Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Savas akkumulátor
 
Témaindító: Gyupi, idő: Márc 13, 2006
Lapozás: OK   56 / 57
(#) pucuka válasza Olits hozzászólására (») Ápr 19, 2019 /
 
Általában. A 0,1 C egy igen kíméletes töltés, egy autóban szó sincs ilyesmiről. Durva kisütés (önindítózás), durva töltés. De az autós akkumlátorok erre lettek tervezve, és (tisztelet a kivételnek) nem is bírják sokáig.
(#) Olits válasza pucuka hozzászólására (») Ápr 19, 2019 /
 
Értem.Akkor ha már ilyen körülmények között müködik az autóban az akksi,akkor miért nem árulnak olyan töltőket, amelyek tudnak ilyen nagy amperrel tölteni ?Ha nagyon gyorsan kellene újratöltsünk egy lemerült akksit a hálózatról, akkor jól jönne egy ilyen, nem?
(#) Gafly válasza Olits hozzászólására (») Ápr 19, 2019 /
 
Mert akkor nem vennéd meg itt és ennyiért.
(#) Olits válasza Gafly hozzászólására (») Ápr 19, 2019 /
 
Ezt nem értem.Ha nekem kellene egy olyan töltő amely 30A-el tudja tölteni az autó aksit hálózatról,akkor olyant vennék és nem olyant amilyent linkeltél.
(#) nedudgi válasza Olits hozzászólására (») Ápr 19, 2019 /
 
Az, hogy időnként 300A árammal terhelhető egy akkumulátor, és elviseli azt, hogy időnként C/2 töltőáramot kap egy rövid ideig, nem jelenti azt, hogy szereti is.
Egy 15V, 37A leadására képes transzformátor már kihívást jelent a legtöbb vásárlónak. Ugyanilyen kapcsolóüzemű tápegység szintén elgondolkodtat sok embert, kell-e neki ekkora?
A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2019
(#) nedudgi válasza Olits hozzászólására (») Ápr 19, 2019 /
 
De miért kellene neked ekkora töltő? Egy kisebb töltő is használható töltöttségi fokra hozza az akkumulátort egy éjszaka alatt. Ha már jár a motor, akkor a generátorról útközben is feltöltődik.
(#) Olits válasza nedudgi hozzászólására (») Ápr 19, 2019 /
 
Értem.Köszi a választ.Még lenne egy kérdésem.Ezzel a dologgal azért foglalkozok,mert tervezek egy kb 3 hetes utazást a nyáron,amikor nem akarok megszállni sehol, hanem a kocsiban alszok.Ehhez pedig kell jártassam a szellőztető ventilátort ,ami kb 3,4A-t fogyaszt.(ablakot nem akarok lecsavarni több okból)Ma ezt teszteltem.8 és fél órát hagytam a ventilátort , igy ment le a feszültség 11,7 voltra,majd miután kikapcsoltam a ventilátort visszament 12V-ra.Ezután az autó még könnyedén begyúlt, de amint említettem 37A-ral töltött az elején.A kérdés az, hogy ki fogja bírni az akksi ezt a túrát 3 hétig, ha mindennap megcsinálom ezt vele?Ha nem, akkor egyéb megoldást keresek.
A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2019
(#) nedudgi válasza Olits hozzászólására (») Ápr 19, 2019 /
 
Rákerestem, lehet kapni nagyobb áramú akkutöltőt is: Forex.
Ilyen célra inkább munkaakkumulátort illik használni. Menet közben generátorról feltöltheted, és jobban elviseli, ha nagyon kisütöd. Második akkumulátornak használd, és akkor a kocsi mindig üzemképes marad.
(#) Olits válasza nedudgi hozzászólására (») Ápr 19, 2019 /
 
Köszi a tanácsot.Azért úgy gondolom, hogy ha egy ilyen aksit lemerítek 11,7V-ra, az még nem olyan nagy túlmerítés.Úgy tudom, hogy akár 10,5 V-ig is le lehet merészkedni.
(#) nedudgi válasza Olits hozzászólására (») Ápr 19, 2019 /
 
Egy kicsivel több sört iszol este, és máris tovább alszol, mint szeretnéd, így lehet, hogy nem indul a motor. Mint az orosz rulett.
(#) szs válasza Olits hozzászólására (») Ápr 19, 2019 /
 
Néhányszor nevetve kibírja az indítóakkumulátor az ilyen lemerítettség-gyorsan(nagy árammal) töltést, de sűrűn alkalmazva nem. Ezt még ki is emelik komoly akkugyártók/kereskedők.
Inkább használj (mint nedudki tanácsolta) egy külön munkaakkut, amit leválasztasz éjszakára a kocsi áramköreiről, (vagy az indítóakkut válaszd le, ha a kocsi ventillátorát/rádióját használnád), menet közben pedig együtt töltődjenek, de a munkaakku áramkorlátozással, hogy hosszú életű lehessen.
(#) Olits válasza nedudgi hozzászólására (») Ápr 19, 2019 /
 
Egy túlmerülés jelzőt is betennék,ami csipogna, ha az aksi túl merülne..A munkaaksit hova gondoltad berakni?A motortérbe nem fér be.Ha meg bent tartom, akkor a szivargyújtóról tölteném?
(#) nedudgi válasza Olits hozzászólására (») Ápr 19, 2019 /
 
Én a csomagtartóba tettem 40 éve, oda kiépítettem egy második szivargyújtó csatlakozót, onnan töltöttem. Nem tudom milyen kocsid van, így konkrét javaslatom nem lehet.
(#) Olits válasza nedudgi hozzászólására (») Ápr 19, 2019 /
 
Nincs a csomagtartó elválasztva az utastértől.Hétüléses autó.
(#) nedudgi válasza Olits hozzászólására (») Ápr 19, 2019 /
 
És az miért baj? Nem fér el valmelyik ülés alatt a második akku?
A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2019
(#) Olits válasza nedudgi hozzászólására (») Ápr 19, 2019 /
 
De.Elfér.Valami egészségre káros gázok nem jöhetnek ki belőle alvás alatt?
(#) nedudgi válasza Olits hozzászólására (») Ápr 19, 2019 /
 
Kisütés közben? Nem.
(#) Olits válasza nedudgi hozzászólására (») Ápr 19, 2019 /
 
Ok.Köszi a segítséget.
(#) szsrobert válasza Olits hozzászólására (») Ápr 20, 2019 /
 
Tudsz aludni akkora zajban?
40Wtal a szobaventi a fuggonyt tepdesi.
(#) Chipmunk1960 válasza Olits hozzászólására (») Ápr 23, 2019 /
 
Ez teljesen természetes, a generátor nincsen tisztában a "C" jelentésével. Annyit tol, amennyit az akksi kíván.
(#) Bakman hozzászólása Ápr 30, 2019 /
 
Estét!

Ólom-savas munkaakkuk, 2 x 100 Ah (ellenőrizve mindkettő, 10 A-es konstans kisütőárammal), párhuzamosan kötve. Folyamatos fogyasztás kb. 50 mA, akkunként 25 mA, ezt is külön megmértem. Ennek ellenére a töltő naponta többször is tölti. Papíron 12.56 V vagy kevesebb feszültség alatt kapcsol be a töltés, 14.6 V-nál kikapcsol. A töltő 5 A-rel tölti a két akkumulátort, tehát egy akkura 2.5 A jut töltés közben. Lásd első és második kép.

Viszont!

Ha lemerítem a csomagot, a feltöltés után napokig igen-igen lassan csökken a feszültség, lásd harmadik kép. Egy ilyen merítés után a töltések közötti idő szépen fokozatosan csökken, kb. két hónap alatt elér a már ecsetelt állapothoz, napi kb. 15-szöri töltéshez. Miért? A fogyasztás nem indokolja.

Előre is köszönöm!

Egy apró magyarázat az ábrákhoz: a mérésadatgyűjtő minden ötödik percben mentette az adatokat, ezért ennyire változatosak a töltési végfeszültségek az első és második grafikonon. Minden "felugrás" egy töltési ciklust jelent.
(#) pucuka válasza Bakman hozzászólására (») Ápr 30, 2019 /
 
Mert az akkuknak lelkük van.
Próbáld meg a procedúrát szimplán egy akkuval, hátha abból kisül valami.
(#) Bakman válasza pucuka hozzászólására (») Ápr 30, 2019 /
 
Tudtam, hogy valamilyen ördögi dologhoz kell nyúlnom.

Rokonnál van hasonló összeállítás, átviszem az adatgyűjtőt, ott mit csinál a rendszer.
(#) szsrobert válasza Bakman hozzászólására (») Ápr 30, 2019 /
 
Onkisules.
Tartsd az akkut 5-10°C kozott. Toltsd a tolto lekapcsolas utan kis arammal 13,8-14V feszultseggel 0,1A-rel. Ido szukseges a szulfat olomma es olomoxidda alakulasahoz.
A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2019
(#) Bakman válasza szsrobert hozzászólására (») Ápr 30, 2019 /
 
Az önkisülést még meg is értem. Amit nem értek az az, hogy ez a folyamat miért gyorsul fel idővel és miért lassul le egy csapásra attól hogy alaposan lemerítem, majd feltöltöm.

Lehet, hogy próbaképpen belerakok valamilyen kis tápegységet, 100 mA-es áramkorláttal.
(#) proli007 válasza Bakman hozzászólására (») Ápr 30, 2019 / 1
 
Hello! Lehet azért, mert a töltés végén van egy kb. 1 órás kiegyenlítő ciklus, ami után tartósabban meg van a 12,56V feletti feszültség.. A csepptöltéssel lehet megjavul a dolog.
(#) Bakman válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 30, 2019 /
 
A harmadik ábrát ne nézd, az csak szemléltetés, hogyan viselkedik egy alapos kisütés után. Azzal nincs is gond.

"Állandóult" állapotban másfél óránként bekapcsol a töltés max. négy-öt percre, ez itt a fura dolog nekem.
(#) proli007 válasza Bakman hozzászólására (») Ápr 30, 2019 /
 
Túl magasra van állítva a visszakapcsolási érték. Lehet a kapocsfeszültség nem a régi, vagy nincs teljesen feltöltve. Szerintem pont azért nincs gond, mert van cellakiegyenlítő töltés töltés végén.
(#) Balto a farkas hozzászólása Máj 18, 2019 /
 
Üdv.

800W-os erősítő hajt két mélynyomót, meg ugye a többi cucc max 1000W. Most 80Ah sima ólomsavas akku van az autóban, feltekert hangerőnél villódznak a kijelzők a műszerfalon, a középkonzolon, a fejegységen. Jár a motor, emelt fordulaton is csinálja. Nem tudjuk az akku hány éves lehet.
Hely az van 100 Ah befér még, mindenképp ki akarjuk használni a helyet és ekkora kerül be. Kérdés, hogy a nagyobb akku megoldja-e a gondot illetve kell-e valami spéci akku erre vagy sima ólomsavas is jó? Látom van ezüstös, kalciumos meg mindenféle csoda is.
Én attól tartok nagyobb akkuval se fog megoldódni a gond, mert a generátor nem tud reagálni és lekövetni a folyamatosan hirtelen változó terhelést. Aztán lehet tévedek.
A kondenzátor megoldaná ezt a gondot talán? Nem a gagyi henger alakú lassú izék ami dísznek jó, hanem a sok pici kondiból álló rendszer.
(#) Epu2 válasza Balto a farkas hozzászólására (») Máj 20, 2019 /
 
A 80 Ah akkumulátor nagyon kevés erre a célra. 1000 W-nál 80A már megrángatja a feszültséget. Ez tovább rontja, hogy a korosodó, esetleg nem kellően karbatartott akku és töltőköre sem százas. A kondenzátor (1...2 F) javít a helyzeten, de nem oldja meg az alap problémát. Nem csak csilivilinek tartott az aranyozott akku saru, biztosíték aljzat, nagy keresztmetszetű vezeték és a plusz akkumulátor.
Következő: »»   56 / 57
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu