Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   247 / 582
(#) bbatka válasza kitartás hozzászólására (») Aug 9, 2018 /
 
Pont ettől féltem hogy jön egy tarackos.
Nagyon utáltam a katonaságot, a bezártság és az unalom miatt.
Ennek ellenére kellemes visszagondolni a lövészetekre.
A harckocsi ágyú hangját egyetlen audio hangrendszer sem tudja
visszaadni. Akkorát szól, hogy hiába tudtuk hogy el fog sülni az ágyú
mindig összerezzentünk. kb.100m-re álltunk a harckocsitól.
(#) kameleon2 válasza sonajkniz hozzászólására (») Aug 9, 2018 / 1
 
Piros gombot nem nyomott meg valaki "rakéta" felirattal? Mert az még hiányzik a repertoárból....
(#) nagym6 válasza kameleon2 hozzászólására (») Aug 9, 2018 /
 
Én megnyomtam, de a wc öblítés indult el. Hülyeségből rakéta feliratot kapott krétával, elvileg rakétát visz le.
(#) Hp41C hozzászólása Aug 18, 2018 / 1
 
(#) Gafly válasza Hp41C hozzászólására (») Aug 18, 2018 /
 
Tényleges érdekes olvasmány. Köszönöm szépen
(#) pucuka válasza Gafly hozzászólására (») Aug 18, 2018 /
 
Említve van benne a Morandi híd, mint referencia, ami épp mostanában adta meg magát.
(#) Gafly válasza pucuka hozzászólására (») Aug 18, 2018 /
 
Igen, az nekem is lejött. És is szereretek utána nézni az eredeti forrásoknak is.

Ettől függetlenül, én személy szerint élvezetként/tudás gyarapításként/esti meseként (elalvás előtt, például) szeretek akár más szakma/más nyelven írt szakirodalmát is olvasgatni.
Bevallom, sokszor nagyon keveset értek belőle. Ez van
A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2018
(#) Hp41C válasza pucuka hozzászólására (») Aug 18, 2018 /
 
Nos én sem vagyok sem építész sem hídmérnök. A cikk azért érdekes mert több Roberto Morandi által tervezett hidat is említenek referenciaként: Lake Maracaibo Bridge, Venezuela (The General Rafael Urdaneta Bridge); Polcevera Viaduct,Genoa; Wadi Kuf Bridge, Libya; Magliana Viaduct, Rome. Az első három szinte teljesen egyforma szerkezetű.
Sajnos közülük már kettőnek egy-egy szakasza összeomlott. 1964 áprils 6. ill. 2018.08.14.
Ennek tükrében nagyon érdekes a "Conclusion" bekezdés.

Egyébként feltűnt valakinek a pillér törési felületéről készült közeli képen milyen kevés a betonvas? Ld. a Tudósítás képei.
A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2018
(#) Bakman válasza Hp41C hozzászólására (») Aug 18, 2018 /
 
Úgy tűnik, több probléma is volt a híddal: Bővebben: Link.
(#) Kovidivi válasza Bakman hozzászólására (») Aug 18, 2018 /
 
A pécsi Magasház történetét ismeritek? Már lebontották... Ott is feszített acélsodronyos szerkezet volt tervezve. A kivitelező, mert haladni kell, kötésgyorsítós betont használsz az feszített acélsodronyok kiöntéséhez. Eredmény: az acélsodronyok szépen korrodálódtak. Rengeteg pénzbe került az építkezés, de a bontás is. Nem tudom, ilyenkor lehet-e egyáltalán a felelőssel valamit kezdeni. Azokat sajnálom legjobban, akik beköltözhettek, örültek, boldogok voltak, majd szóltak nekik, hogy viszlát, keressetek másik lakást.
(#) zolika60 válasza Bakman hozzászólására (») Aug 18, 2018 /
 
Ez sem egyszerű repedés. Pedig a kép tavalyi.
(#) nagym6 válasza Hp41C hozzászólására (») Aug 18, 2018 /
 
Idézet:
„Egyébként feltűnt valakinek a pillér törési felületéről készült közeli képen milyen kevés a betonvas?”
És az a kevés is milyen vékony. Családi háznál áthidalóknál több vas van betonhoz viszonyítva.
(#) Hp41C válasza nagym6 hozzászólására (») Aug 18, 2018 /
 
2018.07.31 -én készült felvétel a Morandi hídról. A teherautó mögött, a lassított résznél egy jókora hosszanti repedés látható.
(#) erbe hozzászólása Aug 21, 2018 /
 
Egy aggregátor jellemzői:
Idézet:
„Technikai jellemzők:
- Max. teljesítmény: 6,5kW
- Motor típusa: Straus négyütemű, léghűtéses 196ccm
- Motor teljesítménye: 6,5LE
- Folyamatos működtetési idő: max. 11 óra
- Üresjárati fordulatszám: 3000/perc
- Üzemanyag tank: 15L
- Fogyasztás: 1,36L/óra
- Méretek: 61x45x47
- Súly: 65kg

Vagy számolni nem tudnak, vagy másképp váltják a mértékegységeket.
(#) nagym6 válasza erbe hozzászólására (») Aug 21, 2018 /
 
Mindegy, mert nem működik. Ismerősöm vett valószínűleg ugyanezt, első pillanattól rossz.
(#) SALáta válasza Kovidivi hozzászólására (») Aug 21, 2018 /
 
Bár nem akkora, de én is csináltam már feszített szerkezetet. Igaz hogy csak zártszelvény, de keresztfeszítéssel megváltozott a vazszerkezet hangja, lecsengése. Sokkal stabilabb lett. Aztán ment rá a könnyűszerkezeti felépítmény. Én sodrony helyett 12 es betonacéllal.
(#) sany hozzászólása Aug 21, 2018 /
 
Nesze neked hangchip!

Bővebben: Link
(#) kameleon2 válasza sany hozzászólására (») Aug 22, 2018 / 1
 
Kedvencem: Monster tubulum.
(#) pucuka hozzászólása Aug 22, 2018 / 1
 
(#) david10 válasza pucuka hozzászólására (») Aug 22, 2018 /
 
Nem akarok vitát indítani, de 10-15 év múlva sehol se lesznek azok az autók, amiket most VW-AG gyárt, szerencsésebbik esetben a kert végében lesznek elásva.

Amit a dízel és a benzin/gáz (CNG) motrokkal elmüveltek 2006 után az katasztrófa.
Míg a belső égésű motorba lehet ezt-azt kapni, addig a villany motorba nem lehet semmiféle alkatrészet kapni (lásd a 2018-as e-up motrát a mellékletben).

Szerk.: Egy ilyen motor 4315 euró + beszerelésbe kerül.

Szerk2.: Egy akkumulátor, amit csak a sok vezérlő kacattal együtt lehet kapni 13,529 euróba kerül.

Ui.: Szerintem megéri elektromos autót venni.
A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2018
(#) sany válasza pucuka hozzászólására (») Aug 22, 2018 /
 
Tisztelet a mérnököknek, akik ezeket a robotokat megtervezik!
(#) pucuka válasza sany hozzászólására (») Aug 22, 2018 / 1
 
Nyugodtan tisztelheted, de ezek fogják elvenni a Te, és gyerekeid munkáját. Ha nézed a filmecskét, nemigen látsz embereket a szalag mellett.
Egy ilyen gyárat elirányít pár tucat mérnök, esetleg több gyárat is. Akkor mi lesz a százezrekkel, akik ma az autóiparban dolgoznak?
A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2018
(#) sany válasza pucuka hozzászólására (») Aug 22, 2018 /
 
Igen valóban teljesen igazad van, sajnos. De az iparban már így is elég sok a robot. Ennél csak tényleg több lesz.
A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2018
(#) pucuka válasza david10 hozzászólására (») Aug 22, 2018 /
 
Amit pedig arról írsz, hogy mit műveltek 2006 tól, az szín tiszta hiszti, erősen politikai, piaci verseny eredménye.
Egyébként az e- autónak nem a motor a sarkalatos pontja, hanem az energiaforrása.
Az elektromos autó nem igazán új találmány. 1907 -ben Budapesten a közösségi autóbusz közlekedés három darab elektromos hajtású autóbusszal indult meg. Gyerekkoromban (az se tegnap volt) a csomagos postás is elektromos autó volt, a pályaudvarokon villanyos targoncák szaladgáltak a vonatokhoz a postáért, és a csomagokért.
Hogy megéri-e e-autót venni, azt nem tudom, minap az egyik ismerősöm e-autóval ment a Balatonra, Fehérváron "tankolnia" kellett, fél óra gyorstöltés, miután megtaláltak egy töltőállomást.
A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2018
(#) david10 válasza pucuka hozzászólására (») Aug 22, 2018 /
 
Konkrétan a VW csoport autóit utáltam meg nagyon, érdekes módon a BMW-kkel negyed annyi baj nincsen, mint a VAG-gal, pedig azokból is sok van. Ha Te látnád, hogy hogyan néz ki egy 2014-es audi, ami alig ment 150 000 km-ert, biztosan átgondolnád, hogy milyen autó lesz a következő, amit megveszel: a motort felkell újítani, mert kéket füstöl, váltó 3-as fokozatnál nagyobbra nem kapcsol, 13 hibakód van benne, a kirendeltség megpróbált szoftvert frissíteni rajta, de az sem segíttek, még Ők se tudják, hogy mechanika vagy elektronika jellegü-e a gond.

Azt se értem, hogy mindenik gyártó miért kell 600 féle modelt gyártson, miért nem elég max. 3-4 féle model. Ha megnézed pl. a Passat B7-et, akkor nehezen találsz 2 egyforma lámpával szereltet.

1907-ben amit megcsináltak, az úgy csinálták, hogy tartson, nem úgy mint manapság.

A "megéri" szót átvitt értelemben használtam, mert villany Teslával én is szeretnék kocsikázni, de azt egyelőre nem engedhetem meg magamnak.
(#) kameleon2 válasza david10 hozzászólására (») Aug 22, 2018 / 2
 
Ha már VW... Az M1-en kellett mennem - elég sokat . A dugók 95%-ban egy VW Passat, egy BMV, vagy egy Merci volt a sor elején a belső sávban, akit kerülgettek hol jobbról, hol megakadtak mögöttük. Ezekhez az autókhoz nemcsak indexet kár gyártani, de visszapillantó tükröt is. Régen fogalom volt a "kalapos Ladás" - mint elrettentő példa. Kezdek így lenni a német eredetű autókkal is. Lehet, hogy státuszszimbólum, de a tulajdonosai mind megtanulhatnának közlekedni - tisztelet a kevés kivételnek. Mindehhez ha hozzáveszem az itt összefoglaltakat, a diesel botrányt és a gyors leépülést, azt kell mondjam, nem igazán vagyok büszke az európai autógyártásra. Sőt szégyellem. Visszasírom a Trabantos, Wartburgos időket, amikor lehet, hogy az autók büdösek voltak és sok volt rajtuk a javítanivaló, de az utakon segítőkész és jó sofőrök közlekedtek. Most itt a sok méregdrága autó és dühöng az ember a napi hülyeségeken. Autópályadíj egy olyan pályán, ahol 2km/óra az átlagsebesség, sokszoros áron a többi országhoz képest. Zéró tolerancia, parkolni nem lehet sehol lassan. Az üzemanyag a tízszeresébe kerül a magas adó miatt, az utak csapnivalóak. Elektromos autó? Miből, mihez, hová? Horror a bekerülési költsége, hiába az ingyenes töltés, azzal is drága. Soha nem éri meg. Arról ne is beszéljünk, hogy 4-500kg-nyi szerszámmal szaladgálok napi szinten - terepen. Teslával ez nem menne, de még a Leaf-el sem. Marad a japán diesel, ami működik 15 éve folyamatosan. Egyet már eladtam 27 évesen és megkönnyeztem. A VW-ért nem hullatnék egy könycseppet sem. Bőr ülés intelligens lámpa, start-stop és a dugóban látom, ahogy küszködnek a start-stop rendszerrel. Ezért még fizetni is? Hulladék az összes.
(#) peti333 válasza david10 hozzászólására (») Aug 23, 2018 /
 
Ha megnézed az eladási statisztikákat, messze a fauvé a vezető konszern világszinten. Egyszerűen azért, mert a piac ezt szeretné, ilyen autókat igényel. Legyen olcsó, tele extrával, erős de takarékos motorral. A tartósság nem szempont mert ritkán vesz valaki 10 évre autót, sőt az átlag új autó vásárló 2-5 évig tartja meg a gépet, és utána senkit nem érdekel, hogy 10-20-30 év múlva mi lesz vele. Jó minőséget gyártani drága, ha ugyan olyan minőségű autókat gyártanának, mint '95-'05 között, akkor egyszerűen eladhatatlanul drágák lennének.
Példának szoktam hozni a jelenlegi 22 éves autómat. '96-ban amikor kiadták 2 millióba került, egy kisautó, a legfapadosabb kivitel, leggyengébb motorral. Azóta az infláció még a KSH adatai szerint is több mint 400%-os volt. Ebből kiindulva milyen autót várnak el az emberek 8 millióért? Mit szólnál, ha bemennél az autószalonba, a zsebedben az összeggel, körbemutogatnák, hogy itt ez a Logan MCV 3,5 millióért full extrásan, és elfér benne 3 nagyzenekar, vagy itt a Tiguan ami azért nem a legkisebb SUV a piacon 8 millióért, de ugyan ennyiért adhatunk egy fapados kisautót, béna futóművel, gyenge motorral, de ez 20 év múlva is autó lesz.
Egyszerűen nincs piaca egy tartós személyautónak.

pucuka:
Ha egy ilyen robot elveszi valakinek a munkáját, akkor nem sokra vitte az életben. Minden ilyen robot GDP-t termel, minimális emberi felügyelettel, ennek elég minimális negatív hatása van megélhetési szempontból sőt, sokkal inkább pozitív. Mivel nem Ferrarit vagy yachtot készít, így az általa megtermelt áru az emberekhez fog kerülni, akik közben tudnak más értelmes dologgal foglalkozni. Tisztelem a véleményed, de nem ártana egy kis közgazdaságtant tanulmányozni mielőtt ilyen kijelentéseket teszel.
Persze környezetvédelmi szempontból vannak nekem is aggályaim bőven.
(#) dokidoki válasza peti333 hozzászólására (») Aug 23, 2018 /
 
Közgazdaságtanhoz..., szinte az összes tanultakat(többieknek meg sejtésig sem jut el) nem zavarja, hogy honnan van ennyi kölcsönadható pénz? Mellette, a folyamatosan növekvő globális adósság hova vezet? 3 bolygónyi fát kell kivágni, hogy legnagyobb címletben kinyomtatva lehessen lépcsőt rakni a holdig belőle. Az aranynak és az összes nemesfémnek, több a birtokosa mint amennyi létezik belőle. S ameddig pusztító dolgokra lásd háború és fegyverkezés..., többet költünk mint minden más egyéb hasznos dologra, addig itt senki se akarjon különösebben aggódni. Mert, ez mindenképp a pusztuláshoz vezet. Nincs más lehetőség, így az se, hogy vajon a jövőben merre forduljon a világ szekere. A világ úgymond, rég leugrott a 100. emeletről, és a 40.-nél hiába mondja, hogy eddig nem is rossz.
Visszaút nincs, aggódni már késő.
(#) Triger válasza pucuka hozzászólására (») Aug 23, 2018 1 / 1
 
Azért a géprombolók eszméi már kicsit porosak a mai társadalmi és gazdasági helyzetben.
(#) t-dani válasza peti333 hozzászólására (») Aug 23, 2018 /
 
Idézet:
„"akik közben tudnak más értelmes dologgal foglalkozni"”


Én azért kíváncsi lennék, mik azok a más, értelmes dolgok. Mármint, amik a gagyi robotmunkától sokkal magasabbrendűek, amik igazán emberhez méltóak. Egy listát megnéznék ezekből.

Manapság ezek szerint autóiparban, a gyártósoron dolgozni vérciki kategória. Ezt is megértük.
A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2018
Következő: »»   247 / 582
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem