Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Szia! Annyira nem ismerem a Skoda motorokat felépítésileg de szerintem a tűzfal felől a motorblokkon van felfogatva. Ha fűthető akkor vezeték is csatlakozik a szelephez. Nekem a Seaton (60 ezer kilóméterenként kellene cserélni de nálam) 260 ezernél lett kicserélve fagyásból eredő csődugulás miatt. Bővebben: Link Ami a légszűrőtől megy lefelé vastag cső (kb. 2.5cm átmérőjű) az abba csatlakozik.
Helló!
A probléma továbbra is fennáll. Közben az egyik cimborám elvitte kölcsön mászkálósnak, mert kidöglött alóla mind a 3 Opelje ![]() Egyelőre élünk a problémával. A beázást nem zárom ki. Ennyi idősen már simán lehetnek bajok a modulok szigetelésével is. Ha esetleg nem óhajtja megvenni a cimborám és visszakapom a táltost akkor lehet megkereslek egy fojtószelep keresztcsere próbára. A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2025
Szia,
Az ajánlatom továbbra is áll, keress meg majd p.ü. Neten olvastam, hogy már jártak pórul utángyártott fojtószeleppel. A beázás vélelmezése az én általam felvetett problémámra vonatkozott.
Szia! Visszalapozgattam a témával kapcsolatban de nem jöttem rá, hogy milyen probléma áll még fenn az AKL-s kocsinál? Ha a fojtószeleppel lenne a probléma ami nálam is hasonló tüneteket produkált mielőtt le lett cserélve, annak motorjának a hibájáról a képeket fel is raktam. A leállások menet közben szinte minden alkalommal a tengelykapcsoló kinyomásakor következett be amikor a fojtószelepnek alapjáratra kellett volna szabályozni de ezt nem tudta a motorjának hibája miatt. Annyira elvolt kopva a szénkefe és a kommutátor, hogy bizonytalan volt a forgása és nem tudta a pillangószelepet a megfelelő helyzetben tartani az alapjárathoz. Erre hibára csak annyit lehet átmeneti megoldásként tenni, hogy a bowden köpenyén van egy váll rész és azt kell az alapálláshoz képest hátrább beakasztani a villába. Ez azzal jár, hogy az alapjárat mindig magasabb lesz de a motor nem fog leállni, mert a pillangó szelep nem tud levágódni nullára és a motorja szinte ki lesz iktatva az alapjárati fordulat szabályzásból.
Most látom, hogy ezeket a képeket már mutattam Neked. ![]()
Szia! Eredetit már nem gyártanak, kizártnak tartom. Mindent kiszerveztek a gyártók,még egy ilyen összetettebb alkatrész darabjait is más-más fogja gyártani pl. a motorját vagy az ellenálláspályáját vagy a házat stb. Ez pl. nem egy "rossz" darab és az ára sem rossz de kapható száz körüli áron is. Az a kérdés, hogy hány kilómétert lehet vele megtenni zavarmentesen és azt visszaosztva meg az eltelt időt, lehet dönteni a megfelelő darab kiválasztásáról.
![]() Hűtőventilátor vezérlőSziasztok! Egy kis megerősítésre vagy útbaigazításra kérném fel az autóvillamosságban járatosakat. A kocsi VAG csoportbéli Seat Leon 1.4 16V (manuális klímával). A hűtő ventilátorok közül csak a kisebb kapcsol be de az teljes fordulaton. Nem tudom, hogy mióta nem megy a nagyobb ventilátor de ez most derült ki a klíma kuplung cseréjét követően, hogy csak az egyik ventilátor megy. Azt jól gondolom e, hogy a vezérlő-ben a két relé az külön-külön kapcsolja a ventilátorokat amiket a hűtőbe csavart kettős hőfokkapcsoló kapcsol. Azt akarom kideríteni, hogy miért nem működik a nagy ventilátor. A motorját kipróbáltam és az rendben működik ha 12 volttal megtáplálom. Ezek szerint ha a nagy ventilátor motorja jó (de csatlakoztatva nem kapcsolódik) ennek ellenére csak a kisebbik működik akkor feltételezhetően a vezérlő nagyobbik ventilátorához tartozó relé lehet hibás? A csatlakozások, biztosítékok, vezetékek rendben vannak. Holnap azt tervezem, hogy a hőfokkapcsolóról megpróbálom lehúzni a csatlakozót és azon keresztül direktbe megtáplálom a két sebességet és akkor kiderül, hogy a relének van e baja. Állítólag be szokott égni az érintkezője. A kapcsoló és a csatlakozója nagyon rossz helyen van, nehezen hozzáférhető úgy, hogy ki lehessen oldani a reteszt.![]() Minden segítséget előre is köszönök! ![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |