Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
köszönöm mindenkinek a az eddigi segítséget! Holnap ezeket a roppantott kötéseket megcsinálom valami sarus megoldásra, és a fokozatkapcsolókat is alaposabban megnézem. Ha valami kiderül akkor megosztom
Szia! Ma volt a gépemnek az első éles bevetése. Nem kellett sokat dolgoznia csak pér pöttyöt, de azt jól beolvasztotta. Nekem az segített hatalmasat, hogy csináltam egy külön trafót a huzaltolásnak, És kapott két elég nagy kondit a gép kimenete, a fojtó elé. 44000 mikrofáradot és egy durván 14 ohmos 100 wattos kisütő ellenállást párhuzamosan a kondenzátorokkal.
Így megszűnt az elektróda visszaégése is, és egy kicsit normalizálódott a hegesztés közbeni ív feszkó is. Kezd megszűnni a heggelés közbeni sziszegő hangja az ívnek. Ha a pajzson keresztül megfigyelem hogy mi történik azt látom hogy az elektróda szépen a hegesztendő alapanyagnál van, nem pedig 5-10 mm -rel fölötte. Ja és kezd nagyon szép sercegő hanggal dolgozni. Mindezt kettes vagy hármas fokozaton. Az átépítés előtt még ötösön sem tudott ilyet. Főleg 0,8 as huzallal.
Lehet hogy egy kicsit nekem túl van tekerve a szekunderem a főtrafón.
De visszatérve a tiedre, én első sorban csinálnék egy külön tápot a huzaltolónak. Aztán kipróbálnám hogy mit tud így. Ha még mindig vacakol akkor kondikat a diódahíd után.
Igen, "szakemberek" szoktak nekem is ilyen okosat mondani, de nálam ilyen még sosem történt. Nem csak azért mert nincs mozgatva, hanem azért sem, mert egyrészt csak addig kúszik fel az ón ameddig én akarom, ugyanis az oxidréteget nem fogja befutni csak azt a részt ahonnan az oxidot eltávolítottam. Másrészt az ólmos ón azért elég rugalmas. Autóvillamosság szerelő okoskodott nekem így legutóbb, hogy majd a rázkódástól el fog törni az ónozott vezeték. Mondom ember, eddig még egy sem tört el, pedig volt amit 20 éve csináltam, viszont legalább nincs átmeneti ellenállás ott, ahol előtte nem kicsi volt a szétkorrodált sarus kötés miatt.
Jó a külön trafó, de nem létkérdés. A lényeg az, hogy a motor akkor is stabil feszültséget kapjon, ha a főtrafón jelentős feszültségesés van. Ehhez vagy pwm kell, vagy jó sokat kell disszipáltatni az áteresztő elemmel. Ezért egyszerűbb egy külön trafót betenni.
100W-os kisütő ellenállás? Atya ég. Az enyémben 2db 2W-os van.
2 W? Hány ohmos az?
Nekem kettő darab 33 ohmos és 50 wattos van párhuzamosan. Akár hogyan is számolom az 16.5 ohm 100 watt. De melegszik is mint a fene. Főleg ha üresjáratban van a hegesztőtrafó. Akkor legalább 55-57 voltot mérek rajta, úgy fűt olyankor a kisütő ellenállás mint a villanyrezsó. Oda kell ez a bika nagy terhelhetőségű ellenállat. Másképp a 17-18 voltos ívfesz miatt csak kb 10-15 wattot fűtene el. Viszont amióta ez a párhuzamos ellenállás tag van kisütőnek, nem ég vissza az elektróda amikor megszakítom a hegesztést. Vagy csak max.1-2 mm-t
Mit tudom én hány ohmos, az a lényeg, hogy 1W-nál többet ne fűtsön el egy ellenállás. Nekem az csak arra kell, hogy ha leteszem a kábelt a munka végeztével, akkor ne legyen ott a végén még fél óra múlva is a feszültség.
Az 57V az rengeteg, az egy elektróda gyújtófeszültségének is elmegy. Már nem emlékszem, de nekem most a legnagyobb fokozatban van 32 vagy 34V körül a kondin. Vagy óriási áramok folynak nálad, vagy nagyon gyenge a trafód (vagy nagy a szórása), mert az 57V-ból a 17V-os ívfeszültség az brutális feszültségesés! A Co-nak épp az lenne a lényege, hogy ez a feszültségesés a lehető legkisebb legyen. Ehhez jó trafó kell, mint pl. a hiperszilem, csak ugye egy ilyet már nem nagyon lehet ki-be kapcsolgatni csak lágyindítón keresztül, különben leveri az automatát, mivel bekapcsoláskor elég nagy áramfelvétele van (hasonlóan mint a nagyobb teljesítményű toroidoknak). Már megint ez a visszaégés. Érdekes, az enyém úgy sem ég vissza, hogy a feszültség nincs megszakítva, azaz ottmarad a huzal végén a feltöltött kondival együtt...
Lágy indító az enyémben is van. Kellett egyet csinálnom mert a legnagyobb fokozaton azonnal leverte a 16 amperes megszakítót. Most kb 250-300 milliszek a késleltetés és addig egy 10 ohmos ellenálláson mágnesezi a főtrafót. Így már csak a 10 ampereset veri néha le. De azt meg cserélni fogom. A kondik nélkül nekem sem annyira hatalmas az üresjárati feszkó.
Üdvözlet mindenkinek!
Szeretném kérdezni: egy Euró csatlakozósra átalakított Einhell SGA 145 ös hegesztőm van. Szeretném megoldani a toló motor külön áram ellátását. Mivel már semmi sem fér el a gépben a benne lévő utólagosan beépített trafó feszültségét szeretném egyenirányítani, a gond az, hogy 30 voltot ad le a mágnes relé bírja, de a panelnek sok lenne. A kérdés az lenne, hogy egy 20W os 15 voltos zéner diódával megoldható e a dolog? 20watt elég a motornak? válaszokat előre is köszönöm!
És mit szeretnél azzal a zéner diódával? Annak a motornak stabil feszültség kell, egy zéner oda édeskevés lesz. Ráadásul azt a stabil feszültséget állítani is kell tudni, hogy változtatni tudd az előtolást. A motornak meg a névleges (itthon körül használt) sebességéhez 10V alatti feszültség kell ha jól emlékszem, tehát azt a 20V különbséget el kell valamin disszipálni. Bárnem is biztos, mert üzem közben ott jóval kevesebb feszültség lesz.
Én szoktam találkozni ilyennel, de azt a kábelt mozgatják, meg gondolom nem napi szinten használod a gépet. Nekem van saruprésem, soha nem forrasztom.
Szomszéd egyszer összeszámolta egy nagy szériában folyamatosan hegesztett munkánál, hogy napi átlagban 1800 db 1-2 cm-es varratocskákat hegesztett. Innen-onnan, felül-alul, sarokban, ...
Annyit azért begyakorolt, hogy egymás után 3 ilyen, 3 olyan, 3 amolyan, fordítás, elölről...
A zénerrel a feszültséget csökkenteném az előtoló panel számára, ez az egyik variáció, a másik, hogy veszek az Ebay en egy egyenáramú tápegységet, az stabilizált, de nem tudom hány amperes kell.
Nekem azt mondták, hogy a huzal előtoló panelnek váltó feszültség kell, meg trafó.
Az hogy váltó nem biztos. PL. az enyémnek egyenfesz kell, de szűretlen vagyis lüktető egyen. Pontosan azért mert a motor meghajtása tirisztoros. Ezért kell neki a nullátmeneti feszültség nulla. Másképpen a tirisztor nem kapcsol ki.Én is benéztem ezt, aztán villám gyorsan kivettem az utólagos tápból a szűrőkondikat.
Amúgy nekem 24 voltos az előtoló motorom. Csak az a nagy kérdés hogy abban a gépben milyen az előtolás vezérlőpanelja. vagy vagánykodva mondva a vezérlőkártyája. A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2018
Értem. Valami ilyesmit írtatok le nekem akkor mikor én is csináltam az átalakítást. Megszereztem a szuper 5 Amperes stabilizált tápegységet aztán csak itthon van. Kellett inkább trafó.
Szia 67!
Mérd meg a legnagyobb fokozaton a főtrafó üresjárati feszültségét! Ha meghaladja a 30 Voltot akkor nem kell a segédtrafó feszültségét lekorlátozni.
26volt a harmadik fokozatban, 4 fokozatú egyébként, tettem bele két nagy kapacitású kondit, a motor meg elkezdte tolni a huzalt mint az állat, megpróbálom feltölteni a vezérlő panel kapcsolási rajzát.
Ha a hegesztőfeszültségről kapja meg a tolómotor a tápot, akkor kondival az üresjárati feszültségnél kb.: 1,5 szeres feszültséget fog kapni.
Nálam így néz ki.: 1. fokozat kondi nélkül 17,9V kondival 26,2V 2. 19,3V 29,9V 3. 22,2V 35,2V 4. 26,1V 41,2V Így látszik hogy miért is megy őrűlt módjára a tolómotorod, viszont az is, hogy jónak kell lennie a 30Voltos egyenáramú motor táplálás. A 24Volttal csak 1-es,2-es fokozaton lehetne normálisra állítani a tolást. Én tegnap emeltem 24-ről 28Voltra a segédtrafó feszültségét.
Szia!Pontosan abba estél bele mint én.
A tolómotorod vezérlése tirisztoros. A tirisztornak kell a null átmenetkori fesz csökkenés hogy ki tudjon kapcsolni. Ha felteszel rá kondenzátort, akkor ezeket a lüktetéseket szépen kisimítod. Vagyis a tirisztoros vezérlésed nem fog tudni szabályozni. Ezért kell neki a segédtrafó, egy dióda híd, aztán jónapot. Ne szűrjed meg azt a tápot.
Köszönöm az eddigi hozzá szólásokat, sikerült megoldanom a toló motor táp ellátását. Végül is a meglévő 30 voltos trafóra raktam egyenirányítót 26,5 volt egyenáramot kaptam szűrés nélkül, ez nekem pont jó. Viszont a beépített 33 000 mikrofarádos 63 voltos kondenzátorom melegszik munka közben, nem tudom miért, talán mert kínai?
Az természetes.
Általában a feszültségen és a kapacitáson kívül, a maximum üzemi hőmérséklet is jelölve van rajtuk.
Melegszik bizony. Ezért célszerű több darabból összerakni a szükséges mennyiséget, mert akkor a kondenzátorokra eső veszteségek is eloszlanak több felé,azaz a hőleadó felület megnő. Igy a kiszáradás később fog bekövetkezni. Egyébként az occó kínai az tényleg nem való ide, de van olyan kínai gyártó aki a kondenzátorainak az adatlapjait közzéteszi. Jellemzően 3-7A közé esik a kínai kondik megengedett terhelőárama, tehát a kínai elkók esetében nem csak a kapacitás a fontos hanem a fizikai méret is, ugyanis főként ez mutatja hogy melyik a terhelhetőbb típus. És persze nem véletlenül kerül egy Rifa vagy BHC Aerovox 20-szor annyiba mint a kínai.
Normális motor 60-70W-os, a zener nem elég!
Tévedés, a 24V-os rendszerben 35W-os, a külön tolós 42V-os rendszerekben van 90W-os motor.
Sziasztok, ajándékba kaptam egy DDR -ben gyártott Benjamin 130A mig mag hegesztő készüléket, pisztoly nélkül.Egy kicsit leharcolt állapotban van de szeretnem felújítani.Mielőtt nekiesnek a véleményeteket szeretnem kikérni , hogy ezzel a konstrukcióval egyáltalán lehetett-e dolgozni? Minden működik rajta 5 lépcsős kapcsolója 19-29 V tartományban állítható,huzalelőtoló mechanikája komoly 24 V ablaktörlő motor hajtja (huzalpotival lehet sebességet állítani) ,szelep kapcsol csak a kondikat es a mágneskapcsolót kellene kicserélnem.
Miért kellene kicserélni a kondikat és a mágneskapcsolót?
Mar kiszedtem a kondikat (6x10000 uF) ebből három 13µF mutat,a mágneskapcsoló nagyon zajos meg a rogzitesuket is szeretnem egy kicsit szebben kialakitani.Kondit talaltam itt csavaros kivitelben.
A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2018
Sziasztok.
Ilyen gépet szeretnék venni, augusztusig akcióban van:http://www.weldimpex.hu/a 180A-ost venném. A gyártó szerint ez egy kiforrott technika, egy fázison ez a legerősebb gép a piacon. Mi a véleményetek róla, valakinek van esetleg valamilyen tapasztalata a géppel? Ez egy használt gépről készült fotó, de ugyan ilyet vennék csak újonnan: A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2018
Mivel a gépet konkrétan nem ismerem, kizárólag mint műszerész tudok a kép alapján nyilatkozni. Jól írtad, a gyártó szerint. Nyilván az egekbe fogják magasztalni, mivel az ő termékük. De azt már ránézésre is látni, hogy ez a trafó fizikailag sem lehet a legerősebb, ettől jóval erősebb is készíthető 1 fázisra. Az más kérdés, hogy nem fogod tudni mágneskapcsolóval kapcsolgatni, talán csak akkor ha rakatsz fel a B helyett egy C-s kismegszakítót.
A képen látható kivitelű kondenzátorokat én erősítőkbe, tápegységekbe szoktam használni, egy hegesztőbe ezek nem lesznek hosszú életűek. Ha nincs szoros csatolás a primer és a szekunder között, ráadásul még a trafó kivitele is olyan, hogy a huzal nagy része nem a vasmag felületéhez közel, hanem attól távol van, akkor az bizony ejteni fogja a feszültséget, ahogy egy mezei MMA hegesztőtrafó is teszi. Nem köpeny, hanem mag vagy láncszem típusú vasmagot kell használni, azon két részre osztani a primert, amire szorosan rá van tekerve a szintén kétfelé osztott szekunder, ahogy az az első képeden is volt. Ja, hogy úgy több réz kell bele és kevesebb vas? Igen. Na ezen spóroltak itt is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |