Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csöves erősítő készítése
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Az a cső sajnos rossz volt mert 13,5v ról fütve is az anódáram pár perc használat alatt megszaladt és letorzult a cső. Azért nem dobom ki, jó lesz Müszinek a gyűjteménybe. Nem hinném hogy a 17v-al nyírtam ki mert nem sokáig volt annyiról fűtve. A másik cső már tartja a névleges anódáramot és szebben is szól.
Én adok neki 13és felet és fűt amennyit tud. Nem kell ennyire vacakolni vele.
Végülis az benne van abban a +- 10%-ban amit valamelyik ruszki adatlapon láttam fűtőfesz toleranciának...
Párhuzamos fűtésű csőnél a feszültség a lényeg, és beáll az áram, soros fűtésűnél, az áramra kell "hajtani"
Ezt már szeretem, úgy egyszrűsödött hogy közben nagyszerűsödött
![]()
Azért sokkal jobb hangja van az el84 se-nek a az osztott hiperszil kimenőkkel mint ennek a pcl86-nak tv kimenővel. Ez majd jó lesz a számítógéphez mindennapi használatra. Végülis jól szól ez is meg pcl86-ot nem sajnálom elhasználni.
Hát....szerintem necces a 0,15-ös huzal EL 84 SE-hez, még akkor is, ha eltekintek attól, hogy művészet vele dolgozni.
ECL 86-hoz 7-8 K Ra -ra még csak -csak. El 84-hez 5,2 K Ra-ra inkább 0,18-0,23 dukál, még gyári trafóknál sem nagyon van 0,15-ös (3 W-ig mondjuk elmegy). A 0,15-ös huzal 3A/nmm áramsűrűségnél 50 mA-t tud, kimenőtrafóknál inkább 1, max 2A/nmm áramsűrűséget szokás használni. Én inkább 0,2 mm körűli drótot javasolok. Ha nem fér rá, akkor inkább 4 primer, három szekunder formában.(primer 4*800, esetleg 4*700 menet, így alkalomadtán PP-be is be lehet applikálni megfelelő csőhöz). Ez persze csak a saját véleményem, sok trafó készült és készül a dpr=0,0022*ngyök(Ia0 négyzet+(Ia négyzet/2)) képlettel, ami alapján jó a 0,15-ös huzal is. ![]()
De jó..., én meg azt hallottam hogy az aláfűtésnél még az is jobb ha kalapáccsal esel neki.
csak egy egy két percig kapott 17v-ot attól nem szálhat el. Szerintem már elötte rossz volt az a cső.
én is holnap kell készítsek egy ellenüttemű kimenőt
2*1050 menet 0.2mm és 35 menet 0.6mm drot. A vasmag 6.8cm2 kérdésem jó a méretezés 250V táp feszültség a csövek 6P14 rusz ![]()
Nagyobb keresztmetszet kellene egy el84/6p14p pp-hez. Szerintem olyan 10cm2 azért kell legalább. Javítsatok ki ha tévedek.
Én a fűtéssel mindig teszek sorba egy 5-10ohm/5W os ellenállást. A múltkor egy ECL86 keveredett a PCLek közé, de így hálistennek nem gyilkolódott meg, csak mindkettő nagyon fűtött. Mármint az ellenállás is, meg az ECL is. De szerencsére 7,5voltnál nem kapott többet. Másrészt meg főleg a PCL85nél figyeltem meg, hogy a fűtőszál alsó része hirtelen felizzik, ha fűtést kap, és az ellenállás ezt a hideg szál miatti áramlökést hivatott csökkenteni. Szerintem
![]()
Nem szabad aláfűteni a csövet, ha üzemi áramot veszünk ki belőle, súlyosan csökkenti a cső élettartamát. A túlfűtés kisebb probléma, ha az anóddisszipációt határértéken belül tartjuk. Pár perc 17 V biztos nem ölte le a PCL86-ot, még akkor sem, ha az anód elszégyelte magát. Meg lehet próbálni a rácslevezető csökkentését, ha a cső megfut, de legjobb cserélni.
Fűtőteljesítmény csökkentése csak úgy lehetséges, ha csökkentjük a kivett anódáramot az új fűtésnek megfelelően, ehhez ismerni kell a fűtőteljesítmény- elektronemisszió összefüggést, mert az korántsem lineáris. Ilyenkor új cső keletkezik, új karakterisztikákkal. ![]()
A csöves TV-kben ezt NTK ellenállással oldották meg. Amíg hideg volt, jó nagy volt az ellenállása, szinte az összes feszt magára vette. Aztán ahogy melegedett, egyre csökkent az érték, és egyre inkább a csövekre jutott a fűtőfesz.
Csak az fa tolódik felfelé! Gitárerősítőkben is kb ekkora kimenő van 2 El84-hez ( Pl Vox AC 10 )
Az a baj, hogy csak ilyen huzalom van, vagy 0,35 ... Mármint amiből sok van ... Hát nem tudom.. Próba cseresznye, vagy szerzek gyorsan vastagabbat ...
470k a rácslevezető. Kipróbáltam másik három csővel és stabil az anódáram. Ennél kisseb rácslevezető szerintem nem kell. Ja és az a cső 220k rácslevezetővel is megfut. Az a cső tuti halott.
Én nem fűtöm alá, inkább a táp van nagyobbra méretezve, így az ellenálláson tud annyi esni, hogy optimális szintre áll be. Imi: jaja a tévékben valóban NTK volt, meg félhullámű fűtéssel mentek, hálózatról
![]()
Szerintem próbáld ki. Lehet hogy mégis jó lesz.
Mi a különbség a sárga és a fehér feliratos tungsram pcl86 között? Én azt tapasztaltam hogy a fehérek jobban halnak. De lehet hogy üldözési mániám van
![]()
Tehát a szekundereket sorba kötöd gondolom. Ahhoz szerintem kevés a 0,6-os huzal, inkább 1-essel kellene tekerni a szekundert.
A magkeresztmetszet egy visszacsatolt erősítőnél (kimenőről) szerintem elmegy, de 10-15 cm2 biztos jobb lenne (dehát abból kell építkezni, ami van). ![]()
A félhullám már csak a végén volt, amikor a csőszám már nagyon lecsökkent. Akkor már félvezetős tuner, KF, hang-KF volt benne, tehát elment a két csatornaváltó cső, a 2-3 KF cső, az 1-2 hang-KF cső, akkor kellett kitalálni a félhullámú fűtést, hogy ne kelljen 100-120W-ot ellenálláson elpocsékolni. A hazai tervezők az istennek se akartak trafót beletenni.
Egy vidi R4902-be kellene pár cső. Esetleg van valakinek elfekvőben? ECC85, ECH81, EAF801, ECL86
Gyárilag az összes sárga volt, csak a hő miatt fehéredtek ki. Jól látszik némely csőnél, ha a felirat egy része a pentóda anódja fölé esik, itt már fehér, a trióda résznél még sárga. Tehát jogos az észrevétel" Az új tovább tart, mint a használt".
Nem, más a bekötése, de azt hiszem azért szól vele. Az EAF-ben csak 1 dióda van.
Nem is vitázunk, de a tény az tény
![]() Persze most Hifiről bezsélünk, ahol sok mély kell, ehhez meg nagy böhöm vas, de ha csak iylenje van, akkor abból kell építeznie ami van, ahogy Sturbi is mondta |
Bejelentkezés
Hirdetés |