Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kapcsolóüzemű táp autóba Hi-Fi-hez
 
Témaindító: Dody30, idő: Máj 3, 2006
Lapozás: OK   147 / 147
(#) norbbie válasza latyakosa hozzászólására (») Dec 8, 2019 /
 
51x32x19 a méret , jofogason hirdetik .. Milyen ferrit gyűrűt lehetne használni ami beszerezhető is és egy 2x400as végfokhoz tartalékkal jó legyen ?
(#) morell válasza latyakosa hozzászólására (») Dec 12, 2019 /
 
Köszönöm.
Van olyan megvásárolható DC/DC táp ami könnyen átalakítható leválasztottra?
Vagy létezik valamilyen olcsó megvásárolható DC/DC táp ami galvanikusan leválasztott? Ebből kellene több párhuzamosan, mivel 12 V-os akkuból szeretnék 40 V-ot és 5 A-t.
(#) latyakosa válasza morell hozzászólására (») Dec 12, 2019 /
 
Lehet egyszerűbb lenne leírnod mihez kell a táp
Az AB osztályú nagyobb autós végerősítőkben a táp leválasztott, kb 25-40VDC szekunder feszültségű teljesítménytől függően. Toroid trafós verziókat könnyű általakítani.
Egy hibást olcsón meg lehet venni.
(#) latyakosa válasza norbbie hozzászólására (») Dec 12, 2019 /
 
A 2x400 watt az milyen osztályban D vagy AB ? D osztályban mondjuk kellene még+10% az erősítő veszteségeire, AB esetében ez viszont +25% többlet. Bár az is kérdés milyen tartalékokra gondolsz. Szoktak azzal is spórolni tápegység oldalon csak a csúcsban van meg a 400W.
Lehet ekkora teljesítményre már nem 1 ferritben kellene gondolkodni hanem több magra szétosztani a teljeítményt. Pl az egyszerűbb PC táp magokkal (IE33) olyan 200-250W körüli teljesítmény elérhető. Abból 4 DB-t használva elérhető a teljesítmény. A trafók szimmetrikus kialakítására figyelni kell.

A követkető kérdés az miről akarod táplálni a kocsiban? Ekkora teljesítményhez külön generátor és akku illik..
A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2019
(#) latyakosa válasza latyakosa hozzászólására (») Dec 12, 2019 /
 
De találtam alin autós végfok tápokat is készen: Bővebben: Link
(#) morell válasza latyakosa hozzászólására (») Dec 14, 2019 /
 
A terv egy 36 V-os bicikli akkumulátor kiváltása 12 V-os zselés ólom akkuval. Utángyártott Li akku 100 eFt körül van. Nem baj, ha kisebb lenne a pótlás kapacitása.
Ezt a boostert néztem:
https://www.aliexpress.com/item/4000187840360.html?spm=a2g0o.produc...603_53
Ebből tennék négyet párhuzamosan, előállítva 40-42 V-ot.
Ez alkalmas lehet erre? 12 V input feszültség mellett 10 V körül kellene a kimeneten.
Tehát max. 200 W teljesítmény lenne kimeneten. Ezt bírná kiszolgálni az ólom aksi is?
(#) GPeti1977 válasza morell hozzászólására (») Dec 14, 2019 /
 
Miért nem jó sorba kötni a 3 ólomakkumulátort?
(#) latyakosa válasza morell hozzászólására (») Dec 15, 2019 /
 
Kapcsolóüzemű tápot nem tudsz párhuzamosan kötni, ilyen módon. Ebből csak füst lenne.
Hasznosabb ha megfelő mennyiségű cellát kapcsolsz a bringára.
(#) morell válasza GPeti1977 hozzászólására (») Dec 16, 2019 /
 
Akkor marad a 3 kisebb teljesítményű olomakku.
(#) norbbie válasza latyakosa hozzászólására (») Dec 27, 2019 /
 
Szia! 2 darab baji fetes 400Wattost szeretnék táplálni , hát ehhez legalább 1kWattos táp kellene hogy legyen tartalék.. Lehet hogy őrült ötlet lenne ...
(#) latyakosa válasza norbbie hozzászólására (») Dec 27, 2019 /
 
Kocsiba akarod tenni a 400w baji erősítőt ? Hangnyomás versenyre készülsz ?
Hány ohmos hangszóróid vannak ?
A mag szerintem jó lehet hozzá. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy egy darabbal meg fogod tudni építeni az 1kW -s tápot, csak mint anyag, alkatrész alkalmas lehet erre.
(#) pinyó39 válasza latyakosa hozzászólására (») Dec 27, 2019 /
 
A hangnyomi verseny már két nagyságrenddel túllépett a 400 watton...
(#) latyakosa válasza pinyó39 hozzászólására (») Dec 28, 2019 /
 
RMS, PMPO teljesítményről beszélünk? Számokban kifejezve az mit jelentene? Ha nem tévedek 2 nagyságrend az 40kW+, azzal már villanyautót hajtanak
(#) pinyó39 válasza latyakosa hozzászólására (») Dec 28, 2019 /
 
Látogass el egy hangnyomi versenyre, itthon sem ritka unlimited SPLben a 16kW, egy USA versenyen nem ritka az 5 generátor, sok100kgnyi akku és több 10kW. Amivel még nem találkozott az ember, nem biztos hogy nem létezik...
(#) latyakosa válasza pinyó39 hozzászólására (») Dec 28, 2019 /
 
Köszi a választ, így érthetőbb a 2 nagyságrend.
(#) norbbie válasza latyakosa hozzászólására (») Jan 23, 2020 /
 
Ezek a hangszórók amik 16KW rendszerbe be vannak építve azok hány dB per Watt per m? 89?
(#) norbbie válasza latyakosa hozzászólására (») Jan 23, 2020 /
 
Nem hangnyomásra készülök , csak szerettem volna egy olyat csinálni ami azt a valódi 300Wattot le is adja nem csak rá van firkálva hogy 1600W aztán tud 4x75Wattot
(#) Steven19 válasza norbbie hozzászólására (») Jan 23, 2020 /
 
Autóba a tényleges 4X75W az rengeteg.Én megelégednék azzal is ha 4 JLH-t tudnék berakni egy autóba.
(#) Imti hozzászólása Feb 20, 2020 /
 
Sziasztok!

Elég brutál tápot kéne épitenem,és az lenne a kérdésem,hogy van e valakinek ötlete egy nagyon combos gate meghajtó fokozatra. 2x7db IRFP 4568 at kéne meghajtani . A probákon elhasalt a szokványos bd tranzisztiros megoldás. Érdemes egy kisebb Fet alkalmazása tranzisztor helyett? De bármilyen ötletet szívesen fogadok. Köszi
(#) Ge Lee válasza Imti hozzászólására (») Feb 20, 2020 /
 
Az mit jelent, hogy elhasalt? SMD tranyós meghajtással simán el lehet érni 6A körüli gate kisütő áramot. Brutál tápot pedig már nem érdemes 12V-ról járatni, azok általában 24V-ról mennek. Ha megnézel néhány gyári erősítőt amiben 3-3 vagy 4-4 pár FET van, azokat is BC kategóriájú tranyók hajtják gond nélkül.
(#) Imti válasza Ge Lee hozzászólására (») Feb 20, 2020 /
 
48V 5 Kw táp lesz. Ezért van 2x7 db Fet a tápban. A bd 241- 242 sajnos kevés. 3-4 db Fet,még viszonylag szép jelalakkal képes hajtani,de a 7db ot már nagyon eltorzitja,mármint a gate jelet. Sajnos ez az IRFP 4568 áll rendelkezésre,S nem túl alacsony a bemeneti kapacitása. Ezért gondoltam valami fetes meghajtásra.
(#) Imti válasza Imti hozzászólására (») Feb 20, 2020 /
 
Lehet egyszerűbb,ha minden Fet nek csinálok külön meghajtást? Mondjuk bc 639-640 párossal, vagy a bd 139-140 el. Csak akkor meg lehet a tl494 lesz gyenge 7db meghajtó fokozat számára?!
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2020
(#) Ge Lee válasza Imti hozzászólására (») Feb 20, 2020 /
 
Csináltál már ilyet valaha? Vagy láttál, mértél működés közben? A 48V-hoz szerintem karcsú lesz a 150V-os FET, vagy combos snubbert kell odarakni, ugyanis a trafó szórásából simán lesznek ott 4-5 szörös tüskék, azaz 200V körüli tüskék simán lesznek a feteken. Aztán vagy túlélik vagy nem...
Kíváncsi leszek a végeredményre, már ha az működni fog. Gyáriban sem láttam még 2kW-osnál nagyobbat, de már az 1kW-osakat is párhuzamosan csinálják, és a trafók szekunder oldalán közösítik őket.

100_1128.JPG
    
(#) Imti válasza Ge Lee hozzászólására (») Feb 20, 2020 /
 
Múlt évben egy 24V 2Kw os tápot csináltam, ha jól emlékszem beszélgettünk itt is róla. Az tökéletesen működik. Annál ugye a nyugalmi áramot akartam minimalizálni,S kompromisszumos megoldással elfogadtam a 170mA-t. Tudom,hogy nem autós táp,de a felépítése alapján ugyan az,csak a feszültségek mások. Most ennek kellene a nagytestvére
(#) Lac364 válasza Imti hozzászólására (») Feb 20, 2020 /
 
Ez egy 3Kw inverter kapcs rajza. A Q2 Q4 esetleg duplázva egy-egy Gate ellenállással talán életképes lehet. Az általában nagy teljesítményű 74uH 300A-400A induktivitások nem az esetleges túllövéseket akadályozták meg... Ekkorát még nem építettem. Remélem hasznát tudod venni a rajznak. Bővebben: Rajz nagyítva.
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2020
(#) Imti válasza Lac364 hozzászólására (») Feb 20, 2020 /
 
Nagyon köszönöm! Ez lesz a megoldás számomra! Igaz csak a bd tranzisztorok kiváltására gondoltam fetekkel,de ez így komplexebb és irtó egyszerű. Még egyszer köszi!
(#) Lac364 válasza Imti hozzászólására (») Feb 20, 2020 /
 
Nincs mit. Q2 és Q8 ra gondoltam .
Következő: »»   147 / 147
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu