Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor
 
Témaindító: Ko-bak, idő: Aug 3, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   50 / 50
(#) komisa hozzászólása Aug 17, 2018 /
 
Sziasztok.

Ha valaki tud segítsen , előre is köszönöm!!

Szét szedtem egy orosz régi kávédarálót ,mert nem müködik
az állórész tekercsek előtt találtam egy egy szét égett ellenálást ,az egyik ketté is volt szakadva ,
gondoltam a jobbikra rámérek milyen lehet ,6.7 k ohm-ot mértem .
Kicseréltem mind kettőt ,de nem indult akkorsem ,
az állórész 42 ohmos nem zárlatos nem szakadt.a forgórész sem zárlatos.
szénkefék jók.

kérdés: az ellenállás értékét hogy lehetne megtudni szinjelzés már nem látható
lehetséges hogy 6.7 kohmos vagy jóval kissebb lehet azért nem indul a motor ?

Várom valaki válaszát
sziasztok
(#) pucuka válasza komisa hozzászólására (») Aug 17, 2018 / 1
 
Az valószínűleg fojtó tekercs volt, nem ellenállás. Zavarszűrésre használják. Átmenetileg ki is hagyhatod, közvetlenül kösd rá a hálózatot a motor kivezetéseire.
(#) komisa válasza pucuka hozzászólására (») Aug 17, 2018 /
 
Köszönöm a gyors választ !!
Átmenetileg kihagyhatom de kell valamit berakni helyette nem teszi tönkre a motort?
A fojtótekercs többféle van ? ha igen milyet vegyek szerinted ,vagy szükségtelen ?
(#) pucuka válasza komisa hozzászólására (») Aug 17, 2018 / 1
 
A motort nem teszi tönkre ha kihagyod, csak jókora zavart fog a hálózatra küldeni.
Valami ilyesmivel pótolhatod.
A lényeg, hogy elbírja a motorod áramát.
(#) komisa válasza pucuka hozzászólására (») Aug 19, 2018 /
 
Köszönöm a helpet !! szép napot .

Mod: Segítséget? Chat szlenget kérjük kerüld.
A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2018
Moderátor által szerkesztve
(#) strauszf hozzászólása Máj 12, 2019 /
 
Üdv. Átjövök ide is a kérdésemmel mert foglalkoztat a kérdés. Építettem egy kompresszort, 2kw motorral hajtom, motor fordulata 2760, sűrítőé 1000! Tesztelgetem, de folyamatos fél órás üzem után melegnek érzem a motort. Kézzel éppen fogható. Meddig bírják a melegedést gond nélkül? Nyilván nem szeretném leégetni... Köszi
(#) strauszf válasza strauszf hozzászólására (») Máj 12, 2019 /
 
Elfelejtettem, indító kondi 50uF, üzemi 40uF!
(#) Peter65 válasza strauszf hozzászólására (») Máj 13, 2019 /
 
Üdv!
Erre így nehéz korrekt választ adni. Legalább az adattáblát bemásolhattad volna, hátha rajta van a motor hőosztálya. Általánosságban annyi mondható, ha tartósan rajta tudod tartani a kezedet, akkor biztosan 50°C alatt van a külső felszínének hőmérséklete. Általában 150°C-ot még illik elviselni a tekercselésnek. Ha a tekercselés és a lakkozás korrektül van készítve, akkor a 100°C-os hőlépcső biztosan elegendő, a veszteségi teljesítmény elvezetéséhez. Ami tapasztalatom van, aszerint kb. 70°C-os külső hőmérsékletnél már lehet helye az aggódásnak.
(#) strauszf válasza Peter65 hozzászólására (») Máj 13, 2019 /
 
Heló. Köszönöm válaszod! Itt az adattáblája.
(#) hobbielektronika27 hozzászólása Máj 13, 2019 /
 
Üdv! Adott egy kapunyitó, ami folyamatosan leveri a biztosítékot. Kikötve a motort az elektronika tökéletesen működik. Rámérve a motorra 27-27(-54)ohm a két tekercselés (3 kivezetéses). Mi lehet a probléma? Menet vagy test zárlat okozhat ilyent. Esetleg az indító kondi?
(#) András2106 hozzászólása Máj 13, 2019 /
 
Üdv! Érdeklődni szeretnék hogy a képén látható 1,1 kw s villanymotorhoz mekkora üzemi illetve indító kondenzátor kell ? Hallottam különböző módokat ahogy ki lehet számítani pl 1kilowattonkén 70 mf üzemi és 1kw/ 120-160 indító vagy pl 100 wattonkén 5mf üzemi és 100 wattonkén 20-25 mf indító. Az érdekelne hogy mi alapján tudom meghatározni hogy az én villanymotoromhoz mekkora indító és üzemi kondenzátort kell ?
(#) exabit hozzászólása Máj 23, 2019 /
 
Egy ilyen motornak mennyi lehet a cos fi-je? Vagy az áramfelvétel mire vonatkozik?

IMG_9879.JPG
    
Következő: »»   50 / 50
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu