Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szünetmentes táp javítása, élesztése
Lapozás: OK   37 / 37
(#) mythbuster válasza mythbuster hozzászólására (») Jan 14, 2021 /
 
Tegnap este szántam rá kis időt és sikerült megjavítanom. A rövidzárt valóban az rossz csere okozta, de azután is fennállt a sípolás. Igazából nem csináltam mást, mint lehúztam minden kábelt a nyákról, kimértem egyessével az összes FET -t és diódát, hogy nincs-e valamelyik zárban. Majd összeraktam, rákötöttem a labortápra és voálá elindult. Valószínűleg a trafó kimenete volt lecsúszva a nyákról, ezért a feedback hibát jelzett.
(#) mythbuster hozzászólása Szo, 19:30 /
 
Már teljesen elkészültem vele, most viszont bejött egy újabb kritikus hiba az egyenletbe. A raspberryt egy kapcsolóüzemű DC-DC Converter hajtja, aminek a bemenete a akkuk bemenetén lévő puffer elkóhoz van beforrasztva(2200µF -ről lett utólag cserélve 4700µF -re).

Na most az van, hogy ha elmegy a betáp a szünetmentes kapcsol de leveri(újraindítja a raspberryt), amint visszajön teljesen lekapcsol, majd visszakapcsol magától. Rengeteg kombinációval sikerült megállapítanom, hogy a gondot az okozhatja, hogy a DC-DC Converter kapcsolásnál visszarúg és ezzel olyan zavart okoz ami első kapcsoláskor a raspberryt veri le, visszakapcsoláskor pedig a fedélzeti microkontrollert ezzel a szünetmentest. Ezt úgy tapasztaltam ki, hogy a DC-DC convertert ha külső tápra kötöm, a hiba megoldódik.

Szükségem lenne pár tippre, hogy a DC-DC Converter hogy tud ekkorát visszarúgni, és ezt hogyan tudnám feloldani. A Converter kimenetén egy 2200µF 6.2V -s elkó van, a bemenetén meg a szünetmentes 50V 4700µF-e. Lineáris LM317 -re nem szeretném lecserélni, mert rettenetesen melegedik.
(#) erbe válasza mythbuster hozzászólására (») Szo, 21:30 / 1
 
Idézet:
„akkuk bemenetén lévő puffer elkóhoz van beforrasztva(2200µF -ről lett utólag cserélve 4700µF -re).”

Nem kellett volna cserélni az eredeti elkót, hanem betettél volna utána egy diódát, azután jöhet a 4700-as. Így nem tud visszarúgni és talán a pufferelt energia elég ahhoz, hogy áthidalja a váltáskor beeső akkufeszültséget.
(#) mythbuster válasza erbe hozzászólására (») Szo, 23:14 /
 
Ááá köszi a diódás tippet! Megvallom először nekem is ez jutott az eszembe, és ez volt az első amit kipróbáltam, de nem jött be. Most hogy te is megírtad, elgondolkodtam rajta és leesett hogy azért nem működött, mert a negatív ágba kötöttem be. Csakhogy itt a test is az, és kb tökmindegy hogy az be van kötve vagy sincs, mert a testen megy az áram. Most megpróbáltam újra a pozitívon, és minden megy!

Köszi mégegyszer!
(#) Cinema válasza mythbuster hozzászólására (») Vas, 10:08 /
 
Hasonló hibát okozhat a nem megfelelő relé beépítése. Például előbb zár - utána nyit az érintkező-párja vagy előbb szakít meg és utána zár, nem mindegy. Pontosan azonos tipust, vagy annak pontosan megfelelőt kell beépíteni, akkor ez a jelenség nem lép föl.
Nem érdemes nagyobb kapacitású ELKO használata, mert az meg időzítési hibát, azaz, lassabb feltöltődést-működést okozhat.
Ha az a DC-DC konverter "visszarugdos", akkor ott még valamelyik alkatrész beteg.

Üdv!
(#) mythbuster válasza Cinema hozzászólására (») Hé, 14:54 /
 
Az új relék jól működnek, naponta 3-4 alkalommal tesztelem egy hónapig mert megbízható helyre kerül a szünetmentes. A visszarúgás bármitől lehet, amúgy valószínűleg földhurok van a háttérben, de mivel az egész test föld, így leválasztani nem lehet. Ezt arra vezetem vissza, hogy két kapcsolóüzemű DC-DC converter is van benne, az egyik a 12V -s ventinlátornak(ez nem földelt, nincs is ezzel baj de ha a raspberryt(felcsavarozott/földelt) kötöm rá, ugyanúgy levágja), a másik a raspberrynek.

Egyszerűbb volt egy diódával kivédeni a visszarúgást.
Következő: »»   37 / 37
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem