Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés
1500W 1400 fordulatú, nehezen tudom tekerni még át nem fordul holt ponton. Ha át fordul holtponton akkor ha bedugom elindul. Igy elindul 6 báron is ha kézzel oda tekerem. Ezért akarok vissza csapó szelepet elengedi nyomást és akkor tuti elindul bármikor.
Nézelődtem neten pneumatika cső meg van hozzá minden méretbe csatlakozó is. Egyszerűbb nekem mint réz csövet peremezni meg hozzá csatlakozót venni.
Szia! Ilyen anyagú csövet kell alkalmaznod, mert a többi az el fog durranni előbb vagy utóbb.
![]()
Van ennél hőállóbb és keményebb is, nekem fekete van.
Nekem már ez is elment egy alkalommal, (utána kezdtem gondolkodni, hogy valami nem stimmel). Szarok voltak a szelepek a hengerfejben és minden tűz forró volt két perc alatt. Csináltam rá egy levegő visszahűtőt régi két colos csőradiátorból, (kb 80cm hosszú) és utána tettem be a tehermentesítő szelepet, ez után már kézmeleg sincs arrafelé semmi, meg a szelepek is meg lettek javítva, így aztán 12bar-nál még elindítja a 2,2kw-os 230 2800/min motor tehermentesítő nélkül is, mondjuk harmadolva van a fordulat.
Szia! Szerintem a hibás fejszelepek miatt tudott felforrósodni a nyomóág, mert a komprimált levegőből visszakerült valamennyi a szívó oldalra amitól a következő sűrítés még emelt a hőmérsékletén. Nekem nem volt vele problémám a megépítés után, pedig a tehetmentesítő leágazást magam alakítottam ki rajta. A gépen kb. 60cm-re van a 22mm-s nyomóágon a PA cső leágazás. Ez a cső 60°C-on is majdnem 11bárt tud elviselni.
![]()
Szia! Igen, a szelepek hibáiból adódott a melegedés.
Sziasztok!
Én egy 12V/10A-es, szintén szivargyújtós mini kompresszort próbáltam ki. Gyújtás ráadáskor is bár működött, de járó gépkocsi motornál láthatóan erősebben termelt miközben fújattam a kereket. Kérdésem a következő lenne: A jelenségből kiindulva, ha ezt a mini kompresszort saját tápegységről is szeretném üzemeltetni, akkor az legyen legalább 14 voltos hogy ugyanolyan erővel dolgozzon mintha gyakorlatilag a kocsi generátora látná el? Majdnem vettem hozzá egy 12V/10A-es kapcsolóüzemű tápegységet de attól tartok attól ugyanolyan erőtlen lenne mintha álló motornál ráadott gyújtással szivargyújtóról üzemeltetném. Esetleg pont hogy a kapcsolóüzem miatt dolgozna stabilan mintha járó motornál fújatnék vele szivargyújtóról? Link a tápról amit kinéztem: https://www.bivin.hu/ipari-tapegyseg-12v-10a-7409 Köszi előre is a válaszokat ![]()
Szia,
A kis trimmerrel tudsz a tapfeszultsegen picit emelni!
Köszönöm ezt nem is néztem még, valóban ott egy poti.
Szerinted a fesz emelése megoldaná azt hogy úgy duruzsoljon mint egy gépkocsi generátorral ahogy fentebb írtam? ![]()
Kell neked elegendő V és A. Azt leadni képes áramforrást keress. Lehet 10A elég, lehet 20A kell hozzá. (Mire használ el ennyi energiát?5A üresjáratban is)
Idézet: „de járó gépkocsi motornál láthatóan erősebben termelt miközben fújattam a kereket. Kérdésem a következő lenne: A jelenségből kiindulva,” Gyenge matek 12V a 14.5V-al szemben! Ez hány százalékos tápfeszültség emelkedés?? A másik említendő dolog: ezek a pumpák kb úgy vannak gyártva, hogy sosem használod! Ergó nem kizárt, hogy pár órás használat után vége is lesz!
Szia! Azt vedd figyelembe, hogy a kis kompresszorod motorja egy adott teljesítményű aminek van egy bizonyos áramfelvétele az akkuból amikor a szivargyújtóból akarod használni. A motor áramfelvétele az kapocsfeszültség csökkenéssel jár és az további áram csökkenéssel jár a működés szempontjából, ezért tűnik erőtlenebbnek a generátor töltésével ellátott akkuval szemben. Azt sem kell kihagyni a számításból, hogy a nyomás növekedésekor további amperekre lesz szüksége a motornak, hogy forgatni tudja a komprit. Ha volna egy kimustrált szünetmentes tápegységed abból elég "combos" tápegységet lehet kihozni ami kiszolgálná az ilyen szivargyújtóról működtethető komprit is.
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |