Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés
 
Témaindító: saca2, idő: Feb 8, 2009
Lapozás: OK   128 / 128
(#) erbe válasza zolika60 hozzászólására (») Kedd, 20:18 /
 
Te tudod. Majd elolvassuk a kolléga visszajelzéseit.
(#) marton92 hozzászólása Sze, 6:51 /
 
Bocsánat! Annyit még elfelejtettem megírni, hogy ami a képen van kompresszor az nem az enyém, tehát nem ezzel a szíjtárcsával van szerelve, csak ez a típusú az amilyen van.
Van esztergapadom, szóval szerencsére akármekkora szíjtárcsát tudok készíteni hozzá.

Tehát tényleg az a kérdésem, hogy mekkorára redukáljam le azt a 2840-es fordulatot?

Esetleg tudja valaki hogy milyen a kúpszöge a kompresszornak?

Valamint az az aggályom, hogyha beállítom, hogy pl. 8 bar-nál majd kapcsoljon le a motor. És elkezdem használni és mondjuk leesik kapcsolási nyomásra pl 6 bar , akkor tud-e újból tölteni és felnyomni a rendszert 8-bar-ra? Vagy teljesen megfogja?
(#) Peeeet válasza marton92 hozzászólására (») Sze, 19:14 /
 
Üdv! Az Ifa kompresszor névleges fordulatszáma tudtommal 2000/min, úgyhogy elég felezni, vagy harmadolni a villanymotor fordulatszámát. Célszerű a kompresszorról a tartályra menő csőbe visszacsapó-fesztelenítő szelepet beépíteni (ilyet lehet kapni légtechnikával foglalkozó helyeken), így a motor könnyen el tud indulni bármekkora tartálynyomásnál, mert maga a kompresszor a leállása után nem marad nyomás alatt.
A hozzászólás módosítva: Sze, 19:15
(#) erbe válasza marton92 hozzászólására (») Sze, 20:25 /
 
700-800 fordulat ennél a teljesítménynél és nyomásnál elég. A kompresszor névleges fordulatszáma korlátlan (IFA motor) meghajtó teljesítményre vonatkozik. Ezt egyrészt a villanymotor nem tudja, másrészt az egyhengeres kompresszor rángatása is megviseli. Nem ártana, ha vastagabb tömör anyagból készítenél hozzá ékszíjtárcsát.
Ha egy kompresszort akarsz hajtani, nem elég a fordulatszám, hanem jó lenne mellé a fordulatszám-nyomás-teljesítmény jelleggörbe sorozat is.
(#) elektroncso válasza erbe hozzászólására (») Sze, 20:31 /
 
Ha jól látom a rajta lévő ékszíjtárcsa asszimetrikussága pont az egyhengeres rángatásást hivatott kiküszöbölni (kiegyensúlyozás). Én nem cserélném ki.
(#) erbe válasza elektroncso hozzászólására (») Sze, 21:08 /
 
Mit látsz te azon az ékszíjtárcsán?
(#) Pali79 válasza erbe hozzászólására (») Csü, 5:46 /
 
Az alsó részén lehet látni, hogy a külső vastag része nem folytonos. De aki látott már IFA kompresszort gyári ékszíjtárcsával az tudja is.
(#) erbe válasza Pali79 hozzászólására (») Csü, 19:20 /
 
Az a kis mélyedés nem fogja a dugattyú sűrítési nyomatékingadozását kompenzálni. Ráadásul a képen két mélyedés van, de a hengerben csak 1 dugattyú. Látnád egy négyütemű egyhengeres motor főtengelyét! Annak aztán van sonkája.
A mélyedés formája alapján valami hajtási kapcsolódási funkciója lehetne. Hasonlít a régi autómotorok főtengely kurblimélyedéséhez.
(#) zolika60 válasza erbe hozzászólására (») Csü, 19:29 /
 
Tévedsz. Egyébként ennek is van főtengely sonkája. Az a lendkerék ehhez van tervezve és jó is a kiegyenlítésre, még akkor is, ha ékszíjtárcsa is egyben. A kompresszor másként működik mint egy motor. Egyrészt minden fordulatnál van sűrítés, másrészt nincs robbanás. Kisebb a kiegyenlítetlensége.
(#) marton92 hozzászólása 12:20 /
 
Egy kicsit én is tanultam mechanikát, és annyit tudok hogy ha nagyobb lenne az átmérője a kompresszoron lévő tárcsának, az valamelyest segítené a kiegyensúlyozott járást (teta értéke).
Így hát megpróbálom a lehető legnagyobbat tenni rá, ami elfér.
Következő: »»   128 / 128
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu