Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 3D nyomtatás
 
Témaindító: KBal76, idő: Jún 9, 2010
Lapozás: OK   45 / 197
(#) brumbrus hozzászólása Ápr 15, 2017 /
 
A PETG nyomtatásánál szükséges feltétel a zárt nyomtatótér?
(#) HERC válasza brumbrus hozzászólására (») Ápr 15, 2017 /
 
Szerintem hamár építesz akkor érdemes olyat amivel később nem lesz probléma.
És nem "növöd" ki. A zárt tér azért érdemes mert sokkal szebb lesz a nyomatás, nem fog
elengedni a tárgy az asztalon stb stb. Főleg ha belejöttél a nyomtatásba és
otthagyod több órára-napra. Érdemes meggondolni a nyomtatott alkatrészeket.
(#) brumbrus válasza HERC hozzászólására (») Ápr 15, 2017 /
 
Én is ezen töröm magam. Nem tudnál olyan corexy alapút linkelni,ami "full metal", s van hozzá instrukció a felépítéshez (totál kezdő vagyok). Amúgy a terved mikor lesz kész? Nagyon jól néz ki. Tulajdonképpen márcsak a tárgyasztalod z tengely menti mozgását kell megoldanod? Tudnál mesélni kicsit bővebben a projektedről?
Köszönöm!
(#) remiasa válasza HERC hozzászólására (») Ápr 15, 2017 /
 
Üdv
Egy apró kérdés ami nem hagy nugodni amióta belekezdtem a 3D-s nyomtatóim építésébe, ugyebár a lineáris tengelyek és sinek csapágyában is van műanyag, ezek hogy viselik el a zárt terü nyomtatókban ezt a hőt? Vagy ide "szerintem" érdemesebb lenne bronz siklócsapágy nem?

Azért még tegy hozzá hogy ezek ben a gyári zart terü nyomtatókban van ventillátoros szellöztetés!
A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2017
(#) Temela válasza remiasa hozzászólására (») Ápr 16, 2017 /
 
Üdv!

Azt érdemes tudni, hogy a műanyaggyártás során cca. 180 fok körü+- X van megolvasztva az anyag és nagy nyomás. A nyomtatás során is cca. ekkora hőmérsékleten történik a nyomtatás/extrudálás - (természetesen anyag függvényében)- , hogy a levegő is ilyen hőmérsékletű legyen, amiben megolvad a műanyag. ahhoz valami brutál hőforrás kell.
Ha túlságosan fölé megyünk a hőmérséklettel, akkor nem "egyesül" az anyag, hanem egyszerűen megég, morzsálódik nem tapad.