Tisztelt Kollégák!
Arról szeretnék érdeklődni, hogy a személygépkocsik elektronikus vezérlésű, mechanikus kilométeróráinak a vezérlése és maga a megjelenítő szerv hogyan működik? Valamilyen deprez-szerű megoldás, vagy szervomotor, esetleg valamilyen léptetőmotoros csoda?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv.: Hurka
Amiket ismerek azokban áttételezett bipoláris léptetőmotor van aminek a tekercspárját a kontroller kimenete hajtja közvetlenül.
Üdv!
Én is léptetőmotorosakat láttam eddig. Üdv!Kaszi
A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2013
Üdv!
Én egy
ilyet vettem egy piacon szóval hogy milyen autóban lehett azt nem tudom,de annak a vezérlése elég egyszerű volt mert a hátoldalára fel voltak szerelve egyessével a vezérlő elektronikák szóval ide csak egy táp és egy frekvencia kellet 12v-os felszültség szinten.Mikrovezérlővel PWM jellet csináltam ami egy tranzisztort vezérelt és az kapcsolta a 12v-t.Szépen lehetett vele tekergetni a furdulatszám mérőt és a kilóméter órát is.
De ha nincs hozzá tartózó elektronika akkor viszont neked kell a tekercsekkel olyan mágneses teret csinálnod ami a mérőórát a kívánt pozícióba tekergeti.Ezt a tekercsekre esőáram erősségel illetve a földhöz képest negatív vagy pozitív feszültségek tudod befolyásolni.
Ehez szükséges van a tekercs számától függően H-hidakra amit pwm jelelt hajtasz így megoldotta feszültség szabályzás ami elméletben működhetne is.