Fórum témák
» Több friss téma |
Próbálom a többi képet is:
Az a helyzet, hogy ez pont az amire gondoltam. A Mainboard az oninózus 17MB61-2, amiből ezer féle létezik és ugyanolyat találni lehetetlen, mint ami neked kell. Mivel gombokat taperolva sípol, ezért a készeléti fesz valószínűleg megvan, de mindeképpen ellenőrizd!
A mellékelt képen jelölt processzort melegítsd meg hajszárítóval annyira, hogy ujjal taprolva már kellemetlen legyen az érintése, majd egyből lehet próbálni, ha ekkor elindul, akkor szakadt a processzor és semmit sem lehet tenni (már kettővel találkoztam). A hozzászólás módosítva: Máj 6, 2014
Elkezdtem melengetni, kb. 50-60 fokig, de semmi...
A sípolás ebből a panelből jön, van benne egy - szerintem a felirata alapján - 12 kHz-es kvarc. Arra esetleg tudnál támpontot adni, hogy a tápon hol és mekkora feszültségeket kellene mérnem? Nagyon megköszönném, mint ahogy az eddigi segítséget is!!!
Leírom, hogy mukodik ez a ketyere. Amikor bedugod, indul a készelét, rá egy másodpercre elindul a PFC és a nagyteljesítményű táp is. Ha minden rendben talál a main, akkor álítja le a tápot, ez azt jelenti, hogy a maint lehúzva a tápról a tápnak el kell indulnia. Kikapcsolt álapotban nem megy a PFC, sem a nagyteljesítményű táp, akkor leesik a Pufferen a fesz 300V-ra. Induláskor Elvileg 400, gyakorlatilag mindegyik 385V-ra van beállítva. Az általad is furcsállott diódát már cserélték és valószínűleg a feteket is, vagyis egyszer már ledurrant a PFC-je, ami népbetegség ezeknél a tápoknál. Hogy nem volt új a készülék az biztos.
Mellékeltem a rajzát, de minden részegység külön van rajzolva és háromszögekkel vannak jelölve az összekötött dolgok, szóval iszonyat agydurrantó a rajz és nehéz rajta kiigazodni. Amúgy készenléti feszültségek 3.3 és 5V-ból álnak. Ja és a processzort kihúzott álapotban kell melegíteni, aztán bedugni, de ez várhat akkor még. Ha a main sípol, akkor lehet, hogy rövidzár van rajta (enyémen is az volt) és valamelyik DC-DC konverter kínlódik. A hozzászólás módosítva: Máj 6, 2014
Hát... Kedves asdmin!
Nagyon köszönöm, talán értelmeznem kellene a tapasztaltakat, de ez nekem nem megy, jövő héten - amikor lesz rá dudva is - keresünk egy megbízható tv-szerelőt és nekiugrasztjuk. A kapcsolási rajzból ha sok mindent nem is, de a csatlakozókat és azok egyes pontjain mérendő feszültségeket ki tudtam venni, és sehol, semmilyen kimeneti feszültség nincs. A nagyobb feszültségű helyekre nem mértem rá, de van egy gyanúm, hogy a tápegysége halott (hogy mégis mitől sípol... nem tudom)... Mégegyszer köszönöm, sokat segítettél, most Fortunán a sor
Ha csipognak a gombok, akkor legalább a 3.3V-nak meg kell lennie. Maga gombsor sípol és már akkor is, ha csak tápfeszt kap.
A sípolás nem feltétlenül hiba jele, de azt is jelezheti, hogy dölgődik a PFC, vagy a main, ha tényleg az sípol. Én azért nem adnám fel ilyen könnyen, főleg, hogy elég sok TV szerelőnél megáll a tudomány, ha nem lehet panelt cserélni. A hozzászólás módosítva: Máj 6, 2014
Kösz a biztatást, általában ódzkodom a szerelőktől, mert magam is tapasztaltam, hogy autó-háztartásigép kategóriában sok a kókler, a panel/modulbubus, míg én szétszedem a motoros ülés vezérlőjét egy relé cseréjéért, az automata mosógép programkapcsolóját (hát nem Rubik-kocka, azt már tudom)... de a kapcsolóüzemű tápok esetében az alapokról kell indulnom, ráadásul tudtommal bizonyos tápok terhelés nélkül el sem indíthatók...
A gombsor meg kapacitív vagy ilyesmi érintős, pittyen, nem sípol, tehát tenné a dolgát, csak nem indul. Ezért rühellem ezt a fajta digitalizáltságot, mert az érintés nem fizikai folyamatot indít be, mint egy tranzisztor esetében, hanem komplex módon "értelmeződik", ha pedig nem, nincsenek köztes állomások, mint egy karácsonyfa-izzónál, hogy itt még van jel, egyel odébb nincs: megvan a probléma ![]() Kicsit rápihenek - addig edzek egy régi Videoton rádión -, azután bevetem a szkópot...
Úgy kellene kezdeni, hogy a Pufferen lévő feszt kellene megmérni, ezt a tápot helyén hagyva úgy a legegyszerűbb, ha a fetek hűtőbordája és valamelyik dióda lábán méred. Bedugva 300, majd picit később 385V-nak kell lennie rajta. Ha nincs meg a 385, tehát nem indul a PFC, akkor mehetünk tovább.
Hmm... Különös...
Van egy ősöreg NDK üvegszál-mutatós analóg műszerem, ami 1 kV-ig tud váltó- és egyenfeszt mérni. Ahogy mondtad, a borda és a dióda anódja közé mérve váltófesz tartományban felugrik 300 V körülre, majd ugrik is tovább nagyjából 400 V-ra. A katódon mért feszültség azonban marad 300 V-on, illetve az alatt. Egyenfesz tartományban is 300 V-ra ugrik, de nem ugrik tovább, vagyis a 85-100 V plusz feszültség - SZERINTEM - váltófeszültség ![]() Analóg műszerrel csak az anódon tudok 300 V-ot mérni, de amint ugrik a feszltség, meggajdul a digis mérő, egyen- és váltóáramú tartományban is (általában 0-t mutat, de váltófeszként első pillanatban 600 V fölé ugrik, azután nulláz, vagyis nem képes mérni). Mester! Hogyan tovább???
Bakker, módosítottam a szöveget, de elveszett...
Szóval kiszedtem a panelt, hogy hol tudom a puffer feszültségét közvetlenül mérni, és az analóg mérő 295 V-ot már egyenfeszt, ahol a rajz szerint +400 V-nak kellene lenni. Mivel az anódon a +300 egyen- és az anódokon a ~400 V megvan, a rajzot elnézve 300 V fölött nem egyen, hanem +300 és ~100 V megy a pufferre, néha hallani is némi sercegést... Kérdés, hogy a dióda, a puffer vagy a kis 10 nF/1kV megy zárlatba a nagyobb feszültségen, vagy a rendszer nyeli be valahol... Keresem a rajzon, hogy hol folytatódik a +400 V?
Nem váltófeszültség, csak impulzusos, teljesen rendben van. Mivel a PFC megemeli a feszültséget, így ott nincs pufferelve, de ez most nem is lényeges, csak a Pufferen lévő DC feszültséget kell mérni.. Tehát, ha csippan a gombsor, és a PFC is indul, akkor valószínű, hogy a táp rendben van, most a szekunder oldalon a DC feszültségeket kellene ellenőrizni. 24V az inverterre, 24V az erősítőnek. 12V és 5V megy még a main-ra. Illetve egy fet kapcsolja még a 3.3V-ot a készenléti tápról, ezzel van táplálva a processzora is ennek a szerencsétlen main-nek. A processzor annyira melegszik üzem közben, hogy egyszerűen nem bírja, az a kis hűtőborda ami rajta van nevetséges.
Update: Nem megy a 300V DC-re 100V AC. Tanulmányozd még egy kicsit. Méregetés közben legyél nagyon óvatos, mert a hűtőbordákon és kondenzátorokon is nagyfeszültség lehet, könnyen rá lehet sülni. A hozzászólás módosítva: Máj 6, 2014
Köszönöm az aggódást, villanyszerelő gyermeke vagyok és csöves tévéken szocializálódtam, ahol néha a sasszén is ott volt a 220
![]() Amúgy vigyázok, mert bajt eddig nem csinált, de nem vagyok oda az áramütésért, de azért hébe-hóba előfordul. Most viszont nem.. Sokat tanulmányoztam a panelt, hozzáférhető mérési pontokat keresve, a mainboardra menő tápkábelen illetve a transzformátoron. Sajnos a trafó beépítve számomra kockázatosa közelíthető, a táp kimenetein pedig vagy két helyen mértem 3.3 V-ot, ami szerintem valami kóbor utakon került oda, épp csak annyi, hogy a vezérlés csippanjon, történés nélkül. Azt hiszem, szerelőre bízom, azzal a tudattal, hogy előbb a táppal foglalkozzon, utána a többivel. Köszönöm a segítségedet, voltak reményteli pillanatok, de már nem lesz belőlem tévészerelő ![]() Remélhetőleg a Vestel alaplap nem sérült és olcsón megússzuk ezt az ügyet... TV-t csak tv-boltból, minimum 2 év garival ![]() Köszönök mindent, további szép napot!!! Idézet: „TV-t csak tv-boltból, minimum 2 év garival” Tv-t csak hibásat olcsón, de jól ki kell válogatni.
Sziasztok van egy problémám,van egy Sony Bravia KDL-40U2000 típusú tvm ma beakartam kapcsolni nem bírtam kb 1 mp-re felvillan a kép utána alól a piros led 4-et villan de mellette a zöld led folyamatosan világít mi gondja lehet hol induljak el a hiba keresésben.üdv peti
Ja azt elfelejtettem íri mielőtt elkezd villogni pirosan 4-et egy mágneskapcsoló kattan benne.
Valami megrántja a tápot. Vagy egyszerűen kondenzátorhibás a táp, vagy rövidzáras az inverter.
Akkor is ezt csinálja ha le van húzva az inverter.úgy is villog 4x
A tápon nem látok pupos kondikat. A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2014
Lehúzott kijelzővel?
akkor is
Akkor idelye mélyebbre ásni. Tápfeszek esnek amikor leáll?
igen..
De most lehúztam az alaplapról egy kábelt ezek vannak ráírva:Signal-vcc, gnd, gnd, l, gnd, r, gnd, 33v, gnd, amp-mute és így meg 3x villog. A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2014
Úgyérzem kimerítettük a távjavítás lehetőségeit....
Szép napot!
![]() Hétvégén szerintem előveszem újra, mert megyek haza. Úgy gondolod, hogy a tápot kössem le a vezérlésről meg mindenről és én adjak neki vezérlő feszültségeket és mérjem meg a kimeneteket? Meg persze a kimeneteit meg mindent lekötnék, csak külön a táp. Az izzós próbálgatás felejtős? A kimeneti feszültségeséstől a legtöbb kimeneten opto-val védetik a tápot. (Túlterhelés és rövidzár okozhatja pl.) A megfogalmazás nem a legjobb, de remélem nem írok baromságokat. Nagyon érdekel már a baja és a megoldás is, kitartó vagyok és nem adom fel könnyen, az nem nyugtat hogy "más meg tudja csinálni" én előttem is itt az élet és szeretnék tanulni a szakmában és lehet is még sokat. És senki nem születik zseninek. A kitartásod és a segítséged nagyon köszönöm! "Buvarruha"-nak is köszönöm a "segítséget" de én úgy gondolom azért vagyunk itt a fórumon hogy egymást segítsük de ez engem nem túlzottan segített, hogy "nem tudod te azt megcsinálni"... hallottam én ezt elégszer bizonyítottam párszor de ezen elakadtam mert ez egy újabb kihívás ami egy újabb lépcső és ha csak felbukok ebben a lépcsőfokban és nem próbálkozom nem leszek előrébb. A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2014
Szép kitartás , és jól teszed , ha elhatároztad magad , és kitartó vagy meg lesz az eredménye.
Igen a tápot kellene rendesen átvizsgálni.Az izzós előtét nem árt , mert ha bármi gond van megvédi a tévét a további bajoktól. Viszont ennek a hibának volt valami előjele ? Tehát úgy értem , hogy észre vehető volt e valami a tévén , rendellenesség stb ,amikor még működött?
Na igen, ez a legnagyobb gond hogy Németből behozott és az előéletéről nem tudok sajnos, pedig segítene ha tudnám, hogy javították e már ki mit csinált rajta, mit csinált a tv...
ÜdV! Gyakorlatilag két nap alatt kész lett a tv, bár még nem hoztam el, mert távirányítót nem vittem hozzá
![]() Kérdésemre röviden a MESTER csak annyit mondott, hogy "néhány dolgot cserélni kellett a tápban":-/ A kérdésem az lenne, hogy szerinted van értelme annak az alulhűtött procinak ('on board') a hűtés-hatásfok javításával foglalkozni, vagy nem fog beindulni, vagy nincs jelentősége??? Köszönettel: morgo888 A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2014
Jesszusom mi volt abban 18000Ft?
Idézet: „hűtés-hatásfok javításával foglalkozni, vagy nem fog beindulni, vagy nincs jelentősége???” Ezt a részét nem értem, mi fog beindulni? A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2014
Bocs, balek vagyok, bárki bármivel beetethet
![]() (Amúgy volt egy tipp a proci hevítésére, mint beindulás feltétele... nem vitatkozom ![]() Sajna aki anno analóg áramköröktől tanult, majd képzés nélkül kihagyott pár évet, annak sajna a "mocskos kapitalista" kapcsolóüzemi táp egy rejtély - mint pl nekem ![]() És még van sok minden az elektrotechnikában, ami nem szimpla rejtély, hanem ördöngösség... És aki még mindig azt hiszi, hogy ő a "májer", nos annak tudok adni egy orosz autórádiómagnót, amit az első szervíz az üreghangolás miatt visítva utasított vissza. Oda-vissza játszós. némi hangolási gonddal... Ha valaki érez kihívást, szóljon, mert ORITT szerint hangolt, minössze a CCIR-re kelllene átcsapni... |
Bejelentkezés
Hirdetés |
















