Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
A feszültséget még nem volt időm megmérni.Még annyit hogy hegeszteni biogon-al hegesztek, iparit nem tudtam cserélni, az okozhat ilyesmi pattogást. De gondolom akkor végig pattogna nem csak alkalmanként.
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. Ennek az alkatrésznek a típusára lenne szükségem. Sajnos felrobbantották. És nem tudom mi ez. ![]() Köszönettel.
Szerintem triac, és vagy a mágnesszelepet vagy a főtrafót kapcsoló mágneskapcsolót húzatja meg.
pl: BT138-(600, vagy 800-as), esetleg TIC206-(M, S, vagy N tipus) De a felrobbanás okát is ki kell javítani, vagy a cserealkatrész is nagy valószínűséggel el fog halálozni. A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2015
Köszönöm a segítséget. Mágneskapcsolót akartak cserélni de nem jött össze. Így hozzám került a gép. Rossz bekötés miatt robbant fel. Remélem más nem ment el benne. Holnap próbálkozom a javítással.
Szerintem az előtte levő optpcsatolót is nyugodtan kicserélheted, mert ha a triac ugrott akkor nagy valószínűséggel az azt meghajtó optocsatoló is elszállt.
Sikerült megjavítanom a gépet. Közben megtalálták a felrobbant Triak darabjait BT137/600 volt benne. Az optocsatoló jó maradt. Köszönet nektek a segítségért.
![]() A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2015
Sziasztok. Tudnátok nekem segíteni abban hogy a bekarikázott alkatrésznek mi a neve?
Transzformátor. Pontosabban ha jól látom egy 230/12-24V-os.
12-24V biztosan nem. Inkább 230/42-24-27V vagy 230/24-27V.
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2015
Segédtrafó,? vagy mi a rendeltetése.
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2015
Akkor lehet 42, de annyira pixeles a kép, hogy nem látszik, csak sejteni lehet.
![]()
Igen segédtrafó, arról megy a vezérlés és a tolómotor.
Köszönöm a választ. Az alábbi képen lévő hegesztőgépben nincs segédtrafó, ami azt jelenti hogy a főtrafóról megy a tolómotor és a vezérlés is ha jól látom (a vezérlés csak huzalelőtolásból áll). Továbbá biztosíték sincs benne, biztosíték csak komolyabb vezérlésnél kell mint pl 2tak 4tak.Mennyire biztonságos így hogy nincs biztosítva pl a tolómotor, elég neki a hálózati bizti?
A képet a 26-odik oldalról töltöttem le ott sokkal élesebb.Mennyire jó így ez a gép, lehet vele hosszabb távra is tervezni?
Egy 40-50e forintos kínainál nagyságrendekkel jobb gép.
Igen ezt én is így gondolom.Érdemesebb olyan géppel foglalkozni amiben benne vannak,biztosítékok,segédtrafó,nagyobb elektronika,megéri ezt a pluszt.(mint pl a piros gépben)Vagy bőven megfelelő az egyszerűbb kék gép is.
Szerintem a kék Formig szebben hegeszt, annak ellenére hogy nincs benne segédtrafó, mint a Traconic. A Traconic-ban biztos hogy cserélni kell majd a kondibankot és a diódák sem bírják sokáig.
A kondibankot mindegyikben cserélni kell egy idő után, mert kiszárad és olyan mintha ott se lenne. A diódák pedig akkor szoktak elszállni ha ipari gépnek nézik ezeket a kis masinákat és méteres varratokat akarnak vele húzni. Mindkét gép (a Formig és a Traconic is) sokkal jobb gép mint a barkácsáruházas Güde vagy Einhell stb. névre hallgató valami.
Persze hogy cserélni kell, de ebben ránézésre 25-30 éves MM elkók vannak, amik biztosan nem bírják sokáig. Sőt, lehet már rosszak. A diódák erősen túl vannak méretezve általában ezekben, de ennek ellenére rendszeresen cserélem őket hídra, mert meghibásodnak. Csak azért mondtam el ezeket, hogy ne lepődjön meg ha még majd rá kell költeni 10-15 ezret. Ha nem Ő javítja akkor még többet.
A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2015
Köszönöm szépen a tanácsaitokat.Pl egy új Weldi mig 180-as (amiben van segédtrafó, biztosítékok,nagyobb elektronika)megéri azt a többlet ár különbséget mint mondjuk egy új kék Formig? A biztosítékoknak milyen szerepe van, mik vannak biztosítva? Milyen veszélye lehet ha nincs benne biztosíték. A segédtrafónak milyen szerepe van? Én nem értek a gépekhez ezért is kérem a segítségeteket, hogy a több műszaki tartalom megéri azt a többletköltséget.
Semmi probléma nincs a Formig gépekkel, egyáltalán nem lehet azt mondani hogy a "nagyobb" elektronika megbízhatóbb. A biztosítékok a segédtrafót védik. Szerintem a Formig vezérlése is védve van biztosítékkal, csak úgy emlékszem a vezérlőpanelen van a biztosíték.
MM-101-es panel van benne, azon nincs biztosíték.Ezt a képet találtam róla, más biztosítékot nem tudok rajta.De ha azt mondod hogy ez így biztonságos (elég neki a hálózati), hanyagolható a segédtrafó és nem érdemes tízezrekkel többet adni más gépekért, akkor megfogadom a tanácsod, mert te vagy a szakember.A Formignek is van drágább gépe 180/210 abban úgy tudom van segédtrafó, meg biztik is, de ha megfelel az egyszerűbb gép akkor nem érdemes többet költeni a drágábbra.
Használhatóságban, műszaki tartalomban nem csak a segédtrafó és biztosítóinak léte-nem léte a kérdés,hanem az is, hogy ezek a plusz hardverelemek milyen pluszt tesznek hozzá a gép használhatóságához. Az MM101-es kártya a legegyszerűbb szabályzókártya, az a bizonyos segédtrafó ami a másik gépben külön található, itt az MM101 kártyára van ráépítve. A két segédtrafó közti különbség abban rejlik, hogy az MM101-re épített trafó csak a gép vezérléséhez (és a szabályzóhoz) szükséges feszültséget biztosítja,addig a különálló segédtrafós verzióban a tolómotor feszültségét is a segédtrafó adja, ennél a gépnél viszont a hegesztőfeszültségről van levéve a tolómotor feszültsége. Nem tudom jelenleg ezekben a Forgács-féle(Formig) gépekben milyen tolómű van, ha olyan mint régen (normál 25W-os motorral 2 görgős) akkor az MM101-es kártyával szerelt gép is lehet korrekt. De ha ők is áttértek a hajszárítómotoros tolóműre akkor azt nem tartom napi használatra alkalmas gépnek, mert az a tolómű barkácskategória.
A Formig 175-ben ELVI 35W-os motorral hajtott tolómű van.
Köszönöm a válaszokat, most már legalább sejtek valamicskét a Formig175-ös működéséről.A tolómotort azt tudtam hogy jófajta, csak a gép biztosítása felől aggódtam főként. Láttam Weldi 160-as panelját (vele egy kategória)azon is volt biztosíték, meg a barkácsgépek paneljein is láttam már csak ennél a 175-ösnél nem.
Ezért is féltem egy esetleges tolómotor, panel zárlatnál, hogy elszáll a főtrafó, aminek gondolom nagyon kicsi lehet az esélye.(Persze lehet hogy most hülyeségeket írtam.)
Sziasztok! Remélem nem sértem meg a fórumot a kérdésemmel, tudom nem ezzel foglalkozik a fórum. A hegesztőboltban női eladó lévén nem tudtak érdemi tájékoztatást adni telefonon, ezért is fordulok ide mert látom itt szerelők is vannak.Én nem értek a co gépekhez, visszaolvastam több oldalt is a fórumon, pont írtatok a formig175ről, ez lenne az egyik kiválasztott a másik egy mig181es. Azért ez a kettő közül választanék mert 1fázisom van és ezek bizonyulnak a legerősebb gépnek az adataik alapján.A Kranom Btnél árulják mind a kettőt ha szabad ide ilyet írni. A kérésem csak annyi lenne hogy kettő közül melyiket válasszam árkülönbség 30000ft.Nem is kérnék részletes tájékoztatást hogy melyiket miért mert úgysem érteném.Nem iparszerűen használnám de ne hobbikategória legyen.Teszek fel képeket remélem sikerül, többet nem is zavarnék köszönettel és üdvözlettel László.
Még annyit kihagytam hogy 0.8as lemeztől maximum a vastagfalú zártszelvényekhez használnám.Nem napi szinten, de van hogy használnám reggeltől estig.
Ha a bolt kellően komoly, akkor rendelkezik próbalehetőséggel is. Kipróbálod mindkettőt,és ez alapján döntesz.
Egyébként ha a fórumon olvasgattál, akkor -ha mindkét gépről nem- de a Formig 175-ről kaptál bőséges információt. Ez talán elég ahhoz hogy egzakt döntést tudjál hozni. Ahogy a másik gépet elnézem, az sem lehet rossz, hiszen a korrekt kialakításon felül látszik rajta hogy nem rövidtávú használatra gyártották.
Ennyit képet találtam még a másik gépről ami jobb minőségű. Még annyi hogy Nagykőrösön gyártja Nagy Ferenc.De most már tényleg nem rontom tovább a fórum színvonalát.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |