Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor
 
Témaindító: Ko-bak, idő: Aug 3, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   50 / 50
(#) komisa hozzászólása Aug 17, 2018 /
 
Sziasztok.

Ha valaki tud segítsen , előre is köszönöm!!

Szét szedtem egy orosz régi kávédarálót ,mert nem müködik
az állórész tekercsek előtt találtam egy egy szét égett ellenálást ,az egyik ketté is volt szakadva ,
gondoltam a jobbikra rámérek milyen lehet ,6.7 k ohm-ot mértem .
Kicseréltem mind kettőt ,de nem indult akkorsem ,
az állórész 42 ohmos nem zárlatos nem szakadt.a forgórész sem zárlatos.
szénkefék jók.

kérdés: az ellenállás értékét hogy lehetne megtudni szinjelzés már nem látható
lehetséges hogy 6.7 kohmos vagy jóval kissebb lehet azért nem indul a motor ?

Várom valaki válaszát
sziasztok
(#) pucuka válasza komisa hozzászólására (») Aug 17, 2018 / 1
 
Az valószínűleg fojtó tekercs volt, nem ellenállás. Zavarszűrésre használják. Átmenetileg ki is hagyhatod, közvetlenül kösd rá a hálózatot a motor kivezetéseire.
(#) komisa válasza pucuka hozzászólására (») Aug 17, 2018 /
 
Köszönöm a gyors választ !!
Átmenetileg kihagyhatom de kell valamit berakni helyette nem teszi tönkre a motort?
A fojtótekercs többféle van ? ha igen milyet vegyek szerinted ,vagy szükségtelen ?
(#) pucuka válasza komisa hozzászólására (») Aug 17, 2018 / 1
 
A motort nem teszi tönkre ha kihagyod, csak jókora zavart fog a hálózatra küldeni.
Valami ilyesmivel pótolhatod.
A lényeg, hogy elbírja a motorod áramát.
(#) komisa válasza pucuka hozzászólására (») Aug 19, 2018 /
 
Köszönöm a helpet !! szép napot .

Mod: Segítséget? Chat szlenget kérjük kerüld.
A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2018
Moderátor által szerkesztve
(#) strauszf hozzászólása Máj 12, 2019 /
 
Üdv. Átjövök ide is a kérdésemmel mert foglalkoztat a kérdés. Építettem egy kompresszort, 2kw motorral hajtom, motor fordulata 2760, sűrítőé 1000! Tesztelgetem, de folyamatos fél órás üzem után melegnek érzem a motort. Kézzel éppen fogható. Meddig bírják a melegedést gond nélkül? Nyilván nem szeretném leégetni... Köszi
(#) strauszf válasza strauszf hozzászólására (») Máj 12, 2019 /
 
Elfelejtettem, indító kondi 50uF, üzemi 40uF!
(#) Peter65 válasza strauszf hozzászólására (») Máj 13, 2019 /
 
Üdv!
Erre így nehéz korrekt választ adni. Legalább az adattáblát bemásolhattad volna, hátha rajta van a motor hőosztálya. Általánosságban annyi mondható, ha tartósan rajta tudod tartani a kezedet, akkor biztosan 50°C alatt van a külső felszínének hőmérséklete. Általában 150°C-ot még illik elviselni a tekercselésnek. Ha a tekercselés és a lakkozás korrektül van készítve, akkor a 100°C-os hőlépcső biztosan elegendő, a veszteségi teljesítmény elvezetéséhez. Ami tapasztalatom van, aszerint kb. 70°C-os külső hőmérsékletnél már lehet helye az aggódásnak.
(#) strauszf válasza Peter65 hozzászólására (») Máj 13, 2019 /
 
Heló. Köszönöm válaszod! Itt az adattáblája.
(#) hobbielektronika27 hozzászólása Máj 13, 2019 /
 
Üdv! Adott egy kapunyitó, ami folyamatosan leveri a biztosítékot. Kikötve a motort az elektronika tökéletesen működik. Rámérve a motorra 27-27(-54)ohm a két tekercselés (3 kivezetéses). Mi lehet a probléma? Menet vagy test zárlat okozhat ilyent. Esetleg az indító kondi?
(#) András2106 hozzászólása Máj 13, 2019 /
 
Üdv! Érdeklődni szeretnék hogy a képén látható 1,1 kw s villanymotorhoz mekkora üzemi illetve indító kondenzátor kell ? Hallottam különböző módokat ahogy ki lehet számítani pl 1kilowattonkén 70 mf üzemi és 1kw/ 120-160 indító vagy pl 100 wattonkén 5mf üzemi és 100 wattonkén 20-25 mf indító. Az érdekelne hogy mi alapján tudom meghatározni hogy az én villanymotoromhoz mekkora indító és üzemi kondenzátort kell ?
(#) exabit hozzászólása Máj 23, 2019 /
 
Egy ilyen motornak mennyi lehet a cos fi-je? Vagy az áramfelvétel mire vonatkozik?

IMG_9879.JPG
    
(#) Moderátor hozzászólása lapar hozzászólására (») Júl 3, 2019
 
Egy kérdést csak egyszer, egy helyen teszünk fel!
(#) Atis57 válasza exabit hozzászólására (») Júl 3, 2019 /
 
Szia!
Az átlag 0,7 szokott lenni , de az üzemállapot is meghatározza.
A napi gyakorlatban annyira nem lényeges érték.....
(#) Atis57 válasza András2106 hozzászólására (») Júl 3, 2019 /
 
Szia!

Nagyon lényeges mit hajt......
Mert a ventillátor üresen indul 1,1kW akár 40µF -al

De egy kompresszor meg teljes terheléssel . 1,1 kW 120-150µF

Tehát az áramfelvételt kell inditás után a minimumra hozni-----kb 2,2--2,5A de 3fázisról.
(#) Moderátor hozzászólása hacsahu hozzászólására (») Júl 17, 2019
 
Alig két hozzászólással lejjebb figyelmeztettünk egy másik felhasználót, hogy egy kérdést csak egyszer, egy helyen teszünk fel. Miért nem lehet ezt megérteni?!
(#) aviator17 hozzászólása Júl 22, 2019 /
 
Sziasztok,

3,8 V névleges feszültségű DC motort szeretném 12V-os autó akkumulátorról működtetni naponta 2 alkalommal, alkalmanként max 1 percen keresztül.

Kérdésem lenne, hogy károsodhat-e ettől a motor, illetve hogy általánosságban mi a hatása annak ha egy DC motort a névlegesnél nagyobb feszültségről működtetek?
(#) Orbán József válasza aviator17 hozzászólására (») Júl 22, 2019 /
 
Üdv!
Például leég. Elég gyakori tünet.
(#) Peter65 válasza aviator17 hozzászólására (») Júl 22, 2019 /
 
Szia!
Általában lehet egy DC motort nagyobb feszültségről üzemeltetni, mint a névleges feszültség. Azonban ennek több korlátja is van;
Az egyik a kommutátor szeletfeszültsége, de ez ilyen kis feszültségen nem probléma.
A többi közvetetten kapcsolódik a feszültség növeléséhez, mivel az inkább a fordulatszám emelésének a korlátja (ha állandó a gerjesztés, akkor a feszültséggel arányosan emelkedik a fordulatszám). A motornak forgás közben a kommutátor szeleteken le kell kommutálnia, ami a fordulat szám emelésével egyre problémásabb. A legfontosabb elem, hogy a forgórész tekercselésén egyre nagyobb frekvenciájú áram folyik, amit a forgórész induktivitás miatt egyre nagyobb fázisban késik, egyre nagyobb szikrázással történik a kommutáció. A folyamat erőltetésének az lesz a vége, amit Orbán József írt, leég a motor.
Ha van szabályozható tápegységed, szép lassan emeld a motor feszültségét a névleges feszültség fölé, és közben nézd hogyan változik a kefeszikrázás. Általában jól látható a szikrázás növekedése azon a fordulatszámon, amire már nem célszerű a motort felgyorsítani. Egy 3.8V-os motor meglepő lenne, ha 12V-on (ami simán lehet 14V is) -több mint háromszoros fordulaton- normálisan tudna üzemelni.
(#) erbe válasza Peter65 hozzászólására (») Júl 22, 2019 /
 
A kisfeszültségű fémházas motorokba nem nagyon lehet belelátni. Modellmotorok, játékok, hajszárítók motorjai...
(#) Orbán József válasza Peter65 hozzászólására (») Júl 23, 2019 /
 
Egy sorkapocsba be lehet kötni 10-12 db 1N4001(7) diódát és a feszültségejtés a táppal/motorral sorba kötve egyszerűen megoldva.
Én normál 12V-os motoroknál 5-6 db diódával így használok a motor feszültségének ejtésére, illetve a belső ellenállás látszólagos megnövelésével a nyomatékot lágyítani.
Az eredeti 1n/s hajtóművi kihajtási fordulat harmada lesz így kb.
A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2019
Következő: »»   50 / 50
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu