Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Szünetmentes táp javítása, élesztése
Témaindító: Thomas10100, idő: Aug 13, 2006
Témakörök:
Szia!
Szünetmentes az áthudalási idejét a névleges teljesítményén 7VA akksikkal kb 10 percig tudja. Ahol több időre van szükség, pl ipari szinten,mert ennyi idő nem elég egy nagy értékű gép leállíttáshoz ott plusz párhuzamos akkukkal , akkupackokkal oldják meg Hogy mekkora akku pack szükséges azt a fogyasztók által felvett teljeítmény határozza meg azaz az igényt számolni kell..
Üdv,
Valahogy nem értem, kis segítséget kérnék. Powercom BNT szünetmentes megadta magát, a töltő áramkör kiiktató Q21 FET rövidzáras. Akkuról megpróbálom indítani, nyilván nem indul el, hát kivettem a FET-et, végigmértem a többi alkatrészt, így indul, tápról is indul, tölti is az akkut, 300milliAmperrel. CN2-4-CN2-5-ön trafóról 18VAC jön le. F1-nek hívott ellenállásnak látszó rövidzáron keresztül. Akkus üzemmódban Q21 gate-n 6V, szóval nagyon ki akarja kapcsolni a töltést. Viszont így kinyiffantja magát a FET, és F1 füstöl egy rövidet (de bírja) Másik Powercom kapcsolási rajzban a töltőáramkör kikapcsolást szintén így oldották meg, rövidzáró fettel, ennek tényleg van így értelme, hogy a az egyenirányított 18VAC-t rövidre kell zárni, és alkatrész legyen a talpán ami kibírja? Vagy valamelyik hibás alkatrészt nem találtam meg? Vagy tervezett avulás? A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2024
Főáramkörről nincs rajz (trafókról)?
Akku üzemben a Q17 milyen vezérlést kap, ehhez képest mit csinál? 6V a Q21 géten is gyanús, mert vagy 12V vagy 0V lehetne. 12V tápfesz rendben?, Q7 előtt és mögött is rendben?
Szevasz!
Nem lehet, hogy a Q21-el csak egy 12 V-os tekercset PFC jelleggel megszaggat, hogy beemelje a feszt a töltő részére? Ezt szkóppal nézd meg. A 6 V gét lehet egy PWM-es átlag műszerrel mérve. Üdv. M. A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2024
F1 az biztosíték. A rövidzár szerintem szünetmentes üzemben működik, hogy ne töltsön az akkura. Még az se lehetetlen, hogy impulzus üzemben, mikor feszültséglökés jelentkezik. Nem szép dolog, de nem tudjuk, mi van a CN2-4, CN2-5 előtt. Ha mágneses söntös trafó, az korlátozza az áramot. A töltésszabályzást nem a Q21 végzi, hanem az LM317.
Szia! Van itt egy részletesebb rajz és azon látszik, hogy a trafótekercset zár rövidre az a FET a diódahídon keresztül. Bővebben: Link
Addig, amíg nem tudjuk, hogyan működik a szoftver.
Mint korábban írtam, ha a 230 V megléte esetén nem működik. A töltésszabályozást az LM 317 végzi, áram pedig csak a szinusz magas szintjén folyik. Akkus üzemben a négyszögjelek nem érik el azt a szintet, hogy tölteni tudna, ellenben vannak olyan tüskék, amik esetleg tönkre is tehetnék az LM317-et. Ez ellen meg tudja védeni a megfelelő pillanatban megnyitott FET. Közben folytattam az ebédemet. Most már csak szkóp kell, megkeresni a hiba okát.
Köszi a válaszokat,
A 16V ott van a CN2-4 2-5ön hálózati üzemben is és áthidaláskor. Szkópom nincs, de a 6V a Gaten multiméterrel elég stabilnak tűnik, és igen, csak akkor van ott amikor áthidal az UPS. AC ban mérve 14 Volt, szóval igen, valószínűleg PWM. Folyamatosan ott van, nem tudom milyen tranziens lenne jelen folyamatosan ami ellen küzdene. Szkóp azt is mutatná. 12V rendben. Töltőfeszültség akku nélkül 10 és 13.7V között ingadozik, azt is jónak gondolom, akkuval stabil. A trafó ilyen - mellékelve , rajzot nem találtam róla, ez olyan trafó? (30 amperes másik FET-et is megette. 25N06L volt benne eredetileg.) Idézet: „Folyamatosan ott van, nem tudom milyen tranziens lenne jelen folyamatosan ami ellen küzdene.” Minden egyes impulzusnál (négyszögjelnél) van túllövés, amit valamivel el kell nyeletni. Használnak erre különféle snubber áramköröket vagy éppen szupresszor diódát. Ha jó a vezérlés, ez is egy használható megoldás. Csak meg kell találni, mi okozza a hibás működést. A 16 V, amit műszerrel mérsz, csalóka. Szinusz esetén a csúcsérték U x 1,41 V. Négyszögjel esetén fix a plató feszültségének értéke, de nem éri el a szinuszét. A terhelést a kitöltési tényezővel követi. A teljes rajzon látható, hogy a főtrafóról kapja a töltőáramot, az pedig nem söntös. A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2024
A C14 -en már az impulzs tüskével megemelt fesz tudod mérni digit multival hálózati üzemben. Mennyi itt inverter esetén (ez DC)?
A trafóról lejövő váltó feszt meg az inverter üzemben mérd meg CN2-4 és CN2-5 ponton (ez AC). Ezeket mérd meg mind hálózat és inverter esetében. Üdv. M. Idézet: ok köszi,„az pedig nem söntös.” Idézet: „A C14 -en” hálózatról 18V, akkuról 30V, 30W terheléssel akkuról 27.7V 200W terheléssel 21.5V (fűtőszálak) Idézet: „CN2-4 és CN2-5 ponton (ez AC).” hálózatról indítva 18.2V, akkuról 18.2V, terhelve 19.2V akkuról indítva 16 körül kezd, aztán mikor terhelést kap, felmegy 19-re terhelés levét után 18 Kimeneti feszültséget kapcsolja 190ről 220ra, terhelésre szépen Átkapcsoláskor vannak ugrások a műszeren. A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2024
Ezek az AC értékek csalósak lehetnek, mert DC-t szaggatunk PWM kitöltéssel, és feszültséget mérünk effektív értéket mutató műszerrel.
A kapcsolgatás pedig három szintre működik. A trafó tartalmaz egy 220 tekercset, és egy 20 V körülit. 1 ha a bejövő tul alacson a 220-on (190), hozzáadja (sorba köti) a 20 V-osat és ez lesz a kimenet. 2 ha a bejövő 210-230 akkor az a kimenet. 3 ha a bejövő 240, akkor a 20V-os tekercset forditva köti be és kivonódik az értéke a bejövő feszültségből, és ez lesz a kimenet. |
Bejelentkezés
Hirdetés |