Fórum témák
» Több friss téma |
Mindenképp + akku, ahogy Epu2 írta, lehetőleg munka-akksi. Az 1000W az 83A + a vesztesség. Egy nagyobb autó generátora már tud ennyit. de az csak az autóra van tervezve, lehet kell egy + generátor beépítése is. Vagy PaksII:
Oda már kell még egy generátor. Mert hiába 90A tud a generátor de akkor a kocsinak az egyik fogyasztóját sem szabad használni. Vagy különben a bent lévő aksi le fog merülni.
Tán csak nem döng mindig 1000W-on az az erősítő. Azt nem lehet kibírni az autóban.
Munkaakku az jó a motorhoz indítani is? Nem akarok két akkut, csak egyet ami a motorhoz van. Annak nem indítóakku a jobb?
Egy 2.5-ös dízel, szóval szerintem elég nagy generátora lehet. Akkor csak az akkut növeljük meg és meglátjuk mit javul. Bent a kocsiban nem kell max hangerő az kibírhatatlan, akkor kell ha kívül vagyunk.
Idézet: Hosszútávon semmiképpen, nem bírják az ilyen terhelést, 2.5-ös dízeltől pedig a vártnál is gyorsabban megsértődne. „Munkaakku az jó a motorhoz indítani is?”
Apropó, nem is referáltam, mi lett a vége.
Beépítettem egy Mean Well HDR-15-15 tápegységet és egy diódát is a kimenettel sorbakötve, egyéb védelem nincs. A kis tápegység bírja a rövidzárat is, tesztelve. Folyamatos kimeneti árama kb. 80 mA állandósult állapotban, 13.9 V-ot tartja az akkukat. Köszönöm a hasznos tanácsokat!
Igen. De a generátorban nincs akkora tartalék hogy az erősítő 25% hosszú távon elbírja sértődés nélkül. És a másik dolog a generátort úgy kell megtervezni hogy szinte alapjáraton is ellássa a feladatát.
Már tartósan 100W-t is biztos halláskárosodás az autóban. Szó sem lehet hosszú távról. Néhány perc vagánykodást fülvédővel persze kilehet bírni. Az értelmét annak sem látom, de ez magánügy.
Nem mindegy melyik és milyen hangszóróra küldünk 100W-ot. Egy közép vagy magas hangszóró átlyukasztja az ember agyát ekkora teljesítmény ráeresztésével, egy átlagos érzékenységű nagyobb átmérőjű mélynyomó ami nehéz és pazarol, elfűti az energiát az még csak épp elkezd mozogni ekkora teljesítménynél. Ez a kettő is régebbi darab, azért is kérnek ennyit miközben nem tépik szét az autót. Ráadásul zárt láda, azok még többet elpazarolnak, cserébe szélesebb skálán és szebben szólnak. Na meg a csomagtérből mire átjut a hang a hátsó üléseken keresztül, nagyobb részét az utca hallja amúgy is.
Ez nem mi ránk tartozik hogy mit akar a tulaj. Csak ő fog szenvedni.
Sziasztok!
Savas akkumulátor kapacitás tesztjével kapcsolatosan lenne egy kérdésem. Adott egy 12 Voltos 23 Ah akksi. A könyve szerint a kapacitás tesztet úgy kell elvégezni,hogy egy jól ismert terheléssel terheljük le az akkumulátor (teljesen feltöltött állapotnál). Ha 1 órán keresztül 23 Amperral terhelem, nem eshet a feszültség 10 Volt alá. Ez eddig rendben van. A 23 amperos terhelés "előállításához" gondoltam R=U/I, azaz R=12/23 = 0,521 Ohm. Szóval ha az akksi + és - saruira rákötök egy ekkora ellenállást akkor 23 amperral terhelem? Ha igen, mégis mekkora keresztmetszetű vezeték kellene és milyen ellenállás? A terhelő villa nem érdekel. Ha tud valaki válaszolni erre, számítással együtt, annak nagyon örülnék.
Ez a kapcsolás így elméletileg jó, de mégsem.
Az adatlapon, és az akkumulátoron is egy 8/10/20 órás kisütésre vonatkozó kapacitás szerepel. 1 órás kisütés ennek (ex has) 80%-át mutatja. Ha a valós felhasználás közbeni kapacitásra vagy kíváncsi, akkor annak megfelelő kisütéssel mérhetsz. Milye típusú, milyn gyártmányú akkuról van szó? A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2019
Nem ilyen egyszerű. Az akkukat nem lehet 1C-vel meríteni, azt csak rövid időre viselik el. Gépjármű akkuknál a C20 (kapacitás huszadrésze) az elterjedt. Pl. egy 60Ah-s akkut 3A-el kell terhelni 20órán át és akkor érvényes a 10,5V határérték. Nem egyenesen arányos a terhelés/idő állandó. C10-el nem fogja 10 óráig bírni, mint ahogy C1-el sem 1 óráig. Van rá egy meghatározás, a Puekert összefüggés.
Az izzós terhelés alkalmasabb lenne a feladatra, némileg áramgenerátoros az izzószál a sima ellenálláshoz képest. Ráadásul kapható megfizethető árban megfelelő feszültségű és teljesítményű. A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2019
Sokat gondolkodtam, hova is írjak ilyen kérdéssel:
A saját és Édesapám autójánál is előjön a probléma. A kocsi leállítása után megvan 12,7-12,8V-os feszültség, mint ahogy annak lennie kell. Viszont ez az érték sajnos egyre kevesebb lesz, ha hagyjuk állni a kocsit. Egy nap után már "csak" 12,4 körüli az érték. Az hogy benzin vagy dízel, nem releváns (az akkuk kapacitása más nyilván, a kisebbnek rövidebb idő alatt lecsökken a feszültsége). Csomagtartó világítás kikötve (mindkét autónál rossz a visszajelző szenzor, így akkor is nyitott állapotot érzékel, amikor zárva van, így az biztosan terhelésként mutatkozott). Más világítás nem megy, illetve a rádió sem lehet fogyasztó. Faternál gyújtásra kapcsol, nálam meg direktbe van kötve, de mindig figyelek, hogy ki legyen kapcsolva. Volt valaki hasonló cipőben? Valami tipp, mit lenne érdemes megmérnem? Igyekeztem jól felvázolni a dolgokat, de majd úgyis kiderül A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2019
Fel kellene tölteni külső töltővel és úgy is megnézni. Illetve meg kellene mérni az autó nyugalmi fogyasztását. A kulcsot nem szokta benne hagyni?
Maradjunk Édesapám autójánál.
Amikor lemerült, fel lett töltve, teljesen. A nyugalmi fogyasztást megmértem, de már kiment a fejemből. Kiszaladok (amennyiben nem esik az eső) és megmérem. Kulcs nincs benne. Magam ellenőriztem.
100mA alatt elfogadható, jellemzően 0-10mA szokott lenni. Ha nincs állófogyasztás, akkor akku hiba is lehet, azt is meg kellene méretni, villáztatni.
100mA alatt van. Pontosan már nem emlékszem rá.
Egyébként 12,4-nél lejjebb nem merült két nap alatt se. Fura... Nem egy csúcsszuper akkumulátor, még az előző tulaj vette benzinkúton (...). De a drága se mindig jó. Csak hogy megcáfoljam magam.
Egy kisütés majd szulfátoldózó töltés valószínűleg javítana rajta.
Ezt az egyet megfigyeltem már, hogy a kapocsfeszültség impulzustöltés után mindig magasabban marad, mint elötte volt sima töltés után. A savsűrűség is szokott emelkedni valamlyest, de nem mindig. Savsűrűség emelkedésével én az akku állapotának javulását vonom párhuzamba. Ha nem emelkedik, akkor nem is javul (feltöltöm sima DC árammal majd, pihentetés, savmérés, kisütés, imp töltés, pihentetés, újra savmérés).
Sziasztok!
Egy gill g-35 típusú repülőgép akkumulátorról van szó és a fent leírt ellenőrzést évente ell kell végezni. A típus alapján interneten fent van az adatlapja is.
A "CA" tipusú akksi csinálta ezt velem, hűvösebb reggelen pedig a rádió is elfelejtett mindent, annyira leesett a fesz. Visszavittem megvillázták, azt mondták jó. Akkor és ott, délben a boltban..... Regenerálás után, javult a helyzet.
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2019
ITT a kilencedik fejezetben van grafikon kisütési időkre... (Ha ez az az akku...)
Meg a végén is van egy hasonló ábra.
Sziasztok!
Ilyen akkukat szeretnék sorba kötve használni. A töltésük is sorba kötve történne. Szükségem lesz egy töltés kiegyenlítő kapcsolásra, hasonlóképp mint a Litiumos akkuk esetében. Léteznek kész megoldások, pl ez is azonban az árazása hobbi megközelítésre sarkal. Amiben segítséget kérek, milyen elv alapján kellene a konkrét akku esetében a kiegyenlítést elvégezni? Elég az adott hőmérséklethez tartozó töltési végfeszültség elérése után korlátozni a töltőáramot vagy ennél szofisztikáltabb megoldásra van szükség ?
Ahogy a kisütésükhöz úgy a töltésükhöz sem szoktak kiegyenlítést használni, de szerintem a lionhoz való is ugyanúgy megfelelne csak nagyobb terhelhetőségű kell. Tehát mezei balanszer adott feszültségre, a töltőáram meg az akkuk állapotának, töltöttségének függvényében oszlana meg.
A 2db soros akkus dolgokban (rokkantkocsi, elektromos bicikli, roller stb.) sosem láttam még balanszert, simán sorban vannak töltve.
Hagyományos autóban sincs.
Tegnap volt a kezemben egy laposelem (szuper termék, arany, nem a gagyi fekete/piros), abban sincs...
Elemet nem szokás (nem ajánlott!) tölteni; tehát nem is kell balanszer.
Egyforma típusú és korú akkumulátornál nem indokolt a kiegyenlítő. Ugyan készíthetsz, de figyelembe kell venni a maximális töltőáramot. Valamint a töltőnek is áramgenerátor jellegűnek kell lennie. A védelem beindulásánál az akkumulátor töltési végfeszültségét kell figyelembe venni. Állandó töltésnél 13,8V/akku, szükség szerinti töltésnél 14,4 V-ot, formázásnál 15,8 V-ot.
Most tegyél rá balanszot.
Ha egy gyártási folyamatból származnak, esetleg egészen közeli testvérek, együtt pihentek a raktárban, akkor nem kell kiegyenlítőt használni (illetve nincs sok értelme).
A belső 6 cellán sincs kiegyenlítő. Ha lehet válogatni, akkor egy raklapról két olyat, mi feszültségre mV-ra egyezik vagy a legközelebb áll egymáshoz. Olyan problémát szoktam látni soros telepeknél, hogy a töltés végénél, amikor a töltőáram lecsökken pár %-ra, lényegében éppen belép csepptöltésbe a rendszer. Akkor az egyik-másik akku feszültsége elkezd emelkedni a többi "kárára", akár 14V fölé is elmehet, na akkor kellene valami kiegyenlítő (cellafesz korlátozó), mert olyankor abból az akksiból jobban fogyhat a víz, csökkenhet a kapacitása, és a következő ciklusokkal ez még rosszabb lehet. Egyébként kisütéskor, töltéskor együtt fut a többivel, csak a csepptöltési fázisba lépéskor kezd szétesni a telep. Amit végső elkeseredésedben tehetsz, ha ilyen előjön és nagyon ráérsz, talán segít. Kiszeded üzemből, párhuzamba kötöd és csinálsz rajta 1 nagyjából ilyen ciklust: párhuzamos pihentetés (2nap) merítés, töltés, csepptöltés (2nap), pihentetés (2nap). Aztán szétszedve pihentetés (2nap) és rámérni, hogy szétválnak-e a feszültségek, ha igen, akkor, kb sose lesz jó kiegyenlítés nélkül. 2db akksinál még megoldható, 4-8db hát.. szokásos 32db esetén kép: 48V, 2 csoport 100Ah akku. 3-4 éves telep. Eléggé szétesve indul, majd terhelés és töltés alatt együtt fut, csepptöltéskor megint szétesik, és lassan mocorog is. Ezt +- párszáz mA áram képességű kiegyenlítő össze tudná rántani.
Mindenkinek köszönöm a segítő választ és tanácsokat!
Ezek szerint meg kell oldanom a akku bankonkénti feszültség monitorozást.
Szia, Az IFA-ban sem volt, 12 V-os redszer, egy " párhuzamkapcsoló" és indításkor 24V-ot adott az önindítóra, a töltés viszont 12V -ról történt. Nem volt szükség semmilyen ballancer-re. A töltés végi kis áramú equalization-töltés, pont ezt a feladatot látja el, egyenlő szintre hozza a cellákat. A legtöbb inverteres ucontrelleres töltő már tudja ezt a funkciót.Megjegyzem, hogy az elektromos targoncákban 24-40 cella van sorba kötve, ott sincs ilyesmi, mert nincsen rá szükség. Egyetlen UPS-ben sem láttam ilyet, pedig pár százzal volt már dolgom, sőt, fel sincsenek készitve rá az akksik. De, ha erre 12 év garanciát ad, akkor már jelent valamit. A jobb fajtákat 5 évente kellett cserélnem. Az orvosok már rám nem mernek 12 évet garantálni.
A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |