Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » TV hiba, mi a megoldás?
Lapozás: OK   1031 / 1270
(#) Lali24 válasza moele hozzászólására (») Jan 21, 2015 /
 
Szia!
A sortrafó kimenetén 117 voltot mérek és jut a képcső 6-7 lábakig. Az R648 jó. A sortranyó bázisán mennyi voltnak kell lenni?
(#) moele válasza Lali24 hozzászólására (») Jan 21, 2015 /
 
A sortrafó bemenetén (3-as láb) 150V ( C623 ellkó).
Meg kellene nézni, hogy a Q601 tranzisztor kollektorán meg van-e a 14 V és hogy van-e vezérlés a bázisán ? STV223X...IC 48-as lábról, szkóppal kellene mérni ! A fűtési pontok között 6=test és 7-között 6,.3V~.
(#) biji válasza moele hozzászólására (») Jan 21, 2015 /
 
Szia!
És azt a 6,3V-ot mivel mérje?- azt nem írtad.
(#) moele válasza biji hozzászólására (») Jan 21, 2015 /
 
Szia !
Csak van valamilyen, akár analóg műszer amivel meglehet mérni és tud ~ feszültséget !
(#) kadarist válasza moele hozzászólására (») Jan 21, 2015 /
 
Csak a hődrótossal tudnád normálisan megmérni, mert a Deprez meg a lágyvasas erősen frekvenciafüggő műszer.
(#) kadarist válasza Lali24 hozzászólására (») Jan 21, 2015 /
 
Azt nézd meg, hogy a függőleges eltérítés IC-je kap-e tápfeszültséget, mert ha kap, akkor működik a sorvégfokozat.
(#) Lali24 válasza kadarist hozzászólására (») Jan 22, 2015 /
 
Az TDA8174 megkapja a 25 voltot. A C623 as cserélve. Q601 kollektorán 1,5 volt van ar R658-R624 cserélve, és ha ki emelem az R624 kollektornál lévő lábát, akkor azon mérhető a 11 volt. Olyan mint ha zárlatos lenne a Q601 es de már újat is raktam bele de azzal sem lett jobb.
(#) kadarist válasza Lali24 hozzászólására (») Jan 22, 2015 /
 
Ha TDA8174 megkapja a tápját, akkor a Q601-nek jónak kell lenni, mert ha rossz, akkor nem megy a sorvégfok és a TDA8174 sem kapna villanyt. A fűtés áramkorlátozó ellenállása jó, nem szakadt?
(#) moele hozzászólása Jan 22, 2015 /
 
Amit már kérdeztem az R648--1 ohm 1W a fűtés áramkorlátozó ellenállása.
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2015
(#) Sanitatum válasza moele hozzászólására (») Jan 23, 2015 / 1
 
Köszi, az volt
(#) Lali24 hozzászólása Jan 23, 2015 /
 
Igen jó az ellenállás R648!
(#) moele válasza Lali24 hozzászólására (») Jan 23, 2015 /
 
Kövesd végig a képcső fűtőkörét, csatlakozó ill. kontakt hibák, képcsövön levő panel stb....
(#) jdani hozzászólása Jan 26, 2015 /
 
Üdv. Régebbi CRT TVknél ha hosszabb áramtalanítás után áram alá helyezem, mindegyiknél hallani kellene a lemágnesozás hangját? Általában düngés a képernyőn ez a hang.
(#) fecameca válasza jdani hozzászólására (») Jan 26, 2015 /
 
Csak a színeseknél. A fekete-fehéreknél nem volt még ilyen. Ugyanis ott konvergencia sincs. A kicsiknél, és ahol jól van rögzítve a cséve, nem biztos, hogy hallani. Inkább az elszíneződésekre figyelj, az a biztos jele, hogy nem mágnesezi le magát.
A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2015
(#) jdani válasza fecameca hozzászólására (») Jan 26, 2015 /
 
Anynira azért nem régi. Ezek a szokásos kb 1998as 2000es TV-k. Ha egy totál kék képernyőhöz mágnest teszek lassan, előbb bepirosodik, majd a piros átmegy zöldbe, mert már olyan erős a mágnesezés. Fickó hozott egy TV-t. Ha AV-ra tettem, és nincs jel, a képernyőnek természetesen kéknek kell lenni. Na ennek majdnem a fele zöld, a zöldből átmenet pirosra, majd egy kis kék is. Annyira össze volt mágnesozva. Áram alá helyezéskor nem hallani a lemágnesezést. Akkor ennél nem is működne?...
De mondom, más ilyesmi régi TVnél is figyeltem már ezt meg.
Áram alá helyezem, és csak egy pici ciripelés hallatszik kis időre, mint amikor a hálózati trafóba feszültség kerül, vagy a kondi feltöltődik, vagy mi csinálja ezt a hangot...
(#) moele válasza jdani hozzászólására (») Jan 26, 2015 /
 
Szia !
Lehet, hogy a nagyfeszültség jelenlétét hallod, főleg, ha régen volt bekapcsolva a készülék. Főleg a képcső nagyfeszültségű bemenetnél és a G2-körül. Húzd le a mágnesező tekercs csatlakozóját és úgy próbáld meg.
(#) jdani hozzászólása Jan 26, 2015 /
 
moele: Ugyanaz a hang..

Viszont egy másik probléma. Evelux S25CG. Biztosítékot dobálja ki. Gazdája szerint régebben volt hogy kiütötte a biztosítékot, kicserélte, és ment egy ideig. Most hiába teszek bele másat, egyből kiüti. A PTC elporladt benne. De ahogy nézem, mintha már lett volna cserélve. Egy 3 lábú EPCOS T250 0104 PTC volt benne. Van is itthon más 3lábú.
Na nem vagyok benne biztos, de a lábak között szakadást kellene mérni nem?...
Egy másik EPCOS PTC-n a középső láb, és egyik szélső - másik szélső ellenállásuk 12R. A két szélső ellenálása természetesen a duplájuk.
Egy másik PTC középbő lába, és az egyik oldal 756R, és a középső láb és a másik oldal pedig 18R.
A két szélső láb ellenálása ugyanúgy a két összeg összeadva.
Most akkor ezek használhatóak? A második gyanús, hogy nem ugyanolyan a két szélső érték.
(#) kadarist válasza jdani hozzászólására (») Jan 26, 2015 /
 
Szia!
Biztos lehetsz abban, hogyha egy PTC ellenállás szakadást mutat, akkor az már nem lehet jó semmire sem.
(#) jdani válasza kadarist hozzászólására (») Jan 26, 2015 /
 
Értem. És mit mondasz a felemás értékűre? Középtől egyik oldala 18R, a másik oldala meg 756R. Az is kuka?
Vannak 2lábú PTC-k, emg 3lábú PTC-k. Ezt úgy képzeljem el, hogy a 3lábú PTCbe kettő van, ahol az egyik láb közös?
(#) fecameca válasza jdani hozzászólására (») Jan 26, 2015 /
 
Viszont a néhány tíz ohm az jó. TV típusonként változó, de azt tapasztaltam, nem igazán számít, pontosan milyen értékű csak legyen benne valami. Egyikben csak PTC van, és fix ellenállás, másikban PTC-NTC kombináció, stb. ki kell próbálni. Sokat nem vesztesz vele, legfeljebb valamelyikkel csak jó lesz.
(#) jdani válasza fecameca hozzászólására (») Jan 26, 2015 /
 
Nade attól hogy a másik szénné égett, attól kimehet a biztosíték? Volt má rá példám hogy PTC miatt kiment a biztosíték. Látni lehetett hogy meg is volt olvadva. Cseréltem, és ment. Úgy gondoltam ha a PTC tönkremegy, az ellenállása szinte 0, így zárlatol, ami kiüti a biztosítékot.
(#) fecameca válasza jdani hozzászólására (») Jan 26, 2015 /
 
A PTC sorba van a tekerccsel, az NTC párhuzamosan. Van, ahol az egyiket valamiért kispórolják.
(#) jdani válasza fecameca hozzászólására (») Jan 26, 2015 /
 
Egyiket beleteszem, meglássuk.
(#) fecameca válasza jdani hozzászólására (») Jan 26, 2015 /
 
Ha nélküle is kimegy, akkor mástól megy ki. Láttam sok szilánkokra tört zörgőset, de akár zárlatossá is olvadhat benne akármi. Én nem tudom, hogy miből van, talán más tudja.
A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2015
(#) jdani válasza fecameca hozzászólására (») Jan 26, 2015 /
 
Szétszedtem ami volt benne, meg volt.. sőt, el volt olvadva a kis fém ami tartotta a korongot. Próbáljam ki anélkül hogy nincs benne?
(#) fecameca válasza jdani hozzászólására (») Jan 26, 2015 /
 
Csupán azért, hogy biztos legyél benne, hogy a biztosíték életben marad. Utána próbáld ki valamelyiket, a szimpatikusabbat hagyd benne.
(#) jdani válasza fecameca hozzászólására (») Jan 26, 2015 /
 
Standby világít. Csak most ott a pufferbe a feszültség, csak óvatosan..
(#) kadarist válasza jdani hozzászólására (») Jan 26, 2015 /
 
A háromlábú tokban két PTC ellenállás van, ahol az egyik előmelegíti a főellenállást, ami sorba van kötve a lemágnesező tekerccsel.
(#) jdani válasza kadarist hozzászólására (») Jan 26, 2015 /
 
Először beletettem azt a PTCt amelyiknek mindkét oldala 12R, de nem nyert. Végül a másik PTC került bele, azzal megy Kösz az infót
(#) bogumil13 hozzászólása Jan 26, 2015 /
 
Sziasztok!

Lenne itt egy Hyundai CTV 2114 tipusu készülék.A készenléti lámpa villog egyenletes ütemben a fökapcsoló bekapcs után,amit egy szintén egyenletes pittyegés kisér,többet nem csinál be nem kapcsol.
Hol keressem a hibát?Külsöleg semmit nem látok.Táp probléma lehet?Kondi kiszáradás okozhat ilyen hibát?
Következő: »»   1031 / 1270
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem