Fórum témák
» Több friss téma |
Fukszot neten rendelni bárhonnan kockázatos.
Köszönöm a válaszokat!
Az AMTECH márkát nézegettem, az elvileg nem ugyanaz kellene legyen mint amit itthon lehet kapni AMTECH néven? A mai nap úgy eltávolítottam a ragasztót az eMMC memória körülről, hogy lehet még se flux-ra se fux-ra nem lesz szükség többet 2 hét múlva amikor megkezdem a munkát, akkor behevítek neki és forrasztó zsírral leforrasztom a memóriát, utánna tudom csak meg, hogy lesz-e szükség a visszaforrasztáshoz no-clean flux-ra vagy sem. Szívesen vásárolnék magyar eladótól is, de úgy meg a szállítás kerülne sokba (nem Mo.-n lakom). A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2019
Én múltkor rendeltem https://www.wish.com/product/5bfcf31c10e7f90512eb07bc elég jó az árához képest Nem vezeti az áramot az tuti mert mértem..
A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2019
Köszönöm a válaszokat!
Az elmúlt hetekben ez az eMMC forrasztásos dolog volt a legkisebb problémám, hétfőn kezdem a munkát, előbb leforrasztom a memóriát (hagyományos forrasztó zsírral), utána kezdek csak elmélkedni azon, hogy mit vásároljak. patexati: A Wish-ről még nem rendeltem, hallottam róla hideget/meleget, kifogom próbálni előbb vagy utóbb. Bakman: A Digikey/Mouser-nél kb. mennyibe szokott kerülni a szállítás akkor, ha csak nagyon minimális súlyú/térfogatú terméket rendelek?
Bár nem nekem címezted, de a Mousernek van hazai forgalmazója. / mausel.eu /
Köszönöm az oldal nevét, írok privát üzenetet, mert vannak további kérdéseim az oldallal kapcsoltaban.
DigiKey: 15 000 Ft, 50 EUR vagy 100 USD felett ingyenes a szállítás.
Mouser: 15 000 Ft, 50 EUR vagy 60 USD felett ingyenes a szállítás. TME: 1500 - 2000 Ft a szállítási díj.
Sziasztok.
Azzal a gondal fordulok hozzátok hogy van egy hibás videokártyám aminek cserélném a feszültség szabályzóit. Sajnos nincs megfelelő alsó fűtésú szerszámom hozzá. Van valami jól bevált módszer amivel le tudnám szedni őket? Hőlégfúvóm van de 300foknal meg sem mocan az alkatrész. Bármilyen ötletet meghallgatom. Segítségeteket előre is köszönöm.
Melegítsd fel egy grillsütőn vagy vasaló talpán 90 fok körülire az egész kártyát és úgy próbáld hőléggel..Javasolnám megpróbálni először pákával ónnal összefuttatni a lábakat és úgy melegíteni lehet lejön simán úgy is..
Ahogy írtad. Annyi kiegészítés mellé, hogy az "ónnal futtatás" ólmos forrasszal történjen.
Gyártáskor ólommentest használnak, aminek magasabb az olvadáspontja. Ahogy a gyári forrasz keveredik, cserélődik az ólmos forrasszal, úgy csökken az olvadáspontja is. Ha nincsen a tok alatt pad, akkor alámelegítés + páka jó eséllyel elég lesz. Idézet: Egy 12V-os 60/55W-os halogén izzó a kellő távolságban tökéletesen megfelel, van aki az alkatrészoldalon azzal egy az egyben le is szedi (youtube-on találsz rá videót). „Sajnos nincs megfelelő alsó fűtésú szerszámom hozzá.” Idézet: És ezen miért csodálkozol? Legalább 360-380 fokra állítsd a hőlégpákát, kizártnak tartom hogy ne jöjjön le. A 24 tűs izosztat kapcsolót is kiszedtem vele, furatgalvános nyákból is, pedig annál ugye nem tudod fűteni a másik oldalt mert ott maga a kapcsoló van. „Hőlégfúvóm van de 300foknal meg sem mocan az alkatrész.”
Sziasztok. Ólmosat 350°Con, menteset 390°C on szoktuk forrasztani.
Sziasztok!
Egyetlen nyolc lábas SOC IC-t hogyan lehet gazdaságosan otthon, házi módszerekkel kiforrasztani. Sima normál pákával? Köszönöm a tippeket. Peti
Az a kérdés, mit értesz "normál" páka alatt.
A legegyszerűbb módszer: Egyik felére teszel fluxot, pici ónnal megúsztatod a 4 lábat, ezt a felét csipesszel elemeled picit a paneltól. Utána ugyanezt a másik oldallal, és csipesszel kiemeled az IC-t. Utána letisztítod a padeket, és beforrasztod aj új IC-t.
Pákát beállítod 310 fokra, 5mm széles, egyenes heggyel.
Az IC mindkét oldalára nyomsz annyi ÓLMOS forraszt, hogy összefolyjanak a lábai. Ezután váltogatva melegíted a két oldalát, 1-1 másodperc oldalanként, közben csipesszel leveszed az alkatrészt. Az egész folyamat kb. 10 másodperc. 28 lábas SOIC tokot gond nélkül le lehet venni ezzel a módszerrel. (zárójelben megjegyzem, hogy ilyenkor azért nagyon nem mindegy, hogy esetleg egy 4 rétegű nyákról beszélünk, ami viszi a hőt ezerrel, mert ott nem ilyen sima ügy...) Idézet: „Sziasztok. Ólmosat 350°Con, menteset 390°C on szoktuk forrasztani.” Ha így csinálod az egy dolog, de másokat azért ne biztass ilyesmire. Találkoztam pár alkatrésszel, amiből 10 százalék alatt lett volna a túlélési ráta a fenti technológiával. Érzékenyebb félvezetőt lehetőleg 260 C alatt kell forrasztani, pár másodpercnél nem hosszabb ideig.
Én nem feszegetném az IC egyik oldalát... Egyrészt feltéped/károsítod a még fixen beforrasztott oldalon levő nyákot, vezetősávot, másrészt teljesen felesleges megnyomorgatni az IC-t is. Amit utánad írtak, én is azt a módszert alkalmazom. Felváltva melegíteni az IC mindkét oldalát, friss ónnal beterítve a hőátadás miatt.
Eddig még nem sikerült elrontanom.
A panel, és az alkatrész is így kapja a legkisebb hőközlést/sokkot. Persze lehet másképp is, nem állítottam hogy az a legjobb módszer.
A saját módszerem szerint így forrasztom ki az SO-8-at, de ez nem mindenkinek elérhető technika,
azért mertem ajánlani az előzőt.De lehet hogy rosszul tettem, az a módszer nem felel meg a topic címének, hiszen "amatőr" módszer. Mindenkitől elnézést kérek! Tehát profin így kell kivenni:
Csak egy SO-8 tokról van szó az alap kiindulás szerint.
SOIC-8 Kár lenne ide keverni a finepitch tokokat. A dokuban is látszik hogy milyen szépen elrontották a kiforrasztást, a huzalos, mechanikai módszerrel.(Felszakadt pad) Számomra az IPC-610, 7711 stb. szabványok, ajánlások az alapok. A Metcal-nak szinte minden tokozásra vannak alkatrész specifikus kiforrasztó fejei. Ezek használatával nem lesz stresszelve a PCB, könnyebb, gyorsabb a javítás, vagy az alkatrész csere.
Nem is folytattam a beszélgetést, nem "válasz" -ként küldtem a hozzászólást...
Amúgy, ha mindenkinek minden eszköz rendelkezésére állna, nem is lenne ez a topik. A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2019
Idézet: „Gyári ajánlás.” Hááát.... Nagy levegő.... Jól értem, hogy huzalt feszít a lábak alá??? Hogyan forrasztja utána vissza? Kiegyengeti a lábakat? Ennél még az is jobb ha dremellel amputálja az összeset, bár ettől óvva intenék mindenkit. Ez barbarizmus, amit képesek voltak a cég neve alatt kiadni. Rettenet lassú, tönkreteszi az alkatrészt, tönkreteszi a nyákot. a) olcsó megoldásként drót keret 1mm-es réz drótból, 1 perc alatt lemelegíted az alkatrészt b) szakszerű megoldás; nyákmelegítő + hőlégfúvó. 2-3 perc alatt melegíted le az alkatrészt
A Silab nem épp a forrasztástechnikáról híres, mint látszik
Másban jók. Ez a huzalos módszer nagyon ment a '80-as években, de most 2019 van ha minden igaz
Ha van lehetőséged, próbáld ki a bizmut tartalmú forraszanyagot (pl.: Paszta; Sn42Bi58), 138 °C-on már olvad.
Hát ezt a doksit jobban tette volna a Silab, ha nem teszi közzé. Most komolyan, még arra sem voltak képesek, hogy ne a szétbarmolt panelről tegyenek fel képet? Ha én így cserélnék ADUC-ot a céges eszközökben szervizkor akkor gyorsan kivágtak volna. Ennél még ipari hőlégfúvóval is sokkal jobb munkát lehet végezni.
Általános hozzászólás: Ha már SMD forrasztás profin. Utána lehetne nézni a ECSS-Q-ST-70-38C ESA ajánlásnak, tök jól összeszedett leírás, szép képekkel, röntgenfelvételekkel, amiből sokat lehet tanulni. Angoltudás sajnos kell hozzá, de már csak a képek miatt is megéri. Az ott leírtakra pedig otthoni bütykölésnél is oda lehet figyelni.
Szia. Én is így szoktam forrasztani. Míg jól látok addig megy aQFN tok is. Melletted vagyok én is Metcalt használok már. Előtte szinte minden volt a kezemben, de egy se volt profi annyira ment ez. Tavaly a győri forgalmazó küldött az új 200W-os vékony szárú hőlég forrasztóéllomásából egyet tesztelésre, a végén egyet szereztem és az igazán kis dolgokat azzal (is) forrasztgatom /HCT2 200/ Nem akartam itt agyon ajnározni, de mikor nehány éve egy egészen komoly JBC állomás a szemem előtt égett le akkor elegem lett a vackokból. Amióta Metcaljaim vannak azóta semmi gond a legbrutálisabb forrasztással sem.
A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2019
Én 2 pákával szoktam melegíteni a két oldalt egyszerre.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |