Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés
 
Témaindító: saca2, idő: Feb 8, 2009
Lapozás: OK   130 / 130
(#) blasz válasza laacika hozzászólására (») Feb 8, 2019 /
 
A forgattyúsháznak kell szellőzés,ez nyilvánvaló.Az én ifa sűrítőmön is 8mm belső furatú cső van szellőztetésnek.De... a cső végére aminek a hossza kb.15cm,tettem egy 5cm olajálló gumicsövet és telenyomtam dörzsi mosogató fémmel.Az leválasztja az olaj majdnem teljes egészét.
De lehet simáűn forgás irány probléma is.Ha nem jó felé forog pont a cső felé pacskolja az olajat.
Nekem ez a dörzsi megoldás jó lett.
(#) szsrobert válasza laacika hozzászólására (») Feb 13, 2019 /
 
0,25 es 0,5mm a furat tulmeret.
Valszeg nem huzza le az olajtobbletet a hengerfalrol.
Kulso tartaly is lehetseges. Olaj alul be, felul ki. Olajlecsapato a kimeno levegobe.
(#) Gallay hozzászólása Vas, 14:07 /
 
Üdv!

Az alábbi kompresszort sikerült beszereznem. Szeretnék segítséget kérni a beazonosításában, és abban, hogy honnan tudnék hozzá alkatrészt és robbantott ábrát szerezni, mivel az előző gazdánál felborult és a főtengely vége a szíjtárcsával együtt letört. Új tárcsa lett rá hegesztve, de így megnőtt a fordulatszáma.

Előre is köszönöm!
(#) erbe válasza Gallay hozzászólására (») Vas, 22:31 /
 
Ez egy hermetikusan zárt hűtőkompresszor. A motoron túl nagy az ékszíjtárcsa. Ha már ráhegesztettétek a kompresszorra a kisebbet, egyszerűbb a motoron cserélni. Szerintem 1-1-ben is el fogja hajtani, de ha nagyobb nyomás kellene, inkább 2/3-1 áttétel jobb lenne.
Nem hiszem, hogy találsz adatot, mert talán '69-es lehet az öntvény, a kereséshez meg a komplett hűtőegység adatlapja jobb lenne.
Nem látok rajta levegőszűrőt. Nem ártana.
A hozzászólás módosítva: Vas, 22:34
(#) EDanido hozzászólása Hé, 10:24 /
 
Sziasztok!
A következő problémám van: örököltem Norvégiából egy noname 24 literes kompresszort, ami működött is egy ideig szépen, de aztán felborult egy rézsűn, és azóta nem igazán építi fel normális nyomást.
Bekapcsolás után 1-1,5 barig felmegy a nyomás a tartályban, de tovább nem megy, bármennyit is várok. Sajnos mivel itthon ismeretlen márka, ezért a szerviz nem szeretne foglalkozni vele, én viszont nem dobnám ki csak úgy - hátha itt találok segítséget.
Amit észrevettem: az általam tehermentesítő szelepnek vélt szelep irányából szelel erősen (a tartályba vezető csőről ágazik le ez a szelep). Szét- és leszereltem, megpróbáltam simán befogva elindítani, lássuk mi történik - ugyanaz. A tartály tartja a nyomást, nem esett vissza.
Van esetleg ötletetek, mi lehet, vagy merre induljak el a hibakereséssel?

Köszi a segítségeteket!
A hozzászólás módosítva: Hé, 10:24
(#) mj620 hozzászólása Hé, 17:05 /
 
Szaisztok! Érdeklődnék hogy lenne egy (szerintem ) csepel 2 hengeres kompresszor ,100 as tartályal,1,5kw os háromfázisú motorral.
Ez így jó összeállítás? Kb mennyit tudnak szállítani ezek a kéthengeres csepel kompresszorok?
Ilyen fajta mint a képen van:
A hozzászólás módosítva: Hé, 17:10
(#) pipi válasza EDanido hozzászólására (») Hé, 17:35 /
 
Hali!
Ha felborult esélyes hogy valahol rmegrepedt, görbülésből szelel.
Megkérsz egy dohányzó ismerőst fújkálja körbe füsttel, hátha látszik
(#) EDanido válasza pipi hozzászólására (») Kedd, 13:53 /
 
Megpróbálhatom, de nem gondolod, hogy ha annyira szelelne, hogy nem bír normál nyomást felépíteni, akkor tudná tartani az 1,5 bar nyomást legalább egy fél óráig (később már nem ellenőriztem)?
(#) elektroncso válasza EDanido hozzászólására (») Kedd, 20:51 /
 
Pedig elképzelhető, 1,5bar-ig még aránylag zár a "törés" ezért a sűrítő át tudja termelni a levegőt a visszacsapó szelepen keresztül a tartályba. 1,5bar felett viszont kitágul a rés és ereszteni kezdi a levegőt ezért nem tud nagyobb nyomást. Az, hogy a tartályban viszont marad a nyomás azt bizonyítja, hogy a visszacsapó szelep ép és előtte kell keresni a hibát.
(#) dezso1959 hozzászólása 9:22 /
 
Kedves Kollégák! Teljesen új vagyok a szakmában, némi elektromos és gépész előképzettséggel. Hozzám került egy kicsi orosz légsűrítő. Barkácsoló emberként hasznosítani szeretném. Épített-e valaki a csatolt képeken szereplő kompresszorból működő technikát? Ha megosztja velem tapasztalatait, tanácsait, megköszönöm. Minden tanácsnak, ötletnek örülnék.
Üdv mindenkinek, Dezső
(#) VIM válasza EDanido hozzászólására (») 12:37 /
 
Szia! Szerintem nem a nyomáskapcsolónál kellene keresgélni a hibát ha az nem kapcsol le az említett 1.5 báros értéknél, hanem a kompresszor fejszelepénél. Ha a fejszelep nyomó oldali szeleptányérja elmozdul a helyéről és azt esetleg rugóterhelésű, akkor az nem fog zárni tökéletesen, így nem fog tudni visszazárni és a nyomás nem fog emelkedni ebből kifolyólag. Ha tudsz, mutass képet a komprinak arról a részéről ahol a hengerfejen vannak kialakítva a hozzáférési lehetőségek. Lehet, hogy le kell venni hozzá az egész hengerfejet, hogy a szelephez hozzá lehessen férni.
(#) Moderátor hozzászólása kompriment hozzászólására (») 13:28
 
Az apróhirdetésnek van saját rovata. A használati feltételek között szerepel, hogy a fórumban az üzletelés szigorúan tilos, ezt a fórumba regisztrációkor el kellett olvani, és mindenki kötelezően elfogadta. A jószándékú figyelmeztetésre pedig nem így illik reagálni!
(#) VIM válasza mj620 hozzászólására (») 14:27 /
 
Szia! Valami hasonló összeállítás van nálam is kilátásban a megépítéshez Bővebben: Link és a behajtó motorja ez lenne. Sikerült szereznem egy autógáz tartályt ami 55 literes és arra építem majd rá. A szíjtárcsa átmérője nálam 160 mm ami legalább 250 mm felfekvést biztosít a 13 mm-s ékszíjnak (1:1 áttételen), így átvihető vele az 1.5 kW.
Következő: »»   130 / 130
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu