Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   214 / 584
(#) tbarath válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 14, 2018 / 1
 
Féloff: szerintem azért olyan sok a félszemű autó az utakon, mert a rendőrök belesz**nak, nem végzik a munkájukat. Ha csak minden 100. olyan autót megbüntetnék, ami a KRESZ világításra vonatkozó szabályait jól láthatóan megszegi, akkor máris töredéke lenne ilyen.
Én azt tapasztalom, hogy az autók legalább 80%-a félszemű, reflektoros, ködfényszórós, helyzetjelzős, barkács xenonos, barkács ledes, illetve ezek minden elképzelhető kombinációja. Ezt nem lehet a szervízre fogni.
(#) Massawa válasza tbarath hozzászólására (») Feb 14, 2018 /
 
Ez sem állja ma már meg a helyét. Már régen volt, amikor éppen a xenon lámpák kezdtek terjedni és még szabály volt a tartalékizzok cipelése a kocsiban. Akkor még H7-s izzok voltak a kocsimban, és egy kiégett. Megállitott a zsaru, szerencsére volt egy doboz izzom ( igaz, hogy abban H4-s volt de az nem volt érdekes, csak nem tudott megbüntetni), igy elküldött egy utcai lámpa alá, hogy cseréljem ki. Talán akkor nyitottam ki azon a kocsin elöször a motorházat, hát kinyitom, nem látok semmit, csak az olaj meg a viz beöntö nyilását. Mondom a zsarunak, hogy mondja már meg, hogyan kell ebben a kocsiban kicserélni az izzot. Szerintem a hideg rázta ki, amikor látta a kocsim motorterét. El is küldött a francba, hogy menjek a benzinkutra ( már este volt, a szerviz csukva).. noná, hogy hazamentem.
Másnap a szervizben:
2 nagy dekli leszerelése - vagy 8 müanyag csavar
A légszürö leszerelése 2 csavar meg 2 csöbilincs
Az potakku rákapcsolása ( hogy ne kelljen a kocsit ujra programozni)
Az akku kiszerelése
Most már elérhetö volt az izzo foglalata. H7-s csere
Majd minden ujra visszaépitve..
Kb 1 ora munka.

Azota nincs olyan kocsim amiben az izzokat az uton lehet cserélni.
A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2018
(#) zolika60 válasza tbarath hozzászólására (») Feb 14, 2018 /
 
Persze benne van ez is, de azért ha egy autón szerszámok nélkül egy amatőr is tud izzót cserélni, akkor valószínűleg megteszi. Viszont van olyan autó, aminek a lökhárítóját is le kell szerelni egy izzócseréhez. Az ilyennek ha rajtam múlna rendszámot sem adnék.
(#) SzervízMacska válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 14, 2018 /
 
A lökhárítóját? Anno’ valamelyik smartnak a sárvédőjét is le kellett bontani...
(#) nagym6 válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 14, 2018 /
 
Régi autóknál pld.: Lada kívülről lehetett szerelni a lámpákat, egyszerű volt. Ma is lehetne így, de ez nem szempont gyártóknál.
(#) Massawa válasza nagym6 hozzászólására (») Feb 14, 2018 /
 
Az alábbi tapasztalat után a nejemnek olyan kocsit kerestem ( néztek is rám a szalonokban) ahol egyszerü az izzocsere. Találtam, de abban is volt furfangosság. Az egész világototestet egy csavar bontásával, akár egy ajtot, ki lehetett forditani. Szuper. Otthon derült ki ( amikor az elsö izzo eltávozott), hogy a csavarhoz nincs kulcs, mert annak collos feje van ( Europában gyártott kocsi). Szereztem barátaim segitségével.
A jobb oldalon meg olyan szerencsétlen helyen van, hogy alatta van a vizoumpa motorja aminek olyan erös a mágnese, hogy kikapja a csavart a kulcsbol. Amikor elöször fordult elö, majdnem szétszedtem a rohadt kocsit, mert nem találtam sehol a csavart. ( természetesen semilyen más csavar nem passzol oda). Ráadásul este volt. Másnap fényes nappal találtam meg a mágnes alján...... azonnal kötöttem rá egy madzagot, hogy soha többé nem tünjön el és okozzon 2 napos keresgélést...az 5 perces izzocsere.
(#) jimmi12 hozzászólása Feb 14, 2018 /
 
Tekintve az autóipari tendenciákat, ilyen jellegű problémákkal nem sokáig kell foglalkozni. Nemrég volt a kezemben egy hátsó lámpa kb. 150db led, alumínium hordozójú nyákra forrasztva, spéci led driver ic-k, mikrokontroller, mindez ráhajtogatva egy speciális műanyag formára. Ha elromlik komplett lámpa csere, mivel minden egyeben van és persze ezt majd csak szervízben, mert a lámpa egyedi azonosítóját hozzá kell tanítani az autóhoz
(#) zolika60 válasza jimmi12 hozzászólására (») Feb 14, 2018 /
 
Többek között az ilyen problémák miatt írtam ezt.
(#) peti333 válasza Massawa hozzászólására (») Feb 14, 2018 /
 
Az izzócsere általában egy relatíve egyszerű művelet, de tekintve, hogy egy jól összerakott kocsinál 5 évente egyszer ég ki egy, illetve a ledeseknél meg különösebben nem szokott probléma lenni, így annyira nem gáz, ha 5 perc helyett 30 a szerelési idő. Az viszont sokkal fájdalmasabb lehet, ha a könnyen kiszerelhető fényszóród kilopják, mert 2 csavar tartja a helyén. Mennyibe kerül egy új autóba egy gyári fényszóró? 80-300 ezer forint?
(#) nagym6 válasza peti333 hozzászólására (») Feb 14, 2018 /
 
Idézet:
„Az viszont sokkal fájdalmasabb lehet, ha a könnyen kiszerelhető fényszóród kilopják, mert 2 csavar tartja a helyén.”
Ez igaz, mégsem jó ha kívülről szerelhető, amit én írtam.
(#) Massawa válasza peti333 hozzászólására (») Feb 14, 2018 /
 
Természetesen a mi kocsinkban nem kivülröl volt nyitahto a fényszoro, azaz a lopáshoz fel kellett volna fesziteni a motorház tetöt. Akkor is csak nyithato volt, de nem elvihetö, mert ahhoz a másik oldalon egy sereg dolgot kellett volna bontani.
(#) Petyaa válasza jimmi12 hozzászólására (») Feb 14, 2018 /
 
Lehet, de ezt egy átlag új autóba nem fogják beleszerelni ( még ) mert akkor a drágábbat, nagyobb osztályú autót mivel fogják eladóvá tenni?

Amúgy a ledes is idővel veszít a fényerejéből úgy mint a hagyományos H4 H7 stb, így megint ott vagyunk ahol a part szakad. Csak 10 év múlva egy astra led mátrix fényszóró belekerül kb 100ezerbe, egy H7 izzó meg egy ezres.

Jó kis parasztvakítás ez, persze a paraszt megveszi mert rávilágít az emberre, és kitakarja a szembe jövőt, zebrát rajzol ( S Merci ) ja és elvilágít több 100 méterre illetve akár a Holdra is ami nagyon fontos... sorry
(#) erbe válasza peti333 hozzászólására (») Feb 14, 2018 /
 
13 éve használom a 3 évesen vásárolt autócskánkat. A kilométer-sebességváltó panelben már cseréltem izzót. Az egyik hátsó lámpában csak azért, mert a belecsapódó kő az égőt is törte.
Mondhatnám, hogy több akkumulátort cseréltem benne, mint égőt, de a kijelző panelben 3-at cseréltem egyszerre.
A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2018
(#) kameleon2 válasza peti333 hozzászólására (») Feb 14, 2018 /
 
Ha ez így lenne akkor sokan nem keresnék a régi, megbízható "vasat". A tömeggyártás szerintem tömegigényt akar teremteni - ez megy a minőség rovására. Minél olcsóbban, minél többet, minél olcsóbban - persze, hogy egy rakat meleg, gőzölgő barna trutyi lesz az eredmény. Ha pedig nincs miből választani, mert a felhozatal is tömegtermék, akkor aztán válogathatsz, de jót nem tudsz vásárolni, csak a másiknál jobbat, ami persze attól még nem lesz önmagában jó.
(#) tbarath válasza Massawa hozzászólására (») Feb 14, 2018 /
 
Khömm...
Most tegyük félre a gyakorlatot, elméletben úgy kellene a dolognak kinéznie, hogy:
- a sofőr elindulás előtt ellenőrzi az összes izzót,
- és a KRESZ-t betartva nem indul el, ha bármelyik izzó is nem működik.

És ennyi. Az hogy minden tizedik-huszadik autó félszemű, az pedig egyértelmű, hogy az ellenőrzés és a büntetés hiányának tudható be. Ugyanis nincs olyan a jogszabályban, hogy pár hetet-hónapot azért járhatsz a félszemű kocsiddal, vagy hogy használhatsz tompított helyett reflektort/ködfényszórót helyette (mint sokan teszik amúgy, méginkább balesetveszélyessé téve a közlekedést).
Ez akkor is igaz, ha nehéz izzót cserélni, mert ez az "értem én, de le****om" kategória, nem ad felmentést a jogszabály betartása alól. Lámpa, fék, gumi, futómű, ezeken nem lenne szabad spórolni, mert bármelyik hibája életveszélyt jelenthet.
(#) tbarath válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 14, 2018 /
 
Volt kolleganőm indult haza, láttam kiégett a bal hátsó izzó. Szóltam neki, annyit mondott, hogy legalább fél évet már ilyen, de ha megállítja a rendőr akkor majd meglepődve remegteti a szempilláit, és esküdözni fog rá hogy amikor elindult még jó volt, és otthon első dolga lesz a férjével kicseréltetni. Megkérdeztem hogy mit tervez akkor mondani, ha az M0-án a szükröletben egy kamion motornak nézi és beletapossa az aszfaltba, már persze csak ha túléli. Ezen azért elgondolkodott...
A kocsiban volt megfelelő pótizzó is, kb. 10 perc alatt cseréltem ki...
A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2018
(#) Massawa válasza tbarath hozzászólására (») Feb 14, 2018 /
 
Mi van akkor, ha utközben megy tönkre a világitás?
Hogyan mész el a szervizbe izzocserére, ha ugy nem szabadna közlekedni?
Ti felétek kiszáll a sárgaangyal egy izzocseréhez??

Szoval ha te sok félszemüt látsz, abbol semmi következtetést nem lehet levonni..
Messze nem olyan egyszerü a kérdés, higy egy jogszabállyal el lehessen intézni, s természetes, mint minden kiskaput, ezt is ki fogják használni... ahogy korábban emlitettem, valamikor kötelezö volt a kocsiban a tartalék izzo meg szerszám. Ma meg semmit nem kapsz a kicsihoz és örülj, higy a motorházat vagy a láptestet ki tudod nyitni..
Az egyik régebbi kocsimban tönkre ment valami a müszerfalon. Az egészet ki kellett még gariban cserélni, de ahhoz ki kellett venni a szélvédöt és egy hétig szorakoztak vele.
A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2018
(#) tbarath válasza Massawa hozzászólására (») Feb 14, 2018 /
 
Egyszer este állj ki egy forgalmasabb út mellé és kezd el számolni, hogy milyen arányban vannak félszemű autók. Ez mondjuk 20-ból 1-2, és másik kb. 10-15-nek se szabályos a lámpája (barkács xenon/led, reflektor, ködfényszóró, stb). Ez nem elindulás után égett ki, hanem, ugye.

Van olyan is persze, kb minden 100. félszemű amit látsz, de inkább még ritkább. És azt is értem, hogy nehéz kicserélni, de ez nem ad felmentést a kresz alól.

Sajnos az emberek hülyék: nem fogják fel, hogy ez nem hülyeségből van a jogszabályban, nem azért hogy őket sz****sák. Ez is egy biztonsági eszköz, és aki ezzel szórakozik az nem csak saját magát veszélyezteti, hanem sajnos másokat is. De sajnos a jogsihoz nem jár ész, nem jár belátás, a kékek pedig le se ...,
(#) _BiG_ hozzászólása Feb 14, 2018 / 1
 
Az még hab a tortán, amikor a hátsó lámpák földelése oxidálódik el vagy lazul meg és egy fékezéskor elalszik a helyzetjelző, az indexeléskor meg az egész lámparendszer villog a relé ütemére. És nem 20 éves romok csinálják, hanem 4-5 éves autók.
(#) nagym6 hozzászólása Feb 14, 2018 /
 
Másik, a lámpák beállítása. Nem tudom, ezt vizsgán nézik-e, ha egy lámpa elmozdul, és a szembejövő szemébe vakít, az mindörökre úgy marad. Én erről ismerem meg -sötétben- szembe jövő ismerőseimet. Egyiknek bal lámpa, másiknak jobb lámpa, harmadiknak mindkettő felfelé világít.
(#) Massawa válasza tbarath hozzászólására (») Feb 14, 2018 /
 
Én évente 30-40 ezer km-t szoktam kocsikázni, és nemcsak az orosz tundrán, ahol ha a hold világit az már ok arra, hogy lekapcsolják az auton a világitást. Mégsem tudom megerösiteni az általad mondottakat ( vagy lehet, hogy jobb helyeken kocsikáztam). Szoval ma már messze nem olyan veszélyes a félszemüség...
Természetesen, igazad van ha valaki marha és nem javitja ki a világitást azzal kellene valamit kezdeni, de nem tartom annyira vészesnek az ügyet. Az ujabb kocsikon amugy is sereg további lámpa vilagit.
(#) kameleon2 válasza tbarath hozzászólására (») Feb 14, 2018 /
 
Van, hogy nem nehéz, hanem lehetetlen izzót cserélni. Akinek volt Fiat Stylo-ja az tudja miről beszélek. Le kell szerelni a fél autót, hogy hozzáférj, vagy el kell végezni egy "Hogyan végezzünk nőgyógyászati vizsgálatokat 1 ujjal" kurzust. Van ahol az akksit ki kell szerelni, ami ugye a központi számítógép megbolondulását is magával tudja hozni, vagy az autó teljes elindíthatatlanságát. Nem csoda ha páran ezt nem merik bevállalni. Kötelező, vagy sem. Testvéremet a Fiattal megállította a rendőr, pont mikor a szervizbe tartott. A testvérem csak annyit mondott: kicserélem, ha megmutatja hogyan, mert a fél autó rá van építve. A rendőr megnézte, együttérzően biccentett és elengedte.
(#) Robin2 válasza tbarath hozzászólására (») Feb 14, 2018 /
 
No offense, van autód?
(#) sonajkniz válasza kameleon2 hozzászólására (») Feb 14, 2018 / 1
 
Idézet:
„az akksit ki kell szerelni, ami ugye a központi számítógép megbolondulását is magával tudja hozni”

Na ez a másik gyönyör, ami miatt az autó komputerek tervezőit ki kellene lőni a holdba.
Napi szinten vezérléstechnikával foglalkozom. PLC-kkel plusz saját tervezésű vezérlőkkel. Eddig még egy sem gárgyult meg attól, hogy le lett kapcsolva a tápja. Ha a program jól van megírva, adatok sem veszhetnek el. Bár akad néhány PLC család, amit a tulajdonosok utálnak kikapcsolni, mert Windows CE alatt üzemel a kijelző, és vagy 1 perc mire életre kel, de ez megint csak a fejlesztők hibája. Érdekes, egy 7"-os NEXTION érintőkijelző telepakolva programmal 2 másodperc alatt éled fel, és akár kisebb gépeket egy szimpla perifériával teljesen le tud vezérelni a 20000Ft-os áráért. Erre pl egy 150000Ft-os LG kijelző nem képes.
Hogy is van ez? Aki autodidakta módon tanulja a programozást, és hobbiból programozik, az tud normális programot írni, aki iskolában tanulja és sok pénzt fizetnek neki érte, az nem tud? Vagy nem akar? Vagy nem engedik neki?
(#) zolika60 válasza nagym6 hozzászólására (») Feb 14, 2018 /
 
Ez abból is adódik, hogy sok autón állítható menet közben is a lámpa magassága. Azt ezért a legfölső állásba tekerik, mert úgy "jobban" látnak. Arra persze nem gondol a fogyatékos, hogy a szembejövőnek ez milyen. A másik agyrém a ködlámpa. Ha már van égetik ha kell ha nem. Imádom amikor araszolunk a dugóban és az előttem levőnek ég a hátsó ködlámpája. Barátságosan szoktam jelezni a reflektorral, de sajnos a többségnek ettől sem esik le a tantusz.
(#) peti333 válasza kameleon2 hozzászólására (») Feb 14, 2018 /
 
Mondanám, hogy milyen jók a mai autók, de én is egy 22 éves darabbal járok, elsősorban mert könnyen szerelhető, és fillérekért kapni hozzá bontott alkatrészt.
A probléma gyökere, továbbra is a vevői rétegben látom, akik manapság 3-4 millióért már SUV-t várnak el full extrával. Az én kisautóm listaára 22 éve 2 millió volt (alapmotorral, full fapad), ezalatt az infláció ~400% -os volt a ksh adatai szerint, azaz mintha most egy 8 milliós autót vennél. Manapság mit is kapsz 8 millióért? Octaviát jó nagy dízelmotorral, vagy valami hasonlót. Az alapanyagok ára nem csökkent, az emberek munkabére sem éppen csökkenő tendenciát mutat, kijön a képletből, hogy soha nem fogunk ennyiért ugyan olyan minőségű autót venni.
Mekkora piaca lenne egy kisautónak 8 millióért fapados felszereltséggel, ami minőségben annyival jobb, hogy nem 8-10 évet megy el nagyobb ráfordítás nélkül, hanem 20-30-at? Hiába gyártana egy gyár bármilyen jó minőségű kocsit, soha nem fog tudni a fennmaradásához szükséges piaci részesedéshez jutni.
(#) Massawa válasza sonajkniz hozzászólására (») Feb 14, 2018 /
 
Tudod mivel indokolják ezt?
Azzal, hogy igy az autoval a tolvaj nem igen tud mit kezdeni, mert az áramellátaks megszünése üzemképtelenné teszi a kocsit.
Az persze a nagy okosoknak nem jut az eszébe, hogy a tolvaj két zseblámpa elemmel pillanatok alatt leküzdi ezt a komoly featuret, arrol meg még álmodni sem szoktak, hogy sokan alkatrészért lopnak, azaz az autot amugy is szétszedi.

(#) kameleon2 válasza Massawa hozzászólására (») Feb 14, 2018 /
 
Így csinálnak egy vélt kicsi problémából egy valódi jó nagyot
(#) Bakman válasza Massawa hozzászólására (») Feb 14, 2018 / 1
 
Tipikus jelenség, amikor akkut cserélek egy autóban és a rádió kódja nincs meg...
(#) bbb válasza kameleon2 hozzászólására (») Feb 14, 2018 / 1
 
Az én autómban (első generációs Hyundai i30) viszonylag egyszerű az izzócsere. Első nekifutáskor megnéztem a kézikönyvet, ami megmutatta azt a három csavart, amit ki kell oldani, hogy kivedd a lámpatestet... Na persze ez így egyszerűnek hangzik, csak győzd a lámpát a megfelelő irányba tekergetni, miközben húzod is kifele, meg oda is figyelsz, hogy a lökhárítót közben ne tépd le Utána, mikor már a kezedben van, persze egyszerű.
Viszont nagyon sokat segített az, hogy megvettem az aldis racsnis csillagvillás készletet, ami valami öt fokonként tud racsnizni, így tényleg ki is lehet tekerni a csavart, ami fogja.

A FIAT Stylo se egyszerű mutatvány, de a Punto2 szintén gyönyörű... Azért az se rossz, hogy van olyan, amelyiknél (Renault megane) vakon kell ezt megtenned, ha elég hosszú és vékony a karod ahhoz, hogy a kerékjáratból felnyúlva hozzáférj... Ehhez képest elég furcsán néztek rám a FIAT szalonban, mikor bejött a Qubo és a mocitetőt felpattintva azonnal megpróbáltam hogyan lehet kiszedni az izzóit Odabent olyan tágas a tér, hogy táncolni is lehetne, öröm volt kiszedni és visszarakni
Következő: »»   214 / 584
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem