Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés
 
Témaindító: saca2, idő: Feb 8, 2009
Lapozás: OK   11 / 182
(#) heavyg hozzászólása Júl 29, 2012 /
 
Üdv mindenkinek.
Azt szeretném megkérdezni,épített e már valaki 2db egyhengeres ifa kompresszor egységet, egybe úgy hogy egy motor hajtja mind kettőt?Elméletileg működni kell neki, de ilyen apróságok, mint pl a két kompresszor járhat egy ütemben?Tehát mind kettő egyszerre szív és egyszerre fúja ki a levegőt, vagy pedig válva,az egyik szív és a másik sűrít.Melyik hogyan terheli a motort, valamint a leadott levegő teljesítmény, a duplája lesz e mint egy kompresszornak. az az 2x8km3/ óra?
Ilyen kompresszort még nem építettem, de most van hozzá 2 új ifa kompresszorom, és kíváncsi lennék hogy működne, és milyen teljesítményre lenne így képes?
A válaszokat előre is köszönöm.
(#) Geo válasza heavyg hozzászólására (») Júl 29, 2012 /
 
Na ez egy jó móka!
Kíváncsi lennék rá én is? Bár szerintem sok értelme nincsen! Na de várjuk ki a végét!
Üdv:
(#) Kinka István válasza heavyg hozzászólására (») Júl 29, 2012 /
 
Szia!
Szerintem ellentétes ütemben célszerű járatni, mivel így a légszállítás és a motor terhelése egyenletesebb. A gyári kéthengeresek is felváltva mozognak. Együtt mozogva erősebb rázkódást is keltenek. Én a forgattyúsház szuszogóit is közösíteném, így amit egyik szíváskor kinyom a forgattyúsházból, a másik pont beszívná.
(#) sztrehoszki hozzászólása Júl 29, 2012 /
 
az 1 hengeres csepel kompresszor működése lényegében hasonló az 1 hengeres motorokéhoz mármint arra gondolok hogy megkéne nézni hogy mennyire kopott a henger fala, így le szeretném majd venni a hengerfejet és ha le veszem a henger falán kívül nézzek meg még mást és ugyanúgy össze is tudom rakni vagy ezzel valami szakemberhez kéne fordulnom inkább?
(#) zolika60 válasza sztrehoszki hozzászólására (») Júl 29, 2012 /
 
Nem nagy ügy összerakni sem. A hengerfejben vizsgáld meg a szelepeket is rendesen zárnak-e.
(#) Stewe válasza sztrehoszki hozzászólására (») Júl 29, 2012 /
 
A szétszereléshez csak akkor fogj hozzá, ha az új tömítések már kézben vannak, szétszereléskor sérülhetnek és akkor nem építhetők vissza.

A henger állapotát nyomásvesztéssel lehet legegyszerűbben felmérni. (Így a dugattyú, és a gyűrűsor állapotát is felméred, a henger nem minden!
(#) Stewe válasza heavyg hozzászólására (») Júl 29, 2012 /
 
Boxer elrendezésen gondolkodtál már?
(#) djzorro hozzászólása Júl 29, 2012 /
 
Üdv mindenkinek.

Az lenne a kérdésem ,hogy ez a képlet alapján ki lehet e számítani ,hogy mennyit szív 1/min alatt?


1. A kompresszort kikapcsolni és 6 bar-ra (ü)
leereszteni
2. Kompresszort bekapcsolni és mérni az időt,
amíg a nyomás 6-ról eléri a 8 bar-t (ü).
3. A tényleges légszállítási (közelítő érték) alábbi
képlettel történő kiszámítása:
x 2 bar x 60 /
Példa:
90 literes tartály
36 másodperc
6-ról 8 bar-ra (ü). 90 x 2 x 60 : 36 = 300 l/min
A kompresszor tehát kb. 300 l/min légszállításra
képes. Tényleges légszállítás 7 bar (ü) mellett.
(#) zolika60 válasza djzorro hozzászólására (») Júl 29, 2012 /
 
Szerintem inkább 90x2x36:60=108
(#) djzorro hozzászólása Júl 29, 2012 /
 
Amúgy a képlet innen van
Bővebben: Link
(#) heavyg válasza Stewe hozzászólására (») Júl 30, 2012 /
 
Kösz az ötletet, de mivel a boxer elrendezésnél a hengereket fektetni kell, nem lenne kenése a kompresszor egységnek.
(#) heavyg hozzászólása Aug 1, 2012 /
 
Nos az ifa projekt mellé,beszereztem egy zil-t is!Már csak egy gondom van vele, egy nagy 380v-os motor van rajta,220v-ra kötve.Szép lassan elpöfög vele, holnap nézem át a kompresszoregységet, és szerelem le arról a borzalomról, amire össze tákolták!Utána össze rakom rendesen, és csinálom meg a vízhűtését.Nem lesz kis munka. Egy négyütemű Wartburg fűtő radiátor a hűtő motorjával ,és egy automata mosógép vízleeresztő motor keringtetőnek.Szerintem elég ütős cucc lesz! Esetleg valaki csere a motorra egy komolyabb 220v-os ra?
Képek a mostani állapotról,elrettentésnek!
(#) Stewe válasza heavyg hozzászólására (») Aug 1, 2012 /
 
A kenést szóróolajzással a két hengerre közösen is meg lehet oldani, és az elsőrendű altelnáló tömegerők kiegyenlítik egymást. új forgattyúsházat csinálni viszont nem olcsó, ha nincs ismerős.
(#) witi válasza heavyg hozzászólására (») Aug 1, 2012 /
 
Hali!
Az egyik autós haveromnak pont így működik a kompresszora.A motor hajtja az elsőt ékszíjjal, a két kompresszor között pedig bordás szíj(vezérmű szíj) van.Ugyanis az ékszíj csúszása (szlip) miatt nem marad meg az ellentétesre beállított kompresszorok helyzete.Továbbá ahogy Kinka és Stewe kollégák is írják az ellentétes tömegerők kiegyenlítik egymást, nem rázkódik, egyenletesebb a terhelés és a légszállítás.Két egyforma kompresszor esetén a paraméterek is duplázódnak:energiaigény,légszállítás,stb... :yes:


Sztrehoszki-nak:

Ha már szétszeded, meg kell nézni a gyűrűk kopottságát is. Leveszed a legfelső gyűrűt (óvatosan mert könnyen törik, és vigyázz hogy ne fordítva tedd vissza ha még jó!!), beteszed a hengerbe úgy ahogy a dugattyún van.Olyan részre tedd ahol a gyűrű "jár",és a gyűrű végei között hézagot mérsz ( kb.0,1-0,2 mm között jó, ha nagyobb akkor kopott).Ha a hengernek nincs "válla" akkor egy sima gyűrűzés és mehet tovább,természetesen friss olajjal.


Djzorro-nak:

A képlet, mint ahogy írja:
Idézet:
„Tényleges légszállítás (közelítő érték) saját magunk általi meghatározása .”
Ki kell próbálni egy ismert paraméterű gépen és kiderül...
(#) witi válasza heavyg hozzászólására (») Aug 1, 2012 /
 
Hali!
Remélem még időben írok!
Nem biztos hogy jó vásárt csináltál ezzel a Zil kompresszorral. Ha jól látom, akkor ez egy kényszerolajozású gép.Ennek a szóró olajozás kevés lesz (jelen állapot), hacsak nincs beépített olajszivattyúja (belülről még nem láttam ilyent).A forgattyúház oldalán van egy nyílás ami nincs lezárva(lásd kép), tuti hogy tiszta kosz az olaj és a ház belseje. Ebből pedig az következik hogy a fehérfém v. bronz siklócsapágyak is kétes állapotban lehetnek.Mivel hűtés nélkül használták, mint azt a kép is mutatja, akkor nagyon valószínű hogy a megégett olaj(aminek nincs kenő hatása) miatt be vannak kokszosodva a gyűrűk és lehet hogy a henger is sérült.Légszűrő se látszik...És amint írtad a villamos rész kritikán aluli.

Saját vélemény:Nálam ez már az a kategória amit már meg se vennék, nemhogy időt szánjak rá... Rossz üzlet volt ha ezért pénzt adtál, de ne legyen igazam[u]
(#) heavyg válasza witi hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Szia tudom láttam hogy veri minden hol az olajat, nem is adtam érte sokat!A motorral nem lenne gondom ha 380v lenne a házban, az nagyon erős,kb4-5kw de hát 220v van csak.A kompresszort meg szedem szét gyűrűzés, ha kel csapágy cserre ezeket megoldom filléres tételek.Akkor kerül sokba ha fúrni köszörülni kell,az már gépműhely de az is van itt olcsón dolgoznak nekem! Az ólajzás ezeken a zil kompresszorokon így van megoldva,egy nagyobb gravitációs tartályból kapja a kenést, amit láttam mind így volt megoldva!
Soha nem volt mellette külön olaj pumpa,annak a nyomásától ki is feküdne szegény!
(#) heavyg válasza witi hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Igen én is így gondoltam,bordás szíjjal megoldani,asima szíj az mindig elcsúszna rajta.Most ha lesz időm szétnézek majd itthon , hátha maradt valami kocsiról amit javítottam bordás kerék.Most hogy így gondolkodom, a szamara vezérmű kereke pont jó is lesz, csak a kompresszor kúpos tengelyre kell felvarázsolni. de lehet a saját tárcsájára ráfúrom.
(#) heavyg válasza witi hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Eredetileg így néz ki a zil-re szerelve a kompresszor, a motorról kapott kenést direktben, szűkítőn keresztül.
(#) djzorro hozzászólása Aug 2, 2012 /
 
Üdv mindenkinek.

Azoknak írnák főleg akiknek gyári kompresszoruk van és tudják a paramétereket. mert le kéne tesztelni ezt a számítást hogy jó e.

90x2x36:60=108l/min

1. A kompresszort kikapcsolni és 6 bar-ra (ü)
leereszteni
2. Kompresszort bekapcsolni és mérni az időt,
amíg a nyomás 6-ról eléri a 8 bar-t (ü).
90 literes tartály 36 másodperc 6-ról 8 bar-ra

Előre is köszönöm
(#) zolika60 válasza heavyg hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Nekem pont ilyen van több éve. Az olajozó nyílást egy kis tartályra csatlakoztattam egy csövön keresztül. A tartálykát felakasztottam a hengerfejre. Ebbe öntöttem néhány deci olajat. Az szép lassan folyik lefelé. A "kartergáz" pedig tolja visszafelé. Nyitottnak kell lennie, hogy a levegő távozhasson belőle. Üzem közben jól láthatóan buborékol. Több mint tíz éve így használom. Mostanában keveset, de volt amikor napi tizenöt órát is ment. Semmi gondja nincs. Néhány évente az olajat lecserélem, ha eszembe jut.
(#) zolika60 válasza djzorro hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
A képlet nem jó. Sajnos nem szándékosan átvertelek vele. Helyesen 90x2:36x60=300 Ahogyan írtad is. Elnézést a zavarkeltésért.
(#) kly hozzászólása Aug 2, 2012 /
 
sziasztok

Kaptam ingyen egy háromfázisú R22 vel működő 9Kw os klíma kültéri egységet. Utolsó pillanatig működött így hibátlan a kompresszora.
Kérdésem az lenne ,hogy lehet ill. érdemes e ebből sima levegős kompresszort csinálni? Van egy régi vas gázpalackom is talán 60-70 literes lehet. Semmi komoly munkára nem szeretném használni csak otthon a ház körül ha kell tudjak port tisztítani , meg kereket fújni.
Van 380-am de át szeretném kötni 220 ra ha lehet.
(#) heavyg válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Köszönöm hogy megerősítettél ebben,mert én is így láttam használni a zil kompresszorokat.
Ez gányul van megcsinálva de rövidesen megcsinálom,csak most elszállt a gázcirkóm és azt kell megoldanom
(#) heavyg válasza kly hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Szia sajnos a klíma és hűtőgép kompresszorokat nem erre tervezték.Azok cseppfolyós gázok zárt rendszerű keringtetésére valók.Meg lehet oldani hogy valamilyen szinten,egy darabig tudd kompresszornak használd,de gyorsan tönkremegy a motor,ha nem zárt teljesen a gáz rendszere.Azt pedig hogy 220v-rol használd,elég nehéz megoldani,legalábbis mi sosem tudtunk 380v-os klímát 220rol indítani.Egyszerűbb ha nézel neten,egy kopott gyári komplett kompresszort, én most vettem 7000+postáért egyet amiben elkopott a teflon gyűrű de 4-5bárt tud 24l-es tartályon.
(#) kly válasza heavyg hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Ez nem jó hír ,így csak max klímának tudom használni ,vagy megy a MÉH-be.....

köszi
(#) zolika60 válasza kly hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Vagy elcseréled kompresszorra.
(#) kly válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Akkor megragadnám az alkalmat és jelzem,hogy benne lennék egy cserében.
(#) heavyg válasza kly hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Ha nincs 380v nálad akkor arra sem!És a beltéri egység nélkül meg semmire.De ne dobd ki,lehet valaki pont ilyet keres.Vannak aukciós oldalak, én a helyedben ott próbálnám eladni.Mindig mindenre lehet vevőt találni, és nem olcsó mulatság,egy ilyen kültéri egység kompresszort venni,ha valakinek elromlik.
(#) kly válasza heavyg hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 

Megvan a beltéri is hozzá és van 380 am, csak nincs szükségem ekkora teljesítményű klímára. igazából csak azért hoztam el hogy kompresszor legyen belőle, esetleg kútklíma a beltériből
(#) heavyg válasza kly hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Az tökéletes.Akár egy kis élelmiszerboltnak,bőven megfelelhet.Szerintem most még a nyáron,ha felrakod valahova eladni,találsz rá vevőt!
Következő: »»   11 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem