Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Nextion érintőképernyős HMI, UART kommunikációval
Lapozás: OK   25 / 50
(#) wbt válasza D Wye hozzászólására (») Nov 5, 2017 /
 
Szerintem helektro talált bele.
(#) D Wye válasza wbt hozzászólására (») Nov 5, 2017 /
 
Bizony, Ő. Rámértem az RX és TX lábra, nem mutatott zárlatot. Aztán bedugtam a Power Bank-ba, ott már igen. Kiderült, hogy a Power Bank-ban volt összekötve a két középső láb. Mégegyszer köszönöm mindenkinek a segítséget!
A hozzászólás módosítva: Nov 5, 2017
(#) D Wye hozzászólása Nov 7, 2017 /
 
Sziasztok!

Volna egy kérdésem, melyet nem tudom úgy megfogalmazni a Google számára, hogy az értelmes választ adjon, ezért fordulok hozzátok segítségért.
Lehetséges a képernyőt kiterjeszteni? Úgy értem, ha van egy alap 240*320-as méret, de én pl 240*1000-et akarok, ami mivel nem fér ki, így lehet húzni jobbra-balja, így böngészve rajta?
(#) Bakman válasza D Wye hozzászólására (») Nov 7, 2017 /
 
A képernyő kiterjesztése szokványos dolog pl. számítógépek esetén de nem a HMI-k világában. Ehhez a trükkhöz jóval erősebb CPU, több memória stb. kell, mint amennyit általában az ilyen kijelzők tartalmaznak.
(#) D Wye válasza Bakman hozzászólására (») Nov 8, 2017 /
 
Mondjuk ebben lehet valami
Csak nem találtam lehetőséget a két oldal kötzi animált váltásra, ezért kerestem valami alternatívát. Minden esetre köszönöm az informálást.
(#) wbt válasza D Wye hozzászólására (») Nov 8, 2017 /
 
A 3.2"-os basic kb. 4 fps sebességgel teszi ki a teljes képernyőt. Szóval alapban sebesség gond van, no meg nincs dupla frame-buffer. Képernyőváltásra én azt csináltam, hogy backlight elhalványodik=>átír=>fény vissza. A hátteret különben tudod tologatni, de kifutó élen az a gond, hogy az odaírt számnak nem tudsz negatív kezdő koordinátát beadni, tehát amint 0-nál még lépne, akkor eltűnik. Lehetséges még slider-el wipe effektet csinálni, bár szerintem flicker-es lesz. Sajnos a TFT belső regisztereihez nem lehet hozzáférni (? vagy csak a varázsszavakat nem tudom), mert azzal lehetne kis trükkel húzogatni a képet (megjelenítési kezdőpozíció regiszter bizergálása).
(#) D Wye hozzászólása Nov 8, 2017 /
 
Egy dolgot erősen nem értek.
Van egy alap programom (én írtam [ez kérdés szokott lenni]), mely fordítás után 2,1 MB.
Importáltam pár képet, melyek össz memória elfoglalása 325 kB. Fordítás után 4,6 MB lett a program...?
Azt még értem, hogy hiába tudja az editor, hogy amire fejlesztek, csak 4 MB-s, de lefordítja, csak az eszköz tiltakozik ellene
Lényeg a lényegben; Mitől ugrott meg ennyire az adatállomány?
(#) D Wye válasza D Wye hozzászólására (») Nov 8, 2017 /
 
Elemeztem a fordító adatait és ott áll feketén fehéren, hogy az a 4,6 MB csaknem egészét a képek foglalják el. De ha a fájlkezelőben megnézem az összes kép tulajdonságát, ott 244 kB van, elfoglalt lemezterület pedig 325 kB.
Azonban a képek importálásánál megjelenik az editorban egy konvertálási rész. Ez emelné meg a méretét ennyire?
(#) Bakman válasza D Wye hozzászólására (») Nov 8, 2017 /
 
Egy képet több formátumban is el lehet menteni. Pl. a jpg egy tömörített fájl, a BMP nem. Utóbbi cserébe jóval több helyet foglal igaz, az eszköz számára sokkal kézenfekvőbb, nem kell dolgoznia vele csak a memóriából áttölteni a kijelzőbe.
(#) helektro válasza D Wye hozzászólására (») Nov 8, 2017 /
 
A TFT fájlba a képek RAW formátumban vannak, ugyanis a Nextion vezérlőben nincs annyi erőforrás, RAM, hogy azokat akkor tömörítse ki, mikor szükség van rá.
(#) D Wye válasza helektro hozzászólására (») Nov 8, 2017 /
 
& Bakman

Valami ilyesmi lesz a gond. Átkonvertálva BMP-be egyből 9,8 MB lett. Valahogy azért csak megoldom
(#) Elektro.on válasza D Wye hozzászólására (») Nov 8, 2017 /
 
Próbáld meg a BMP színmélységét 16 bitesre konvertálni. Nyersz vele némi helyet.
(#) D Wye válasza Elektro.on hozzászólására (») Nov 9, 2017 /
 
Úgy elég sokat romlott a minőség. Így a 320*240-es méretét lecsökkentettem 240*180-ra, így már csak 2,4 MB az egész program. Viszont amit nem találok lehetőséget: ha beteszek egy képet, miért annak nem lehet az Editorban a méretét variálni? A behelyetett pic modult lehet, de benne a képet nem...
(#) RoliNyh válasza D Wye hozzászólására (») Nov 9, 2017 /
 
A *.png formátumot próbáltad már? Azt nem eszi meg?
Az sokkal kissebb helyet foglal, ha nem konkrét fényképet akarsz háttérnek, hanem csak egyszerű grafikát.
A fényképekre a *.jpg formátumot találták ki, a grafikákra meg a *.png -t.
Ez a két formátum egyébként tömörít, azért tudja kissebb méretben letárolni az adott képet...

(A grafikát úgy kell érteni, hogy nem 16 millió színmélység, hanem kevesebb.
Pngbe azok a grafikák tárolhatóak jól, aminek.:
1. kevés a színmélysége,
2. vannak benne olyan részek melyek színe közel azonosak vagy azonosak,
3. egyszerű grafikus elemeket tartalmaznak pl vonal, kör, négyzet stb,
4. sok ismétlődő pixel van benne.)

Viszont a *.bmp a leg helyigényesebb, mert az nem tömörít, viszont natívan tárol minden információt pixelről pixelre, ebből következik a hátránya is, az óriási fájlméret...

Egyébként ha a képméretet csökkented (nem natív méretet használsz), akkor homályosodni fog, ha felnagyítod majd a kijelző méretére programfutás közben.

Azt viszont nem tudom, hogy az importált médiából a szoftver hogyan tárolja az adatot...
(#) helektro válasza RoliNyh hozzászólására (») Nov 9, 2017 /
 
Tök mindegy, hogy a PC-n milyen formátumban tárolja, a Nextion akkor is RAW formátumba fogja tárolni a képeket, kvázi a program mérete nem fog változni.

"Egyébként ha a képméretet csökkented (nem natív méretet használsz), akkor homályosodni fog, ha felnagyítod majd a kijelző méretére programfutás közben."
A Nextion-ban nincs nagyítási funkció (ahogy kicsinytés sincs). Amilyen méretbe elhelyezésre kerül a Nextion-ba a grafika, olyan méréetben lehet megjeleníteni.
(#) RoliNyh válasza helektro hozzászólására (») Nov 9, 2017 /
 
Jah, én azt hittem, hogy ha lekicsinyíti, azt felskálátta a képernyőméretre, hogy "fullscreen"
legyen a háttér...

D Wye, egyébként akkor valóban semmi értelme próbálkozni, marad a 8 bit (vagy esetleg 4) színmélység...
(#) Bakman válasza D Wye hozzászólására (») Nov 9, 2017 /
 
Nem teljesen értem a dolgot. Én, ha képet készítek egy HMI számára, akkor pontosan akkora méretben készítem el, amekkorában látni szeretném. Minden képet jpg formátumban mentek, 100 %-os minőségben, mégsem tűnt soha úgy, hogy túl sok helyet foglalnának a képek, túlságosan megdagadt volna a program mérete.
(#) helektro válasza RoliNyh hozzászólására (») Nov 9, 2017 /
 
Húúú, szerintem te nagyon nem érted.
A Nextion 16 bites színmélységben, RAW-ban tárolja az adatok és minden esetben így tárolja a képeket.

Ha te 8 (vagy 4 bites) színmélységű képet adsz be neki, akkor is ugyanakkora lesz a program mérete, mint ha 16 bites színmélységű képet importálsz be.
(#) RoliNyh válasza helektro hozzászólására (») Nov 9, 2017 /
 
Valóban nem értem, de akkor annak mi értelme? Egy rosszabb minőségű képet felskálázni...
(#) helektro válasza Bakman hozzászólására (») Nov 9, 2017 /
 
Különben ezt én sem értem.
Nekem az egyik projektben 350 kép van különböző méretben, amiből 15db 800x600-as, 30 oldalam van, kb. 30e sor a program és a program fájl mérete 16MB.
(#) Bakman válasza RoliNyh hozzászólására (») Nov 9, 2017 /
 
Semmi. A képeket pontosan akkora méretben kell elkészíteni, amekkorában kell a kijelzőn látszódnia.
(#) helektro válasza RoliNyh hozzászólására (») Nov 9, 2017 /
 
A Nextion mögött nem egy 4GHz-es processzor van xGB RAM társaságában, hanem egy viszonylag egyszerű uC, ill. valami FPGA. Nincs erőforrás a képek skálázására, kitömtörítésére, stb. Az a legyegyszerűbb és leggyorsabb, ha a képernyő paramétereinek megfelelő (16bites) színmélységben, RAW formátumban tárolják az adatokat, mert így egyszerűen az EEPROM-ból ki kell olvasni az adatokat és már mehet is a kijelzőre (ponotsabban a képernyő bufferbe).
(#) RoliNyh válasza Bakman hozzászólására (») Nov 9, 2017 /
 
Ez egyértelmű, csak a színmélység nem volt tiszta...
(#) D Wye válasza Bakman hozzászólására (») Nov 10, 2017 /
 
Én is ugyan akkorába készítettem, eredetileg. JPG formátumban, 31 darab 320*240-es felbontásban, darabja ebben a formátumban 7-8 kB volt. BMP-be áthelyezve pedig darabja 300-320 kB. A program konvertál, így mindkettő esetben 4,6 MB lett a program.

Szerk.: Csak én tettem mindezt 100%-os minőségben 32 bites színmélységgel.
A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2017
(#) D Wye hozzászólása Nov 23, 2017 /
 
Sziasztok!

Lehet növelni valahogy a virtuális háttértárat?
Amióta foglalkozom az eszközzel, sokszor találkoztam már azzal a panasszal, hogy a rekurzív érték elérte a maximumot.
Ilyenkor az eszköz (és a szimulátor is) kiakad, mint a sezlonrugó.
A jelenlegi projektem szerint ez az érték akkor következik be, ha a háttérben való (megjelenítés előtt álló) számláló eléri a 10-et.
Hogy kicsit tisztább legyek; Van egy változó, melynek folyamatosan számolnia kell.
Ha ezt egy órába teszem be (ami meglehetősen lassú egy 48MHz-s eszközhöz [50 msec, a legutóbbi emulátor frissítés óta, azelőtt 400 volt], akkor nincsen semmi baj, csak az, hogy ~2mp kell neki, hogy eljusson 10.000-ig.
Azonban ha ezt beteszem egy gomb programozási részébe úgy, hogy folyamatosan nyomogassa önmagát, akkor bekövetkezik a hiba. Hiba nyugtázását követően megy tovább, majd hiba. A kiiratásokkal figyeltem meg, hogy minden hiba után a számláló értéke 9-el emelkedik. Ez a változat nekem azért kéne, mert ezzel (elméletben) akár 1 msec is lehetne, hogy eljusson 10.000-ig.
A legnagyobb gondom mégis az, hogy a határon áll. Ugyanis utóbbi módszerrel, ha képes lenne a háttérben 11-ig elszámolni, tökéletes lenne a programom számomra. Se sajnos nem tud, legalábbis ahogy eddig elnéztem. Ezért is szeretném megtudni, hogy ez a 'háttértár' növelhető-e, vagy sem?
(#) Bakman válasza D Wye hozzászólására (») Nov 23, 2017 /
 
Két változó nem megoldás? Az egyik a tizeseket, a másik az egyeseket tárolja. Így kilenc után egy és nulla lenne a két változó. Már ha jól értem a problémát.
(#) D Wye válasza Bakman hozzászólására (») Nov 23, 2017 /
 
Nem. Ugyanis valami hasonlót csináltam. 5.000-ig kell elszámolnia úgy, hogy az 5.000 4 különböző tárolóból épül fel. |5|0|0|0|. De csak 9-ig számol, utána hibára fut.
(#) Bakman válasza D Wye hozzászólására (») Nov 23, 2017 /
 
Nyolcas számrendszer?
(#) D Wye válasza Bakman hozzászólására (») Nov 23, 2017 /
 
Már abban dolgozna, vagy ezt hogy érted?
Csak mert én próbálkozom azzal is, hogy HEX értékeket adok meg neki, de a fordító sem enged tovább. Valamiért csak DEC-ben számol már annak ellenére, hogy HEX adatokat képes kiküldeni UART-on. Vagy van erre beállítása?
(#) Bakman válasza D Wye hozzászólására (») Nov 23, 2017 /
 
A tárolók csak hétig menjenek. Nyolcnál már a következő helyiérték ugrik egyet, az alacsonyabbik pedig nullázódik. Így értettem a nyolcas számrendszert, így elméletileg a tároló nem éri el a kritikus értéket sem.

Esetleg az egész mizériát átrakni kontrollerbe.
Következő: »»   25 / 50
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem