Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés
 
Témaindító: saca2, idő: Feb 8, 2009
Lapozás: OK   160 / 160
(#) ati790731 válasza erbe hozzászólására (») Pé, 18:39 /
 
Szívószelep, miért nem maradhat az eredeti?
(#) erbe válasza ati790731 hozzászólására (») Pé, 18:59 /
 
Látod, ehhez is esztergályos, marós kell.
Maradhatnak az eredeti szelepek, ha biztosítani lehet a megfelelő vezérlést. Utánuk mindenképpen kell egy visszacsapó, hogy nem tudjon visszadolgozni. Csak az eredeti hengerben van egy kamra, ami motor üzemben a kompressziót beállítja. Ez csökkenti a kihozatalt (a holt térben maradó levegő veszteség).
(#) dB_Thunder válasza Hacsi88 hozzászólására (») Pé, 19:10 /
 
Lehet autóblokkból is, de az eredeti hengerfejben túl sok a káros tér!!
A dieselnek meg lehet, hogy a dugattyúban van kialakítva az égéstér, megint bukó!
Ezért a volumetrikus hatásfoka egy katasztrófa átalakítás nélkül!! Se komoly végnyomást, se komoly szállítást sem fog tudni.
Kell rá csinálni egy fejet! Ráadásul lépcsős kompresszornak kell megcsinálni már 8 bárra is!
3 henger termel a 4.-re.

Nekem is van egy 1,6-os nissan blokkom amiről le kellett venni a fejet, mert megadta magát a tömítés..
Ha már venni kell, minél nagyobbat!! Minimum 2 literest!! De azt is csak vasárba!!
(#) dB_Thunder válasza erbe hozzászólására (») Pé, 19:15 /
 
Ez csökkenti a kihozatalt (a holt térben maradó levegő veszteség).
Olyannyira, hogy már pár bárnál már nem lesz szállítása a kompresszornak, mert a holt térben lévő sűrített levegő vissza expandál a henger teljes térfogatára, és ez miatt megszűnik a beszívás!
(#) Hacsi88 hozzászólása Pé, 20:28 /
 
Köszi az infókat! Úgy néz ki, hogy visszatérek az eredeti tervemhez és keresek valami kéthengeres teherautó légsűrítőt.
Örülök, hogy itt nincs nincs lehülyézve az ember amiért feltesz egy kérdést. Facebookon már több csoportból is kiléptem, mivel sokszor láttam (és tapasztaltam is), hogy ha valaki feltett egy kérdést utánna jöttek az idióták és elhordták minden hülyének, holott azért vannak ilyen csoportok, hogy infót cserélhessenek az emberek.
(#) ati790731 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Pé, 21:11 /
 
Nem bukó a diesel, csak nem közvetlenbefecskendezésű kell, hanem előkamrás, mert annak sima a dugó teteje, az előkamra helyére befér a fújó szelep. Pl egy AAZ kódos 1.9 vw diesel tuti jól működne. Gyári állapotban 32 bar-ra sűrít.
(#) ati790731 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Pé, 21:15 /
 
Ezért írtam, hogy a benzines nem ok és dieselből is előkamrás lenne jó. Persze kell hozzá gépi munka nem kevés..
(#) ati790731 válasza Hacsi88 hozzászólására (») Pé, 21:22 /
 
Az a helyzet, hogy ezen a motorból kompresszoron, kb 20 évvel ezelőtt már én is gondolkoztam, még mindíg megvan az az 1.6-os diesel vw blokk amiből az elmélet szerint 2 hengert akartam használni és a másik kettő hajtotta volna, de a végén egy Csonka 200-nál kötöttem ki idő hiányában.
(#) furko válasza ati790731 hozzászólására (») Pé, 21:36 / 1
 
Az rendben volna hogy 32 bárra sűrít, de a káros tér akkor is probléma. A káros térben maradt levegő szívó ütemben expandál és kevesebb levegőt szív be (vagy semmit). Ez rontja a hatásfokot.
Belső égésű motorból csak úgy tudnék elképzelni jó hatásfokú kompresszort ha a dugattyú tető sima, és teljesen sík hengerfejet kap. A szelepek pedig közvetlenül a dugattyú felett vannak megcsinálva.
Amit írtál működhet, ha sikerül jól megcsinálni a szelepek helyét.
A hozzászólás módosítva: Pé, 21:37
(#) ati790731 válasza furko hozzászólására (») Pé, 22:10 / 1
 
Amiről beszélek motor, az teljesen sík dugótetővel van és a hengerfej is teljesen sík a szelepek merőlegesek a dugóra, és a károstér a hengerfejben kapott helyet egy előkamra képében, ami valamilyen vas ötvözet és bele van préselve a hengerfejbe melegen. Az előkamra méretei kb megegyeznek egy pl Csonka tk 200-as kompresszor fújó szelepével, és az előkamra felett a porlasztó van becsavarva, ami helyett simán be lehet egy csőcsonkot tekerni. A kipu szelep tetejéről , ha kiveszed a hydrotőkét, az folyamatosan zárva lesz, gyakorlatilag maradhat a helyén. A sűrítési tér egy az egyben meg fog egyezni egy kompresszoréval. 1000-es fordulaton kb 900 litert tudna percenként, ha mind a négy hengert használod és nem nyúlsz a vezérléshez, ha egy az egyben forogna a vezérműtengely a főtengellyel akkor 1800-liter/percet lehetne belőle kihozni 1000-es fordulaton. Tökéletes olajzás, vízszivattyú adott, csak legyen motor ami hajtja.
A hozzászólás módosítva: Pé, 22:15
(#) tufatofu hozzászólása Vas, 22:05 /
 
Sziasztok! Tudnátok nekem segíteni, hogy ez milyen tipusú, miben lévő kompresszor lehetett(KMG van ráírva), ill. a képen látható szelep miket tud? Visszacsapó, biztonsági, üresjárati, vagy is-is?
(#) tufatofu válasza tufatofu hozzászólására (») Hé, 18:17 /
 
A kompresszor Csepel. A szelepről tud valaki valamit, hogy mit tud?
(#) Kinka István válasza tufatofu hozzászólására (») Hé, 18:49 /
 
Szia!
Kinézete alapján egy lefújószelep. A teherautókban folyamatosan jár a kompresszor, egy beállított nyomás felett elengedi a felesleges termelt levegőt.(A kompresszor a szabad levegőbe dolgozik.) Elektromos meghajtásnál a nyomáskapcsoló beragadása esetén jól jöhet biztonsági szempontból.
(#) tufatofu válasza Kinka István hozzászólására (») Hé, 19:11 /
 
Köszönöm a választ! Az szeretném még kérdezni, hogy a visszacsapó szelep is benne van ebben?
(#) Kinka István válasza tufatofu hozzászólására (») Hé, 19:22 /
 
Elvileg a tartály felé kell, hogy legyen visszacsapó, különben onnan is eleresztené a levegőt. (De, hogy ez benne van-e a szelepedben, vagy utána volt beépítve, nem állapítható meg a képeid alapján.)
(#) tufatofu válasza Kinka István hozzászólására (») Hé, 19:54 /
 
Egy nagy működő 380 voltos "szörnyetegre" volt ez az egész felszerelve. Arról vásároltam meg a képen látható komplexumot(kompresszor+ a szelep). A szelepből egy fél colos cső ment közvetlen a tartályba. Ebből gondoltam, hogy "vissza is csaphat", mert más nem volt a nyomó oldalon.
Esetleg az elképzelhető, hogy a 8kw-os 380-as motor ami rajta volt, nem igényelte ezt a "luxust"?
Én 1,8KW egy fázisú motorral szeretném hajtani. Szerinted ez elegendő teljesítmény?
(#) Kinka István válasza tufatofu hozzászólására (») Hé, 22:22 /
 
Szerintem elég lesz a teljesítmény. A könnyebb indulás érdekében célszerű, a töltőcsövet leereszteni tudó nyomáskapcsolót rátenni.
Következő: »»   160 / 160
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem