Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés
 
Témaindító: saca2, idő: Feb 8, 2009
Lapozás: OK   176 / 176
(#) erik001 válasza ati790731 hozzászólására (») Jan 6, 2023 /
 
1500W 1400 fordulatú, nehezen tudom tekerni még át nem fordul holt ponton. Ha át fordul holtponton akkor ha bedugom elindul. Igy elindul 6 báron is ha kézzel oda tekerem. Ezért akarok vissza csapó szelepet elengedi nyomást és akkor tuti elindul bármikor.
(#) erik001 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Jan 6, 2023 /
 
Nézelődtem neten pneumatika cső meg van hozzá minden méretbe csatlakozó is. Egyszerűbb nekem mint réz csövet peremezni meg hozzá csatlakozót venni.
(#) VIM válasza erik001 hozzászólására (») Jan 6, 2023 / 1
 
Szia! Ilyen anyagú csövet kell alkalmaznod, mert a többi az el fog durranni előbb vagy utóbb.
(#) dB_Thunder válasza VIM hozzászólására (») Jan 6, 2023 / 1
 
Van ennél hőállóbb és keményebb is, nekem fekete van.
(#) ati790731 válasza VIM hozzászólására (») Jan 9, 2023 /
 
Nekem már ez is elment egy alkalommal, (utána kezdtem gondolkodni, hogy valami nem stimmel). Szarok voltak a szelepek a hengerfejben és minden tűz forró volt két perc alatt. Csináltam rá egy levegő visszahűtőt régi két colos csőradiátorból, (kb 80cm hosszú) és utána tettem be a tehermentesítő szelepet, ez után már kézmeleg sincs arrafelé semmi, meg a szelepek is meg lettek javítva, így aztán 12bar-nál még elindítja a 2,2kw-os 230 2800/min motor tehermentesítő nélkül is, mondjuk harmadolva van a fordulat.
(#) VIM válasza ati790731 hozzászólására (») Jan 9, 2023 /
 
Szia! Szerintem a hibás fejszelepek miatt tudott felforrósodni a nyomóág, mert a komprimált levegőből visszakerült valamennyi a szívó oldalra amitól a következő sűrítés még emelt a hőmérsékletén. Nekem nem volt vele problémám a megépítés után, pedig a tehetmentesítő leágazást magam alakítottam ki rajta. A gépen kb. 60cm-re van a 22mm-s nyomóágon a PA cső leágazás. Ez a cső 60°C-on is majdnem 11bárt tud elviselni.
(#) ati790731 válasza VIM hozzászólására (») Jan 9, 2023 /
 
Szia! Igen, a szelepek hibáiból adódott a melegedés.
(#) Edward1990 válasza qvasz2 hozzászólására (») Kedd, 16:11 /
 
Sziasztok!

Én egy 12V/10A-es, szintén szivargyújtós mini kompresszort próbáltam ki.
Gyújtás ráadáskor is bár működött, de járó gépkocsi motornál láthatóan erősebben termelt miközben fújattam a kereket. Kérdésem a következő lenne: A jelenségből kiindulva, ha ezt a mini kompresszort saját tápegységről is szeretném üzemeltetni, akkor az legyen legalább 14 voltos hogy ugyanolyan erővel dolgozzon mintha gyakorlatilag a kocsi generátora látná el? Majdnem vettem hozzá egy 12V/10A-es kapcsolóüzemű tápegységet de attól tartok attól ugyanolyan erőtlen lenne mintha álló motornál ráadott gyújtással szivargyújtóról üzemeltetném.
Esetleg pont hogy a kapcsolóüzem miatt dolgozna stabilan mintha járó motornál fújatnék vele szivargyújtóról?

Link a tápról amit kinéztem: https://www.bivin.hu/ipari-tapegyseg-12v-10a-7409

Köszi előre is a válaszokat
(#) zoly15 válasza Edward1990 hozzászólására (») Kedd, 21:01 /
 
Szia,
A kis trimmerrel tudsz a tapfeszultsegen picit emelni!
(#) Edward1990 válasza zoly15 hozzászólására (») Kedd, 21:11 /
 
Köszönöm ezt nem is néztem még, valóban ott egy poti.
Szerinted a fesz emelése megoldaná azt hogy úgy duruzsoljon mint egy gépkocsi generátorral ahogy fentebb írtam?
(#) szsrobert válasza Edward1990 hozzászólására (») Sze, 12:02 /
 
Kell neked elegendő V és A. Azt leadni képes áramforrást keress. Lehet 10A elég, lehet 20A kell hozzá. (Mire használ el ennyi energiát?5A üresjáratban is)
(#) dB_Thunder válasza Edward1990 hozzászólására (») Csü, 6:13 /
 
Idézet:
„de járó gépkocsi motornál láthatóan erősebben termelt miközben fújattam a kereket. Kérdésem a következő lenne: A jelenségből kiindulva,”


Gyenge matek 12V a 14.5V-al szemben! Ez hány százalékos tápfeszültség emelkedés??

A másik említendő dolog: ezek a pumpák kb úgy vannak gyártva, hogy sosem használod! Ergó nem kizárt, hogy pár órás használat után vége is lesz!
(#) VIM válasza Edward1990 hozzászólására (») Csü, 11:56 /
 
Szia! Azt vedd figyelembe, hogy a kis kompresszorod motorja egy adott teljesítményű aminek van egy bizonyos áramfelvétele az akkuból amikor a szivargyújtóból akarod használni. A motor áramfelvétele az kapocsfeszültség csökkenéssel jár és az további áram csökkenéssel jár a működés szempontjából, ezért tűnik erőtlenebbnek a generátor töltésével ellátott akkuval szemben. Azt sem kell kihagyni a számításból, hogy a nyomás növekedésekor további amperekre lesz szüksége a motornak, hogy forgatni tudja a komprit. Ha volna egy kimustrált szünetmentes tápegységed abból elég "combos" tápegységet lehet kihozni ami kiszolgálná az ilyen szivargyújtóról működtethető komprit is.
Következő: »»   176 / 176
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem