Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Savas akkumulátor
 
Témaindító: Gyupi, idő: Márc 13, 2006
Lapozás: OK   55 / 65
(#) fastaction válasza Koncsar hozzászólására (») Márc 30, 2019 /
 
Nálunk , csak a gyerekek bringáján van macskaszem .
(#) Chipmunk1960 válasza Koncsar hozzászólására (») Márc 30, 2019 /
 
Szia, Mosz is űgy vannak kötve, a töltés végén, /pezsgésig, általábasan µcontroller vezérli/ kis árammal tölti, még órákig. Ez autó akksiknál is jó, Trickle charging a beceneve, és közel azonos szintre hozza a cellákat. Van targonca akkupack felujító, ott ténylegesen minden cellára kötnek egy vezetéket, és ténylegesen tesztelik a cellákata kisütés töltés, impulzus töltés alatt. .
(#) szsrobert válasza Koncsar hozzászólására (») Márc 30, 2019 /
 
105Ah akku 2Arel terhelve 13-12,8Vrol szokott csokkenni 0,01Vonkent.
14V feszultseg nagyon furcsa.
(#) Koncsar válasza pucuka hozzászólására (») Márc 30, 2019 /
 
Ferikém szia!
Akkor bocsi, mert lehet, hogy én számoltam rosszul.
(#) Koncsar válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 30, 2019 /
 
Pedig nincs értelme kamukázni. 14.04 Volt körüli értékre van beállítva a töltő. Ez egy épített 500 mA re korlátozott töltő, a sokkolás után ez volt rajta. 1.5 napig. Gyenge pezsgés minden cellán. A töltőt levéve, és ráakasztva egyből egy 2 A teljesítményű izzót, 20 perc után a sarukon mért feszültség terhelés közben 12.84 Voltot mutatott, sőt volt, hogy 0.02 Volttal még feljebb is ment. A 2 Amperrel terhelt akku közel 2 órán át a 12.84 Voltból nem engedett lejjebb.
Ha nem így lett volna, akkor nem írogatok.
(#) Inhouse válasza Koncsar hozzászólására (») Márc 31, 2019 / 1
 
A töltés leválasztása után olvasható feszültség nem tartós. Az akku üresjárati feszültsége minden terhelés nélkül is beáll pár percen belül 12,6-12,8V-os feszültségre. Elvileg kellene várni fél órát a töltés befejezése után a terheléssel, főleg, ha következtetéseket akar levonni az ember, mert ott még vannak lecsengések az elektrokémiai folyamatokban.
Ha megvillázok egy akkut, akkor a terhelés alatt leesik a feszültsége 9-10V körülre (250A). Ha eltávolítom a terhelést, néhány perc múlva vissza kell emelkednie a feszültségnek a 12,6V körüli értékre. Ha közben rámérek egy gyorsteszterrel, akkor a valóságnál jobb értéket fog mutatni, mert ugyan a feszültség alacsony, de épp igyekszik feltornászni magát a névleges értékre. A teszter feszültség esés alapján mér, így a folyamat rontja az objektív eredményt, a valós értéknél jobbat mutathat.
(#) Koncsar válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 31, 2019 /
 
Köszi.
(#) szsrobert válasza Koncsar hozzászólására (») Márc 31, 2019 /
 
Az jo, ugy tunik javit az akkun a kezeles.
(#) Atis57 hozzászólása Ápr 1, 2019 /
 
Sziasztok!
savas ólomakku töltésén, hogyan lehetne "kifogni" ?

Napelemes szerkezetnél délelőtt 0,5---2A rel töltve 4-5 óra alatt felkúszik a feszültség 14V ig --erre a töltő megszünteti a töltést--hiszen feltöltődött!

Persze a 100Ah akku --2-6Ah-val nincs feltöltve . Terhelve le is merül jó gyorsan.

Ha valakinek vmi ötlete lenne ? köszi
(#) szs válasza Atis57 hozzászólására (») Ápr 1, 2019 /
 
-1: A 14V-os kikapcsolást át kell állítani 14,4V-ra. (legjobb, ha nem is kikapcsolás, hanem 14,4V-os fesszabályzás lenne)
-2: Azt az akkut már le kell cserélni, ha lemerült állapotából 4-5 óra alatt felmegy 14V-ra, (miközben csak a kapacitás nagyjából fél-két százalékával van töltve)...

(ilyenkor mindenki azt mondja, az ő akkuja tutijó. Meg Banner.)
(#) Atis57 válasza szs hozzászólására (») Ápr 1, 2019 /
 
Szia!

_Nem szoktam 14v fölé vinni , mert fogy az elektrolit. Sok helyen 13,8V-t ajánlgatnak .

Az akku kapacitását szoktam mérni , havonta . Ez pont 100Ah volt -a felirata meg 105Ah.
belső ellenállása is kicsi , Ezen felül 19 januári.(nem Banner --Török 38kg-s )
Sajna mindegy ,hogy régi -új akku , mindegyik megetetett ezzel.

de azért köszi a választ.
A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2019
(#) erbe válasza Atis57 hozzászólására (») Ápr 1, 2019 /
 
Ellentmondás van a szövegeidben.
Ha megvan a kapacitás, nem töltheti fel 2 A 5 óra alatt.
Ha ilyen gyorsan feltölti és gyorsan ki is merül, nincs meg a kapacitás.
Harmadik lehetőség: Az új 105 Ah-s akkumulátorodnak olyan magas a belső ellenállása, hogy a mért eredményt produkálja. Ez meg már garanciális ügy lenne.
(#) szs válasza Atis57 hozzászólására (») Ápr 1, 2019 /
 
Ha állandó töltésen van, főleg, ha áramkorlát nélkül (mint a kocsiban), akkor szokták 13,6-14V-on tartani.
Te feltöltesz-kimerítesz. Akkor bátran lehet a 14,4-et célozni, -főleg így, hogy 2A-al töltesz, ami 1/50-e a kapacitásnak. Nem fog vészesen fogyni az elektrolit (ami fogy, amúgy is víz, azt meg utántölteni nem drága. Persze desztillált/ioncserélt vízzel)
Én ugyan nem tudom, hogy hogyan méred jónak a kapacitást, ha a lemerült akku max 2A árammal feltöltődik úgy 80%-ig (kb annyi, mikor 14v) ily hamar. Ha jó az akku, és lemerítetted a hasznos 11,5-12V-ig, akkor ennyi árammal nem töltődik fel ennyi idő alatt ennyire. Nem is 50, hanem több mint 60 óra kellene hozzá, hogy teljesen feltöltsd, de 50 óra alatt biztosan elérné a 80%-ot.
Vagy nincs is lemerülve.
Vagy autóakkut használsz munkaakkunak.
(#) Chipmunk1960 válasza szs hozzászólására (») Ápr 2, 2019 /
 
Ha 38Kg, akkor munka akku.
(#) Chipmunk1960 válasza Atis57 hozzászólására (») Ápr 2, 2019 /
 
Mennyivel terheled, s mennyi az a jó gyorsan, és mennyi a végfesz, ahol lehapcsol az elektronika? Mert ha 80A -rel, akkor megeshet.
(#) Atis57 válasza erbe hozzászólására (») Ápr 2, 2019 /
 
Szia!

Sajna nem az első akku amivel kisérletezem , az utóbbi 5-6 év akkui ilyen vackok.

a belső ellenállás 117mOhm --a müszer szerint.
(#) Atis57 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Ápr 2, 2019 /
 
Szia!

A terhelőáram max 10A -általában a 2-3A. szokásos --bár az 24 órában--
A töltőáram délelőtt a 2-3A , délután 8A /igy adja a napelem /

A kisütési feszültség azért a 12,25V ettől lejjebb nem megyek .
tudom igy a kapacitás utólsó 25%-t használom.

Az a jó gyorsan azért a 1/2--1 óra szokott lenni.
(#) szs válasza Atis57 hozzászólására (») Ápr 2, 2019 /
 
De hát azt írtad:
Idézet:
„Napelemes szerkezetnél délelőtt 0,5---2A rel töltve 4-5 óra alatt felkúszik a feszültség 14V ig --erre a töltő megszünteti a töltést--hiszen feltöltődött!”

(és erre -és a többi állításra- nézvést írtam választ)

Most azt:
Idézet:
„A töltőáram délelőtt a 2-3A , délután 8A”

-hát akkor mennyi is?

-Ha 2-3A-t veszel ki, és 2-3-al töltődik, akkor 1,3 órányi töltődést 1 óra alatt "merítesz vissza" (ha többet, akkor kevesebb idő alatt)
-Nyugodtan lemehetsz 12V, sőt még az alá is picit.
-Ha 12,25V-ig merítesz, akkor kb az akkunak a valóban a negyed kapacitását használod ki, (és még fel sem volt töltve a 14V-os feszültséggel, tehát még lehet, kevesebbet is).
Tényleg emeld meg a "végfeszültség"et, és tényleg használd 12-11,5-ig.
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2019
(#) szsrobert válasza Atis57 hozzászólására (») Ápr 3, 2019 /
 
14,4V.
14Vfelett elektrolitbont nemelyik 0,8Arel is. Akkor 14V.
Tojj rea, vedd ki belole a 25-50Aht. Ha valoban 100Ah, fel is tudja venni azt.
Akkuvit?
Milyen akku pontosan ez a Legyen Gültem Kemál?
(#) Atis57 válasza szs hozzászólására (») Ápr 3, 2019 /
 
Szia!

Sajna nincs 2 egyforma nap -tehát a töltőáram is a két érték közé esik.
Ha bekapcsolom az invertert +terhelem tölt végig -délután is .

A negyed kapacitástaz élettartam miatt ajánlgatják .
S valóban ha rendesen töltöm-- kisütöm ,akkor az élettartama 6hónap----15hónap?Azért az drága megoldás ! Igy jóval 24 hónap felé tornászható....
(#) Atis57 válasza szsrobert hozzászólására (») Ápr 3, 2019 /
 
Szia!

Nagyon szép török betükkel irva --exid utángyártás !? ?????? valami fusi műhelyben !

Hát olyan amilyen --bár az elődje 31 hónapot ment , a szokásos 6-15 hónap helyett.

Árban meg elég kedvező....
A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2019
(#) sany hozzászólása Ápr 8, 2019 /
 
Ez az akkumulátor szerintetek kb. meddig bírja még? Nem tudom hány éves és mióta van a kocsiban, tavaly augusztusban vette az autóval a tulajdonosa. A telet túlélte. Érdemes megtakarítani vagy inkább egy újat kellene venni?
A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2019

akksi.jpg
    
(#) proli007 válasza sany hozzászólására (») Ápr 8, 2019 / 1
 
Hello! A jósda Delphoi-ben van. Elég ramatyul néz ki, de megpucolni amúgy is illene és a sarukat/csatlakozót vazelinnel bekenni. Cserélni akkor kell, ha már gyenge és nem használható. Nyáron egy vacak aksi is még elmegy.
(#) sany válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 8, 2019 /
 
Idézet:
„A jósda Delphoi-ben van.”


Való igaz.

Mivel tudom le pucolni a sarukat és magát a folyást?

Még a gyújtás jó vele. Különben csak ez az oldala (negatív) ilyen az akkumulátornak.
A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2019
(#) proli007 válasza sany hozzászólására (») Ápr 8, 2019 / 1
 
Lehet hogy repedt az aksi a saru körül. Drótkefével le tudod pucolni, de a bronz kefe jobb. De egy gyökér kefe is hathat. A savszintet/sűrűséget sem ártana ellenőrizni ha egyáltalán hozzáférsz. De nem is az aksi miatt kellene tisztítani, hanem a saru épsége miatt.. Arra készülni kell, hogy az első hideg napon "ott hagy". Előtte jobb majd ha cseréled.
(#) sany válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 9, 2019 /
 
Köszönöm a tanácsot!
Elvileg van rajta egy úgynevezett hydrometer nevezetű "funkció". Ilyet még akkumulátoron nem láttam még. A képen látható a kémlelő nyílás, a fekete lyuk. Belenézve zöld színű a pötty. Nem tudom, hogy ez csak marketing fogás vagy tényleg a sűrűséget hivatott mutatni?
(#) Ge Lee válasza sany hozzászólására (») Ápr 9, 2019 /
 
Az a zöld pötty mára inkább már eltűnőben van, régen volt divat, de ha zöld akkor nagy baj nem lehet. De tutit csak a terhelővilla tud mondani, keríts valakit a közeledben akinek van és tegye rá. Egyből ki fog derülni hogy kell-e esetleg újat venni helyette az ősszel.
(#) sany válasza Ge Lee hozzászólására (») Ápr 9, 2019 /
 
Akkor a legegyszerűbb, ha új kerül bele. Nem tudni hány éve állt a kereskedőnél és a jósda tényleg Delphoi-ben van.
Habár most is van egy tartalék akkumulátorom, igaz az 45Ah, ez pedig 55Ah -ás. De csak el menne vele az autó.
(#) Chipmunk1960 válasza sany hozzászólására (») Ápr 11, 2019 /
 
Oda van írva, a lyukba tekintve, ha fehér, akkor csrés, ha fekete, feltöltés, ha zöld, okés.
(#) Olits hozzászólása Ápr 19, 2019 /
 
Sziasztok.Ma lemerítettem az autó aksit 11,7V-ra,aztán a begyújtottam a motort és tölteni kezdte. Meglepetésemre 37A-rel töltötte az aksit a generátor.Az aksi 12V 60A-os.Ezek szerint több mint 0,5C vel töltötte.Eddig úgy tudtam, hogy az ilyen aksikat max 0,1 C-vel szabad tölteni.
Következő: »»   55 / 65
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem