Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   97 / 344
(#) Brummy hozzászólása Dec 18, 2011 /
 
Sziasztok ... egy kis segítséget szeretnék kérni:
adott egy villanymotor, asztali körfűrészt hajtott 380-as 4 dugós csatlakozása volt.
... sajnos nincs adatlapja ... viszont a mellékelt kép alapján volt bekötve mielőtt kivettem.
Kérdésem az lenne, hogy be lehet e kötni 220V-ra és hogyan?
Köszönöm.

P1010613.jpg
    
(#) talaldki válasza Brummy hozzászólására (») Dec 18, 2011 /
 
Ebben a formában nem fog menni 1 fázison.
Ki kell vezetni a tekercsben összekötött csillagpontot és utána már mehet 230V-ról kondenzátor rákötésével.
Olvass vissza, ebben a topikban megtalálod a megoldásokat.
(#) Mályi László válasza kzsolt88 hozzászólására (») Dec 18, 2011 /
 
A tekercselő mesterek egyszerűsítenek a huzal vastagsága miatt ezért lehet fix delta is. Meg állapítani, esetleg úgy lehet hogy a tekercs fejen hány kötés van 3,6,9 2800,1400,960,fordulat ez deltára utal. 4,7,10, csillagra ha nem kellet a huzalt toldani de ez általában nem látszik
(#) bimaziti hozzászólása Dec 19, 2011 /
 
sziasztok a kérdésem az lenne hogy nekem van 1 220 as villanymotorom és beépitett üzem-kondi is van rajta. deviszont kéne 1 rásegitö kondit bekötni mert körfürészen van és nehezen indul el igy, azonban kellene kis segitség pl egy bekötési rajz a nyomogomrol és a rásegitö kondi bekötéséröl,!! elöre is köszi
(#) nokedli2010 válasza erbe hozzászólására (») Dec 19, 2011 /
 
Nagyon köszönöm a segítséged a motor tökéletes lett.
Ez lett belőle:
http://videa.hu/videok/kreativ/kompresszor-csinaldmagad-2AePzHvOFcLVGWQD
(#) TRoy 345 hozzászólása Dec 19, 2011 /
 
Sziasztok! A kérdésem az lenne, hogy egy 380/220v-os motornál az üzemi kondenzátor értékét a 380v-on leadott teljesítmény, vagy a 220v-on leadott teljesítmény alapján kell számolni?
Válaszotokat előre is köszönöm!
(#) erbe válasza nokedli2010 hozzászólására (») Dec 19, 2011 /
 
Tudod, nem ártana azt a diódát ott a végén valami kis dobozba betenni. Nem fért volna bele a kötődobozba? Nem egy életbiztosítás így csupaszon.
Egyébként gratulálok.
"-Egy kis lépés az embernek..."
(#) ha9pi.feri válasza Pityu01 hozzászólására (») Dec 20, 2011 /
 
Szia!
Sok lesz az a fordulat, életveszélyes!
(#) ha9pi.feri válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Dec 20, 2011 /
 
Elnézést kérek, egy kicsit régebbire válaszoltam....
(#) palcsika26 válasza bimaziti hozzászólására (») Dec 22, 2011 /
 
A startkondit és a nyomógombot sorosan, a két megmaradt véget párhuzamosan az üzemi kondival
(#) szegelgetek hozzászólása Dec 22, 2011 /
 
Üdv.!
Érdeklődnék, hogy át lehet-e tekercselni egyfázisú hálózatra szánt motort három fázisra?
Köszi.
(#) ha9pi.feri válasza szegelgetek hozzászólására (») Dec 22, 2011 /
 
Szia!
Általában át lehet, függ a horony számtól. Szerintem nem gazdaságos az áttekercselés, az árából lehet venni egy jó motort.
(#) szegelgetek válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Dec 22, 2011 /
 
Köszi.
Van egy leégett motorom. gondoltam, hátha...
(#) steve25 hozzászólása Dec 22, 2011 /
 
Sziasztok.!
Üdv Köbzoli!
Beszéltünk már róla kismilioszor tudom, lenne egy IMI 380V motor 1500W, kompresszorra akarom rakni 1hengeres IFA. Egyenlőre bekötve 220V ra aztán ha bekötik nálam a 3Fázist akkor vissza kötöm,
szerintetek 220V mekkora lenne az inditó nyomatéka? elbirná inditani a kompresszort? ha csak üzemi kondenzátort tennék rá?
Azért kellene csak üzemi mivel nyomáskapcsoló van rajta és ha eléri a nyomást lekapcsol, és ha csökken akkor vissza be!
1500W motor kb 1000W letud adni 220V olton elméletileg...
(#) zolika60 válasza steve25 hozzászólására (») Dec 22, 2011 /
 
Ez az alkalmazott áttételtől függ. No meg attól milyen nyomáson akarod újra indítani. Bár ha olyan nyomáskapcsolót használsz ami tehermentesíti a kompresszort újraindulás előtt, akkor megfelelő áttétellel mennie kell.
(#) steve25 hozzászólása Dec 22, 2011 /
 
Külön van a nyomás kapcsoló és a visszacsapó szelep, 4,5-5 Bar kell ujra indulni, úgy oldottam meg hogy minnél távolabb helyeztem el a visszacsapó szelepet hogy legyen ideje felpörögni csak elötte egy 750W motor IMI hajtotta hibátlanul, lecseréltem egy 1100W 220V motorra de vele kinlodok az (más dolog) kevés az inditó nyomatéka, irtam az imi villanymotor topickba. megnéznéd?
(#) steve25 hozzászólása Dec 22, 2011 /
 
Itt helyezkedik el a visszacsapó szelep

S1031887.jpg
    
(#) zolika60 válasza steve25 hozzászólására (») Dec 22, 2011 /
 
Nem csak visszacsapó szelep kell, hanem egy olyan is, ami kiengedi a kompresszor nyomóoldala és a visszacsapó szelep közötti csőből a nyomást az indulás idejére. Bővebben: Link
(#) steve25 válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 22, 2011 /
 
Van rajta 1 pici furat a könyökön, hogy ki engedje anyomást amikor megál és tehermentesitse a kompresszort, ez menet közben is nyomja alevegőt , de olyan pici afurat hogy elenyésző ami ki tudjönni a furaton, tudom gondolom miröl beszélsz, de dig egy 750W motor hajtotta gond nélkül,
akkor nehogy már egy 1100w ne tudja elinditani, az esetemben a motorral van a gond bekötés vagy valami, pedig frissem van tekercselve...
(#) ha9pi.feri válasza steve25 hozzászólására (») Dec 22, 2011 /
 
Szia!
Nem akarlak elkeseríteni, de az nem fog menni. Az 1500W-ból 1 fázissal csak kb 5-600W lesz, az pedig nem fogja bírni. Nem tudom hány baron akarod használni. Minden esetre az automata ki-bekapcsolást el kell felejteni, én egy lefúvó szelepet szelepet tennék rá, ami be van állítva a max nyomásra. Házilag is könnyen elkészíthető, én is csináltam ilyet egy jó párat. A tehermentesítő az egy kicsit problémásabb és nem is olcsó.
(#) steve25 válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Dec 22, 2011 /
 
Már annyit sz.pt@m ezzel
750W motor hajtotta 4Báron mikor bekapcsolt lasann pörgött fel de mégis birta, gondoltam rakok rá egy 1100W ost ugyan olyan nagy fordulatut az már tuti lesz, de de ez még üresensem birja felpörgetni a kompresszort, pedig megtekercseltettem, azért gondoltam hogy veszek 1500W és megkondizom mégiscsak olcsóbb mint egy 220V oltos, mert nemsokára lesz 380v bekötve addig elmegy vele utána meg átkötöm
de mindegy nem érdekel mostmár , kimegyek azt össze rugdosom.....
(#) ha9pi.feri válasza steve25 hozzászólására (») Dec 22, 2011 /
 
Csináld meg billenősre, önfeszítősre a motort és lefúvó szeleppel. Indításnál egy kicsit felemeled a motort. Az 1 fázisról üzemeltetett motornak közel sincs olyan indító nyomatéka, mint a 3 fázisúnak.
(#) steve25 válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Dec 22, 2011 /
 
Egyenlőre nincs jobb ötletem nekem sem, van egy MTZ lefuvószelep azt be iktatom.
(#) davidevr1 hozzászólása Dec 27, 2011 /
 
Sziasztok semi extrat nem szeretnek csak egyszerü 380 v füresz motrot hogyan kell bekötni nagy aramra rendesenes ketes kapcsolasra,itt szeretnen ha valaki rajzal is tudna mutatni egy kezdönek . a kapcsolo elöször lasaban inditja a motrot aztan rendesen .Mivel a környekünkön egy vilanyszerelö sem tudja felnek töle Elöre is köszönöm bisztos hasznos lessz masoknak is.
(#) ha9pi.feri válasza davidevr1 hozzászólására (») Dec 27, 2011 /
 
Szia!
Gondolom nem beszéled a magyar nyelvet, az írásodból ítélve. Szerintem egy csillag/delta kapcsolást akarsz megvalósítani.
(#) maTaKee hozzászólása Dec 28, 2011 /
 
Helló!
Van egy 380V-os villanymotor, ami állandóan leveri az egyik fázisnak a biztosítékát az utóbbi időben. A kapcsoló dobozában megmértem a tekercsek ellenállását, és az egyiknél 2 Ohm -al kevesebb értéket mértem; illetve mértem ellenállást a földelés (fém burkolat) és a tekercsek között is, ez utóbbi normális jelenség? Valamiért azaz érzésem, hogy ez így nem teljesen egészséges

Előre is köszönöm!
(#) ha9pi.feri válasza maTaKee hozzászólására (») Dec 28, 2011 /
 
Szia!
Nagy valószínűséggel menetzárlatos a motor, ha 2 Ohm-mal kevesebbet mértél az egyik tekercsnél és ráadásul még test zárlatos is. Azt persze tudni kellene milyen méréshatárban mérted a test és a kivezetés(ek) közti ellenállást. 20 MOhm állásban egy digitális műszer mutat ellenállást, de ha ennél alacsonyabban is mutat, akkor már gond van. Szedd szét a motort, ott már biztos vannak égés nyomok is.
(#) maTaKee válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Dec 28, 2011 /
 
Helló!
Egyszerű multiméter a legalacsonyabb ellenállás mérő módban (200 Ohm) mértem ezeket az értékeket, de ha testzárlatos, akkor én már nem foglalkozom vele tovább, elviszem egy tekercselőhöz megérdeklődni, mennyi az újratekercselése
(#) lalibatyo válasza maTaKee hozzászólására (») Dec 28, 2011 /
 
Üdv
Ha csak nem valami speciális motor akkor nem hiszem hogy megéri tekercseltretni. Manapság amennyiért tekercselnek attól olcsóbban veszel használt hibátlan 3 fázisú motort. De ha valami valóban olcsó és normális munkát végző mestert találnál akkor engem is érdekelne mert van nekem is néhány 1 fázisú beteges motorom itthon. Várom mire jutsz a tekercselőkkel.
(#) werti1 hozzászólása Dec 29, 2011 /
 
Sziasztok
Sajnos villanyszerelési ill.elektrotechnikai témában
nem vagyok otthon ezért szeretném a segítségeteket
kérni.
A problémám a következő lenne:Adott egy esztergagép(e1n) 1,5kw-os aminek 380v-os beépített csillagkapcsolású 3fázisú, rövidre zárt 700/1440n/min fordulatú Dahlander motorja van.(a gépkönyvből idéztem)
Úgy tudom (ha jól tudom),hogy ez motor aszinkron indukciós motor aminek az áramfelvétele elérheti a névleges áram érték 5szörösét is, indításkor.
Mivel az otthonomban nincs 380v bekötve ezért
szereznék hozzá egy 3fázisú aggregátort aminek a max telj.-e 3,5kw lenne..DE..Mivel az indítási áram nagyon magas értéket ugrana meg, ezért lecsapná az aggregátor biztosítékát.Tehát nem menne az esztergagép.
Kérdésem az, ha bekötnék 1 csillag-delta kapcsolót akkor ez a probléma kiküszöbölhető lenne?
Ezt a fajta motort lehet deltába is kötni?
Működne az esztergagépem?
Az aggregátor elbírná az indítást?
Azért csillag-delta kapcsolót gondoltam
mert a frekvenciaváltó elég drága lenne.
Előre is köszi a tanácsokat,és a segítséget.
Következő: »»   97 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem