Fórum témák
» Több friss téma |
Hát direkt ezért nem megyek el, de ha arra járok feltétlen megkereslek!
![]()
Valamelyik áthidalás vagy kivezetés eltörött. Szulfátosodás nem jöhet szóba, mert attól nem megy teljesen tönkre egyik pillanatról a másikra.
Az akkumulátorok 99 százaléka egyik pillanatról a másikra hal meg. Leparkolsz de elindulni már nem tudsz. És ez minden előjel nélkül.
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2017
Nem tudom mire alapozod, de tapasztalataim szerint sincs így, még gépjármű akkumulátoroknál sem, és még nyáron sem, bár nyáron valóban gyakoribb a hirtelen halál.
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2017
Nem, télen mennek inkább tönkre. Hogy mire alapozom, arra hogy akku töltő és javító mühelyem volt.
Az általad említett 99%-nak a 99%-a cellazárlattal. Ne akard a hasam nézegetni, mert piros! A tied is?
Egyébként egy cellazárlatos akku egészen másképpen viselkedik, mint amit a kolléga leírt.
Én nem olvastam a kérdezőtől olyat, hogy egyik napról a másikra.
Igazad van, mert 3 napról beszélt, de ez egy akku életében nem túl hosszú idő. Ahogy visszaolvastam, az előéletéről nem derült ki semmi.
![]()
Ha rólam van szó akkor nincs előélete.
Elmentek az autóval a mosóig és mosás után már nyekkeni se nyekkent. Előtte indult utána már semmi. Vizet semmi létfontosságú szerve nem ért az autónak így az kizárva. A három nap az a kiszerelés utáni feszültség mérés volt az akkumulátoron. A kérdést csak azért tettem fel mert ilyennel még nem találkoztam, hogy az aksi nulla de feszültséget mérve 12,7V. Eddigi akkumulátorok miután elfáradtak mindbe 10V alatt volt a feszültség még feltöltés után is, ami nagy eséllyel cellazárlatra utalhat. Az akkumulátor az 2014/7. havi. Egy kicsivel több mint 3 éves akkumulátorrol van szó. A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2017
Szia, Igen jól írod! Cellazárlat kilőve. Próbáltad töltőre tenni, mert az is ad hasznos infókat. Bocsi de már belezavarodtam a visszaolvasásba, inkább megkérdem még-egyszer. Ha nem veszi a töltést egyik pillanatról a másikra, akkor valószínű valami belső sérülés áldozata lett, ami miatt nem tudja leadni, s venni a töltést.
Töltést egyáltalán nem veszi. Nincs benne semmi áram, olyan szinten hogy szerintem egy Led se világítana róla. Mondjuk leddel még nem próbáltam de egy 5Wattos izzó még csak parázslani se parázslott. Egy szinte hajszál vékony vezetékkel rövidre zárva rögtön leesik a feszültség nullára.
De a vezetéket még véletlenül sem akarja elégetni. Azóta ki lett cserélve csak azért tettem fel a kérdésemet mert ilyennel így még nem találkoztam.
Mint írtam belső sérülés törés, saru leválás lehet, annyit még átvezet, hogy a műszer mutasson, de áramot már nem. Pontos diagnosztikát, a "beteg" felnyitása után lehetne mondani. Lehet 1 forrasztással /ólom/ javítható lenne, de a rehabilitáció, hosszadalmas!
![]()
Lehet máshol is a szakadás, ritka, de pl. itt egy kupakon keresztül is érzékelhető saját példa.
Ez már tökéletesen elég.....Mint fentebb írták, az ólom nem megfelelő tisztasága okozhatja,
amiből az alkatrészeket öntik. De, ha 1 ilyen 100% a többi, nincs értelme, csak a típust kell megjegyezni, s messziről kerülni!! Anno a viszonylag Új Wagon-R -emmel jártam így 2 évente kiment a talán "Delphi" akksi benne, az elsőt még szavatosságban cserélték, utána már saját pénzen néztem valami komolyat bele. Az első - ig nem volt baja vele, akkor viszont nem tudtam bemenni dolgozni.... A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2017
Sziasztok!
Van egy kb. 15 éve vásárolt szárazon töltött savas akkum. (Csak sav kell bele, és használható.) Azonban egyéb okok miatt nem lett feltöltve savval, eredeti dobozában pihen a mai napig. Azt kérdezném, hogy okozhatott-e az elmúlt igencsak hosszú idő maradandó károsodást az akku belső szerkezetében ? Meddig tárolható el felsavazás nélkül? (Fizikai állapotát tekintve pormentes helyen, ütődés és rázkódás mentesen volt tárolva.)
Nem probléma ha nem volt benne sav, de vlószínű hogy a töltést elveszítette. Fel kell tölteni és használható.
Azt iírtad hogy szárazon töltött, ami azt jelenti hogy nagy kádakban, feltöltötték , a lemez csomagokat, majd száradás után összerakták az akkut, légmentesen lezárták. Mégis hogy gondoltad hogy sav nélkül fel lehet tölteni? Így egy idő mulva, föleg ha levegőt is kap elveszti a töltését mint más akku is.
Szia! Ahogy ujfalusi írja, baja nem lesz, csak elveszíti a töltését, ha levegőt kap. Ennyi idő alatt biztosan kapott. Ha kell az akku, fel kell tölteni savval, pihentetni, majd árammal is, mintha nem lett volna töltött. Erre vannak leírások, hogy mekkora árammal, mennyi ideig ( üzembehelyező töltés). Közben illik figyelni a hőmérsékletét, ha magas, csökkenteni az áramot. A végén illene beállítani a megfelelő savsűrűséget is(kénsav vagy desztvíz hozzáadásával). Manapság ilyet nem nagyon csinál senki, hisz csak töltött akkuk kaphatók.
Mi is a különbség a töltött, vagy lemerült akkulemezek között?
Bővebben: Link
Szia, Szerintem szerezz gyárilag beállított savat, vagy keverj, felöntés után 1-2 A -rel töltsed, lehet, hogy 12, vagy 24 óra lesz, de fel kell hogy éledjen.
Hát igen, ott van az a fránya szulfát, amit elhanyagolt akksiknál, nagyon nehéz visszavarázsolni az ólomlemezbe...
Szia,
köszönöm neked is és mindenki másnak, aki válaszolt a kérdésemre. Tulajdonképpen az aggasztott, hogy a hosszú állás alatt visszafordíthatatlanul károsodott-e az akku. Attól tartottam, hogy esetleg az ólomlemezek károsodtak vegyileg, vagy a lemezek bevonata alakult át, esetleg levált, lepotyogott a cella aljába. (Ez utóbbi vizuálisan talán ellenőrizhető, de jelenleg az akku olyan helyen van a kamrában, hogy mindent ki kéne pakolni, hogy hozzáférjek. Erre most nincs időm.) Úgy emlékszem, jól le vannak dugózva a cellák, levegő nem fért hozzá. Ha mégis kell tölteni az nem probléma. Ha az lett volna a válaszaitok lényege, hogy ennyi idő után menthetetlen, akkor nem is vesződnék az előkeresésével. De így valószínű, hogy használatba veszem. Bár a vesződséget, és a sav árát (meg a ruhámat, amit véletlenül kimaratok majd a savval) figyelembe véve, azt hiszem jobban járnék egy hasonló kapacitású zselés, gondozásmentes aksi beszerzésével. (Tapintatosan nem ezt javasoltátok, de valószínű mindegyikőtök ezt gondolta jobb megoldásnak.) Mégegyszer köszi a válaszokat. Üdv mindenkinek!
Szia, Nem biztos, a legtöbb gondozásmentes csak "véglegesen" le van zárva, hogy nem lehessen vízzel után-tölteni, csak "robbantás" után. A töltési feszültsége 14,2- max 14,7 körül, amikor még nem jár gázképződéssel, viszont ott még nincs az akku fullig tele. Tehát veszít a kapacitásából. A pezsgés segíti keveredni az elektrolitot, s ezzel a kezdődő szulfátosodást is visszaépíteni a lemezekbe. Szedtem le a "sapkáját" lezárt akksinak, ami állás után nem akart indítani, az egyik szélső cella igencsak vízhiányos volt, nem tudni miért. Feltöltve vízzel, majd kis árammal 1-2A kb 48 óra, savszint-mérővel is tökéletes lett. Persze ez nem megoldás, inkább egy kísérlet volt. Megint a fogyasztói társadalom felé, ha szeme színt vált, dobd vegyél újat. Ha mégis amellett döntesz legalább Ca-s, s márkás legyen, azok tisztább ólmot használnak, ezért tartósabbak.
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy mennyire normális, ha 2db új zselés akku 12,5 és 12,6V-tal érkezett egy boltból? Feltöltöttem őket (13,8V-ig tölti őket a szünetmentes), majd rákapcsoltam egy 100W-os izzót terhelésként a szünetmentesre. Az akkuk feszültsége szépen egyformán kb. 1 perc alatt leesett egészen 12,1V-ig kb. ott jelentősen lassult a feszültségcsökkenés, de a szünetmentes elkezdett sípolni és jelezte, hogy gyenge az akku. Nekem úgy tűnik, mintha az akkuk kapacitása jelentősen kisebb lenne mint az eredeti érték ami 7Ah. A feltöltés is viszonylag gyorsan megy pl. amikor leesett 12,1V-ra viszonylag hamar visszatölti az akkukat a szünetmentes (kb. 10 perc), pedig mértem az áramot és csak 0,4A-el tölti őket. A 100W-os izzó esetén kb. 4,6-4,7A folyt az akkuk felől. Csak én gondolom úgy, hogy nem normális az akkuk túlságosan gyors merülése? Teljesen feltöltve a szünetmentesből kivéve 12,8-12,9V között van az akkuk feszültsége. A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2017
Nem normális. Mikor gyártották? Valahol rá van írva.
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2017
Idézet: Épp ellenkezőleg. Kalciumos akkut akkor vegyen ha már 1 éves korában is szulfátoldózni akarja (nem én mondom, akkus műhelyek tapasztalata). Az csak annyiban jobb hogy gyorsabban veszi fel a töltést, városi autósok számára találták ki, ahol a használat miatt nem tud az akku rendesen visszatöltődni mert nincs rá ideje. Ezeket az akkukat aztán gyorsan el is kell dobálni, és nem egyet visznek vissza még garancia időben hogy nem indít. Három nap szulfátoldózás után aztán újra indít. Csak úgy halkan mondom, most vettem akkut, mert a régi már határeset, terhelővillával a piros mező közelébe ért. Az akkumat 2009-ben gyártották, és nagyjából azóta benne is van az autóban... Tavaly ilyenkor szulfátoldóztam mert már nem akart indítani, és ha most újra lenne kedvem szórakozni vele, még lehet hogy ezt a telet is kihúzta volna. „Ha mégis amellett döntesz legalább Ca-s, s márkás legyen, azok tisztább ólmot használnak, ezért tartósabbak.”
Ennyi van ráírva: E170516D1
Nem tudom ez mire utalna talán 2017 05 hó? Megszívtam, mert neten rendeltem őket. Amikor megvettem egyből feltettem tölteni 13,8V-ig azután félretettem őket 3 hétre, majd elővettem újra be a szünetmentesbe feltöltötte őket 13,8V-ig aztán rátettem a 100W-ot és iszonyat hamar lemerülnek kb 12,02V-ig ott persze egyre lassabban, de az a határ ahol már eléggé belassul a feszültségesés. Szünetmentes nélkül egy autó izzóval (talán 15W-os) is 0,1-0,2V-ot simán csökken a feszültségük 2-3 perc alatt. Elvileg vissza lehet küldeni az akkukat persze saját költségre és bevizsgáltatják, ha gyártási hibából eredő akkor van esély hogy kicserélik, persze ki tudja, hogy ez gyártási hibás vagy helytelenül tárolták, esetleg szállításkor történt vele valami, pedig Genesis akkukról van szó. Ráadásul mindkettő ugyan úgy viselkedik. Annyit még megfigyeltem, hogy az egyik akku töltés közben 0,1-0,15V-tal mindig le van maradva a másikhoz képest merítéstől függően és csepptöltéskor is marad köztük kb. 0,08V különbség. Az egyik 13,7 eleje a másik a 13,7V végén tanyázik. A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2017
Mivel nem hazánkban gyártották, ezért inkább 2016. 05. 17.
Terhelésre természetes, hogy egy darabig nagyon gyorsan esik a feszültség. 12,1-nél a szünetmentesnek még nem sipítoznia, hanem dolgoznia kellene. Az akku oldalán kellene lenni töltési útmutatónak. Táblázat vagy legalább két sor az állandó "13,8V" és a ciklikus "14,1-14,2V töltés végfeszültségével. Ha külön akkutöltővel kint töltöd, a magasabb értékre lehet tölteni. Ha ezután a névleges terhelés huszadával terheled, 0,35 A-rel, mire 11-10,8 V-ra leesik a feszültsége, abból az időből számolhatod a kapacitását. Utána persze azonnal fel kell tölteni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |