Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   237 / 579
(#) Massawa válasza Komjak hozzászólására (») Jún 6, 2018 /
 
Nézd ehhez társadalmi konszenzus kell szerte a világban, ami bizonyos köröknek nagyon nem tetszik, és mindent megtesznek, hogy ez ne következzen be. Amikor állami szinten nem tartják be a törvényeket, és akadnak biroságok akik ezt még támogatják is, a hülyegyereknek csak az jön le, hogy neki sem kell ragaszkodnia a szabályokhoz.
Amit naponta látunk a politikában az csak jobbára egy elterelö manöver, a háttérben az van, hogy nehogy a politika, a választott képviselök döntsenek az élet rendjéröl, hanem mindenféle szedett vedett, önjelölt ( vagy jelöletlen) társaság mondja meg, hogy mi a helyes és mi nem.
Ez korunk rákfenéje, (nemcsak a kis országunkban).
(#) tbarath válasza lazsi hozzászólására (») Jún 6, 2018 /
 
Ha jól értem annyi konkrétumot sikerült bő 2500 karakterben leírnod, hogy TeX.
Azt továbbra se tudjuk hogy milyen noti, milyenek a tápok, stb., bár az se feltétlen vinne előre.

Jó eséllyel az történik, hogy noti tudja, hogy gyér a táp (esetleg azt nem tudja hogy megfelelő, ezért feltételezi hogy gyenge), ezért azt használva a procit minimumon hajtja. A korábbi notimhoz vettem dokkolót (pontosabban port replicator), ahhoz 90W-os táp járt (a notihoz alapban 65 Wattost kaptam), mert ott nagyobb lehet a teljesítményigény, ez kell, adták hozzá. Ha jól emlékszem problémázott is 65 Wattos táppal.

De lehet hogy ez bios beállítással, driver beállítással is "orvosolható", lehet hogy más bios verzióval vagy driver verzióval nem is csinálja, esetleg adott windows verzió is bekavarhat, stb.

És akkor jöjjön amit én mértem:
Dell Latitude E5430, i5-3340M HT enabled, 8G RAM
90W-os Be Quiet márkájú töltő, itt a cégnél csak ez van nálam, ezzel töltővel és akkuról mértem.
OS: Ubuntu 14.04, kernel 4.4.0
Létrehoztam egy 1 GB méretű file-t random tartalommal (dd if=/dev/urandom of=./1gtestfile bs=4k count=256k), és ezt egyik tesztben tömörítettem, a másikban hasht számoltam. Hogy a disk ne szóljon bele, ezért az első lépés mindig az volt, hogy beolvastam a file-t, ezáltal bekerült a cache-be (cat 1gtestfile >/dev/null). Aztán kiírattam az időt, lement a teszt és megint kiírattam az időt.

1. cat 1gtestfile >/dev/null ; date ; tar -czf - 1gtestfile >/dev/null ; date
33 sec töltőről, 34 sec akkuról - mivel másodperc pontossággal irattam ki az időt ezért simán lehet +/- 1 sec mérési hiba, szóval a két eredmény egyenlőnek tekinthető (legalábbis nyoma sincs az általad írt többszörös sebességnek).

2. cat 1gtestfile >/dev/null ; date ; sha256sum 1gtestfile >/dev/null ; date
Ez töltőn és akkuról is 5 sec alatt futott le.
(#) tbarath válasza Massawa hozzászólására (») Jún 6, 2018 / 2
 
Mást értünk a liberális és a rendőrterror kifejezések alatt, de ez mindegy is.
Szerintem ma a társadalom többségének az az elvárása, hogy a rendőrség aktívan (a jelenleginél sokkal aktívabban) lépjen fel a bűnözőkkel szemben. Bár ez önmagában nem sokat ér, amíg a bíróság rendszeresen szab ki felfüggesztett ejnyebejnyét akár többszörösen visszaeső bűnözőkre is.
(#) Massawa válasza tbarath hozzászólására (») Jún 6, 2018 /
 
Az igy van, csakhát a rendörség beavatkozásait egyszerre kell kordában tartani és ugyanakkor védeni is, hogyha már beavatkoztak, akkor ne legyen valamilyen rejtélyes hatalom, ami megkérdöjelezheti/felülbirálhatja a munkájuk értelmét.
Ha valami, akkor ez teljesen leépiti a rendörségi munka erkölcsi értelmét, és egyre kevésbé lesz ura a helyzetnek. Sajnos ezt látjuk szinte minden europai országban.
(#) lazsi válasza tbarath hozzászólására (») Jún 6, 2018 /
 
A laptop (azt hiszem) Latitude E6500-as, pontosabb adatokat nem tudok róla most mondani.
Win 10 Enterprise

Igazából azt még el tudom fogadni, hogy ha gyengébb a táp (ha nem ismeri fel, akkor is annak veszi), akkor beáll egy olyan állapotba, mintha akkuról menne, vagyis átmegy valamilyen szintű energiatakarékos üzemmódba.
De abban nincs logika, hogy az akkus üzemmód esetén nem fogja vissza a processzort, csak a képernyő fényerejét, míg ismeretlen táp esetén nem veszi vissza a fényerőt, csak a procit?

Visszakérdezek:
Annál a 90W-os töltőnél, amivel mérted, reklamál a gép, hogy nem tölti az akkut?
(#) tbarath válasza lazsi hozzászólására (») Jún 6, 2018 /
 
Nem reklamál, és tölti.
Illetve tudja a fene hogy reklamál-e, mert ugye kérdés hogy linux alatt tudna-e egyáltalán, és standby-ban szoktam hurcolni, szóval amikor behozom akkor a bios post se nagyon van, csak indul és kész
(#) lazsi válasza tbarath hozzászólására (») Jún 6, 2018 /
 
Ha tölti, akkor az azt jelenti, hogy felismeri "sajátként".
Vagyis, ha tudod, a tesztet meg kellene ismételni egy olyan töltővel is, ami esetében nem tölt, csak szinten tartja az akkut...
(#) tbarath válasza lazsi hozzászólására (») Jún 6, 2018 /
 
Hát olyat nem tudom hol találnék.
(#) ktamas66 válasza lazsi hozzászólására (») Jún 6, 2018 /
 
Nekem nem kell méregetni, az teljesítménynél a feladatkezelőben látszik, hogy leveszi az órajelet. Egy "eredeti replika" töltővel jól működik.
(#) vargham hozzászólása Jún 6, 2018 /
 
Akkor csak Windowson játszik a lassítás, mert ott van hozzá driver?
(#) kameleon2 válasza lazsi hozzászólására (») Jún 6, 2018 /
 
Akkor főleg nem értem, ha közbeszerzés. Illetve nagyon is értem, mint volt képviselő.
(#) peti333 válasza lazsi hozzászólására (») Jún 6, 2018 /
 
Én a PassMark-os szoftvert szoktam használni benchmarkingra, azzal pontosan kijön, hogy mi a különbség. Persze amikor procit tesztel akkor oda is memóriából tölti be az adatokat, illetve a memória tesztekhez is használ CPU-t, tehát érdemes helyén kezelni a kapott eredményeket.
Én is észrevettem, hogy hiába teszem a HP laptopom teljesítménycentrikus módba, akksiról simán letiltja a processzor Turbo Boost funkcióját.
Nem kell mögé alantas szándékot látni, elképzelhető hogy a stabil működés érdekében veszik vissza a feszültséget, hiszen egy idegen táp esetében nem tudja mennyire terhelhető, így próbálja a legkevésbé terhelni, illetve nem tönkretenni az akkumulátort.
(#) lazsi válasza peti333 hozzászólására (») Jún 7, 2018 /
 
Én azért továbbra sem értem, hogy akkus üzemben nem lassul, csak idegen töltővel.
Mert ha nem tudja mennyire terhelhető a táp, akkor figyelje. Ha csökken a tápból kivehető teljesítmény, kezdje használni az akkut és csak akkor fogja vissza magát. De akkor is csak annyira, mint akkus üzemben, ne 85 %-kal!
(#) Massawa válasza lazsi hozzászólására (») Jún 7, 2018 / 1
 
Nem lenne egyszerübb kizárni az idegen töltöt, ugy hogy kiprobálsz egy másikat, mert a töltök sem egyformák.....
(#) kameleon2 válasza lazsi hozzászólására (») Jún 7, 2018 /
 
Ja hogy Win 10 ráadásul. Az már önmagában sanszos, hogy anomáliákat szül. Nekem mindig bele akar dumálni az energiamenedzsmentbe, pedig 99%-ban a töltőről megy a gép. Túlokosították. Annyira, hogy buta lett. Az oprendszer szerintem még mindig nem főnök, csak beosztott. A skynetbe rúgj egy oldalsót, hogy rájöjjön, mielőtt öntudatra ébred.
(#) Udvari Zsombor válasza Massawa hozzászólására (») Jún 7, 2018 /
 
Az enyémen még nem. » Lenovo G585 töltő «
(#) sany válasza Gafly hozzászólására (») Jún 8, 2018 /
 
Vagy csak okokat keresnek egy újabb atomerőmű építésére, de ez már egy másik téma...
(#) Firefighter1 válasza Massawa hozzászólására (») Jún 8, 2018 /
 
Felénk ennek egy nagyon egyszerő megoldása van... a szinte zéro tolerancia a gyorshajtással szemben!
A büntetési tétel nem csak attól függ hogy mennyivel lépted túl, hanem attól is hogy hol ( milyen körülmények között)

Hosszú idő után első "magán" gyorshajtási birságomat kaptam!
Lakotterületen belül ideoglenes harmincas korlátozás, bekötőutat építettek... köze nem volt szinte a főúthoz amin haladtam 46-al
Következmény 300 frank rendörségi birság és 350 frank önkormányzati!
Indoklás: " a gyorshajtással nem csak a forgalmat veszélyeztettem, hanem az építkezésen dolgozó munkások biztonságát"
Halmazati büntetés: következő hasonló kategóriájú esetnél autómatikus jogosítványelvétel 3 hónapra plussz birság.

Ez csak egy " gyengébb" példa saját tapasztalatból!
(#) Massawa válasza Firefighter1 hozzászólására (») Jún 8, 2018 /
 
Ez Amerikában is divat. Ott ki is van irva, hogy a gyorshajtás épitkezési területen automatikusan dupla annyi büntetéssel jár, mint más esetben.
Vannak viszont kirivo dolgok is. Ismerek egy falut talán 10 km-re Bécstöl. Alig 5 km hosszu a "fö utca", ami természetesen 30 km/h korlátozásu. Élö embert még nappal is keresni kell az utcán. Ha jol számoltam 8 fix radar van és néha még a zsaruk is mérnek. Csak az iskola elött 2 radar van és éjjel nappal aktiv még iskolaszünetben is, amikor egy lélek sincs kilométeres körzetben. Azon a falun egy uton akár több drága fényképet is kaphatsz.
Amugy ez a kisebb tolerancia kezd terjedni, söt meglehetösen kétséges modon. Sok helyen elektromos sebességkorlátozo táblákat szereltek föleg az autopályákra (többnyire a ricsaj miatt 100km/h-ra). Itt sincs tolerancia vagy csak 5%, és dupla a büntetés (nincs kiirva), viszont, te mint soför, nem tudod bizonyitani, hogy valoban világitott a jelzötábla vagy nem. Igy csak fizethetsz.
(#) lazsi válasza Massawa hozzászólására (») Jún 8, 2018 /
 
Csak hát a zéró toleranciát ott kellene kezdeni, hogy az okafogyott és "véletlenül" kitéve maradt táblákat le kellene szedni.
Büntetni (kötbérezni) azt az útépítő céget, akinek a munkáját 5 éven belül javítani kell.
Büntetni azt a hatósági ügyintézőt, aki egy útépítéssel sújtott területen az azzal párhuzamos úton is engedélyezi az építkezést, ezzel rekordméretű dugót okozva.

Egyébként pl. egy többsávos úton az adott útra megengedett legnagyobb sebességnél jelentősen lassabban, a legbelső sávban folyamatosan haladó járműveket a rendőrség kiszedegethetné... Őket nem kellene büntetni, csak egy alapos ellenőrzést végezni rajtuk. (Úgyis találnának a rendőrök büntetnivalót...) Ők egyébként is ráérnek és legalább addig sem tartják fel a normálisan haladni vágyókat.

De pl. a kerékpársáv helyett az úton haladó bicikliseket is büntetni kellene. A kreszben benne van, hogy ahol van ilyen, azt kell használniuk. Meg persze még egy csomó egyéb is, amiket szintén nem tart be a többségük, de a rendőrök nem foglalkoznak velük.
Meg amikor kismotorral a többsávos úton minden sáv elejére beáll egy-egy motoros. Nem ám a legkülsőbe az összes, hanem mindegyikbe, hogy senki se tudjon menni tőlük.

Több éve, egyszer haladás közben bejött mellém (az én sávomba) egy kiscsaj mopeddel (ugye a kresz szerint a lámpánál álló kocsisor mellett haladhat előre lámpához a kismotoros, nem pedig a haladó autók között a felezővonalon), és persze nem ugrottam egyből a szemközti sávba, hogy elférjen (kanyarodó sáv, járdasziget, vagyis nagyon hova sem lett volna...), hanem tartottam a korábbi nyomvonalamat (hiszen ha bejött mellém, akkor szerinte is elfért), erre bekiabált az ablakon, hogy ne az ő életével szórakozzak. A következő piros lámpánál megálltam, amin ő lazán átment. Értem!, majd ő szórakozik a saját életével...
A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2018
(#) Massawa válasza lazsi hozzászólására (») Jún 8, 2018 /
 
Ezt irtam korábban, de ez benne van a társadalomban a trehányság a felületesség. Ezt nem olyan egyszerü rendöri beavatkozással megszüntetni, vagy megváltoztatni. Azok mindig a védteleneket meg az alig vétkezöket fogják kifogni. Egyszer én is kaptam büntetést mert 80- s szakaszon 84km/h val mentem. Azt is tudom miért villant a radar, mert megelözött egy idegen kocsit vagy 120 km/h-val. Arra indult a radar, ugy látszik öt nem tudták elkapni igy engem vettek elö. Ki is kértem a képet ahol egyöntetüen az idegen kocsi volt szabálytalan mégis megfizetteték velem a büntetést mert nem mentem 80 km/h-val.
(#) kameleon2 válasza Firefighter1 hozzászólására (») Jún 8, 2018 /
 
Attól hogy valaki hülye, nem kell mindenkinek annak lenni. Amerikában is súlyosan kezelik a gyorshajtást, de a népirtást nem. A zéro tolerancia egyes esetekben érthető, zömében nem. De az nyilvánvaló, hogy van akivel szemben könnyedén megtehetik, hogy agyba-főbe bírságolják és van akivel szemben azt sem, hogy csak felelősségre vonják. Van is erre egy mondás: A törvény előtt mindenki egyenlő, de vannak egyenlőbbek. Régen is volt erre példa. Amíg az orosz hadsereg itt állomásozott ideiglenesen 40 évig, sokszor haladt át "konvoj" az országon. Ezeket tilos volt előzni és ha balesetet okoztak, vagy akár halálesetet is - még beszélni is tilos volt róla. De ha 62-vel elmentél egy 60-as tábla előtt - leintett a rend őre. A legnagyobb bajom az egész jelenséggel a teljes automatizálás. Ugyanis ez full etikátlan. Miért? Mert egy gép döntését zéró toleranciával helyezik egy emberi állítással szemben. Pedig A gép is téved. Adódhat rendszerhiba, szenzor meghibásodás, vagy éppen olyan élethelyzet (szülés, szívroham), ami felül kellene írja a túlzott szigort.
A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2018
(#) Moderátor hozzászólása kameleon2 hozzászólására (») Jún 8, 2018
 
Megint elkanyarodott a beszélgetés a téma eredeti céljától.
(#) tbarath válasza Massawa hozzászólására (») Jún 8, 2018 /
 
Pedig valahol el kellene kezdeni a szabályok betartatását, és ugye ez a rendőrök dolga lenne elsősorban - és ha nem büntetnek, akkor ez nem fog menni. Az meg csak egy rossz kifogás, hogy az alig vétkezőt fogják kifogni.

A minap keresgéltem valamit szabálysértés ügyben, és két érdekes számot találtam - igaz nem ugyanarra az évre (mindkettő 201x), de ez talán nem is olyan fontos.
1. Adott évben a rendőrség létszáma olyan 32 ezer környéke volt
2. Adott évben kb. 700e fölötti szabs. bírságot szabtak ki
Ha elvégzem a matekot, akkor ez kb. rendőrönként havi 2-nél is kevesebb.

Persze nyilván semmit se ér ez az egész, mert egyik szám se stimmel. Szabálysértés pl. az 50e értékhatár alatti lopás vagy a villamoson evés is, és a rendőrök között is vannak határőrök, irodisták, nyomozók, kommandósok, tábornokok meg minden.
De ha feltételezem, hogy minden 20. rendőr azért nagyjából járőrözik, intézkedik, stb. (1500 fő, ez 1 rendőr 6e lakosonként) és 700e közlekedési szabálysértési büntetést szabnak ki, az akkor is 2 szabálysértési büntetés / rendőr / munkanap.
Nyilván hasraütéses matek, de a valóság nem hiszem hogy jelentősen eltérne ettől.
Én néha még akkor is látok naponta 2 közlekedési szabálysértést, ha csak a sarki kisboltba ugrok ki, ha pedig jövök megyek 1-2 órát akkor napi 10-20 megvan csak tilosban parkolásból is....
(#) Massawa válasza tbarath hozzászólására (») Jún 8, 2018 /
 
Nézd a rendör is éppen olyan ember mint te meg én. Ha a társadalom olyan amilyen mindannyiunk ugyanabban a környezetben élünk, és probálunk A-rol B-re jutni, ami nem egyszerü. A rendör is megy szabadságra meg külföldre is.
Az már eleve rossz amikor a rendörséget a kirott büntetések mennyiségével értekeled. Megteszi ezt amugy a hatalom, amikor kong a kassza...akkor kivonulnak mint legyek tavasszal.
Szoval ez szerintem igen rossz ut.
(#) tbarath válasza Massawa hozzászólására (») Jún 8, 2018 /
 
Én nem a büntetések mennyiségét kritizálom, hanem azt, hogy egyre nagyobb kupi van az utakon (és az utak mellett is), márpedig ott - elsősorban - a kékeknek kell(ene) rendet tartani, vagy ha nincs akkor rendet tenni.
És nekem az a szubjektív tapasztalatom, hogy a rendőrök semmit se csinálnak, már a kötelező pénzbehajtás lehető legegyszerűbb elvégzésén kívül. (Persze tisztelet a kivételnek, akinek nem inge és satöbbi, nyilván.)
És úgy tűnik, hogy nem csak a látszat ez, hanem a statisztika is alátámasztja. Amivel semmi bajom nem lenne, ha amúgy nem lenne indokolt sokszor ennyi szabálytalankodót megbüntetni. Nem a pénz miatt, hanem hogy figyeljen már oda arra amit csinál, ne csesszen ki akár sokezer emberrel csak azért, mert az neki pillanatnyilag úgy kényelmes...
(#) Gery78 válasza Gafly hozzászólására (») Jún 8, 2018 /
 
Ezt igazán Kálmán tudná megmondani, hogy mi lehetett a baj, Ő csinált a Ganzban turbógenerátorokat.
(#) granpa válasza Gery78 hozzászólására (») Jún 8, 2018 /
 
Azt, hogy mit baltáztak el, vagy csak természetes elhasználódás, nehéz innen megmondani. Olvasván a cikket, segédüzemi meghibásodás, ami nem érinti a biztonságot, csak termeléskiesést okoz(ott). Remélem azért, hogy ott nem olyan trehányul (sehogy) csinálják a (megelőző) karbantartást, mint pl. a metrónál, buszoknál, és mindenféle vállalkozásoknál.
(#) Gery78 válasza granpa hozzászólására (») Jún 8, 2018 /
 
Hát az biztos, hogy látatlanban nehéz ilyet megmondani, de szerinted mi mehetett tönkre a segédüzemben? Hogy van megoldva a segédüzeme egy ilyen nagy generátornak? Szénkefével? Szerinted milyen segédüzemi berendezések kellenek még a működéshez?
Következő: »»   237 / 579
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem