Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! A hibás szabályzóban lehet, hogy a (talán) triak tönkrement és csak azt kellene kicserélni. A hűtőfelületre van felerősítve a hűtőzászlója. A képen ugyan nem látszik de ha eltávolítható a hűtőlemez akkor könnyebben hozzáférhetővé válik a hibás alkatrész kibontása. A tokot le kell tudni fejteni a kiöntött elektronikáról (lehetőleg nagyobb sérülés ne érje a panelt) de nem baj ha eltörik vagy több darabban jön csak le. Így a forrasztási oldal hozzáférhetővé válik ahol már látni lehet a forrasztási pontokat. A gyantából való kiszabadításhoz multifunkciós gépet kell használni amivel ki lehet faragni az alkatrészt.
![]()
Szia.
A triakot (már ha az) méregettem. Látszatra semmi baja. Persze le van satírozva róla a felirat. Mérve dióda állásban két szélső láb közt 034, középső lábtól két szélsőhöz szakadás mérhető. Max levágni tudom a lábait, és odaforrasztani helyette egy BTA 16-ot, már ha jó oda. Nincs multifunkciós gépem.
Ok. Holnap kicserélem a BTA16-ra, és kiderül jó e oda.
Beforrasztottam a BTA 16-ost.
Pont ugyanazt teszi mint a régi. Maxon pörög a gép, potméter semmit sem csinál.
Valszeg ezt a vezérlőt nem fogom tudni megjavítani.
Tehát a kérdés még mindig adott. Hová kellene bekötnöm a fázishasításos szabályzót hogy jó legyen?
Megvan hova kell kötni, csak bambulok mostanában.
Kikötve teljesen a régi szabályzót működik az általam épített szabályzóval rendesen.
A gond csak az, hogy nem az enyém van beleszánva, hanem rendeltem a hestoreból egy szabályzót, amivel megint csak teljes fordulaton pörög. Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2025
A hibás szabályzó panel forrasztási oldala az felismerhető vagy maradt rajta gyanta maradvány? Azért kérdezem, hogy látszik e vezérlő chip (ic) ami esetleg lágy indítást is tud?
![]()
Nem szedtem szét, csak széttörném.
Mostmár csak az a kérdés hogy a vásárolt szabályzóvel miért nem jó. Kispotit minre‐maxra tekerve ugyanúgy maxon pörög. Gyebár azzal lehetne állítani a min fordulatot.
Az kb. csak attól lehet, hogy a triak zárlatos. Esetleg valamilyen zavarszűrő alkatrész, talán egy kondenzátor, zárlatos.
Úgy van bekötve, mint a mellékletben látható? A kis potival elvileg a legkisebb kimenő teljesítményt lehet beállítani.
Persze, így van bekötve.
A triak ki és bemeneti lába között kb 0 ohm‐ot mutat a műszer. Az lehet hogy eleve hibás volt a beforrasztott triak? Mert akkor megérte a pénzt a szabályozó. ![]() A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2025
Esetleg induláskor nagyobb áramot vesz fel a motor, mint amennyit a beépített triak kibír.
Az általam épített szabályzóban BT139 van.
Azzal működik ahogy kell.
Legalábbis ez van ráírva. Nem ritka, hogy csak a felirat stimmel de sokkal gyengébb, átcímkézett félvezetőt raknak a modulba távolkeleten. Nincs jobb ötletem, cseréld ki egy biztosan jó, BT139-es példányra.
Az remek.
És akkor a hestore miért árul ilyen pénzkidobásos szemeteket? Pontosítok, nekem pénzkidobás, nekik kereset. A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2025
Ellenállás mérésHali!A két fekete közös. Fekete, és szürke-sárga között 5, ohm. Fekete és piros között 24,5 ohm. Piros, és szürke-sárga között 19 ohm. Ezek az adatok jók lehetnek e? Csak erősen zúg. A kondenzátor új, 12uF. Megmérve. A tengely könnyen forog. Mágnesfék kiiktatva. NDK fűnyíró.
A probléma, hogy nem forog a motor, csak erősen búg. Fűnyírás közben megálltam vele, és ezt követően ezt csinálta/csinálja. A lent említett adatokat mérem a tekercseken. Segítséget kérek, hogy jók e ezek a mérési adatok.?
Szervusz! Ha a két fekete kivezetés azonos ponton van akkor nem a nagyobb ellenállás értéket kellene használni (a 24.5Ω-t) hanem a kisebbet a 19Ω-t. Valószínű, hogy a feketék közösített szála a kondenzátorhoz való kivezetésen átmeneti ellenállás alakult ki vagy a tekercsfejnél vagy a tűzősarunál. Próbáld meg a sorolóba kötött pontot használni a fekete szálnál vagy meg kell nézni a piros és fekete szálak végein a sarukötéseket, hogy fém tiszták e. Mindkét fekete szál és a szürke-sárga között ugyanúgy 5Ω mérhető?
![]()
Igazad van/lett. A kondenzátorra menő fekete vezetéknek a saruja volt a bűnös. Újakat krimpeltem rá. Tökéletes lett.
100W DC motorIgy néz ki egy 100 W-s motor belső hütővwngillátora egy fükaszáloban egy nap munka után. A reklám természetesen kommutátor nélküli motorrol beszél.Nem az van benne, hanem egy jol csapágyozott nagyteljesitményű 100W-s DC motor, aminek a kommutátor közvetlen közelében van a müanyag ventillátor szerelve, de a motorházban elfelejtettek nyilásokat hagyni. Szerencsére g8nd nélkül cserélik, de az ujat fel updateolni nyiásokkal a motor körül. ![]() ![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |