| Fórum témák 
 
 » Több friss téma | Fórum » Kapcsolóüzemű táp autóba Hi-Fi-hez 
 
				A kimeneti áram kb 0,18A volt. Majd ma lesz több is... A feszültségem üresjáratban 42,6V, és terhelve pedig 42,6V Hála az impulzusszélesség-modulációnak. 
 
				1×42V , de ha akarom, akkor 2×42V-ot is tudok csinálni.  +1 dióda meg 1 elko 
 
				Igen, ez a tápom rajza, de már nem így néz ki egészen.						 
				Igen de csak fele áram terhelhetőséggel						 
				Ezt a magot is ugye egy 200W-os tápból bontottad? Meg kellene mérni a középső oszlopot amin a tekercsek voltak. Kiszámolni a keresztmetszetet négyzetcentibe. 
				Elkészültem a táppal. A primerje 2x5:24szál 0,355-ös vezetékből, a secundere 2x20:1szál 1-es vezetékből. Igen 200w tápból való Nem számolgattam."zoz11"(10.oldal) tekercselése alapján csináltam. Bellűre került egymás fölé a két primer elszigetelve,azután ezek fölé kerültek a secunderek. Épp hogy ráfért a tekercsre. Nekem elég,ha kijön 70-80w a tápból. A csatolt ábrán a vezetékek elhelyezkedése látható. Kék a szigetelés.A két narancssárga a primer, a két zöld pedig a secunder rész. Ez így működhet? 
				Persze jó lesz.     Nekem is volt eszembe hogy valakinek az adatját használhatod. De én inkább mindig jobban szeretek számolni. 
				pillanatképek.....     
				Jó ez a hűtőborda. Egészen addig, amíg nem kell rajta tranyót cserélni... De azért nagyon tetszik az egész. 
				Elvileg ma. Még meg kell tekernem a trafót mert ami most van rövidek a kivezetései. 70A toldást meg nem nagyon szeretnék.						 
 
				Az a trafó milyen ? Tudnal rolla valamit modnani, tapbol bontottad ? Mekkora a keresztmetszete  ? Es milyen menetszamokat hasznaltal, mekkora a frevencia , es a kimeno dc? 
				Hátha ez is segít valamit.						 
 
				Üdv! Elég sok kapcsolóüzemű autós erősítőbe láttam már a toroidot megtekercselve vastag és tömör rézdróttal. Messze vastagabbakkal mint amit ajánlanak a skin hatás minimalizálása végett. Miért nem sodorttal tekercselnek mégis akkor? Miért hagyják figyelmen kívül? 
 
				A trafó ETD49 3C90 Keresztmetszet: tme adatlap szerint. 60khz 800W Primer 2x2 menet 35-35A-re méretezve. Szekunder 100Vra tekerve. 2x10A-re méretezve, 60V-ra visszacsatolva. Ami rá lesz kötve: 3 szintű ClassD teljes híd A célom 40V@20A-nál érem el 2ohmon. 800W Tápfeszhez +50% azaz 60V kell 50%-os modulációs mélység mellett. 
				Amire gondolom célozhattál a képpel az a szoros csatolás?						 
				Milyen frekin akarod használni? az 5 menetes primer 35-38KHz környékére lenne jó.						 
				A trafódnál mi az a nagy hézag? Vagy rossz az illesztés?						 
				Ha arra gondolsz ami a panelen van az csak a kimeneti szűrő, légréssel.						 
				Az a kimeneti simítófojtó.						 
				Leginkább az alkatrészek elrendezéséhez némi támpont.						 
 
				Ti hol szerzitek be ezeket a nagy csavaros sarukat?						 
				Ugye? Szépnek szép de míg megkaparok 144+72+72 szálad megőszülök. Nem ismertek valami szert ami oldja a zománcot? Amibe belemártanám, pl ázna egy pár percet és lehetne forrasztani? 
 
				Bádogos forrasztópáka >100W + gyantás ón, vagy ha van türelmed kivárni akkor hőfokszabályzós páka (~400C fok) + gyantás ón. Ez annyira nem vészesek. Ami szintén működik, de szerintem embertelen: háztartási szalicil /befőzéshez/, aszpirin, vagy kalmopiryn por/porrá törve és abban "kened" pákával. Ami füst keletkezik - na az az embertelen - nem ajánlom. 
				Akkor mondok én is egy épp most tesztelt megoldást ultra gyors kaparáshoz     Gáz égővel, öngyújtóval pirosra kell melegíteni a szálakat, majd miután megfeketedett a zománc -> minidrill-be drótkorongot és szépen lepolírozza róla.   
 
				0.15mm-es átmérővel is megcsinálod?     
 
				Én úgy csinálom (0,15-0,3 között) hogy legyezőszerűen szétterítem az összesodort szálakat, gázláng felett izzásig hevítem, majd hirtelen egy kupaknyi sósavba mártom, öblítés, szárítás után összesodorva könnyen forrasztható. Ha az első hevítés-mártogatás nem lenne eléggé eredményes, a második már biztosan tökéletes lesz. Sósavval vigyázni!!						 | Bejelentkezés Hirdetés | 













