Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Muzeális készülékek-alkatrészek restaurálása
Lapozás: OK   1 / 577
(#) minimani hozzászólása Szept 11, 2007 /
 
Sziasztok!
Mostanában sikerült újra működőképes állapotba hoznom egy kb kilencven éves EMI ("His Master's Voice") gramofont. Már nem a kurblis verzió, tehát elekromos motor hajtja, és a klasszikus "tölcsér" is "hiányzik", zsinór jön ki a tű mögül is.
Az lenne a kérdésem, hogy - bár így önmagában is hallatszik valami a tű rezgéséből - milyen hangszórót/erősítőt tegyek rá, hogy hallható is legyen, meg ne is csináljak kárt a lejátszóban. Vagy egyáltalán mit tudok mérni a kimeneten, és hogyan, hogy legalább valami "tudományos" támaszpontom legyen, hogy mit is keresek. Ugyanis semmilyen technikai adat nem áll a rendelkezésemre.
Az esetleges tudástalan, buta kérdésekért/mondatokért elnézéseteket kérem, ugyanis tökéletesen amatőr vagyok a témában.
Ha valaki tud ebben segíteni, azt nagyon megköszönném.
(#) kaszarobert hozzászólása Szept 11, 2007 /
 
Én a helyedben megvizsgálnám a tűt, hogy tönkre teszi-e a lemezeidet, ha egyáltalán ilyen lemezek valók hozzá mint amilyet ma használunk. (fordulatszám, barázdamélység, gramm beállítás? stb)

A hangszedőkről nem találtam adatot, de gondolom nem piezzó hanem mágneses elvű.
Vagy esetleg egy jó nagy tölcsért kellene szerezned hozzá...
Bővebben: Link
(#) minimani válasza kaszarobert hozzászólására (») Szept 11, 2007 /
 
Nem a hagyományos bakelit való bele, azt tudom. Még a régi, valójában nem is bakelit, hanem sellak, 78as fordulatszámú lemez. Kipróbáltam, mert van hozzá ilyen a szekrényben, nem bántja a lemezt, szól is, csak épp annyira, amennyit a tű rezgéséből hallani. Tehát nagyon halkan, süketcsendben hallani.
(#) borvendeg válasza minimani hozzászólására (») Szept 11, 2007 /
 
Bocs én nem tudok segíteni de tudnál feltenn egy képet? nagyon érdekel hogy hogyan is nézett ki ez az ős régi technika...
(#) zoly15 válasza minimani hozzászólására (») Szept 11, 2007 /
 
szia!