Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor
 
Témaindító: Ko-bak, idő: Aug 3, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   53 / 53
(#) martonroli hozzászólása Feb 29, 2020 /
 
Eddig ezeket sikerült mérni.Hátul a motoron lévő vezetékek lettek mérve, a többit majd jövőhéten.
Egy érdekes dolog is megfigyelhető, a K4-es relé egy pillanatra összekapcsol majd kiold szerszámcserénél, de a K4 elméletileg az asztal mozgatással kapcsolatos, nem tudom hogy ez össze függhet-e ezzel vagy teljesen más dolog.
Amit én észre vettem hogy a főrorsó forgatásnál a minimum fesz. 0,14
Ellenben mikor szerszám csere van, csak 0,08-0,09.
Lehet hogy ennyi hiányzik neki hogy megtudja indítani a motort?
(A potencio méter tekergetése nem befolyásolja a szerszám csere fordulatát, az fix fordulaton van)
A hozzászólás módosítva: Feb 29, 2020
(#) ferci válasza martonroli hozzászólására (») Márc 1, 2020 / 1
 
Az érdekes dolgokat neked kell felderíteni..
A bemenő vezérlő feszültség útvonalát is neked kell tudnod, ill. megvizsgálnod különböző mozgatási fázisokban.
Derítsd fel, hogyan tudsz beavatkozni külső leosztott feszültséggel ( kis dobozkában egy cerkaelem és ellenállás+poti ), aztán kiderül, kevés-e a panelről jövő 0.08-0.09 volt.. elveszne pl. 0.02...0.04 volt?
Eléggé "szűkös" és rizikós.
A panelen talán van valami poti, amin lehetne tuningolni cseppet? Vagy megnyúlt egy ellenállás?
Ha kiderülne, hogyan van "előállítva" az a kicsi feszültség, biztos bele lehetne nyúlni egy soros ellenállás söntölésével úgy, hogy 5-10 %-ot csökkenjen eredőben az értéke.
Az se derül ki az írásodból, hogy a főorsó min. 0.14 volthoz tartozó fordulat mennyiben különbözik a szerszámcseréshez képest.
Csak úgy messziről nézve, az esetleges pár század +volt hiánya lehet a gond?
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2020
(#) martonroli hozzászólása Márc 3, 2020 /
 
Üdv!
Némi plusz infóval jelentkeznék.
206-209 +0,7V szerszám csere állásban, motornál mérve,
210-223 +0,5V minimum fordulatszám munka állásban, főorsó forog,
205-208 +0,7V szerszén csere állásban,
205-209 +0,6V szerszám csere állásban, F6.1 biztosítéknál mérve
206-209 +1,3V szerszám csere állásban,
205-209 +1V szerszám csere állásban, motornál mérve.

Relék cserélgetéssel tesztelve, elméletileg mind jó, R16-R17 ellenállás határ értéken belül, állítgattuk, semmi változás. R25 csak akkor mérhető ha kivan forrasztva, ellenkező esetben 0.

Motor vezérlőn 7 db poti van, mind végig tekergetve, semmi változás.

Tachon 2 poti, egyik poti megpiszkálása után, a rángatózás abba maradt, finoman, egyenletesen lassít, gyorsít munka állásban amikor forog a főorsó, szóval ez a gond megoldódott. Ha ezeket a potikat tovább állítgattuk, elindult a szerszám cserén a forgás, de egyből 1500-2000 as fordulatra állította, és már le is tiltott vagy épp elkezdett gerjedni de úgy hogy majd szét esett az egész.
Most vettük észre hogy szerszám cserénél csak egy irányba forog, bármerre kapcsoljuk.
Illetve a munka állásban, 1000fordulat/perc lenne a maximum, azonban nincs limit, annyit forog amennyire a poti állítva van, amíg kapja a kakaót addig forogna...

R54-es poti nem egyenlő azzal amivel a főorsó fordulatszámát lehet beállítani, szóval ez a kapcsoló szekrényben van, teljesen minimumra van tekerve, ez így volt régen is és működött, ha ezen változtatunk, túl pörög munka állásban, szerszám csere állásban megindul ugyan a forgás, de még mindig túl kevés neki...

Köszönöm a segítséget előre is!
A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2020

panel.jpg
    
(#) ferci válasza martonroli hozzászólására (») Márc 4, 2020 /
 
Szia!
Ez az infóáradat semmire sem elég/jó.
A múltkori 0.1x volt vezérlő feszültség (?) értékekhez képest egész másak és a mérési helyek se mondanak sokat, nem értelmezhetőek.
Egy vonatkoztatási pontot kellene keresni ( U2.1-en a gnd ) és direkt a szerszámcserés helyzetet, ÚTVONALAT kell átnézni.
A szerszámcserés helyzethez nem hinném, hogy sok köze van a normál sebességet beállító potinak, hacsak nem annak a leosztott feszültségéből gazdálkodna (?).
Ezzel ellentétes is, hogy írtál olyanról, hogy a szerszámcserés fordulat nagyobb a normál minimumnál, "gyárilag".
(#) VIM válasza martonroli hozzászólására (») Márc 4, 2020 / 1
 
Szia! A főmotor elég összetett felépítésű ahhoz, hogy egyszerűen csak a vezérlésben kellene keresni a hibát. A fordulatmérés és a fordulat mérő gerjesztő feszültsége a szénkeféken adódik át az elektronikának. Ha csapágyas a motor vagy a szénkefék kopottak a kommutátor szeletek köze szennyezett vagy a kefehíd laza már nem fog megfelelően működni. A régi orosz technika elektronikája elég megbízhatóan működött és a cserére esedékes alkatrészeket betokozták vagy az elektronika ezen részét panelcserés megoldásra tervezték. A 80' években volt hasonló eset a régi munkahelyemen egy ettől nagyobb marógéppel amit az orosz szakemberek tudtak csak megjavítani, mert ők tudtak mindent a gép felépítéséről és hatásmechanizmusáról és a rajzra is ciril betűkkel jegyzeteltek. Esélyünk sem volt a gép telepítése után megfelelő működésre bírni a "szerszámot".
Remélhetőleg nem tekergetted el túlzottan a potmétereket.
(#) martonroli válasza VIM hozzászólására (») Márc 4, 2020 /
 
Hát ez nem hangzik túl bíztatóan, elméletileg minden poti ugyan oda lett vissza tekerve. Minden esetre köszönöm a segítséget!
(#) martonroli válasza ferci hozzászólására (») Márc 4, 2020 /
 
Az előzőleg kapott értékeket tekintsük semmisnek, nem lett lejegyezve rendesen hogy mikor mi lett mérve, feliratozás is megkopott, lehet hogy össze voltak cserélve a számok, elnézést kérek ez miatt. A mostani mérések azok pontosabbak.
A mérési helyekkel mi a baj?
A motornál mérve azt jelenti hogy közvetlenül a motoron, az számozással ellátott vezetékek között lett mérve a feszültség.
Amihez nincs ez oda írva, az pedig a kapcsoló szekrényben lett mérve.
Leírás alapján nagyjából ezeknek a pontoknak lehet köze a ahhoz hogy forogjon a motor.
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2020
(#) ferci válasza martonroli hozzászólására (») Márc 4, 2020 / 1
 
A "motoron" (?) mért feszültségek semmire se jók.
Az U2.1 panelen lévő kivezetések "nevei" érdekesek, mint referencia pont, alapjel, stb.
Gondold át: van egy gnd.. ehhez képest ki van adva, vezetve pl. egy stabil 5 voltos feszültség, ami rámegy egy határoló ellenállásra, utána egy potira, aminek a csúszkájáról visszakerülő feszültség vezérli a gyújtásszög szabályzó elektronikát.
Ez ellen dolgozik a tacho leosztott és szűrt jele, feszültsége, ami ha eléri az előírtat, beáll egy sebességre a motor.
Ugyanez van a szerszámcserés menetnél is, csak más az alapjel ( pl. nálatok nagyobb kicsit ).
(#) VIM válasza martonroli hozzászólására (») Márc 4, 2020 / 1
 
Az a "baj", hogy hiába írom be a keresőbe a motoron lévő azonosító számsort "4п0112м2г04" akkor sem találni semmit sem erről a motorról és a benne lévő összetett "gépcsoportról" ami azonos tengelyen van felfűzve. Talán ha volna valami neve a gépnek vagy más azonosító felirat a masinán amin el lehetne indulni a keresésében ... Az a másik probléma, hogy a rajzból sem derül ki, hogy ki kivel van és melyik funkcióhoz tartozik. Ha van hozzá orosz leírás azt érdemes bepötyögni a google fordítóba a billentyűzet kiválasztása mellett és legalább a kontaktorok, relék funkcióbeli hovatartozása már felismerhető lenne a rajzon is.
(#) martonroli válasza VIM hozzászólására (») Márc 4, 2020 /
 
Köszönöm az észrevételt! Nemsokára leírom a gép pontos nevét, tipusát!
(#) martonroli hozzászólása Márc 6, 2020 /
 
Újra jelentkezem! Mindkét problémát sikeresen megoldottuk, nagyon köszönöm mindenkinek aki segített, különösen ferci-nek rávezetett a helyes megoldásra az útvonal felderítésével.
Leírom a megoldást hátha más is hasonló hibába fut.
A szerszám csere azért nem működött mert az R24* ellenállás szétment, átforrasztással megoldva.
Az 1. sebességi fokozatban azért nem volt limit 1000 fordulat/percnél, mert a mérő műszer ami kijelzi a fordulatszámot, nem működött megfelelően. Ezek szerint az nem csak mér, de jelet is továbbít.
Megoldás: Jó nagyot rá kellett csapni, és voálá, a skála felvillant, és nem is lehet túl forgatni.
Lesem tagadhatnák hogy oroszok készítették.
(Persze utána szét lett szedve, kifújva, megmozgatva, valami, valahol kontaktos lehetett...)
(#) Thomas10100 hozzászólása Márc 22, 2020 /
 
Sziasztok
Egy gépünkben Agisys fékes villanymotor van. És gyárilag Siemens S5 plc kapcsolta a fék oldó mágneskapcsolót, következő networkben a motor mágneskapcsolót.
Leállításkor pedig egyszerre kapcsolt ki a fék és motor is.
Semmi késleltetés vagy visszacsatolás nem volt.
Ezt a fékesmotor féke mennyire viseli el? Mert tuti hogy nem állt a motor amikor a fék megfogta.
Most frekvenciaváltós lett és tettem késleltetést indításnál és megállításnál is.
(#) VIM válasza Thomas10100 hozzászólására (») Márc 22, 2020 /
 
Szia! Akkor ezt már olvastad és beállítottad ha nem megfelelő a hézag?
(#) Thomas10100 válasza VIM hozzászólására (») Márc 22, 2020 /
 
Ez egy gyári gép volt a mágneskapcsolóval, akkor az nem tett jót neki?
Nem emelőgép, nem balesetveszély miatt van a fék amúgy a gépen
(#) VIM válasza Thomas10100 hozzászólására (») Márc 22, 2020 /
 
Szerintem a motorra nézve semmi károsodás nem származik ebből ha ez a mechanikus kuplungos fék rosszul van beállítva. Ha induláskor kiold a fék de nem teljesen, legfeljebb beég a tárcsák felülete és annak szaga is van és kézzel tapintható ha túlmelegedne.
(#) Thomas10100 válasza VIM hozzászólására (») Márc 22, 2020 /
 
10éve üzemelt így, most került be frekvenciaváltó. Ellenőrzöm majd a motort.
Néztem az oldalukon a karbantartását a fékeknek már.
Köszi
(#) Thomas10100 válasza Thomas10100 hozzászólására (») Márc 22, 2020 /
 
Meg Agisys aztmondta csak rögzítőfék. Tehát csak akkor húzhat meg a fék, ha megállt a motor.
Csak az a furcsa hogy eddig nem így működött, mert tuti nem állt meg a motor hanem egyből fogott a fék
(#) Tomi111 válasza Thomas10100 hozzászólására (») Márc 22, 2020 /
 
Hát én nem tudom, nálunk a cégnél van több fékes motor. Kis motorok, 1kW alattiak. Ezeknek nincs külön vezérlése. Általában a motor egyik fázisa és a csillagpont közé van a fék bekötve, (esetleg egyenirányító van benne?, ez nem biztos) - ezek a fékek áram alatt oldanak . Mikor a motor áramot kap, a fék akkor old, az feszültséget megszakítva egyből fog a fék - ez is a szerepük, egyből álljanak meg, ne forogjon lassulva tovább a motor. Nálunk nem a rögzítés a fontos - persze lehet más alkalmazás is, azt nem tudom. Olyan motorunk is van, ahol a fék áram alatt fog, feszültségmentesen old. Ez frekiváltós motor. Lábpedállal vezérelik, melyben kapcsolók és potméter van. Itt sincs semmi késleltetés, a pedálról lelépve egyből leáll a motor - megfogja a fék. Ha a dolgozó elfelejti lekapcsolni a főkapcsolót, rendesen átforrósodik a fék, már jön a szaga
A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2020
(#) Thomas10100 válasza Tomi111 hozzászólására (») Márc 22, 2020 /
 
Igen ezért nem értem, mert aztmondta az agisyses hogy csak rögzítésre való. De viszont beköthető a motor 3 fázisához is közvetlen és ott még tuti forog a motor
(#) slimtomi hozzászólása Márc 23, 2020 /
 
Sziasztok!
Kérdéssel fordulok hozzátok.
Adott egy bálaprésgép, melynek neve magyarra fordítva "Bálaprés 4kW + 5,5kW". Az áramutas rajzán nem tüntették fel a motor teljesítményét, így nem tudni 4 vagy 5,5 kW.
Az eredeti mágneskapcsoló 5,5kW-os (ABB), viszont az újonnan beszerelt darab csak 4kW (Schneider). A motort 4x1,5 YSLY kábellel kötötték be gyárilag.

Vajon bírni fogja hosszútávon ez a mágneskapcsoló a motor terhelést, ha esetleg az 5,5kW teljesítményű lenne a motor?

Köszönöm a segítő válaszokat és remélem megfelelő topikba írtam!
A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2020
(#) VIM válasza slimtomi hozzászólására (») Márc 23, 2020 / 1
 
Szia! Szerintem a most használatos feszültségre megfelel. A feltüntetett nagyobb kW érték a nagyobb feszültséghez tartozik. A 4X1.5 mm2 vezeték keresztmetszethez a 4kW terhelhetőségű mágneskapcsoló biztosan jó lesz.
(#) slimtomi válasza VIM hozzászólására (») Márc 23, 2020 /
 
Köszönöm!
A Schneider mágneskapcsoló annak táblázata alapján 20A állandó árammal terhelhető, motoros terhelésben (AC3) pedig 4 kW-t bír.
Erre is alig találni szakirodalmat, még tankönyvben sem találtam. :/
(#) Harcos96 hozzászólása Márc 28, 2020 /
 
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, mivel sajnos nem igazán vagyok jártas a villanymotorok témájában. Van egy villanymotor, annak a vezérlését kellene megoldani,
a bekötését. Jelenlegi állapotokat lefotóztam, ebben a konstrukcióban a motor üzemképtelen. Az (új) indítókondenzátort és a relét is lefotóztam. Egy rajzon tudnátok esetleg szemléltetni a helyes kapcsolási sorrendet? Illetve ha egy kis magyarázatot is kaphatnék, hogy miért úgy kell kötni, ahogy, akkor még okulhatnék is belőle. Előre is köszönöm szépen a segítségeteket. Szép napot!
(#) kadarist válasza Harcos96 hozzászólására (») Márc 28, 2020 / 1
 
Szia!
Mi a motor típusa?
(#) Harcos96 válasza kadarist hozzászólására (») Márc 28, 2020 /
 
Szia. Mellékelem azt is.
(#) VIM válasza Harcos96 hozzászólására (») Márc 28, 2020 / 1
 
Szia! Így kösd be, ez egy gyári rajz ha a fedélben nem találtál volna. Ha elromlik a relé, mert nagyon úgy néz ki, hogy a fő érintkező ki van melegedve elég rendesen, akkor nyomógombos megoldás is lehetséges.
(#) kadarist válasza Harcos96 hozzászólására (») Márc 28, 2020 / 1
 
Próbáld meg ez alapján bekötni: Bővebben: Link.
(#) Harcos96 hozzászólása Márc 28, 2020 /
 
Köszönöm mindenkinek! Holnap reggel megcsinálom a kapcsolást, aztán jelentkezem.
(#) Harcos96 válasza Harcos96 hozzászólására (») Márc 30, 2020 /
 
Sikerül megcsinálni, szuperül működik, köszönöm.
Következő: »»   53 / 53
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu