltson (nálad egyértelműen az váltott), akkor EUR-ban (vagy egyéb, eladó pénznemében) vonja a pénzt és pont ugyanannyi EUR-t (v. egyebet) kapsz vissza, mint amennyit levont. A betett képen se HUF összegeket látnál. No ekkor van az említett eset, amikor minden váltás és árfolyam változás különbözete megjelenik, határidőn belüli refund esetén is. De nem a PayPal felületén, hanem a bankszámládon. Ugyanez vonatkozik a közvetlen fizetésre is (pl. banki átutalás, vagy kártyás fizetés a bolt felületén).
(#) freddyke válasza tbarath hozzászólására (») Jan 14, 2018 /
 
Látszik, hogy fogalmad sincs az egészről és értelmes magyarázatot sem tudtál rá adni. Minden, amiről írtam szerinted nem létezik. Gyanítom, hogy neked egyetlen hasonló eseted sem volt, nekem több tucatnyi és még keveset is mondtam. Tudomásul vettem és megkérlek ne válaszolj a hozzászolásaimra, ne próbáld tovább lejáratni a becsületem.
(#) tbarath válasza freddyke hozzászólására (») Jan 14, 2018 /
 
Idézet:
„Látszik, hogy fogalmad sincs az egészről és értelmes magyarázatot sem tudtál rá adni.”

Mire adjak értelmes magyarázatot?
Összeírkálsz mindent, amiről aztán szépen sorban derül ki hogy ez se igaz, meg az se úgy van. Az mindenesetre szépen látszik, hogy összevissza kavartál egy online bolttal, csak aztán kicsúsztál a refund időszakból. Meg hogy a sokszor partial refund nem is feltétlenül full refund, meg jött közben egy brexit és miatta egy GBP omlás, az eladó is beszél összevissza, aztán persze a paypal-re haragszol.

Idézet:
„Gyanítom, hogy neked egyetlen hasonló eseted sem volt, nekem több tucatnyi és még keveset is mondtam.”

Jól gyanítod.
Az pedig hogy neked több tucatnyi (ez ugye magyarul 24-et vagy nagyobb számot jelent) ilyen kavarásod volt, hát arra tényleg nehéz olyat mondani, amit ne olyannak éreznél, hogy próbálom "lejáratni a becsületed" (sic)...
(#) atus1981 hozzászólása Jan 16, 2018 /
 
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy ha az ebay azt írja, hogy
Idézet:
„Item location: München, Germany”
, 137 euro a cucc és 10 euro postaköltséget számolnak fel, akkor nem kell ÁFA-t fizetnem? Tudom, hogy kínából fogják oda küldeni és onnan hozzám. Azt írja a terméklap, hogy a DHL szállítja.
Köszi.
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2018
(#) Kovidivi válasza atus1981 hozzászólására (») Jan 16, 2018 / 1
 
Pár napon belül meg fogod kapni, minden plusz költség nélkül. A terméknek ténylegesen Németországban kell lennie, ami EU tagállam. Ha kínából küldik, akkor teljesen jogosan igényelhetsz vissza pénzt a csúszás, és az esetleges pluszköltségek miatt!
(#) atus1981 válasza Kovidivi hozzászólására (») Jan 16, 2018 /
 
Köszönöm szépen!
Szállítási határidő január 26.
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2018
(#) tbarath válasza atus1981 hozzászólására (») Jan 16, 2018 / 1
 
EU-n belül nem kell se vámot, se áfát fizetned. Én is rendeltem Németországból ebay-en hasonló nagyságrendben, gond nélkül megérkezett, nem kellett semmit ráfizetnem. Annyi "extra" volt, hogy itthon nem a DHL, hanem az MPL szállította ki.
(#) david10 hozzászólása Jan 16, 2018 /
 
Sziasztok,
Az Oroszországból érkező csomagokra kell-e vámot fizetni?
Ha jól értettem, Oroszország egyik fele Európához tartozik, míg a másik fele Ázsiához.
Nem nagy érték, nem nagy csomag, de jó volna, ha nem kellene vámot fizetni.
Ez volna a konkrét termék:Bővebben: Link
A választ előre is köszönöm!
(#) Massawa válasza david10 hozzászólására (») Jan 16, 2018 / 1
 
Elvben minden árura ami nem az EU-n belüli ( nem kontinensröl van szo, hanem arrol a 28 államrol, amik az EU tagjai, plusz néhány kivétel mint pl Svajc) egy bizonyos érték felett vámot kell fizetni.
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2018
(#) tbarath válasza david10 hozzászólására (») Jan 17, 2018 / 1
 
Kell, mert nem EU, az mondjuk más kérdés, hogy átjut-e a vámon vagy nem. Sok esetben átjut, de erre nem szabad építeni.
Egyébként általában nem a vám a probléma, hanem az egészre pakolt 27% áfa. Szóval ezt a 47 fontot nyugodtan veheted olyan 60-nak, ha nem többnek.
(#) david10 válasza david10 hozzászólására (») Jan 17, 2018 /
 
Köszönöm a válaszokat!
Még 60 fontot is bőven megér a termék.
További szép napot mindenkinek!
(#) attika hozzászólása Jan 18, 2018 /
 
Sziasztok.
A képen látható fehér csatlakozóhoz keresnék kábel sarut.
Akárhogy írom be a keresőbe nem talál semmit.
Aki tudna ebbe segíteni nekem az ne tartsa magában.
Köszönöm.
(#) tbarath válasza attika hozzászólására (») Jan 18, 2018 / 1
 
Mit értesz saru alatt? Ez a csatlakozó egy lengő mama, gondolom lengő papát vagy beültethető papát keresel hozzá.

Írd be gugliba a "3d printer stepper motor connector" kifejezést, és az első pár oldalt kattintsd végig szerintem, én találtam már meg így alulspecifikált csatlakozókat.
(#) attika válasza tbarath hozzászólására (») Jan 18, 2018 /
 
Arra a sarura gondoltam ami a fehér csatlakozóba van belepattintva, amit fogóval rányomok a kábel végéreés úgy bele a csatlakozóba.
(#) nedudgi válasza attika hozzászólására (») Jan 18, 2018 /
 
Ezen a képen nem jól látszik, mit keresel.
Itt van olyan csatlakozó?
(#) attika válasza nedudgi hozzászólására (») Jan 18, 2018 /
 
Meg is van.
Köszönöm.
Ez lenne az, így már megtalálni az ebay-on is.
(#) Jambi hozzászólása Jan 21, 2018 /
 
Szervusztok!
5 éve vásárolok már e-bay-ről, paypal-es fizetéssel. Most rendelnék egy kollégámnak telefontokokat, amikor a fizetéshez érek, felajánlja a paypal-es meg a kártyás fizetési módokat. Választom a paypal-t beírom az e-mail címet, a jelszót, ezután csak forog a kis kör és írja, hogy ellenőrzi az adatokat és nem történik tovább lépés. Beléptem a paypal oldalon a fiókomba, ott nem látok egyelőre semmilyen problémát. Mi történhetett? Annyi van, hogy az év elején volt egy WIN10 újratelepítés. Segítségeteket előre is köszönöm!
Következő: »»   143 / 252
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem