Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés
 
Témaindító: saca2, idő: Feb 8, 2009
Lapozás: OK   141 / 141
(#) petya600 hozzászólása Okt 27, 2019 /
 
Üdv!
Szeretnék épiteni kopreszort 200l tartájom van 3kw villanymotor nyomaskapcsolo meg van,van egy kéthengeres kopreszorom is hozzá de nemtudom hogy jó lenne hozzá?ebbe szeretnék segitséget kérni ..
(#) zsoltee0001 válasza petya600 hozzászólására (») Okt 28, 2019 /
 
Szia
3kW-al közvetlen összeköttetés a motor tengelye a kompival.
Kérdés mekkora nyomast akarsz?
Udv
(#) nyirisandor hozzászólása Okt 29, 2019 /
 
Sziasztok kedves fórumozók!

Elkészült a Zil kompresszorom. Nagyobb tartályt készítettem hozzá. Remekül működik.
Vannak még finomítani valók rajta mert az olajtartály működés közben remeg és ez előbb utóbb a tartály letöréséhez vezet. Csak alul van rögzítve és felül is rögzíteni kell.
Az 50 literes tartályt 2 perc alatt tölti fel 8 bár levegővel. Az eredeti Tornádó gyári olajos (Praktiker) kompresszor 3 perc alatt tölti föl ugyan azt a tartályt.
Küldök néhány képet is. Nehézséget jelentett hogy a hűtőt nem tudtam légteleníteni. Ezt egy 2mm-es kicsi csavarral oldottam meg a Suzuki fűtőradiátor tetején. Az előző képen nem látszott, hogy a tartály valójában a kompresszor alaplapja alatt egy 16mm es furatú csővel van bekötve a kompresszorhoz. A karterben habosodó illetve felnyomott olajat valójában mint ahogy azt valaki javasolta természetes olajkeringtetésre használom. Most a főtengely feléig van feltöltve olajjal és amikor működik akkor megemelkedik az olaj szintje de ezt a puffer tér tudja kezelni. vagyis minél többet nyom vissza a tartályba annál nagyobb súllyal próbálja azt az alsó csövön visszatölteni a kompresszorba.
Ennek a módszernek azért az a hátránya hogy nagyon kell az olaj és vízleválasztó mert a levegővel viszonylag sok olaj távozik.
(#) nyirisandor hozzászólása Okt 29, 2019 /
 
További képek
(#) Pali79 válasza nyirisandor hozzászólására (») Okt 29, 2019 /
 
Bennem ilyenkor mindig felmerül a "megéri?" kérdés... Elég sokmindennek kellett már felruházni a kompit, hogy működőképes legyen és még nem teljesen jó így sem.
(#) nyirisandor hozzászólása Okt 29, 2019 /
 
Küldök még néhány képet a 2 es csavarról a vakdugó levegőztető furatáról a tartály tetején és a nyugalmi illetve a 10 perces működés utáni olajszintről.

Van egy rövid 7 mp-es videó is amit szintén csatolok.

Minden ötletet és javaslatot szívesen fogadok. Remélem tudtam segíteni másnak is. A kompresszort második kompresszorként szeretném ugyan arra az 50 literes tartályra csatlakoztatni. Ez persze nem egyszerű feladat. Ugyan az a nyomáskapcsoló fogja mindkét kompresszort vezérelni csak kell néhány visszacsapó szelep és hőálló hajlékony tömlő, meg egyéb dolgok is kellenek még. Azt is meg kell oldanom, hogy mindkét kompresszort tehermentesítse a nyomáskapcsoló. Ezeken még gondolkozom, hogy hogyan kell ezt jól megcsinálni. A Zil kompresszoron az eredeti biztonsági lefúvó szelepet meghagytam hogy semmi baj ne történhessen.
Eddig jutottam. Remélem tudtam használható segítséget adni és én is köszönöm a hozzászólásokat.
Szép napot mindenkinek.
(#) nyirisandor válasza nyirisandor hozzászólására (») Okt 29, 2019 /
 
Háát igen ez nem a megéri kategória ez hobbi.
Kikapcsolódik a pszichológus.
A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2019
(#) Szpilu hozzászólása Nov 4, 2019 /
 
Sziasztok, olyan kérdésem volna, hogy töltő csövet ami most nekem alumínium(sikeresen eltört),mivel tudnám helyettesíteni? Mindkét vége 3/8"-3/8".


Köszi,
(#) Firefighter1 hozzászólása Nov 19, 2019 /
 
Sziasztok!

Szeretnék a céges kisbuszomba egy kompresszort "építeni"!

Nem gondoltam nagy csodákra.. de azért egy kis 8-10 literes tartály minimum jó lenne!
a kocsi ball oldala be van polcozva. az elejébe van egy kb méter hosszú 35 mély 40 magas plac amit nem használok semire...

milyen alternatívákba gondolkodhatok? ( tartály? 12v motor? esetleg ezek a "Gyéri csoda autós kompresszorok amihez teszek egy tartályt?" )

Előre is köszönöm
(#) Pali79 válasza Firefighter1 hozzászólására (») Nov 19, 2019 /
 
Az a kérdés, hogy mi a célja a kompresszornak? A levegő igénnyel együtt növekszik a meghajtás teljesítmény igénye is.
(#) Firefighter1 válasza Pali79 hozzászólására (») Nov 19, 2019 /
 
JA igen.. pedig akartam írni... hát nem légkulcsot akarok meghajtani róla....

A cél az kb annyi hogy nap végén ha nyakig poros vagyok vagy a gépek azok akkor kicsit ki lehessen fujni tisztitani...
(#) pipi válasza Firefighter1 hozzászólására (») Nov 19, 2019 /
 
Szerintem ezek a gyári csuda 12V autós kompresszorok játékszerek, nekem is van, semeddig nem bírja, hamar tönkremegy, nincs légszállítása...
Ha megnézel egy kompresszort, és az energiaigényét akkor leteszel a 12V módiról.
Én vettem egy kis gagyi 10 l-es tartályos kompresszort, elégedett vagyok vele, ha vinni kell valahová, még éppen cipelhető kategória.
A meló helyen nincs a közelben 230V? De az is lehet alternatíva, hogy otthon felnyomod a tartályt, és ennyit tudsz elhasználni a melóhelyen...
(#) Pali79 válasza Firefighter1 hozzászólására (») Nov 19, 2019 /
 
Nem feltétlenül értek egyet pipi kollégával. Nyilván nem a 2-3000 Ft-os kategóriát kell nézni, mert az tényleg semmire sem jó. De 30-40000 Ft körül már lehet kapni jó minőségű fémházas kompit ami tud 150l/perc levegőt és 8 barra tud nyomni. Ehhez egy kis tartály és használható is. Ennek csak két apró baja van: 1. a leírás szerint max 30 percig mehet folyamatosan, 2. 12V 45A kell neki, tehát járatni kell a motort közbe és a kábelezés sem sima "drót" kategória. Ekkor áram simán felgyújtja az autót ha valami nem stimmel.
Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2019
(#) VIM válasza Firefighter1 hozzászólására (») Nov 20, 2019 /
 
Szia! Ha nagyon ragaszkodsz ehhez a megoldáshoz akkor legalább ilyet vagy ehhez hasonlót kellene beszerezned, hogy meg legyél vele elégedve.
(#) merlingerin válasza VIM hozzászólására (») Nov 20, 2019 /
 
Van ilyenem, kereket fújni.. műanyag a szénkefe fészke, egyszerűen beleolvad a szénkefe amire körbefújok vele egy teherautó dupla kereket...

Apósnak vitoba rendes güde olajos kompreszort tettünk be, 25l. A raktérben van egy plusz 100Ah akku, lerelézve, indítás után, ha az üzemi akku feszültsége eléri a 14.1V-ot, akkor zár rá a relé, generátor tölti. Ezen az akkun van a kompresszor, egy kínai 3000W inverteren úgy, hogy a nyomáskapcsoló az invertert indítja, egy lágyindítón át. Azért választottuk a güdét, mert abban univerzális soros motor volt, nem pedig rövidrezárt forgórészes, így gond nélkül indul, és meg a kínai inverterről.

Használ róla 900NM légkulcsot is... Gond nélkül...
(#) VIM válasza merlingerin hozzászólására (») Nov 20, 2019 /
 
Ha összeszámolod az általad említett összeállítás értékét az olyan 100 eFt-ra jön ki ..... egész olcsó mobil fújóka.
(#) merlingerin válasza VIM hozzászólására (») Nov 20, 2019 /
 
Szia! Sehol nem szerepelt a verseny kiírásban, hogy 5e Ft legyen.. ezzel viszont nincs kompromisszum, télen nyáron üzembiztos..
(#) KAMA3 hozzászólása Nov 22, 2019 /
 
Kedves Kompresszorépítők!

Üdvözlök mindenkit! Az elmúlt hetekben végigolvastam a topkiot az elejétől kezdve, és rengeteg kérdésemre már választ is kaptam. Néhány éve hozzájutottam egy TK-200 Csonka kompresszorral szerelt bojlertartályhoz. A tartályon helyet kapott egy 1.5kW-os 3~ IMI motor is (2860 RPM), néhány egyéb vizes cullanggal egyetemben. A motort egy motorvédővel egybekötött mágneskapcsoló indította, amit egy Pressostat nyomáskapcsoló vezérelt. Az egész tákolmány hemzsegett a hibáktól, tulajdonképpen be sem mertem kapcsolni még, mert volt egy kis gyári 24 literes Hunyadim, ami idáig elég volt. A legdurvább dolog, hogy a levegőszűrő a tartályból kijövő csövön foglalt helyet, ezáltal a TK-200 belvilágát durván leharcolta a nem éppen steril műhelyi levegő.

Viszont a Hyundai is elgyengült, meg az igényeim is változtak, és inkább ezt a TK-200-ast újítanám fel. A kérdésem, hogy érdemes-e házilag nekiállni egyáltalán, ha a hengereket szemmel láthatóan fúrni kell, mert annyira megviselte a beszívott kosz? Mellékeltem néhány képet a henger faláról, dugókról, hengerfejről. A teljes cuccról még több kép található az alábbi linken: TK-200

Az elképzelésem az, hogy a motort, a védőáramkört, a nyomáskapcsolót és a sűrítőt megtartanám, a tartályt, és a többi fémhulladékot meg elbontanám, és egy 80-100 literes LPG tartályra építkeznék.

Szeretnék pár dolgot lefújni, van amiről a port, van amit homokkal, és van amit meg festékkel. Szóval ilyen házkörüli munkákra kéne. A kis Hunyadiról is fel tudnék használni ezt-azt, meg van pár levegős szerszámom már.

A tanácsotokat kérem. Érdemes ezt a betegágyat leadni valami gépműhelybe, vagy a Draspóhoz, vagy inkább nézelődjek az aukciós oldalakon?

Előre is köszönöm!
KAMA3
A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2019
(#) Pali79 válasza KAMA3 hozzászólására (») Nov 23, 2019 /
 
Szinte biztos vagyok benne, hogy anyagilag nem éri meg. 45-ért lehet kapni vadi új 3 hengeres pumpát. Sőt 70 körül már komplett kompresszort. Persze ezek nem csúcsminőségű darabok, de ha odafigyel rá az ember, sokáig használható. Ha fontos az építés öröme, akkor más a helyzet.
(#) KAMA3 válasza Pali79 hozzászólására (») Nov 23, 2019 /
 
Hát ebben én is biztos voltam, hogy nem éri meg, de szeretek dolgokat magam megépíteni. (Bizonyára azért, mert sokat legóztam gyerekkoromban )

A másik, ami miatt ezt feléleszteném, hogy még kapható hozzá minden alkatrésze. Ha veszek egyet készen, és garancia időn túl megdöglik, nem hinném hogy az javítható lenne. Illetve a tartályon és pár közcsavaron kívül mindenem van.

Szóval a tartályért és a légsűrítő felújításáért kéne csak pénzt kiadnom. Tartályt találtam 9e forintért, és egy felújított TK-200-ast is hirdetnek 30e-ért. Ez utóbbit esetleg meg lehet próbálni, hogy az én kopottamat beszámítja pár ezresért. Az eladó ilyen kompresszorokat újít fel. Talán még a motorra kellhet egy másik szíjtárcsa. Az is kijön 5-10e ből.
(#) KAMA3 hozzászólása Nov 27, 2019 /
 
Sziasztok!

Milyen festékkel érdemes kezelni a tartály belsejét? én egy réteg rozsdagátló alapozó és egy vagy két réteg akryl festékre gondoltam, mert az olajálló...

üdv
(#) szsrobert hozzászólása Nov 29, 2019 /
 
Udv!
Az Ifa kompresszor fotengelymenete mekkora? Az anya 27mm?
(#) blasz válasza KAMA3 hozzászólására (») Nov 29, 2019 /
 
Szia én vettem a linken szereplő embertől 2db ifa süritőt.Az egyik szinte használhatatlan,rosszul perselyezett hajtókar,szorul benne a csapszeg,rommá rohadt csapágyak.Még jó hogy nem raktam a helyére, vehetném le.A másikat szét se szedtem még.Úgy hirdette felújított jól működő mind két darab. Kerüld el az embert.....
(#) KAMA3 válasza blasz hozzászólására (») Dec 2, 2019 /
 
Szia blasz!

Köszönöm a tanácsot, még nem vettem az embertől semmit, mert nem volt időm foglalkozni vele, csak emailben kérdeztem tőle. Akkor azt hiszem még gyűjtögetek és viszem egyenesen a Draspóhoz, az még közelebb is van.

üdv: K
(#) privat1987 hozzászólása Pé, 23:55 /
 
Sziasztok
A következő projektem kompresszor építése
van egy 380-as 3kw-os motorom erre a célra mellé egy 100l-es tartályt gondolok és egy TK-200-as kompresszort
Kinek milyen tapasztalata van ezzel a Rába kompresszorral kapcsolatban megbízhatóság szempontjából ?
Következő: »»   141 / 141
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu